Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Muut foorumit

Aloittaja hibiscus, tammikuu 04, 2019, 19:09:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

Socrates

Ei Ajatusmylly mikään näkkäriltä bannattujen alusta ollut,vaikka toki pari sellaista siellä saattoi olla. Siellä oli mm Pensador, Sepe, reiska-hartsi ja tietenkin Juha ja minä. Jukris viestitteli nimimerkillä mr Pressure ja foorumin alamäki lähti pitkälti siitä, kun muutama Nikki vaati pressun ja mailiksen bannaamista.
Oli siellä jokunen minulle muualta tuntematon tyyppikin kuten eräs, joka kirjoitteli usein siitä miten Kouvolan asemalla saa turpaan.

Ihannefoorumia kehiteltiin näkkärillä ja jostain käsittämättömästä syystä Amie lukitsi sen. Hänellä oli Pensadorfobia.

Ihannefoorumin idea oli perustukseltaan hyvä ja olisi voinut toimia vilkkaalla foorumilla, mutta Pensador vei sen ihan liian pitkälle porrastamalla ketjuja loputtomiin tyyliin 2.2.1.2.4.1.
Siis jokainen aihe pilkottiin niin mielettömän pieniin osiin, ettei viestejä olisi voinut mitenkään riittää useimpiin ketjuihin. Se johtui siitä, että Pensador kammosi offtopicceja. Ne olivat hänelle kuin punainen vaate, vaikka muuten sieti kaikenlaista törkyä ja rähinää hyvin. Varmaan hän oli ollut sellaisessa ammatissa, missä piti toimia pikkutarkasti protokollaa noudattaen.

Soitettiin Pensadorin kanssa ja tapasin kerran. Oli just sellainen kun odotin, vaikuttava persoona. Jaskan viha kuollutta miestä kohtaan menee yli ymmärryksen.
Kävelevä kremppakertymä

Toope

Tästähän syntyy hyvä kysymys siitä, mikä tässä foorumissa on vikana?
Ketä estää, ja miten?

Jaska

#77
Monten Näkökulma ennen Amieta puikoissa oli mainio Nuoren Voiman Liitto. Monte Cristo teki itse valtavan työn rakentaen foorumista näköisensä. Oli vain liian raskas Kestikartano pidettäväksi. Monte valmistui opinnoissaan Näkökulman aikana ja lähti maailmalle tiedetöihin. Monte tiettävästi harkitsi foorumin lopettamista, mutta aivan toisenhenkinen Amie onnistui saamaan foorumin haltuunsa saatuaan kunniaa hostaajan maastamuuttoon  kohdistuneella salapoliisityöllä.

Jos Monte piti sivistynyttä salonkia, niin Amiella oli kansanluppila.

Kantapaikan tarjoajasta saa vaikutelman, että hänellä on kokemusta kypsästä lastenkasvatuksesta eikä ole tarvetta tarpeettomasti  esiintyä  sanelijana vaan mieluummin on fiksuna miehenä taustalla. Varmaan mielenkiinnolla tarkkailee ilmiöitä foorumilla ja kypsyttää entisestään ihmistuntemustaan.

Pensadorin itserakas kyvyttömyys ei kuolemansa kautta ansaitse mitään sädekehää. Korea sanallinen ulkokuori osoitti kohta, että se oli vain tyhjän peittämiseksi. Sen verran koulutusta oli, että saattoi viskellä oppineisuudelle näyttäviä heittoja, joista hänellä ei sitten ollutkaan mitään sanottavaa. Olisi hauska kuulla mitä hyvää socru näkee Ihannefoorumissa, joka ei edes toteutunut. Paitsi että hänet huolittiin Pensadorin aseenkantajaksi.

Niinikään edesmennyt hibiscus pysyy foorumin pahnan pohjimmaisena, jonne edes Toope ja Taha Islam eivät yllä. Korkeintaan socrun kaltaiset saattavat ihailla hibiskusin ohiampuvien solvausten "värikkyyttä".

Xantippa

Ollaan me kai Jaskan kanssa oltu eri foorumeilla. Jaska muuten antaa loistavan esimerkin, miten  Hän otetaan oikeaoppisesti käyttöön. Intersektuaalit huomio!

Ensinnäkään Monten foorumi ei ollut lainkaan salonki, minkä vuoksi tulikin tarve perustaa Moskeijan Kellarin Homobaari. Minkä lisäksi foorumi oli jokseenkin sovinistinen: jostain syystä, nikistä huolimatta, muutama ymmärsi minun olevan mies. Kun asianlaita paljastui, kirjoituksiini alettiin suhtautua toisin, väännellä ja käännellä sanoja.

Toisekseen Jatkumo nyt ei päättynyt mihinkään kirjoittelun hiipumiseen, päinvastoin, loppurytinöissähän Renttu sai suorastaan psykoottisen erotuskan kohtauksen, monet muutkin, mutta sivistyneemmin.

Kolmanneksi: Lennyä kun ei taida kiinnostaa edes kirjoitukset, saati ihmiset heidän takanaan. Tekaisipahan vain kyvykkäänä kivan teon, perusti foorumi. Nyt on meidän asia sitä kannatella siten, että hänellä ei hermot mene. Minä kun nimittäin taas uskon, että mihinkään lasten saatika aikuisten kasvatukseen hän ei tunne minkäänlaista mielenkiintoa.

T: Xante

Hayabusa

^Olen varmaan ennenkn kirjoittanut, että "Moskeijan kellarin homobaari" on kaikkien aikojen paras nimi sekalaisille jorinoille ja tuo nimi on oikeastaan ainoa, mitä kaipaan noista vanhoista ajoista.  8)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Juuri jokunen päivä sitten pohdin näitä matkan varrella poistuneita foorumin jäseniä, kun selailin omia vanhoja viestejäni Näkkäriltä. Siinä tuli tuo Hibiscuskin mieleen, jotta kuka hänet mahtoi livenä tuntea niin, että kuolemasta tieto on tännekin kantautunut? Kyllähän tuo itsestään jotain kertoi Näkkärillä, mutta mielestäni ei niin paljoa, että niistä olisi oikea henkilöllisyys paljastunut. En ainakaan itse muista päässeeni edes lähelle sitä, millaisesta ihmisestä oli kyse. Vai onko tuo "edesmennyt" vain kielikuva siitä, ettei hän enää ole tänne ollut pyrkimässä?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

^ Eiköhän hibsu ole ihan entisissä ruumiin ja sielun voimissa. Saisi tulla pistämään Jaskan kuriin.
Kävelevä kremppakertymä

TSS

Lainaus käyttäjältä: Socrates - elokuu 19, 2022, 09:14:40
^ Eiköhän hibsu ole ihan entisissä ruumiin ja sielun voimissa. Saisi tulla pistämään Jaskan kuriin.

Tietoni mukaan Hibis on siirtynyt jo seuraavaan elämään.

Kopek

Muistelen, että hib olisi joskus puolustellut ilkeilyään sillä, että foorumit eivät ole oikeata elämää vaan keinotodellisuutta, joten siellä asiat eivät tapahdu oikeasti. Foorumit ovat kuin näytelmä, jossa voi näytellä pahiksen persoonaa olematta kuitenkaan oikeasti pahis. Kun tietokoneen sammuttaa, on mukava tyyppi. Pahuus jää laatikkoon.

Minun mielestäni foorumit ovat yhtä oikeata elämää kuin mikä tahansa, vaikka niissä ei esiinnytä oikeilla nimillä. Nimimerkkien takanakin on ihmisiä tunteineen.

Ongelma on siinä, että eri ihmiset kokevat asiat eri tavalla. Jos yrittää olla niin, ettei loukkaisi kenenkään tunteita, voiko ylipäätään esittää mitään. Joku loukkaantuu kuitenkin helposti jostakin mielipiteestä.

Kokemuksesta tiedän joitakin mielipiteitä, jotka saavat lukijoita kiihdyksiin. Valitettavasti nämä mielipiteet koskevat asioita, joista itsekin on ehkä "kiihdyksissä" mutta vastakkaisesta syystä. Tällaisia asioita ja niiden herättämiä tunnetiloja haluaisi joskus purkaa mielestään kirjoittamalla niistä, mutta se on vaikeaa, jos tietää eri mieltä olevien lukijoiden riehaantuvan.

On myös sellaisia asioita, joiden ei arvaa saavan ketään kiihkon valtaan. Kun tällaisen asian varomattomuuksissaan ja ilman mitään ärsyttämistarkoitusta mainitsee, voi joutua aivan hirvittävän viharyöpyn kohteeksi.

Jos ei halua saada foorumilta ikäviä tunteita ja menetettyjä yöunia, pitää olla äärimmäisen varovainen siinä, mitä kirjoittaa. Keskustelu on tietysti silloin latteaa ja tasapaksua ja tylsää, mutta niin kai sen kuuluu olla.

Mikä keskustelufoorumien perimmäinen tarkoitus edes on? Eivätkö ne ole jäänne menneestä. Keskustelu on tainnut siirtyä jo muualle kuten Facebookiin ja Twitteriin. Ensiksi mainitussa en juurikaan esitä mielipiteitä, ja jälkimmäinen on aika tuntematon minulle. Olen joskus tehnyt "Twitter-tilin", mutta en seuraa enkä kirjoita. Twitterissä julkaistuun tekstiin päädyn korkeintaan jonkin linkin kautta.

Kännykän "some"-juttuihin en osallistu, koska kännykällä kirjoittaminen on niin viheliäistä, että vältän sitä. Jonkun foorumiviestin joskus kännykällä vaivalloisesti kirjoitan, jos ei ole tietokonetta käytössä.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: TSS - elokuu 19, 2022, 09:17:36
Lainaus käyttäjältä: Socrates - elokuu 19, 2022, 09:14:40
^ Eiköhän hibsu ole ihan entisissä ruumiin ja sielun voimissa. Saisi tulla pistämään Jaskan kuriin.

Tietoni mukaan Hibis on siirtynyt jo seuraavaan elämään.

Onko tosiaan, Sepehän kuulemma kuoli jokin aika sitten? Sepe oli käsittääkseni melko iäkäs ja hibsu selvästi häntä nuorempi. Olin käsityksessä, että hibsu varjeli henkilöllisyyttään Sepeäkin tarkemmin.

Onpa outoa, jos taistelupari poistui näyttämöltä melkein yhtäaikaa.
Kävelevä kremppakertymä

Socrates

Lainaus käyttäjältä: Jaska - elokuu 19, 2022, 02:33:07

Pesadorin itserakas kyvyttömyys ei kuolemansa kautta ansaitse mitään sädekehää. Korea sanallinen ulkokuori osoitti kohta että se oli vain tyhjän peittämiseksi. Sen verran koulutusta oli, että saattoi viskellä oppineisuudelle näyttäviä heittoja, joista hänellä ei sitten ollutkaan mitään sanottavaa. Olisi hauska kuulla mitä hyvää hän näkee Ihannefiirumissa joka ei edes toteutunut. Paitsi että hänet huolittiin Pensadorin aseenkantajaksi.

Sairasmielinen kaunasi Pensadoria kohtaan johtuu siitä, että hän halusi keskustelua foorumien moderoinnista (ja muustakin kehittämisestä), mikä on sinulle kuin punainen vaate. Itse kun et muuhun pysty kuin jankuttamaan, että admin tekee foorumistaan näköisensä ja muiden on siihen tyydyttävä. 
Kävelevä kremppakertymä

TSS

Lainaus käyttäjältä: Socrates - elokuu 19, 2022, 09:27:28
Lainaus käyttäjältä: TSS - elokuu 19, 2022, 09:17:36
Lainaus käyttäjältä: Socrates - elokuu 19, 2022, 09:14:40
^ Eiköhän hibsu ole ihan entisissä ruumiin ja sielun voimissa. Saisi tulla pistämään Jaskan kuriin.

Tietoni mukaan Hibis on siirtynyt jo seuraavaan elämään.

Onko tosiaan, Sepehän kuulemma kuoli jokin aika sitten? Sepe oli käsittääkseni melko iäkäs ja hibsu selvästi häntä nuorempi. Olin käsityksessä, että hibsu varjeli henkilöllisyyttään Sepeäkin tarkemmin.

Onpa outoa, jos taistelupari poistui näyttämöltä melkein yhtäaikaa.

Noin vuosi sitten sain käsityksen, että hän on menehtynyt. Tämä ei ole mikään suoran käden tieto, mutta näin uskon. Tiesin hibsun irl.

TSS

Jos Hibsu ei ole siirtynyt seuraavaan elämäänsä, hän on lavastanut kuolemansa. En pitäisi sitäkään mahdottomana, onhan hän erikoinen ja erityinen persoona. Minun tuntema Hibis foorumin ulkopuolella oli sivistynyt ja syvällinen herrasmies.

Aiemmin mietin, voiko tästä foorumilla puhua, mutta eihän tämä loukkaa häntä henkilönä eikä paljasta hänestä mitään henkilökohtaista.

Socrates

Lainaus käyttäjältä: TSS - elokuu 19, 2022, 10:34:22
Jos Hibsu ei ole siirtynyt seuraavaan elämäänsä, hän on lavastanut kuolemansa. En pitäisi sitäkään mahdottomana, onhan hän erikoinen ja erityinen persoona. Minun tuntema Hibis foorumin ulkopuolella oli sivistynyt ja syvällinen herrasmies.

Aiemmin mietin, voiko tästä foorumilla puhua, mutta eihän tämä loukkaa häntä henkilönä eikä paljasta hänestä mitään henkilökohtaista.

Näillä foorumeilla pyöriminen on näköjään hengenvaarallista.

Muistaakseni Sepe postasi muutama vuosi ennen kuolemaansa kuvan, missä kasvot ei näkyneet, mutta teki jotain pihahommia. Hibsu vaikutti tavattoman elinvoimaiselta ja pörräsi Virossa. Mielikuvani hänestä oli jotain viisi-kuusikymppinen. Oliko se täysin väärä?
Kävelevä kremppakertymä

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Socrates - elokuu 19, 2022, 10:42:21
Lainaus käyttäjältä: TSS - elokuu 19, 2022, 10:34:22
Jos Hibsu ei ole siirtynyt seuraavaan elämäänsä, hän on lavastanut kuolemansa. En pitäisi sitäkään mahdottomana, onhan hän erikoinen ja erityinen persoona. Minun tuntema Hibis foorumin ulkopuolella oli sivistynyt ja syvällinen herrasmies.

Aiemmin mietin, voiko tästä foorumilla puhua, mutta eihän tämä loukkaa häntä henkilönä eikä paljasta hänestä mitään henkilökohtaista.

Mielikuvani hänestä oli jotain viisi-kuusikymppinen. Oliko se täysin väärä?

Aika tarkkaan noin. Kuvista päätellen oli yli 50.


Vieläköhän VA elää?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."