Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Jukebox

Aloittaja Hayabusa, tammikuu 02, 2019, 19:49:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 15 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

^
Mariah Carey peuhaamassa nostattaa takuuvarmasti - joulutunnelmaa.

Punaiselle tontulle kaveriksi sinistä joulua.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Joo, kyllähän näitä kuuntelee. Jos nyt käyttää kulunutta sanontaa, niin Elvis voisi laulaa vaikka puhelinluetteloa, ja se silti kuulostaisi hyvältä. :)



Kunhan saan jälkikasvun ruokittua ja lähetettyä kotiinsa, niin ehkäpä tästä vielä joulu kehkeytyy minullekin, kun pistän Elvistä vähän enemmänkin soimaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Vähän rockimpaa joulua livekeikalta

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Nykyiset suomalaiset musiikin esittäjät (ja tekijät) ovat minulle enimmäkseen niminäkin tuntemattomia ja luultavasti suurimmaksi osaksi kuulemattomiakin, ellei jossakin olen sattunut soimaan jonkun tällaisen levy, jota ei ole voinut olla kuulematta.

Tietysti, jos jotain uutta muusikkoa tuodaan jatkuvasti ja joka paikassa esille, niin eihän nimi jää huomaamatta, mutta jos se ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Erja Lyytisestä en muista lukeneeni tai kuulleeni, vaikka kyllä nimi tietysti on vilahdellut julkisuudessa.

Julkkikset taisivat olla ennen vanhaan kuuluisampia kuin nykyään. Suurimmassa osassa Suomea näkyi vain yksi TV-kanava, josta siitäkin tuli ohjelmaa vain muutama tunti illassa. Koska muutakaan tarjontaa ei ollut, ihmiset istuivat iltaisin sen yhden ja ainoan kanavan ääressä.

Jos joku esiintyi televisiossa, hänestä tuli saman tien valtakunnanjulkkis, jonka lähes koko kansa tunsi. Televisiokuuluttajat ja uutistenlukijat olivat koko kansan tuntemia kuuluisuuksia.

Nyt on erilaisia "tuubeja", joista tulee erilaista ohjelmaa ja joissa on erilaisia esiintyjiä. Nyt on mahdollista olla satojen tuhansien fanien ihailema super-julkkis, josta suurin osa suomalaisista ei tiedä yhtään mitään. On bogijulkkiksia ja Instagram-julkkiksia ja TikTok-julkkiksia ja Youtube-julkkiksia ja ties mitä. Julkisuus on hajaantunut. Eri ihmisillä on eri julkkiksia.

Maksu-TV on eriyttänyt julkisuutta siten, että on olemassa kuuluisia filmitähtiä, joista se osa ihmisistä ei tiedä juuri mitään, joka ei katso kyseisiä maksu-TV -kanavia. Ennen ei ollut tällaista. Ennen julkkikset olivat kaikkien julkkiksia. No, oli tuolloinkin paikallisia teatterinäyttelijöitä ja muita viihteentekijöitä, jotka olivat kuuluisuuksia vain pienelle osalle ihmisistä.

Jos nykyään haluaa kaikkien tuntemaksi julkkikseksi, täytyy tehdä jotain sopimatonta, jolla pääsee lehtiin. Rikokset ja sekoilu ovat osoittautuneet tehokkaiksi keinoiksi.

En vieläkään tunnistaisi... naama ja läskähtänyt olemus tulee mieleen mutta nimeä joutuu miettimään... Jari Sillanpään laulua, mutta tämä tyyppi on ollut niin paljon lehtien otsikoissa muista syistä kuin laulun lahjoistaan, joten ei kai häntä voi olla tietämättä.

Selasin ja kelasin kymmeniä vaihtoehtoja kuten Brenda Lee, Kinks, Ann-Margret, Pan's People, Judith Durham, The Fife Americans, The Seeds, The Outsiders ja mitä Youtube ehdottelikin. Päädyin lopulta tähän, josta eräs kuusivuotias poika jostakin syystä tuntuu pitävän.


Hippi

Hui, minusta on kuoriutumassa jouluihminen  :o

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

#2045
Vähän erikoisempaa...



Lahjakasta porukkaa nämä korealaiset. Ulkomaankiertueelle orkesteria ei taidettaisi uskaltaa päästää, koska loikkkaamisen riski olisi liian suuri. Eikä maassa haluta kenenkään muun kuin suuren johtajan nousevan suureen suosioon. Kansansuosio on vaarallista, kansainvälinen suosio sitäkin vaarallisempaa.

Todennäköisesti tällaista esitystä ainakin jotkut tulisivat katsomaan, jos ei muuten niin uteliaisuudesta. Tämä käy joulukonsertista (tosi hieno).



https://en.wikipedia.org/wiki/Moranbong_Band

Hippi

^
Tuosta ensimmäisestä videosta olin ihan varma, että se oli täällä jo aikaisemminkin ja siitä oli juttua, että se on erittäin taitavasti tehty feikki. Myös tuon YT:ssä videon kommenteissa mainitaan, että jopa Romanian uutisissa olisi tuota näytetty ja sielläkin olisi menty retkuun.


@etele8179
9 kuukautta sitten
Dude, you managed to fool Romanian news stations. 10 minutes ago they showed this as a real event and I laughed my ass off. 😂
Keep up the great work!👍



@hangebicom
4 kuukautta sitten
This is absolutely stunning editing! Just if you made choir voices more into their styles, you might even fool much many people :)



Eräässä kommentissa kehuttiin tekijää, jonka kanavalta tuo löytyi ja sieltähän löytyy vaikka miten paljon kaikkea hauskaa :)
https://www.youtube.com/@LarsVonRetriever

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

#2047
Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 25, 2023, 10:42:00
^
Tuosta ensimmäisestä videosta olin ihan varma, että se oli täällä jo aikaisemminkin ja siitä oli juttua, että se on erittäin taitavasti tehty feikki. Myös tuon YT:ssä videon kommenteissa mainitaan, että jopa Romanian uutisissa olisi tuota näytetty ja sielläkin olisi menty retkuun.

Sielläkin olisi menty retkuun?

Missä muualla?

Jukebox -ketju on 137 sivua pitkä, joten pidin mahdollisena, että linkittäni video on jo esitelty ja käsitelty. Putkahtaahan se usein esille Youtuben tarjonnassa. Ajattelin kuitenkin, että ei kai kertaus pahaa tee.

Mitä tulee feikki-näkökulmaan, niin se tulee videosta aivan ensimmäisenä mieleen jo pelkästään siitä, että on aika epätodennäköistä, että konservatiivisen diktatuurimaan sotilaskuoro laulaisi Queenin kappaletta, jonka alkuperäinen esittäjä oli tunnettu homoseksuaali. Ja yleisö suurta johtajaa myöten taputtaisi käsillään tahtiaan. Feikkihän tällaisesta tulee mieleen välittömästi. Tällaisia on tehty vaikka miten paljon, monet tosin aika kömpelöitä.

Pointti ei ole kuitenkaan siinä, miten aito tai epäaito esitys on, vaan siinä, että Pohjois-Koreassa on oikeasti tyttöbändi, joka soittaa länsimaista musiikkia ja on omassa maassaan ja sen ulkopuolellakin tunnettu, minkä Wikipedian artikkelikin osoittaa.

Koska kyseessä on valtiollinen hanke, orkesterin jäsenet on todennäköisesti valittu huolella, ja rima on asetettu korkealle. On haluttu näyttää, että osataan. Ja kyllähän se näkyy. Johtajan arvovaltakin on kai ollut pelissä, koska hänen kerrotaan olevan bändin alkuunpanija.

Olin jo aikeissa jättää ensimmäisen videon kokonaan pois löydettyäni jälkimmäisen, joka on mielestäni parempi ja osoittaa, miten lahjakkaita muusikot ovat. Voisi kuvitella, että tämän tyyppinen esitys keräisi yleisöä läntisillekin areenoille. Minun mielestäni esitys on hieno ja musiikki viihdyttävää. Vähän ehkä liian nopeasti mennään kappaleesta toiseen, mutta se kai on tarkoituskin.

Voihan olla, että annan liian korkeat pisteet esitykselle, kun en itse mitään musiikista ymmärrä enkä osaa. Minulle jo pelkästään se, että joku osaa soittaa kymmenen sekuntia tekemättä virhettä, on mystiikkaa, johon en tule koskaan yltämään. Se, että joku soittaa kymmeniä kappaleita ulkomuistista peräkkäin tekemättä virheitä ja pysyen tahdissa muiden soittajien kanssa, on täysin käsittämätöntä. Vaikka osaisin soittaa välttävästi jotain instrumenttia, en osaisi soittaa orkesterin osana, koska minulta puuttuu kyky hahmottaa, mitä muut soittavat, ja "missä mennään". Alkeellinen rytmitaju kai minulla sentään on, koska mielelläni alan naputella itsekseni tahtia, kun kuulen sen tyyppistä musiikkia, jonka rytmistä "saan kiinni".

Joskus alaluokilla koulussa jouduin ongelmiin "rytmikysymyksessä" pienen omavaltaisuuteni takia. Luokassa laulettiin ja soitettiin jotain, ja osalla oppilaista oli helistimet, joita piti heiluttaa. Rytmi oli niin tylsä, että lisäsin siihen pienen lisäosan (zömp, zömp, zömp -> zöpöti, zöpöti, zöpöti), mistä joku kanteli opettajalle tai opettaja itse huomasi. Rangaistuksena oli uudelleen esitys, jossa minä olin ainoa helistimen heiluttaja - ja tietenkin virallisella tavalla. Poikkeavuuksia ei sallittu.

Jos musiikki-instrumentilla soittamista arvioidaan asteikolla 0-100, minun "taitotasoni" ei koskaan tule ylittämään ykköstä. Eli vaikka rimputtelisinkin, se tapahtuisi parhaimmillaankin jossakin 0,0 - 0,9 tasolla. Orkesterit ovat minun näkökulmastani katsottuna magiaa.

https://www.reuters.com/article/idUSL1N36E1DB/

Hippi

^
No ainakin videon kommenteissa moni kehui nimenomaan esitystä ja miten sydämen pohjasta sitä laulettiin. Jopa epäiltiin, että laulajat lauloivat sanat ulkoa opeteltuna tietämättä mitä lauloivat. Pakko myöntää, että retkuun minäkin aluksi menin, mutta biisin sanoitus ja yleisön kokoonpano kerta kaikkiaan ei sopinut samaan kuvaan. Jos joku näyttää mahdottomalta, niin sitä se todennäköisesti onkin :)

Sitä paitsi turha vähätellä omaa musiikillista osaamistasi :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 25, 2023, 12:13:13
^
No ainakin videon kommenteissa moni kehui nimenomaan esitystä ja miten sydämen pohjasta sitä laulettiin. Jopa epäiltiin, että laulajat lauloivat sanat ulkoa opeteltuna tietämättä mitä lauloivat. Pakko myöntää, että retkuun minäkin aluksi menin, mutta biisin sanoitus ja yleisön kokoonpano kerta kaikkiaan ei sopinut samaan kuvaan. Jos joku näyttää mahdottomalta, niin sitä se todennäköisesti onkin :)

Sitä paitsi turha vähätellä omaa musiikillista osaamistasi :D

En ehtinyt lisätä edellisen kommenttini loppuun huomautusta, että kyseisen videon musiikki on (Reutersin sivun linkkien mukaan) peräisin australialaisen bändin esityksestä. Kuuntelin ja katselin sen. Teosta on kuitenkin muokattu, jotta se on saatu sovitettua aivan toiseen kuvaan.

Ensimmäinen linkittämäni video ei siis esitä korelaisen bändin soittamista muuten kuin kuviltaan. Ääni on muualta. Näin ollen se ei todista bändin soittotaidosta yhtään mitään, mutta toisaalta hidas "I want to be free" ei ole mikään vaikea kappale, joten se ei muutenkaan todistaisi mitään. Bändin omat aidot esitykset todistavat korkeasta taidosta.

Lopuksi myönnän, että minäkin luulin yhdessä vaiheessa kappaletta aidoksi, vaikka pieni epäilys oli koko ajan johtuen videon tekniikasta ja leikkauksista, joilla tunnuttiin peiteltävän jotain. Alussa oletin videon ilman muuta olevan väärennys, mutta jossakin vaihessa alkoi tuntua siltä, että ehkä sittenkin voisi olla aito. Se, että laulajajien sanat eivät oikein istuneet suun liikkeisiin ja suun liikeitä ei näytetty, piti kuitenkin tiettyä epäluuloa yllä.

Kiire, kiire, kiire... lähetän tämän kirjoitusvirheineen...

Hayabusa

Iloista joulua kaikille!



An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Katan näytteellepanoa odotellessa tunnelman kohotusta.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Jossain hämärässä menneisyydessäni kuuntelin Mikko Alataloakin. Olisi saanut pysytellä enemmänkin tällä linjalla, mitä nyt yhdentoista virran maa edustaa. En sitten niistä "rikoo riskillä ruma" -biiseistä tykännyt. Tällä julkaisulla on useampikin kova biisi, mutta aina olen ihmetellyt, miksi tähän on ympätty mukaan Vicky Lee, joka painii ihan eri sarjassa.


Tässä nyt vielä hengenkohotusta itse kullekin.


If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Testaan ja kokeilen samalla kun musiikkina on samaa toistava "minimalistinen" sanoma. Mutta se on tehty ovelasti vaihtuvalla säestyssoinnulla.


https://www.youtube.com/watch?v=1ljwofz6Aqk&t=262s

Nyt ei mee oikein. Tahdoin aloittaa yli keskeltä (4m22s-), mutta Youtube insertti aloittaa alusta. :/ GRR#¤%)#¤
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy