Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Jukebox

Aloittaja Hayabusa, tammikuu 02, 2019, 19:49:24

« edellinen - seuraava »

Brutto, Kopek ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

kertsi

Hirveä video. Lopussa ainoa viisaus, minkä uudelleensyntymäiuskosta kai voi löytää: Ole tietoinen uudelleensyntymästä, ja käyttäydy (siksi) kunnolla.

The HU - Sell the World MV (Official Music Video)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

a4

Muutama mashup:





Movember tulee, oletko valmis? Ready or not:





https://fi.wikipedia.org/wiki/Movember

Melodious Oaf

Ymmärrettävää jos seuraava riipii syystä tai toisesta, mutta mukavan rennosti Coldplayn setä vetelee menemään:
https://youtu.be/vUnWFsc5WBU?si=Fu4iehgRpaBvxY9Q&t=101

Linkki skippaa valmiiksi kohtaan 1:41 — alla koko video:


Hayabusa

Vihreä vantaalainen vauhdissa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Olen luullut, että Ray Conniff on nainen. Kuvan levy tuli aikoinaan Fazerin musiikkikerhosta. Se taitaa vieläkin löytyä jostakin laatikosta.



Vasta tänä syksynä selvisi sattumalta Youtube-videosta, ettei tyyppi taida ollakaan nainen. Vanha levynkansi hämäsi.

Conniffin taustakuorossa laulaa viehättävä tummatukkainen nainen. Kiinnitin heti huomioni häneen enkä muihin naisiin. Hän on keskimmäinen kolmesta naislaulajasta. Naisen hymy on jotenkin niin ihana. Tulee mieleen Keira Knightley.


https://www.youtube.com/watch?v=0GDzPyHspSs

kertsi

HALLELUJAH - TOMMY JOHANSSON (Leonard Cohen)


Sen verran tsekkasin, että hän on kotoisin Bodenista Pohjois-Ruotsista, Suomen rajan tuntumasta. On nimittäin niin suomalaiset kasvonpiirteet, että piti tsekata.

Vocal Coach REACTS - TOMMY JOHANSSON 'You Raise Me Up' (One Octave Challenge)

(Kyseinen kanava ei ole "about range wanking", mutta kyseinen lauluopettaja on kyllä äimän käkenä Tommya kuullessaan.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Melodious Oaf

Sam Ryder on kai vähän sellainen TikTok-ajan iilmiö, ja aika vaikea äkkiseltään oli edes löytää pitempiä videoita. Mutta seuraavasta joskus ajattelin silti että hiton hyvin toi kyllä lähtee  :)


Hippi

Kertsi, noin kuukausi sitten laitoin Tommysta viestin, sillä minulle hän oli uusi tuttavuus soolona. Sen sijaan Sabaton on yksi eniten kuuntelemiani bändejä:
Sabaton on ruotsalainen power metal -yhtye, joka perustettiin Falunissa vuonna 1999. Yhtye käsittelee lauluissaan monia eri sotia ja konflikteja, muun muassa ensimmäistä ja toista maailmansotaa  (https://fi.wikipedia.org/wiki/Sabaton)




If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

#1913
Juu, sieltä minä sen Tommyn bongasinkin, Hippi.

Sabatonia olen yrittänyt (turhaan) kuunnella viestisi jälkeen, mutta ei vaan ole uponnut. Ehkei vaan ole mun lemppparimusiikkityyliä. Hevi saattaa olla turhan raskasta ylipäätänsä, jos ei ole ihan ranteet auki fiiliksissä, kovissa kivuissa, tosivihainen tai jotain, mutta itselleni ehkä tärkein asia siinä, uppoaako jokin vai ei, on rytmin nopeus/hitaus. Liian nopea stressaa, liian hidas voi olla tylsää. Tai ehkä Sabaton on liian teatraalinen tai jotain.

Tässä seuraavassa kyllä oli jotain kiinnostavaa, kun olivat palkanneet kiinalaistaustaisen klassisesti koulutetun sellistin, Tina Guon mukaan. Hänen osuutensa alkaa kohdasta 00:58. Hänen soitantansa kyllä liian pian peittyy mökämattoon.
Sabaton - Swedish Pagans - Live at Wacken Open Air 2019


Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

Liian teatraalisesta puheenolleen, tämä tyrkyttäytyi em. yhteydessä levylautaselle. Uppoaa vähän paremmin. Minusta Tarja Turunen oli se tärkein juttu Nightwishissä.

NIGHTWISH - The Phantom Of The Opera (OFFICIAL LIVE)


Ei ole tuo kyllä lempparini Turuselta/Nightwishiltä. Tääkin on parempi:

Nightwish - Wish I Had An Angel (OFFICIAL VIDEO)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

Makuasioista ei pitäisi kiistellä, mutta minusta Floorin ääni istuu kokonaisuuteen paremmin kuin Tarjan. Tietysti voidaan aina sanoa, että Tarja on koulunsa käynyt ja varmaan oopperalaulaja. Sitä en kiellä, mutta itse olen aina mieltynyt tummasävyisempiin naisääniin.



Tässä Floor jossain pienemmässä livejutussa ihan omana itsenään ja ainakin yksi katsoja on aivan haltioissaan (Elastinenkin näyttäisi tuon rinnalla totiselta pojalta) :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Deezerin tekemä soittolista löi taas kerran ällikällä ja onneksi ehdin ottaa näytönkuvan talteen. Sanoi tämän olevan WASP, mutta kun se ei kuulosta ollenkaan siltä WASPIla, jonka minä olen muinoin tuntenut. Tuubin kommenteissakin mainitaan, että on kaukana bändin normaalista tyylistä. Pitkän penkomisen jälkeen vasta asia kirkastui. Taas kerran luin "nyt soi" -näyttönauhan biisin ja esittäjän väärin. Tässä esittäjä onkin Motionless In White. Tosiaan juuri tämä biisi poikkeaa bändin normaalista linjasta, kun kuuntelin pätkiä useammastakin biisistä :D



Laitetaan nyt vielä WASPilta jotain ihan muuta kuin ne kaksi eniten soitettua.



If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^
Tuubi tarjosi "valkoisten anglo-saksi protestanttien" seuraksi meidän poikien halloweenvedon viikatemiehestä. Huomatkaa metsäkonefirman mainoslogo.  :D

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 02, 2023, 13:35:25
Makuasioista ei pitäisi kiistellä, mutta minusta Floorin ääni istuu kokonaisuuteen paremmin kuin Tarjan. Tietysti voidaan aina sanoa, että Tarja on koulunsa käynyt ja varmaan oopperalaulaja. Sitä en kiellä, mutta itse olen aina mieltynyt tummasävyisempiin naisääniin.

Itse asiassa minäkin olen yleensä mieltyneempi mataliin kuin kimakoihin ääniin, oli sitten kyse naisista tai etenkin miehistä. Floor Jensenin ääneen vaan en ole ihastunut. Ja se aiempi Nightwish-laulajatar (Olsen?) oli ihan purkkapoppilaulaja. Oopperassakin kuuntelen mieluummin alttoja kuin sopraanoja. Paljonhan noiden videoiden katselussa vaikuttaa myös laulajan ulkonäkö, elekieli, ja ties mikä, vaikka se lienee alitajuisempaa vaikuttamista. Oikeastaan pitäisi kuunnella sokkona ekat kerrat, jotta voisi analysoida lauluääniä pelkästään.

Olen luullakseni yliherkkä erilaisille säröäänille. Esim. Maarit Hurmerinnan lauluääntä en voi sietää ollenkaan.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Minä erittäin harvoin edes katson YTn videoita, vaan napsautan musiikin tulemaan ja jatkan muuta tekemistä. Muu tekeminen yleensä ei ole niin ajatuksia vievää, että en sitten kuunteleisi. Ja suurimman osanhan kuuntelenkin Deezeristä, josta tulee vain pelkkää ääntä ämyriin tai kuulokkeisiin. Tuo palveluhan on hyvin usein heittänyt tyrkylle jotain minulle ihan ennen kuulematonta ja silloin jopa saatan pysähtyä ja napata näytönkuvan talteen, jos tulee jotain poikkeuksellisen kiinnostavaa.

Vaikertavasta laulutavasta olemme samaa mieltä. Mariah Carey on yksi kammottavimmista.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️