Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Terrorismi

Aloittaja Renttu, maaliskuu 15, 2019, 12:55:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

urogallus

#315
Mitäs kertsi itse luulet: minkälainen riippuvuussuhde äärioikeiston ja islamistien terrorilla länsimaissa oikein on?

Toistaiseksi Suomessa ei ole muuten tehty yhtään virallisen tulkinnan mukaan rasistista henkirikosta. Pari vuotta oli yksi "melkein"-tapaus. Siinä uhri oli suomalainen.

Tietysti rasismin määrittely on hankalaa ja koko sana on voimakkaasti politisoitunut. Jehna, ihan kuten terrorismi!

muoks. se muistamani tapaus lienee tämä:

LainaaSuomessa epäillään tehdyn viime vuonna ensimmäistä kertaa murhan, jonka motiivina oli rasistinen viha, ilmenee poliisiammattikorkeakoulun tutkimuksesta.

Kyseessä on Vaasan ydinkeskustassa Hovioikeudenpuistikolla viime vuoden lokakuussa tapahtunut puukotus. Tuolloin 16-vuotias poika puukotti 60-vuotiasta miestä kaulaan.

Poliisiammattikorkeakoulun tiedotteen mukaan murhan epäilty tekijä kuului etniseen vähemmistöön ja uhri kantaväestöön.
https://yle.fi/uutiset/3-8424545


Muistin varassa mennään, mutta muistaakseni kyse ei lopulta ollutkaan rasismista, ja tekijä kuului erääseen noin 500 vuotta Suomessa oleilleeseen etniseen ryhmään.


kertsi

#316
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 13:01:01
Mitäs kertsi itse luulet: minkälainen riippuvuussuhde äärioikeiston ja islamistien terrorilla länsimaissa oikein on?
Veikkaisin, että hyvin ohut. Se, että on olemassa islamistista terroria, muka saisi jonkun kenopään ammuskelemaan satunnaisia kadulla kulkijoita näiden ulkonäön perusteella? Tai ammuskelemaan poliittisia vastustajia kuten demarilapsia Norjassa? Minkälaisia riippuvuussuhteita sinä näet esim. Breivikin tai Mangsin murhanhimossa islamilaiseen terrorismiin?

Lisäys. Äärioikeistolaisilla kenopäillä on usein rankka väkivaltatausta jo ennestään, ennen vuotta 2015. Esim. PVL:n ja odinien väkivaltarikollisuuutta tarkastellaan tässä:
Ylen selvitys paljastaa: Jopa kahdella kolmesta natsijärjestö PVL:n ja Soldiers of Odinin näkyvimmistä suomalaisjäsenistä on rikostaustaa (Yle)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 19, 2020, 12:54:27
Lasermannenin terroriteoista on toki jo muutama vuosikymmen, mutta Mangsin terroriteoista on vain 10 vuotta. Norjassa Breivikin teoista 9 vuotta. Saksassa jäi äskettäin kiinni äärioikeistolainen jengi, jotka suunnitteli terrori-iskuja, halusivat luoda sisällissotaa muistuttavan tilanteen tai jotain, ja murhailla ihmisiä. Soldiers of Oden varmaankin on samanlaista äärioikeistolaista jatkumoa ja liikehdintää, vaikka en tiedä heidän murhanneen toistaiseksi ketään. Vielä. Tarkoitus lienee kuitenkin terrorisoida, herättää pelkoa.

Ne alkaa kohta terrorisoimaan on kummelityyppinen näkemys jolla voidaan pelotella niin oikealta kuin vasemmaltakin laidalta käsin katsottuna.

kertsi

^ No eikös odinit ole jo terrorisoineet? Ainakin pyrkineet herättämään pelkoa maahanmuuttajissa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

a4

#319
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2020, 09:34:20
Se mistä jätetään uutisoimatta, on usein vähintään yhtä tärkeää kuin se, mistä uutisoidaan. Esimerkiksi EU-asioista ei Suomessa juurikaan uutisoida, eikä siihen ole riittävästi aiheeseen vihkiytyneitä toimittajia. Senkään puolesta ei ole ihme, että EU koetaan tavan tallaajien parissa edelleen varsin vieraaksi entiteetiksi.

"Monikulttuuriuden" kannattajien aatteellisen kirkastamisen vuoksi voisi kuvitella, että Suomessa uutisoitaisiin paljon enemmän siitä, mitä naapurissamme Ruotsissa aiheen tiimoilta tapahtuu. Onhan Ruotsi nyt monikulttuurinen auvola, josta Suomenkin tulisi ottaa mallia. Tähän kirjattuna pelkästään viime viikonlopun virallinen saldo. Paljon muutakin lienee tapahtunut, mutta ne tapaukset eivät ole vain tulleet viranomaisten tietoon:

- 14-vuotias tyttö raiskattiin
- Boråsissa pommi/kranaatti-isku
- Umeåssa poltettiin 50 autoa
- Tukholmassa puukotus
- Linköpingissä ampumistapaus
- Göteborgissa ampumistapaus
- Tukholmassa kolkattu, kidnapattu ja raiskattu nainen. Hän löytyi myöhemmin tienposkeen jätettynä Tukholman ulkopuolelta

Vuonna 2018 Ruotsissa tehtiin 162 pommi/kranaatti-iskua. Vuonna 2019 oli 257 pommi/kranaatti-iskua.

Että ehkä, ihan vain ehkä, jonkinlaisille katupartioille saattaa olla Ruotsissakin sosiaalista tilausta. Soldiers of Odinin kohdallakin on niin, että ensin tuli turvisvyöry, sitten hankkiutui sattumaan ja tapahtumaan, ja sitten perustellaan vastavoimia. Jos ei olisi tämän tyyppisiä, maahantuontiperäisiä ongelmia, ei olisi mitään Soldiers of Odiniakaan. Se on joidenkin mielestä varmasti hämmästyttävää.

Ai niin, Ruotsin virallinen rikosseurantasivusto, josta näitä tietoja voisi uuttera toimittaja hankkia: BRÅ.
En löytänyt viikonlopun rikoslistastasi etnistä erittelyä.

Tässä tuoreessa pommi-iskussa epäilty on Bandidosin jäsen:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006381335.html
Aselakien kiristäminen lienee myös kasvattanut pommi-iskujen määrää.
Tämä tutkija ei tekisi suoraviivaisia päätelmiä pommi-iskuista maahanmuuttoon:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tutkija-ruotsin-jengivakivallasta-ylella-sitkea-luulo-on-vaara-jotakin-tapahtui-1015-vuodessa/25434a2a-62fc-301f-958c-be9bb652a467
Tässä uutisessa puhuttiin Balkanin sotaveteraaneista ja Lähi-idän jengeistä:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-uutiset-tukholmassa-rikollisjengien-valinen-vakivalta-rantautunut-myos-ruotsin-paakaupunkiin-ennen-ammuttiin-jalkaan-nyt-paahan-kansalaiset-pelkaavat/7466890#gs.wrkuv5
Yleisempää analyysia kotoutumisen epäonnistumisesta ja etnisestä ghettoutumisesta reviiri-ja huumesotineen:
https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000006306667.html

urogallus

Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 19, 2020, 14:20:51
Tämä tutkija ei tekisi suoraviivaisia päätelmiä pommi-iskuista maahanmuuttoon:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tutkija-ruotsin-jengivakivallasta-ylella-sitkea-luulo-on-vaara-jotakin-tapahtui-1015-vuodessa/25434a2a-62fc-301f-958c-be9bb652a467

Luitko itse tuon linkkisi jutun?

Siinä todetaan, että vuoden 2015 kansainvaelluksella ei ole suoraa yhteyttä nykyiseen räjäytysten aaltoon. Sen sijaan:

LainaaSaukkonen kuitenkin huomauttaa, että järjestäytyneen rikollisuuden osalta kyse on pitkälti toisesta sukupolvesta, jonka vanhemmat ovat ehkä tulleet aikanaan Ruotsiin muualta.

Juu, "ehkä" mainittu. Mutta että toinen sukupolvi temmeltää ensimmäistä enemmän. Tällaista ei olekaan koskaan aiemmin todettu missään...

Vaaraton Norsu

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2020, 09:34:20
Että ehkä, ihan vain ehkä, jonkinlaisille katupartioille saattaa olla Ruotsissakin sosiaalista tilausta. Soldiers of Odinin kohdallakin on niin, että ensin tuli turvisvyöry, sitten hankkiutui sattumaan ja tapahtumaan, ja sitten perustellaan vastavoimia. Jos ei olisi tämän tyyppisiä, maahantuontiperäisiä ongelmia, ei olisi mitään Soldiers of Odiniakaan. Se on joidenkin mielestä varmasti hämmästyttävää.

Ok, mutta tuohon kohtaan, että sattui ja tapahtui, ja vastavoimana perustettiin Soliders of Odin. Ilman mitään varsinaista faktapohjaista tietoa arvelen, että sitä, mitä on sattunut ja tapahtunut, on mahdollisesti aika paljon ihmisten puheissa suurenneltu. Mahdollisesti on ollut jopa perusteettomia huhuja, jotka ovat ihmisiä kiihoittaneet. Tämmöinen sopii ainakin minun kuvaani siitä, millaisia ihmisiä Soldiers of Odinissa on mukana.

Ja samaten, jälleen ilman mitään varsinaista faktapohjaista tietoa, arvelen että on voinut tapahta myös sellaista, että kun pakolaiskeskus vaikka on paikkakunnalle saapunut, on tuloa edeltänyt huoli kansalaisten keskuudessa vähentynyt, ja vastavoima pikemmin liudentunut kuin kasvanut. 

Pahoittelen ei-faktapohjaisuutta, mutta mistä tällaisista asioista nyt hankkisi tietoa? Ruotsin virallinen rikosseurantasivusto ei tähän auta.

Vaaraton Norsu

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 14:31:17
Mutta että toinen sukupolvi temmeltää ensimmäistä enemmän. Tällaista ei olekaan koskaan aiemmin todettu missään...

Mitä itse arvelet, onko tässä kyse yleisemmästä säännöstä, että maahanmuuttajien toinen sukupolvi olisi sopeutumattomampi ja rikollisempi kuin ensimmäinen? (Sikäli jos Ruotsissa nyt näin olisi. Minä en osaa siis sanoa. En tiedä. Aave hakekoot faktat jos haluaa.)

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - helmikuu 19, 2020, 14:54:03
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 14:31:17
Mutta että toinen sukupolvi temmeltää ensimmäistä enemmän. Tällaista ei olekaan koskaan aiemmin todettu missään...

Mitä itse arvelet, onko tässä kyse yleisemmästä säännöstä, että maahanmuuttajien toinen sukupolvi olisi sopeutumattomampi ja rikollisempi kuin ensimmäinen? (Sikäli jos Ruotsissa nyt näin olisi. Minä en osaa siis sanoa. En tiedä. Aave hakekoot faktat jos haluaa.)

Kyllä näin on ollut useammassakin maassa. Näkyy sekä rikollisuuden että ääriajattelun kohdalla, jotka ovatkin sidoksissa toisiinsa. Vankilat ovat tärkeitä rekrytointipaikkoja islamisteille. Ja esim. Lontoon 2005 pommi-iskun tekijät olivat yhtä Jamaikalla syntynyttä lukuun ottamatta syntyneet Iso-Britanniassa.

Saksassahan tilanne oli niin, että turkkilaisten gastarbeiterit olivat erinomaisen epäpoliittista ja maallistunutta sakkia. Pojasta on polvi parantunut tässäkin suhteessa. Asiaa ei varmastikaan auta se, että täystyöllisyyden aika on kaikkialla takana päin - myös Saksassa, vaikka siellä talous on paremmalla tolalla kuin muualla Euroopassa.

Mutta onhan meillä varaa - kunnes meillä ei enää ole. Mutta loppuuko tarve samaa jalkaa resurssien kanssa?

Vaaraton Norsu

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 15:23:00
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - helmikuu 19, 2020, 14:54:03
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 14:31:17
Mutta että toinen sukupolvi temmeltää ensimmäistä enemmän. Tällaista ei olekaan koskaan aiemmin todettu missään...

Mitä itse arvelet, onko tässä kyse yleisemmästä säännöstä, että maahanmuuttajien toinen sukupolvi olisi sopeutumattomampi ja rikollisempi kuin ensimmäinen? (Sikäli jos Ruotsissa nyt näin olisi. Minä en osaa siis sanoa. En tiedä. Aave hakekoot faktat jos haluaa.)

Kyllä näin on ollut useammassakin maassa. Näkyy sekä rikollisuuden että ääriajattelun kohdalla, jotka ovatkin sidoksissa toisiinsa. Vankilat ovat tärkeitä rekrytointipaikkoja islamisteille. Ja esim. Lontoon 2005 pommi-iskun tekijät olivat yhtä Jamaikalla syntynyttä lukuun ottamatta syntyneet Iso-Britanniassa.

Saksassahan tilanne oli niin, että turkkilaisten gastarbeiterit olivat erinomaisen epäpoliittista ja maallistunutta sakkia. Pojasta on polvi parantunut tässäkin suhteessa. Asiaa ei varmastikaan auta se, että täystyöllisyyden aika on kaikkialla takana päin - myös Saksassa, vaikka siellä talous on paremmalla tolalla kuin muualla Euroopassa.

Ok. No, tietenkään nämä tapahtumiset eri Euroopan maissa eivät ole toisistaan riippumattomia, kun on tapahtunut vaikuttavia muutoksia näitten maitten ulkopuolella Turkissa ja vaikka missä -- ja taloudessakin, niin kuin mainitset.

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 15:23:00
Mutta onhan meillä varaa - kunnes meillä ei enää ole. Mutta loppuuko tarve samaa jalkaa resurssien kanssa?

Mulle tulee tähän mieleen sanoa, että onhan siinä vähän kysymys meistä itsestämmekin, että miten reagoidaan siihen, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Se määrittää meitä itseämme mun mielestä aika ikävällä tavalla, jos käännetään selkä. Ja sitten on sekin, että mitä siitä sitten seuraa loppupeleissä ja pitkässä juoksussa. Ja jos olisi pidetty lännessä rajat alun alkujaan kiinni ja suunnattu Maxim -konekiväärit ulospäin, olisiko maailma kuitenkaan tänään parempi? Enpäs tiedä. Voisi olla ongelmia silloinkin.

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - helmikuu 19, 2020, 16:28:42
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 15:23:00
Mutta onhan meillä varaa - kunnes meillä ei enää ole. Mutta loppuuko tarve samaa jalkaa resurssien kanssa?

Mulle tulee tähän mieleen sanoa, että onhan siinä vähän kysymys meistä itsestämmekin, että miten reagoidaan siihen, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Se määrittää meitä itseämme mun mielestä aika ikävällä tavalla, jos käännetään selkä. Ja sitten on sekin, että mitä siitä sitten seuraa loppupeleissä ja pitkässä juoksussa. Ja jos olisi pidetty lännessä rajat alun alkujaan kiinni ja suunnattu Maxim -konekiväärit ulospäin, olisiko maailma kuitenkaan tänään parempi? Enpäs tiedä. Voisi olla ongelmia silloinkin.

Mulla on ollut jo vuosia tapana sanoa, että Kylmän sodan päättymisen jälkeen Euroopan oikeisto veti överit markkinoista ja vasemmisto ihmisoikeuksista. Samalla heitettiin kaikki pitkän tähtäimen ajattelu romukoppaan, koska eihän sillä voi tehdä tulosta tässä ja nyt, eikä silloin voi myöskään lutustella kivoissa ihmissoikeusfiiliksissä.

Ja selän kääntäminen... Hyvin suuri osa Lähi-idän ja Afrikan alueilta tulevista siirtolaisista on ihan omienkin sanojensa mukaan etsimässä parempaa elämää. Miten Kylmän sodan aikaista politiikkaa palvelemaan rakennettu turvapaikkakäsite sopii mielestäsi tämän kanssa yhteen?

Jos jo vuosikymmeniä sitten olisi valittu johdonmukaisen tiukka linja laitonta maahanmuuttoa vastaan, ei siinä mitään maxim-konekiväärejä olisi tarvittu. Yksi tärkeä keino olisi ollut esim. se, että laittomasti maassa olevan työllistäminen olisi ollut ankarasti kiellettyä. Ja onko oikeasti mielestäsi kannatettavaa se, että ehdoin tahdoin hankkiudutaan Välimerellä merihätään, koska halutaan sillä tavoin saada kyyti Eurooppaan?

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 19, 2020, 12:42:52
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 19, 2020, 12:24:03
Joo, ihan ovat massamurhaajat ja terroria kylväneet verrattavissa satuhahmoihin. Jonkun mielestä. Je suis Titi-nallen uhri.
Sen sijaan, että haluaisit keskustella faktojen valossa tämmöisistä ikävistä ajankohtaisuuksista, voitaisiin ryhtyä myös muistelemaan sivutolkulla talonmies Lallia, joka silloin joskus Piispan Köyliönjärven jäälle tappoi. Ihan mitä tahansa muuta, kuin siitä mitä tapahtuu nyt ja todella!

Lisäksi joku Soldiers of Odin on reaktiivinen ilmiö, kuten äärioikeiston nousu Euroopassa yleisemminkin. Ne ovat looginen seuraus siitä huonosta ja kansalaisten turvallisuudesta piittaamattomasta politiikasta, joita suorastaan mahdottoman liberaalit ja tavallisesta elämästä vieraantuneet eliittipoliitikot ovat sössineet. Kun maahan otetaan kouluttamattomia ja kielitaidottomia umpirasisteja, raiskaajia ja tappajia, ei pidä olla hirveän yllättynyt, että vastareaktioiden ja myös rasimin määrä kantaväestössä samalla kasvaa. Sitä niitetään, mitä on kylvetty.

Just niin !

Vaaraton Norsu

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 17:20:19
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - helmikuu 19, 2020, 16:28:42
Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 15:23:00
Mutta onhan meillä varaa - kunnes meillä ei enää ole. Mutta loppuuko tarve samaa jalkaa resurssien kanssa?

Mulle tulee tähän mieleen sanoa, että onhan siinä vähän kysymys meistä itsestämmekin, että miten reagoidaan siihen, että maailmassa on liikaa ihmisiä. Se määrittää meitä itseämme mun mielestä aika ikävällä tavalla, jos käännetään selkä. Ja sitten on sekin, että mitä siitä sitten seuraa loppupeleissä ja pitkässä juoksussa. Ja jos olisi pidetty lännessä rajat alun alkujaan kiinni ja suunnattu Maxim -konekiväärit ulospäin, olisiko maailma kuitenkaan tänään parempi? Enpäs tiedä. Voisi olla ongelmia silloinkin.

Mulla on ollut jo vuosia tapana sanoa, että Kylmän sodan päättymisen jälkeen Euroopan oikeisto veti överit markkinoista ja vasemmisto ihmisoikeuksista. Samalla heitettiin kaikki pitkän tähtäimen ajattelu romukoppaan, koska eihän sillä voi tehdä tulosta tässä ja nyt, eikä silloin voi myöskään lutustella kivoissa ihmissoikeusfiiliksissä.

No jaa. En ainakaan osta ajatusta, että olis just silloin heitetty romukoppaan pitkän tähtäimen ajattelu.

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 17:20:19Ja selän kääntäminen... Hyvin suuri osa Lähi-idän ja Afrikan alueilta tulevista siirtolaisista on ihan omienkin sanojensa mukaan etsimässä parempaa elämää. Miten Kylmän sodan aikaista politiikkaa palvelemaan rakennettu turvapaikkakäsite sopii mielestäsi tämän kanssa yhteen?

No, vainottujakin lienee leireillä jossain Syyriassa, jos paremman elämän etsijät ovatkin paremmin påässeet tänne. Mä en tiedä paskaakaan mistään turvapaikkakäsitteen historiallisista juurista.

Se, että mä olen sitä mieltä, että me ei edes täällä kaukana pohjoisessa voida kääntää selkää kaukaisten ihmisten kärsimykselle ei loogisesti johda siihen, että mä oisin myös joku monikulttuurisuusideologian (tai mitä sanaa nyt sitten käytättävätkään) kannattaja. Mulla on halutessani oikeus nähdä vaikka ihan samat ongelmat, mitä säkin näet. Ja samaan aikaan ajatella, että ei saada kääntää selkää.

Eikä se jos olen tuollaista mieltä, johda loogisesti edes siihenkään, että mä olisin kokonaan ottamassa meidän harteille jotain maailman pakolaisten ahdinkoa tms. Voi niille käydä paskastikin. Ehkä se on todennäköistäkin. Mutta voi niitä silti yrittää auttaa, eikä se velvoita välttämättä hukkumaan niitten mukana. Yrittämättömyys vaan tuntuu aika paskamaiselta.

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 17:20:19Jos jo vuosikymmeniä sitten olisi valittu johdonmukaisen tiukka linja laitonta maahanmuuttoa vastaan, ei siinä mitään maxim-konekiväärejä olisi tarvittu. Yksi tärkeä keino olisi ollut esim. se, että laittomasti maassa olevan työllistäminen olisi ollut ankarasti kiellettyä. Ja onko oikeasti mielestäsi kannatettavaa se, että ehdoin tahdoin hankkiudutaan Välimerellä merihätään, koska halutaan sillä tavoin saada kyyti Eurooppaan?

Ja näillä keinoilla olisi sitten siirtolaisuus, tai mitä nyt sitten onkin, estetty? No, ei Suomessa ainakaan ole laittomasti maassa olevia paljoa työllistetty. Mitä Välimerellä merihätään hankkiutumisen eettiset ongelmat tähän kuuluvat?

a4

Lainaus käyttäjältä: urogallus - helmikuu 19, 2020, 14:31:17
Lainaus käyttäjältä: a4 - helmikuu 19, 2020, 14:20:51
Tämä tutkija ei tekisi suoraviivaisia päätelmiä pommi-iskuista maahanmuuttoon:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/tutkija-ruotsin-jengivakivallasta-ylella-sitkea-luulo-on-vaara-jotakin-tapahtui-1015-vuodessa/25434a2a-62fc-301f-958c-be9bb652a467

Luitko itse tuon linkkisi jutun?

Siinä todetaan, että vuoden 2015 kansainvaelluksella ei ole suoraa yhteyttä nykyiseen räjäytysten aaltoon. Sen sijaan:

LainaaSaukkonen kuitenkin huomauttaa, että järjestäytyneen rikollisuuden osalta kyse on pitkälti toisesta sukupolvesta, jonka vanhemmat ovat ehkä tulleet aikanaan Ruotsiin muualta.

Juu, "ehkä" mainittu. Mutta että toinen sukupolvi temmeltää ensimmäistä enemmän. Tällaista ei olekaan koskaan aiemmin todettu missään...
Luin kyllä, mutta liian hätäisesti.
Hyvä tarkennus. 

Aave

#329
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - helmikuu 19, 2020, 14:46:41
Ok, mutta tuohon kohtaan, että sattui ja tapahtui, ja vastavoimana perustettiin Soliders of Odin. Ilman mitään varsinaista faktapohjaista tietoa arvelen, että sitä, mitä on sattunut ja tapahtunut, on mahdollisesti aika paljon ihmisten puheissa suurenneltu. Mahdollisesti on ollut jopa perusteettomia huhuja, jotka ovat ihmisiä kiihoittaneet. Tämmöinen sopii ainakin minun kuvaani siitä, millaisia ihmisiä Soldiers of Odinissa on mukana.
Kamoon, et sinä nyt niin uutispimentoon ole voinut tässä kuluneen viiden vuoden aikana jäädä, etteikö olisi edes alkeellista käsitystä, mitä kaikkea  aiheen tiimoilta Suomessakin on sattunut ja tapahtunut. Enemmän pahaa, kuin hyvää. Jos on vielä tässäkin vaiheessa arvailujen varassa niin valitan, meidän taitaa olla aika turha keskustella tästä aiheesta.
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu
Ja samaten, jälleen ilman mitään varsinaista faktapohjaista tietoa, arvelen että on voinut tapahta myös sellaista, että kun pakolaiskeskus vaikka on paikkakunnalle saapunut, on tuloa edeltänyt huoli kansalaisten keskuudessa vähentynyt, ja vastavoima pikemmin liudentunut kuin kasvanut. 
Mitä tästä esimerkistä tiedän (Mitään tutkittua tietoa en ole siitä lukenut), niin kyllä se on ollut pääsääntöisesti toisin. Tietysti kaikkialta löytyy niitä, jotka ovat ottamassa kaikenlaisia vieraita avosylin vastaan. Sitä voidaan kutsua myös itsesuojeluvaiston puutteeksi ja sinisilmäisyydeksi. Minä totesin heti tilanteen alkumetreillä, että ongelmia seuraa tasan varmasti, kun Suomen kokoiseen maahan pölähtää yhtäkkiä 30 000 nuorta miestä, joilla on runsaasti vapaa-aikaa. Tässä mielessä ihan sama mistä he tulevat mutta sitä pahempi, että tulivat juuri Lähi-Idästä.
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu
Pahoittelen ei-faktapohjaisuutta, mutta mistä tällaisista asioista nyt hankkisi tietoa? Ruotsin virallinen rikosseurantasivusto ei tähän auta.
Virallislähteet ovat vähissä, varsinkin erilaisia koosteita laativat lähteet. Pelkästään kustannuksia piilotellaan ja pilkotaan niin, että tarkkoja summia on tavan kansalaisen äärimmäisen vaikea saada, saati itse ryhtyä niitä selvittämään. Rikostilastotkin julkaistaan tavoilla, joista täysin tarkka tilanne jää osittain pimentoon. Voisit päätellä jonkin verran siitä, että kun kaikkia tällaisia tietoja virallisilta tahoilta piilotetaan, niiden julkaisuja pitkitetään ja pimitetään, niin ei silloin tilanne mikään kovin mairitteleva ole. Lisäksi aiheen parissa työskentelevillä on vaitiolovelvollisuus.

Lisäys: Kuten urogallus tuossa jo aiemmin viittasi, koko eurooppalainen turvapaikkajärjestelmä laadittiin meidän omiin tarpeisiimme - ei sillä ajatuksella, että tänne tulee yhtäkkiä miljoonia ihmisiä jostain Euroopan ulkopuolelta.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy