Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Muutama sana autoista

Aloittaja Kopek, maaliskuu 16, 2019, 16:28:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 11, 2021, 15:32:35
^^
Eikös ystäväpiiristä löytyisi nörttiä ja nikkaria? Porukalle värkkäätte laitteen, jossa on kytkentä kaasupolkimen ja jonkinlaisen pienen "tietokoneen" välillä. Sitten vain ajelemaan ja aina kaasua polkiessa ihanainen murina ja murahtelu kuuluisi kaiuttimista/kuulokkeista. Tietty koneelle voisi tallettaa useamman sävyisiä moottoriääni, niin saisi mielialan mukaan vaihdella vähän ärjympääkin ääntä :)

Hyvä idea mutta joku on jo ehtinyt tehdä sen.  :P

Lainaus käyttäjältä: https://www.sk-autosound.fi/tuotteet.html?id=11/867499Sound booster on Audin kehittelemä auton pakoääniä korostava järjestelmä, he asensivat sellaisen jo tehtaalla kaikkiin 313hp TDI moottorillavarustettuihin autoihin, saadakseen auton pakoäänistä miellyttävän, tehokkaan kuuloisen.

Erillinen äänigeneraattori matkii tehokkaiden moottorien ääntä ja peittää alleen tyypillisen TDI moottorin olemattoman äänen.

Tällä saat autoosi äänen, jota et muuten saa edes urheilupakoputkistolla. Kun järjestelmä on asennettu autoon, siitä ei todellakaan erota, että ääni tehdään keinotekoisesti! Uskomaton laite!
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 11, 2021, 15:57:19
^
Sinä oletkin kerettiläinen, ja feministisen salaliiton advokaatti!

Sinällään totta, sillä minä viihdyn hyvin luomunaisten seurassa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

^
Uppoaa intersektionaalisesti samaan kategoriaan kuin nikotiiniton tupakka, kofeiiniton kahvi ja alkoholiton olut. Paskan myivät!

Saat pitää luo-munaiset. Itse suosin kaikenlaisia naisia, kunhan tietyt peruskriteerit täyttyvät.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

^
Miksi hänen nimensä on Pertti Ylönen?

Taitaa olla joku Pertti Pervertti.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 11, 2021, 16:12:17
^
Miksi hänen nimensä on Pertti Ylönen?

Taitaa olla joku Pertti Pervertti.

Ihmiset ottavat kaikenlaisia outoja taitelijanimiä, kuten esim. Toope, Brutto ja Aave.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Aave

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 11, 2021, 16:20:24
Ihmiset ottavat kaikenlaisia outoja taitelijanimiä, kuten esim. Toope, Brutto ja Aave.
Tämä on totta. Tosin aiempi nimimerkkini Renttu ei ollut itse ottamani, vaan naisilta lahjaksi saamani. Sen arvotittelin eteen täytyi tehdä paljon töitä, ja olen kuullut sen niin monin tavoin sanottuna, että voisi helposti verrata Uuno Turhapuron tunnuskappaleeseen jossa Hannele Lauri huokailee, manaa, maanittelee ja toruu Uunoa.

Mutta nyt olen jättänyt sen elämän jo niin paljon taakseni, että en katso enää olevani oikeutettu kantamaan Rentun arvonimeä.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 11, 2021, 15:32:35
^^
Eikös ystäväpiiristä löytyisi nörttiä ja nikkaria? Porukalle värkkäätte laitteen, jossa on kytkentä kaasupolkimen ja jonkinlaisen pienen "tietokoneen" välillä. Sitten vain ajelemaan ja aina kaasua polkiessa ihanainen murina ja murahtelu kuuluisi kaiuttimista/kuulokkeista. Tietty koneelle voisi tallettaa useamman sävyisiä moottoriääni, niin saisi mielialan mukaan vaihdella vähän ärjympääkin ääntä :)
Kun minä esittelin muinoin (kait Jatkumolla) "Lincoln Lawyerin" Lincoln Continentalin unelmakuvan (teki vaikutuksen paitsi minuun niin myös Bruttoon) niin pian muistaakseni esitin että sen muuntaisi ekoautoksi ja siihen voisi laittaa just tuommoisen tietokoneistetun äänigeneraattorin. Tosin ulospäin kuunneltavaksi.
  Pelkkä kuuloke korvissa ei riitä, murina (infraäänet) pitää tuntua takapuolessa ja mahassa, ja matkustajalla kans.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

kertsi

^ Ainahan voi lisätä takapuolentutisuttajankin siihen jokapojan unelma-eriöön, autenttisuuden lisääjäksi.

Muille ihmisille kuuluva pärinäpoikain pärinä on samaa sarjaa kuin graffiti - eräänlaista haistattelua muille ihmisille. Minusta graffiteja värkkäävät pärinäpojat voisivat maalata naamansa graffitilla ja hankkia henkilökohtaisen omaan kehoon kohdistuvan pärisyttäjän.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: kertsi - syyskuu 11, 2021, 16:56:42
^ Ainahan voi lisätä takapuolentutisuttajankin siihen jokapojan unelma-eriöön, autenttisuuden lisääjäksi.
Jo muinoin juttuna kerrottiin ...
Neuvostoliittolainen tuote, joka ei mahdu perseeseen eikä surise.
"Mikä ei surise, eikä mahdu perseeseen? - Venäläinen perseensuristin"

- https://urbaanisanakirja.com/word/venalainen-perseensuristin/80867/
;D
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

a4

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 11, 2021, 15:38:40
^
Masennus ja alakulo olisi silti varma. Äänet eivät olisi auton omia, autenttisia ääniä.

Heti tätäkin miettiessä alkoi tuskainen itku ja ulina. Sen voisikin laittaa sähköautojen ääneksi!

Sähköistäminen on helvetistä! Huutoa ja ulinaa:



Olisihan se hienoa saada sähkömoottorisesta pikkuautosta sopivalla äänipiirillä vanhan liiton urheiluautojen murinaa ja ulinaa raitille. Rikkaitakin vituttaisi.
Lisäksi kiihtyvyys on sähköautoissa jo valmiiksi hyvällä tasolla.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Aave - syyskuu 11, 2021, 16:12:17
^
Miksi hänen nimensä on Pertti Ylönen?

Taitaa olla joku Pertti Pervertti.
Olisiko Nate Higgers parempi?

Toope

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3f023c92-3704-441b-b035-4b4e7211ba72
LainaaNykyinen autovero määrättiin autoille 63 vuotta sitten nimikkeellä tilapäinen autovero.
Nyt historiallinen tilapäisyys on purettu – tosin vain täyssähköautojen osalta.
Sanna Marinin hallitus poistaa täyssähköautojen autoveron 1.10.2022 alkaen. Täyssähköautojen vuotuinen ajoneuvovero nousee, mutta Veronmaksajain keskusliiton laskelmien mukaan veron nousee vain 50 euroa esimerkiksi 30 000 euron sähköautossa....

On täysin selvää, että tuo "veroalennus" on vain väliaikainen, koska sähkö/tms. -autojen yleistyessä niihin tullaan kohdistamaan samoja liikenneveroja kuin bensa/diesel- autoihin. Liikenne on niin tärkeä verotuksen kohde valtiolle, ettei se voi siitä luopua. Vanhoja veroja poistetaan = uusia veroja tulee tilalle.
Sähköautoilun verohelpotus on väliaikainen, ei pysyvä. Autoilusta ei tule halvempaa.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 11, 2021, 22:16:45
Sähköautoilun verohelpotus on väliaikainen, ei pysyvä. Autoilusta ei tule halvempaa.

Toivottavasti sähköautojen väliaikainen verohelpotus on yhtä pysyvä kuin edellinen väliaikainen autoverotus.

Itseasiassa, ihan kauheasti juuri nyt huolettaa juuri autoverotuksen taso 2035.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - syyskuu 11, 2021, 23:23:33
Lainaus käyttäjältä: Toope - syyskuu 11, 2021, 22:16:45
Sähköautoilun verohelpotus on väliaikainen, ei pysyvä. Autoilusta ei tule halvempaa.

Toivottavasti sähköautojen väliaikainen verohelpotus on yhtä pysyvä kuin edellinen väliaikainen autoverotus.

Itseasiassa, ihan kauheasti juuri nyt huolettaa juuri autoverotuksen taso 2035.
Minua huolestuttaa, koska jälkeläiseni elävät tuolloin vihervasemmiston paskomassa yhteiskunnassa.