Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Jukebox

Aloittaja Hayabusa, tammikuu 02, 2019, 19:49:24

« edellinen - seuraava »

MrKAT ja 19 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Minä tykkään kaikenlaisista naisäänistä, myös Kate Bushista. Hänen äänensä on huomattavasti kivampi kuin esim. George Bushin. Joskus olen suorastaan ihmeissäni kun suosikkeihini ei tahdo juurikaan miehiä mahtua. Olen kaunosielu mutta örinääkin arvostan mutta en kuuntele aktiivisesti, Sladen mieslaulaja on hyvänkuuloinen mutta Demis Roussos ei koskaan tuntunut hyvältä. Kyse ei taida olla pelkätään lauluäänen korkeudesta. BeeGees menee kyllä.

Tähän hunajaista laulua:


https://www.youtube.com/watch?v=Q3wqyh11hk8   Johanna Kurkela

https://www.youtube.com/watch?v=IT7U1QRcwWw    Anna Eriksson

ja kunnon melua 
https://www.youtube.com/watch?v=78ezU7x3jfE   Noddy Holder /Slade

vähän uudempaa: 
https://www.youtube.com/watch?v=V9AbeALNVkk  Twisted Siste/ Dee Snider
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

The Beatlesin viimeisin: Now and then

https://www.youtube.com/watch?v=AW55J2zE3N4
No, mikäs siinä.  :)
Julkaisivat siis jonkun vanhan viisun... moditifioituneena (onko tuo sana?).

Toope

Gentle Giant - Quiet and Cold - Short Film featuring music by Gentle Giant (HD VERSION)

https://www.youtube.com/watch?v=lYxS31E621Q

kertsi

#1923
WINNER of American Idol 2023 Iam Tongi ALL Performances!




Lis. Kuuntelin tuon ekan biisin uudestaan pariin kertaan taas, ja taaskin vollotin. Tuomariston kaksi miestäkin vollottivat. Hieno ääni tällä nuorella miehellä, 18-vuotiaalla, ja kyky kertoa tarina koskettavalla tavalla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Enpä tiennyt, että tuokn kisa on kaiken aikaa jatkunut. Wikistä katsoin, niin joskus kymmenisen vuotta sitten olen viimeksi nähnyt meillä esitettävän kauden 13. Joko niiden näyttäminen on lopetettu tai sitten ei vaan ole osunut silmiin ohjelmatiedoista.


Scotty McCreery 10.kauden voittaja, joka hämmästytti kantriäänellään. Tuo lienee niiltä samoilta ajoilta ja kaveri on ehkä noin 18v. Pitääpä paremmalla ajalla katsoa, mitä hänestä on tullut ja vieläkö tyyli on kohdallaan. Tuo ainakin on ihan helppoa ja viihdyttävää kuunneltavaa.




Adam Lambert puolestaan sai sukat pyörimään jalassa heti ensimmäisestä esityksestä. Tuossa nyt parhaita paloja pätkittynä. Adam Lambert taitaa olla yksi parhaiten USAn ulkopuolella pärjänneistä Idels kisaajista. Hänhän ei voittanut vaan jäi hopealle, minkä vuoksi olin jokseenkin kiukkuinen.



If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Tämä kuului kauan sitten nauhoittamassani Radio Carolinen lähetyksessä. Juontaja kertoi kappaleen nimen, joten etsin sen.

Keskiaalloilla "soundi" on pehmeämpi ja tunnelmallisempi. Alkuperäinen ääni on aika raaka, kun sen nyt ensimmäisen kerran kuulen.



Ennnen edellä olevaa kappaletta Radio Caroline esitti Beach Boys -henkisen kappaleen, joka ei kuitenkaan ollut sitä itseään vaan...


https://www.youtube.com/watch?v=TjTkiq8HAkw

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 01, 2023, 09:29:54
Kertsi, noin kuukausi sitten laitoin Tommysta viestin, sillä minulle hän oli uusi tuttavuus soolona. Sen sijaan Sabaton on yksi eniten kuuntelemiani bändejä:
Sabaton on ruotsalainen power metal -yhtye, joka perustettiin Falunissa vuonna 1999. Yhtye käsittelee lauluissaan monia eri sotia ja konflikteja, muun muassa ensimmäistä ja toista maailmansotaa  (https://fi.wikipedia.org/wiki/Sabaton)



Sulla on sama musiikkimaku kuin Halla-ahon Jussilla:

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hippi

^
No, jotain hyvää Jussissakin :D
Minulla vaan on niin laaja musiikkimaku, että varsin monen kanssa löytyy "yhteistä kuunneltavaa". Mielialan mukaan kuuntelen aina vähän erilaista musiikkia ja joskus tulee tilanne, että on niin neutraali mieliala, että se itsessään ei vaadi jotain tiettyä soimaan, niin power metal toimii aina.

Aikaisempaan juttuun bändi >< sooloura tuli mieleen menneiltä vuosilta toinen aika erilainen suosikkipari. Tässä tosin soolouran musiikki ei niin poikkea bändin tyylistä. Bändin laulajana oli Fabio Lione ja Luca Turilli oli "vain" kitaristina




Tässä Luca Turillin soololevyltä, joka kyllä saa varpaankynnet irtoamaan <3



Luca Turillilla on ollut parikin bändikokoonpanoa, mutta en noita sen paremmin tunne. Todennäköisesti tyyliltään aika samaa kuin nuo edellä olevatkin
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4

Keskisarjalta ilmestynyt jo toinen hitti.

Pullamössö-vegenössö



Aiempi hittinsä sai jo amisversion.

Irtokynnet


Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Nokitan aika häröllä jutulla, joka löytyi, kun tuubilta pyysin jotain teemaan liittyvää ja sieltähän tuli, Novembergray.
Ei ole tällainen musiikki oikein minun makuuni koskaan ollut, mutta tämä itse asiassa on aika jännä Ei ole levoton kuten kai tämän genren biisit yleensä on. Tähän ehkä olisikin voinut haluta jonkun haahuilevan videonkin. :)



Voisi kelvata jopa Mr.KATille
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Tämä oli niin hauska läppä, että pakko oli laittaa musiikkia kylkeen, että saan laitettua kuvan. :D



Tässä nyt jotain muuta kuin Rollareita, eli Keith on omalla? kokoonpanollaan kohtalaisen tuoreella livekeikalla, ainakin jos katsoo kasvojen uurteiden syvyyttä. Alussa on noin 4 minuuttia illan isäntä puhumassa hauskoja ennen kuin kutsuu bändin lauteille, joten höpinät voi hypätä yli ja mennä varsinaiseen asiaan, jos siltä tuntuu. Enpä ole tätäkään koskaan ennen kuullut ja letkeää hiukan bleusahtavaa rockiahan tuo on, vai olisiko toisin päin, mene ja tiedä.



Olen tullut siihen tulokseen, että epämusikaalinen ihminen on kohtalaisen onnellisessa asemassa, kun on helppo kuunnella vähän kaikenlaista mielihalujensa mukaan eikä ole niin nöpönuukaa onko biisissä aina musiikilliset ansiot niin piirulleen kohdallaan :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 11, 2023, 14:41:13
Olen tullut siihen tulokseen, että epämusikaalinen ihminen on kohtalaisen onnellisessa asemassa, kun on helppo kuunnella vähän kaikenlaista mielihalujensa mukaan eikä ole niin nöpönuukaa onko biisissä aina musiikilliset ansiot niin piirulleen kohdallaan :)

Tärkeintä on ns. "hyvämeininki". Jos se puuttuu, eipä ole juuri erikoista. Olen myös huomannut, että pienessä kaljassa, suurella yleisöllä ja isolla volyymillä kuunneltu on keskimäärin parempata.

Jos Keithin naaman uurteet täytettäisiin botoxilla niin minkähännäköinen naama saataisiin aikaiseksi. :o Ehkä joku tekoäly photoshop saisi senkin näkyviin. Hän on esimerkki siitä, että jos on hauskaa niin ikää kertyy. Riippumatta siitä mitä vitamiineja on käyttänyt, kunhan kaikki se on ollut priimaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 11, 2023, 14:41:13
Olen tullut siihen tulokseen, että epämusikaalinen ihminen on kohtalaisen onnellisessa asemassa, kun on helppo kuunnella vähän kaikenlaista mielihalujensa mukaan eikä ole niin nöpönuukaa onko biisissä aina musiikilliset ansiot niin piirulleen kohdallaan :)

Hyvä ystäväni, joka on paitsi musikaalinen myös aikoinaan harjoitellut niin ahkerasti, että taitojensa puolesta voisi soittaa vaikka Rollareissa, kuuntelee ihan laidasta laitaan musiikkia. Hän tietysti poimii kustakin genrestä ne helmet. Kovia tekijöitä löytyy kaikista musiikkilajeista.

Eri tliililajien edustajien yhteistyötä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Voiko olla paremmin synkeään päivään sopivaa musiikkia.
Poikkeuksellisesti pidän myös tämän laulajan äänestä, vaikka onkin nainen, ja onhan tuossa hienoa kitarointia.



Laitetaan Behtiltä vielä toinen hiukan erilainen

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️