Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Kananperse ja muita kampauksia

Aloittaja ROOSTER, huhtikuu 08, 2019, 16:53:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 13, 2021, 13:47:39
Oli niin kireät, että päänahka vinkui ja silmät olivat viirullaan.

Jotain tämän tyylistä?



Tässä jännä hiusmalli:



https://hairmotive.com/dutch-braid-hairstyles/
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Ei ole netissä sellaisia lettejä lainkaan, jotka minulle tehtiin. Siihen aikaan ei ollut nettiä :D
Ei lähteneet minun lettini päältä, vaan alhaalta korvan takaa. Äiti siihen sai kerättyä kaikki niskavillat mukaan ja en valehtele ollenkaan, kun sanon hänen sen silkkaa ilkeyttään tehneen. Se nipisti nimittäin erittäin ikävästi. Tuli ikään kuin tukistettua päivän ilkeydet siinä jo aamutuimaan.  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates


Hippi

No joo, jotain tällaista, mutta tässä ei letit ole vielä kireät. Silmäthän ei ole edes viirullaan :D

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Letit ovat naisellisia ja tyttömäisiä. Kivoja.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 13, 2021, 21:53:24
Letit ovat naisellisia ja tyttömäisiä. Kivoja.

Näin. Ja mitä enemmän sitä parempi?

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Letit ovat naisellisia ja tyttömäisiä. Kivoja. Naisilla!

ROOSTER

Vuoden 2022 trenditukka?

Lainaus käyttäjältä: https://www.voice.fi/muoti-ja-kauneus/a-212223Yksi uusista tuttavuuksista saattaa kuitenkin olla vielä suurelle osalle tuntematon, nimittäin puollonkaulaotsatukka.

...

Kampaaja Tom Smithin mukaan nimensä mukaisesti malli saa inspiraationsa pullonkaulasta.

- Nimensä mukaisesti otsahiukset leikataan muistuttamaan pullonkaulaa. Otsahiukset ovat ylhäältä kapeammat ja levenevät pikkuhiljaa alaspäin tultaessa.


https://happylifestyleinc.com/beauty/stacked-bobs-fluffy-hair-and-bottleneck-bangs-are-2022s-hottest-hair-trends/
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Otsatukaksi en kyllä ensimmäiseksi lähtisi nimittämään minkäänlaista karvapeitettä joka ei oikeasti peitä otsaa millään tavalla. Mutta hittojako minä mistään mitään tiedän, ja Googlen kuvahaun perusteella englanninkieliset näemmä mieltävät sanoilla bangs ja fringe mitä nyt milloinkin.

Hippi

Eihän noille termeille kai ole mitään EU:n standardisoimaa määritelmää. Omassa sanastossani "otsahiukset" on se osa hiuksista, joka kasvaa otsan yläpuolella ja on yleensä taipuvainen suuntautumaan otsan peitteeksi tai otsan sivuitse kulkemaan. Mitään määräpituutta otsahiuksilla ei ole. Ne voivat olla kynitty lyhyeksi tai voivat kasvaa pitkäksi kasvojen sivuitse kulkemaan.

"Otsatukka" on sitten se leikattu malli noista em. hiuksista. Leikkauksen mitta voi vaihdella ihan lyhyestä johonkin hiukan kulmakarvojen alapuolelle yltävään versioon asti. Malli voi vaihdella viivasuorasta leikkauksesta kaartuvaan malliin, jossa sivut ovat hieman pidemmät. Kaikkein hurjimmat leikkauttavat otsatukan vinoon, jolloin sen saa kammattua hiukan sivulle lyhyydestä huolimatta :D

Taitava kampaaja ottaa huomioon hiusten pyörteet niin, että leikkauksen jälkeen hiukset pysyvät mallissaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Otsahiukset ovat lyhyeksileikattuja hiuksia edessä muuten pitkien hiuksien ollessa. Varsin 70-lukulaista? Naiset ja glam-miehet harrastivat.
Rumaa tietenkin, mutta muotia. 70-lukuhan oli rumaa muodin suhteen.

Norma Bates

Ai jaa. Jälleen kerran joku kypsempään ikään ehtinyt mies inhoaa meitsin hiuksia. Minulla on öpaut kulmakarvoihin ulottuva otsatukka. Ja mielestäni muu ei minulle sovi ja piste.

Järkeilin otsatukkainhon syyn aikoja sitten. Amerikkalaisissa elokuvissahan sama henkilö esittää sekä nuorta aikuista että vanhempaa aikuista, jolloin nuoruus ilmaistaan sillä tavalla että hänellä on otsatukka. Joitakin ihmisiä ärsyttää että ihminen esittää itseään nuorempaa, joten he alkavat inhoamaan otsatukkaa noin ylipäätään. Myöskin otsatukkaa käyttävä hahmo saattaa elokuvissa olla täystollo, kuten nyt esim. parivaljakko elokuvassa Nuija ja tosinuija.

Mutta sama se minulle. Kahta en vaihda. Toinen on otsatukka, sitä toista en ole vielä keksinyt että mikä se olisi.  8)

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.voice.fi/muoti-ja-kauneus/a-212487Vuosi 2022 on täällä. Uusi vuosi tuo usein mukanaan myös halun uudistua. Yksi yleisimmistä keinoista on hiustyylin muuttaminen.

Tänä vuonna yksi trendikkäimmistä hiusmalleista on mixie. Kyseessä on malli, joka yhdistelee mullettia eli takatukkaa sekä lyhyttä pixie-mallia.

Hyvältä näyttää uusi hiusmuoti.


https://www.whowhatwear.co.uk/mixie-haircut/slide2
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Hyvältähän se näyttää ihan mikä tahansa karvapehko, jos sitä kantaa kauniskasvoinen ihminen. Suomalaisille mulliturville, kuten minä, ei ihan kaikki menettele.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - tammikuu 06, 2022, 11:13:09
Hyvältähän se näyttää ihan mikä tahansa karvapehko, jos sitä kantaa kauniskasvoinen ihminen. Suomalaisille mulliturville, kuten minä, ei ihan kaikki menettele.

Onhan siitä paljonkin etua jos on kasvonpiirteiltään kuin Audrey Hepburn nuorena. Toisaalta taas, taitavasti valittu hiustyyli saattaa kohentaa ulkonäköä yllättävän paljon.

Missään tapauksessa ei pidä luottaa mihinkään stylistiin. Ne ampuu aina yli.

Enkä usko, että olet mikään mulliturpa. Eikä kaikille sovi kaikki hiusmallit.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS