Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Pitäisikö Isis-vaimojen saada palata Suomeen?

Aloittaja Amore, maaliskuu 07, 2019, 21:29:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 13 Vieraat katselee tätä aihetta.

Renttu

Uliuli. Tästähän olisi hyvä järjestää jokin avoin vetoomus, johon halukkaat saavatkin sitten osallistua omalla, aidolla nimellään. Yllättäen ei varmaan löytyisikään niin paljon halukkaita, kuin nyt tekin täällä jälleen hyvesignaloitte.

Laikakin kyselee, että luottaaks jengi Assadiin - käsittääkseni nämä ovat kurdien hoteissa, eivät Assadin hoteissa.

Tätäkin saatanan ketjua te olette onnistuneet jauhamaan näin kauan, vaikka ketjun varsinaiset asiat on jo sanottu suurin piirtein sen kahdella ensimmäisellä sivulla. Kyllä teille kuuluisi jokin palkinto, ei epäilystäkään.

Laika

#706
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 01, 2019, 08:46:55
Itse olen ihmetellyt että yhtään ketään ei kiinnosta hittojakaan että jesidinaisia poltettiin elävältä tai akat pitelivät kiinni kun miehensä raiskasivat.

Vai ei yhtään ketään kiinnosta -tiedät hyvin, että minua kiinnosti. Esitätkö siis vakavalla naamalla täällä, että kiinnostukseni lopahti? Älä suotta paukuttele henkseleitäsi ikään kuin olisit ainoa täällä, jota kiinnostaa. Kiinnostusta murhattujen kohtaloon ei mitata sillä, kuka on ensimmäisenä soihtujen ja talikoiden kanssa lähtemässä tervehtimään vieraita ihmisiä. Ajatus sotkea uhrien kohtalo sodan hävinneen osapuolen mielivaltaiseen rankaisemiseen on typerä ja verenhimoinen. Mitä kuvittelisit Assadin joukkojen tekevän paraikaa epäillyille kapinallisille vankiloissa ja sotilassairaaloissa?

Sinä et takuulla tiedä minua paremmin sitä, kuka jesidinaisia piteli kiinni, kun heitä tapettiin ja raiskattiin, ellet sitten ollut itse paikalla.

Joudun näkemään vaivaa artikuloidakseni mahdollisimman nätisti, mutta usko huviksesi että sisuskaluissani kiehuu. Sitä paremmasta syystä ihmisten tulisi pyrkiä hillitsemään itsensä.

Tiedätkö mikä sen parjaamasi sivistyneistön erottaa takapuoltaan kaivelevasta hunnilaumasta? Osaatko vastata piruilematta?
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 01, 2019, 08:46:55
Itse olen ihmetellyt että yhtään ketään ei kiinnosta hittojakaan että jesidinaisia poltettiin elävältä tai akat pitelivät kiinni kun miehensä raiskasivat. Minusta on jotenkin niin täysin käsittämätöntä että ihmiset ja vieläpä naiset joita tuo ei kiinnosta viiksikarvan värähdyksen vertaa jaksavat ulista muutaman Isis-naikkosen kurjasta kohtalosta (toistensa kimpussa leirillä). Tai edes näiden kakaroistakaan. Vaikka kyllä toki minun puolestani ne lapset voisi tuoda Suomeen - vanhempia kuitenkaan EI, tai korkeintaan suoraan vankilaan vietäviksi.

Ihmiset ovat kiinnostuneita siitä, mistä heidän halutaan olevan kiinnostuneita. Media ja sen taustavoimat ohjailevat ihmisiä kuin päätöntä kanalaumaa. Kun nostetaan esille jokin asia, vaikka miten vähäpätöinen, ihmisten kiinnostus herää. Jos ei nosteta esille, kiinnostus jää ilmenemättä.

Jesidinaisten elävältä polttamisesta ja naisten kiinni pitämisestä miesten raiskatessa heitä en ole nähnyt ainoatakaan uutista. Norma Batesin edellä oleva lausunto on ensimmäinen tieto asiasta, minkä näen. Toisin sanoen media ei kerro näistä asioista ainakaan kovin näkyvästi. Ei kai niistä silloin voi olla kiinnostunutkaan. Jonkinlaisia tiedon muruja pitää olla, jotta asia alkaisi kiinnostaa. Vaikka pelkästään se, että asia on olemassa.

Yleisellä tasolla olen nähnyt uutisia, että jesidejä on kohdeltu huonosti ja tapettu ja raiskattu, mutta yksityiskohtaisempaa tietoa asiasta en ole nähnyt. Enkä varsinkaan ole nähnyt sellaista tietoa, että Suomesta Syyriaan matkustaneet naiset olisivat olleet osallisina raakuuksissa.

Ihmettelen tunnepitoista kihinää ja kuhinaa tämän asian ympärillä. Eihän kyse ole kuin hyvin pienestä joukosta ihmisiä. Eikö asioita voisi käsitellä rationaalisesti ja tunteilematta. Sen voisi aloittaa vaihtoehtojen miettimisellä, eli mitä mahdollisesti tapahtuu, jos ISIS-naiset ja lapset avustetaan palaamaan Suomeen, ja mitä tapahtuu, jos heitä ei avusteta palaamaan Suomeen, ja mitä tapahtuu, jos lapset otetaan ja naiset jätetään.

Jos ISIS-naisten ja lasten paluuta Suomeen ei järjestetä, tarkoittaako se, että he eivät ikinä tule tänne? He ovat Suomen kansalaisia ja siten oikeutettuja tulemaan. Entä jos he tulevat myöhemmin itse tai joidenkin järjestöjen auttamina. Entä jos pienet lapset, jotka nyt olisivat helppoja tapauksia sopeuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan, tulevatkin tänne myöhemmin läpiradikalisoituina ja katkeroituneina 17-vuotiaina itsemurhaterroristeina. Tai naiset, joita ei nyt oteta, joudutaan ottamaan muutaman kuukauden päästä, kun muutkin maat ottavat kansalaisiaan, ja Suomenkin on mainettaan vaaliessaan otettava omansa.

Miten Suomi voi vaatia Irakia ja Afganistania vastaanottamaan täällä olevia kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kansalaisiaan, jos se ei itsekään ole halukas ottamaan vastaan omia kansalaisiaan?


urogallus

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 01, 2019, 22:39:09
Miten Suomi voi vaatia Irakia ja Afganistania vastaanottamaan täällä olevia kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kansalaisiaan, jos se ei itsekään ole halukas ottamaan vastaan omia kansalaisiaan?


No tottahan isisin tytöt otetaan vastaan jos heidät tänne lähetetään. Tästä ei kuitenkaan ole kyse, vaan siitä, pitäisikö Suomen kansalaiset hakea pois tuolta.

Norma Bates

Laika. En ole lukenut kaikkia kommentteja, en muista kaikkia kommenttejasi jotka olen lukenut, ja ihan taatusti en ole ymmärtänyt niitä kaikkia mitä olen lukenut ja joista on hämärä mielikuva. Taannoin jäi todellakin vaikutelma että ihan sama että paska tapahtuu koska maailmassa ei ole oikeudenmukaisuutta. Hyvä toki jos jesidinaiset ovat sinua kiinnostaneet.

Pelkkä lätinänihän ei merkkaa asiassa sitä eikä tätä. Vituttaa vaan tämä nykytrendi että pahaa tehneiden puolelle ryntää välittömästi joku piipittäjäkerho (ainakin vasemmalla laidalla) vänkyttämään.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 01, 2019, 22:39:09
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 01, 2019, 08:46:55
Itse olen ihmetellyt että yhtään ketään ei kiinnosta hittojakaan että jesidinaisia poltettiin elävältä tai akat pitelivät kiinni kun miehensä raiskasivat. Minusta on jotenkin niin täysin käsittämätöntä että ihmiset ja vieläpä naiset joita tuo ei kiinnosta viiksikarvan värähdyksen vertaa jaksavat ulista muutaman Isis-naikkosen kurjasta kohtalosta (toistensa kimpussa leirillä). Tai edes näiden kakaroistakaan. Vaikka kyllä toki minun puolestani ne lapset voisi tuoda Suomeen - vanhempia kuitenkaan EI, tai korkeintaan suoraan vankilaan vietäviksi.

Ihmiset ovat kiinnostuneita siitä, mistä heidän halutaan olevan kiinnostuneita. Media ja sen taustavoimat ohjailevat ihmisiä kuin päätöntä kanalaumaa. Kun nostetaan esille jokin asia, vaikka miten vähäpätöinen, ihmisten kiinnostus herää. Jos ei nosteta esille, kiinnostus jää ilmenemättä.

Jesidinaisten elävältä polttamisesta ja naisten kiinni pitämisestä miesten raiskatessa heitä en ole nähnyt ainoatakaan uutista. Norma Batesin edellä oleva lausunto on ensimmäinen tieto asiasta, minkä näen. Toisin sanoen media ei kerro näistä asioista ainakaan kovin näkyvästi. Ei kai niistä silloin voi olla kiinnostunutkaan. Jonkinlaisia tiedon muruja pitää olla, jotta asia alkaisi kiinnostaa. Vaikka pelkästään se, että asia on olemassa.

Yleisellä tasolla olen nähnyt uutisia, että jesidejä on kohdeltu huonosti ja tapettu ja raiskattu, mutta yksityiskohtaisempaa tietoa asiasta en ole nähnyt. Enkä varsinkaan ole nähnyt sellaista tietoa, että Suomesta Syyriaan matkustaneet naiset olisivat olleet osallisina raakuuksissa.

Ihmettelen tunnepitoista kihinää ja kuhinaa tämän asian ympärillä. Eihän kyse ole kuin hyvin pienestä joukosta ihmisiä. Eikö asioita voisi käsitellä rationaalisesti ja tunteilematta. Sen voisi aloittaa vaihtoehtojen miettimisellä, eli mitä mahdollisesti tapahtuu, jos ISIS-naiset ja lapset avustetaan palaamaan Suomeen, ja mitä tapahtuu, jos heitä ei avusteta palaamaan Suomeen, ja mitä tapahtuu, jos lapset otetaan ja naiset jätetään.

Jos ISIS-naisten ja lasten paluuta Suomeen ei järjestetä, tarkoittaako se, että he eivät ikinä tule tänne? He ovat Suomen kansalaisia ja siten oikeutettuja tulemaan. Entä jos he tulevat myöhemmin itse tai joidenkin järjestöjen auttamina. Entä jos pienet lapset, jotka nyt olisivat helppoja tapauksia sopeuttaa suomalaiseen yhteiskuntaan, tulevatkin tänne myöhemmin läpiradikalisoituina ja katkeroituneina 17-vuotiaina itsemurhaterroristeina. Tai naiset, joita ei nyt oteta, joudutaan ottamaan muutaman kuukauden päästä, kun muutkin maat ottavat kansalaisiaan, ja Suomenkin on mainettaan vaaliessaan otettava omansa.

Miten Suomi voi vaatia Irakia ja Afganistania vastaanottamaan täällä olevia kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kansalaisiaan, jos se ei itsekään ole halukas ottamaan vastaan omia kansalaisiaan?

Jäi sitten tämä näkemättä tässä ketjussa:

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 23, 2019, 10:48:13
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 19, 2019, 20:58:10
Tiukkaa tekstiä Ruotsista.
Isisin uhreja auttanut lääkäri vaatii: Al-Holin Isis-leirin lapset on erotettava heti äideistään
Kurditaustainen lääkäri Nemam Ghafouri on viime vuosina auttanut Isisin uhreja Irakissa ja Syyriassa. Hänen mielestään Isisin alueille lähteneet naiset olisi asetettava syytteeseen ja lapset on otettava heiltä pois.
...
Al-Hol on Ghafourin mielestä helvetti myös siksi, että se on Isisin käsissä.

– Ulkomaalaiset Isis-naiset ovat järjestäytyneet siellä. Voisi sanoa, että kalifaatti on siirretty Isisin viimeisestä linnakkeesta Baghuzista ja pystytetty al-Holiin.

Nemam Ghafouri on huolissaan al-Holissa olevista lapsista, jotka hänen mielestään pitäisi saada pois leiristä nopeasti. Mutta äideille lääkäriltä ei heru sympatiaa.

En ole löytänyt sieltä ainuttakaan naista, joka tuntisi katumusta siitä, mitä on tapahtunut. Enkä ole kuullut, että kukaan mukaan olisi kuullut naisten katuvan, mitä kalifaatissa tapahtui.


Ihan kuin olisin jo itsekin sanonut jotain tuon tapaista, mutta luulin liioittelevani provokatiivisesti:

– Voisin tuoda oikeuden eteen 20–30 jesidinaista. He kertoisivat, kuinka Isis-naiset pitivät heistä kiinni, kun miehet raiskasivat heitä.

Jokatapauksessa kannattaa uskoa ihmistä joka on oikeasti ollut paikan päällä, tutustunut tilanteeseen ja kuullut uhreja. Edelleenkin ihmettelen miten keneltäkään netissä sanoja pyörittelevältä ihmiseltä voi vahingossakaan lirahtaa minkään sortin myötätuntoa yhtäkään Isis-kantturaa kohtaan. Se on sama kuin fanittaisi kaikkia mahdollisia murhanhimoisia psykopaatteja mitä koskaan on Maan päällä kävellyt. Ei pidä antaa sukupuolen hämätä.

Lisäksi on olemassa myös sellainen asia kuin Google, jos epäilee että olen seonnut ja keksin omasta päästäni näitä naisten polttoja:

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/isis-burn-19-yazidi-women-to-death-in-mosul-for-refusing-to-have-sex-with-isis-militants-a7066956.html

Isis burns 19 Yazidi women to death in Mosul for 'refusing to have sex with fighters'

The women were reportedly burned to death in iron cages because they refused to have sex with Isis fighters


En edes tiennyt miten jesidi kirjoitetaan englanniksi, mutta Google ystävällisesti ehdotti oikeaa muotoa. Valitettavasti itseni on aina ollut äärimmäisen vaikeaa suhtautua yhdentekevästi kun aletaan polttelemaan ihmisiä elävältä.

Renttu

Jo pelkästään se, että vänkyttää jostain "hakemisesta" kertoo, että henkilö on typerä ulisija, joka ei ymmärrä kansainvälisestä politiikasta ja lainsäädännöstä yhtikäs mitään. Kuten aina, tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Onneksi on niinkin, että Suomea hallitaan lainsäädännöllä, ei filosofialla tai eettisiä ideaaleja verbaalimasturboimalla. Jos se "hakeminen" olisi realistinen optio (En jaksa haaskata aikaani selittämällä tästäkään jauhopäille yhtään mitään), niin silloin pitäisi hakea kaikki, tai ei ketään. Ei sitä prosessia voisi luokitella sukupuolen tai iän perusteella. He ovat olleet kaikki Suomen kansalaisia. Itse olen kyllä sitä mieltä, että eivät ole sitä enää. Vaan onneksi minäkään en päätä näistä asioista - silti vieläkin pahempi, jos te päättäisitte!

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 01, 2019, 23:15:16
En edes tiennyt miten jesidi kirjoitetaan englanniksi, mutta Google ystävällisesti ehdotti oikeaa muotoa. Valitettavasti itseni on aina ollut äärimmäisen vaikeaa suhtautua yhdentekevästi kun aletaan polttelemaan ihmisiä elävältä.

Mutta suhtaudut ihan myönteisesti ajatukseen kolmivuotiaasta kuolileirillä, kakara kun on. Sinä se tässä keskustelussa kera Rentun olet ollut kaksinaismoralistinen ja tekopyhä.

T: Xante

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 01, 2019, 23:21:54
Jo pelkästään se, että vänkyttää jostain "hakemisesta" kertoo, että henkilö on typerä ulisija, joka ei ymmärrä kansainvälisestä politiikasta ja lainsäädännöstä yhtikäs mitään. Kuten aina, tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Ovatko sanomalehtien toimittajat typeriä ulisijoita, kun he kirjoittavat sen tyyppisiä otsikoita kuin "Hallitus ei hae Syyriasta Isis-vaimoja ja -lapsia Suomeen". Jos kansalaisten hakeminen ei ole edes mahdollista, miksi hallituksen pitää erikseen ilmoittaa, että se ei hae Isis-vaimoja Suomeen. Toisaalta on suomalaisia haettu ulkomailta. Muistellaanpa vaikka Thaimaan tsunamia. Ihmisiä tuotiin Finnairin erikoislennoilla. Tästä tuleekin mieleeni uutinen, jossa kerrotaan SPR:n entisen viestintäjohtajan närkästyneen julkisuudessa esitetyistä Isis-naisten hakukaavailusta. Hän vertaa heidän tilannettaan Thaimaan vankiloissa olevien suomalaisten tilanteeseen:

Jos valtion piikki avataan ISIS-äideille, se pitää Laihon mukaan avata kaikille muillekin – esimerkiksi Thaimaan vankiloissa huumetuomioita istuville suomalaisille.

Laihon mukaan valtio ei koskaan kustanna vaikeuksiin joutuneiden kansalaisten pääsyä takaisin kotimaahan. Sen sijaan konsulipalvelulain mukaisesti Suomen edustustot ja konsulaatit voivat avustaa ihmisiä paikan päällä.

"En ihan ymmärrä, miksi ISIS-naisiin pitäisi suhtautua poikkeuksellisesti. Al-Holin leirillä on kyllä hirvittävät olosuhteet. Mutta niin ovat myös Thaimaan tai Indonesian vankiloissa, ja niissäkin on suomalaisia", Laiho sanoo Seuralle.


Sen verran kommentoin tätä, että Thaimaan vankiloissa on huumausainerikoksista tuomittuja täysi-ikäisiä suomalaisia, ja Syyrian leirillä on alaikäisiä lapsia ja heidän äitejään, joita ei ole tuomittu rikoksista. Ensiksi mainittuja ei taidettaisi edes luovuttaa suomalaisille, ja heitä yritettäisiin hakea.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/284401-entinen-spr-johtaja-seuralle-isis-naisille-ei-voi-antaa-parempaa-kohtelua-kuin-muille

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/04d20305-207d-44c3-8ea5-85d221f9c52d

MrKAT

#714
^Minäkin ihmettelin tuon Laihon ontuvaa analogiakykyänsä.

Muuten, minä olen lukenut peräti kaksi eri jesidinaisen kirjoittamaa (ja suomennettua!) kirjaa kokemuksistaan ja paostaan ISIS:n hirmuvallan alta.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - heinäkuu 01, 2019, 23:26:01
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 01, 2019, 23:15:16
En edes tiennyt miten jesidi kirjoitetaan englanniksi, mutta Google ystävällisesti ehdotti oikeaa muotoa. Valitettavasti itseni on aina ollut äärimmäisen vaikeaa suhtautua yhdentekevästi kun aletaan polttelemaan ihmisiä elävältä.

Mutta suhtaudut ihan myönteisesti ajatukseen kolmivuotiaasta kuolileirillä, kakara kun on. Sinä se tässä keskustelussa kera Rentun olet ollut kaksinaismoralistinen ja tekopyhä.

T: Xante

Muistaakseni olen sanonut että lapset voisi hakea pois, joten älä intä tuosta.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Kopek - heinäkuu 02, 2019, 00:42:47
Lainaus käyttäjältä: Renttu - heinäkuu 01, 2019, 23:21:54
Jo pelkästään se, että vänkyttää jostain "hakemisesta" kertoo, että henkilö on typerä ulisija, joka ei ymmärrä kansainvälisestä politiikasta ja lainsäädännöstä yhtikäs mitään. Kuten aina, tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Ovatko sanomalehtien toimittajat typeriä ulisijoita, kun he kirjoittavat sen tyyppisiä otsikoita kuin "Hallitus ei hae Syyriasta Isis-vaimoja ja -lapsia Suomeen". Jos kansalaisten hakeminen ei ole edes mahdollista, miksi hallituksen pitää erikseen ilmoittaa, että se ei hae Isis-vaimoja Suomeen. Toisaalta on suomalaisia haettu ulkomailta. Muistellaanpa vaikka Thaimaan tsunamia. Ihmisiä tuotiin Finnairin erikoislennoilla. Tästä tuleekin mieleeni uutinen, jossa kerrotaan SPR:n entisen viestintäjohtajan närkästyneen julkisuudessa esitetyistä Isis-naisten hakukaavailusta. Hän vertaa heidän tilannettaan Thaimaan vankiloissa olevien suomalaisten tilanteeseen:

Jos valtion piikki avataan ISIS-äideille, se pitää Laihon mukaan avata kaikille muillekin – esimerkiksi Thaimaan vankiloissa huumetuomioita istuville suomalaisille.

Laihon mukaan valtio ei koskaan kustanna vaikeuksiin joutuneiden kansalaisten pääsyä takaisin kotimaahan. Sen sijaan konsulipalvelulain mukaisesti Suomen edustustot ja konsulaatit voivat avustaa ihmisiä paikan päällä.

"En ihan ymmärrä, miksi ISIS-naisiin pitäisi suhtautua poikkeuksellisesti. Al-Holin leirillä on kyllä hirvittävät olosuhteet. Mutta niin ovat myös Thaimaan tai Indonesian vankiloissa, ja niissäkin on suomalaisia", Laiho sanoo Seuralle.


Sen verran kommentoin tätä, että Thaimaan vankiloissa on huumausainerikoksista tuomittuja täysi-ikäisiä suomalaisia, ja Syyrian leirillä on alaikäisiä lapsia ja heidän äitejään, joita ei ole tuomittu rikoksista. Ensiksi mainittuja ei taidettaisi edes luovuttaa suomalaisille, ja heitä yritettäisiin hakea.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/284401-entinen-spr-johtaja-seuralle-isis-naisille-ei-voi-antaa-parempaa-kohtelua-kuin-muille

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/04d20305-207d-44c3-8ea5-85d221f9c52d

Aiheuttivatko suomalaiset sen tsunamin? Eiköhän siinä tsunamin tapauksessa suomalaset(kin) olleet itse ihan aitoja uhreja. Mikähän siinä on nyt niin vaikeaa ymmärtää että Isis-naisten kohdalla on kysymys rikollisista.

Joku vaaleanpunaiset rillit omaavat tärähtänyt täti tai setä inttää jossain jotain ja koko kansakunnan pitää hypätä ja pompata heidän tahdissaan? Hakekoon itse kaverinsa takaisin, jos näitä hänen/heidän haltuunsa mukamas annetaan. Rikollisia ja raivohulluja ei kai sentään siviilien haltuun noin vain anneta. Mielisairaaloistakaan ei kotiuteta sillä perusteella että joku tulee kinuamaan kaveriaan kainaloonsa.

Sinulle tietysti kaikki kusipäät on ok, kunhan eivät ole poliiseja.

Norma Bates

Itseasiassa vihjailu että minun puolestani joku 3-vuotias saa kuolla on ihan yhtä loukkaavaa kuin daamit sanoivat sen olevan että koen hormonien tuputtamisen myrkyttämiseksi. Kaippa olemme nyt sitten sujut.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 02, 2019, 08:39:44
Itseasiassa vihjailu että minun puolestani joku 3-vuotias saa kuolla on ihan yhtä loukkaavaa kuin daamit sanoivat sen olevan että koen hormonien tuputtamisen myrkyttämiseksi. Kaippa olemme nyt sitten sujut.

Ei tämä ole kilpajuoksu, mutta tarkoitus oli kyllä osoittaa, miten loukkaavaa se on, kun toistuvasti hoet näkemyksiäsi muiden ajattelusta omassa päässä tekemiesi johtopäätösten perusteella.

Siis toisin sanoen se, että yhdestä mielipiteestä (lakia ja inhimillisyyttää pitää noudattaa) hyppäät toisiin, erittäin loukkaaviin tulkintoihin (et välitä mitään jesadinaisten kärsimyksistä).

En kuitenkaan epäile, että olisi mennyt perille.

T: Xante

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 02, 2019, 08:36:39
Mikähän siinä on nyt niin vaikeaa ymmärtää että Isis-naisten kohdalla on kysymys rikollisista.


Hienoa, koko kansainvälinen yhteisö kiittää. Sulla on siis todisteet tästä, joten sitten ei kun toimeksi. Kun muille, joita laki vielä ihan ippasen kiinnostaa, ongelma on juuri tästä: kun me emme voi varmuudella sanoa, että kyse on rikollisista.

Tiedän, että on olemassa koulukunta, jonka mielestä juuri tästä ei pitäisi välittää. Että kyllä me tiedetään, Norma ainakin tietää, joten se riittää.

T: Xante