Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sananvapaudesta

Aloittaja Edward, helmikuu 15, 2019, 04:07:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 20 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 02, 2022, 20:45:48
Ensiksi täytyy onnitella Melodious Oafia kyvystä kirjoittaa pitkiä puheenvuoroja, jotka pysyvät kasassa.
Sanojen vuodatus ei minusta ole hyvää argumentaatiota. Kysehän tuossa on siitä, että kulahtanut Neil Young haluaa rajoittaa Roganin ilmaisua, Rogan ei halua rajoittaa Youngin ilmaisua. Tyypillistä vasuritoimintaa, jossa sananvapautta halutaan omille, mutta ei "niille toisille".

Tuo juuri on se vihervasemmiston "tauti", halutaan itselle sitä mitä ei haluta kuulla muilta. Neil Young voisi yhtä hyvin sietää sen, että nettipalvelussa on häntä kyrsivää näkemystä, mutta ei. Hän haluaa ex-kapinallisena rajoittaa toisten sananvapautta. Tuo on juuri sitä, mitä vihervasemmisto tekee väärin. Sananvapaus on kaikille, ei vain niille, joista tykkäät!

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 02, 2022, 22:17:51
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - helmikuu 02, 2022, 20:45:48
Ensiksi täytyy onnitella Melodious Oafia kyvystä kirjoittaa pitkiä puheenvuoroja, jotka pysyvät kasassa.
Sanojen vuodatus ei minusta ole hyvää argumentaatiota. Kysehän tuossa on siitä, että kulahtanut Neil Young haluaa rajoittaa Roganin ilmaisua, Rogan ei halua rajoittaa Youngin ilmaisua. Tyypillistä vasuritoimintaa, jossa sananvapautta halutaan omille, mutta ei "niille toisille".

Tuo juuri on se vihervasemmiston "tauti", halutaan itselle sitä mitä ei haluta kuulla muilta. Neil Young voisi yhtä hyvin sietää sen, että nettipalvelussa on häntä kyrsivää näkemystä, mutta ei. Hän haluaa ex-kapinallisena rajoittaa toisten sananvapautta. Tuo on juuri sitä, mitä vihervasemmisto tekee väärin. Sananvapaus on kaikille, ei vain niille, joista tykkäät!

Mun mielestä toi on tollasta Puopolo-retoriikkaa. Sehän sanoo että vasemmisto puhuu maalittamisesta ja että se on vain vasemmistolainen termi. Vasemmisto sitä ja vasemmisto tätä, ja kovin on mies vaitonainen missään ikinä arvostelemaan PS:ää mistään.

Epämääräistä viittilöintiä siitä, että hallitus on paska, THL on paska, jne jne ilman että tarvitsisi esittää täsmällisiä havaintoja ja toisaalta antaa tunnustusta onnistumisista.

Katsoin eilen jonkun videon missä Puopolo puhuu otsikon mukaan Roganista. Suoraan sanoen mun mielestä Rogan on melko jees verrattuna Puopoloon :D Puopolo sanoo videolla, että faktojen tarkistaminen on toimittajan työssä kaiken A ja O -- ja heti perään hän toteaa, että vain klasissessa fysiikassa on faktoja. Jos mennään siitä kemiaan, biologiaan tai lääketieteeseen yhteiskuntatieteestä tai humanistisista aloista puhumattakaan, mitään faktoja ei ole, on vain erilaisia kilpailevia väitteitä.

Ei ole mitään väliä sillä, onko joku oikeasti asiantuntija vai ei. Toimittajan tehtävä on toimija debatin mahdollistajana ja jopa lietsojana antamalla tilaa aivan kaikille mahdollisille tiedonlähteille ja väitteille tilaa. Jos joku osaa asiansa, hän pystyy helposti vakuuttamaan kuulijat siitä että on oikeassa ja joku vähemmän perillä oleva huompia väitteitä esittävä väärässä.

Ei voi mitään että sen toiminta herättää ihan suunnatonta myötähäpeää  8) 



En sano, etteikö sillä missään olis mitään pointtia ikinä tai että sen työ olis täysin arvotonta, mutta mua vaan hävettää siinä se, että sen mielestä faktoja on tärkeä mutta mahdoton tarkistaa (eikä siitä oikeastaan pidä välittää) ja on tärkeä antaa tilaa kaikille väitteille, paitsi että sen omissa jutuissa on lähes poikkeuksetta vain sellaisia haastateltavia, joiden kanssa se itse on täsmälleen samaa mieltä ja samoilla linjoilla.

Mun mielestä toi haiskahtaa vahvasti siltä, ettei sitä edes kiinnosta, miten asiat oikeasti ovat. Ilman sen tyyppistä uteliaisuutta ja avoimuutta on vaikea kuvitella kenenkään tekevän hyvin sitä, minkä se nyt kuitenkin on elinkeinokseen valinnut.

Toisaalta tässä pätee vähän sellainenkin, että mitä enemmän joku messuaa siitä, että vasemmisto (tai oikeisto) sitä ja tätä sen sijaan että keskittyisi asioihin ja porautuisi niihin, sen todennäköisemmin se itse tekee juuri tätä mistä niin kovaa vinkuu.

Tämä menee jo vähän sivuun aiheesta, mutta mun mielestä Suomen koronapolitiikka on ollut kohtuullisen järkevää ja kohtuullisen onnistunutta. Jos sitä vertaa vaikka Britanniaan tai USA:han, se on ollut vähemmän poukkoilevaa ja sekavaa.

Yksi rokotteiden merkittävimmistä haitoista on ollut kohonnut sydänlihastulehdusten riski etenkin nuorilla miehillä. THL viestii tästä mielestäni kohtuullisen avoimesti ja selkeästi. Suomessa nämä luvut ovat olleet huomattavasti USA:ta ja Israelia matalampia, ja yksi merkittävä syy on se, että rokotusvälit ovat olleet niin pitkät.

Voi olla, että myöhemmin osoittautuu, etteivät rajoitustoimet ole olleet oikeansuhtaisia, oikein ajoitettuja tai oikein kohdennettuja. Mutta sitä ei kukaan tiedä vielä tässä vaiheessa varmuudella, ja kaikki maat ovat toimineet siinä parhaaksi katsomiensa arvioiden mukaan.

Esimerkiksi tässä tilastossa maat on järjestetty sen mukaan, missä koronaepidemian hoidossa ollaan onnistuttu parhaiten ja pienimmillä sosiaalisilla ja taloudellisilla rasitteilla. Suomi on siinä sijalla kolme. 

Mun mielestä monessa maassa on paljon selkeämpiä ja isompia epäonnistumisia kuin Suomessa. Kansalaiset ovat ymmärrettävästi niistä aika käärmeissään, mutta siinä koronaskeptikkojen puheessa homma tuntuu menevän niin, että temmotaan jotain yksittäisiä tuloksia ties mistä ja sekoitetaan iloisesti jotain Britanniassa perseelleen menneitä juttuja ja Jenkkien hommia siihen, missä me nyt mennään, mitä on tehty, missä onnistuttu ja missä menty päin mäntyä.

Jos ei lasketa sellaisia maita, joissa tilastointi on täysin epäluotettavaa, Norja ja Suomi ovat molemmat aivan siellä kärkipäässä, kun katsotaan maita, joissa koronakuolemia on väkilukuun suhteutettuna vähiten.

Mitä mä nyt olen pandemian aikana reissaillut ja muuten toiminut paheksuttavasti, niin vaikutelma on ollut vahvasti se, että täällä homma on hoidettu verrattain hyvin ja verrattain hötkyilemättä.

Se olis kiva kuulla tosta sellaista rakentavaa kritiikkiä että täsmälleen mitä ollaan täällä tehty päin persettä ja miten se olis voitu tehdä paremmin. Niitäkin asioita on, mutta tämänkaltaista täsmällistä kritiikkiä vaan kuulee ikävän vähän.

Yleensä se on just tollasta Toope ja Poupolo -osaston marinaa, että kaikki kusettaa ja johtaa harhaan, perseelleen menee ja mieluummin asuisin jossain järkevässä maassa kuten Venäjällä tai Unkarissa -- tai mitä ne nyt teillä sitten onkaan.

Xantippa

Myönnän, että minua on alkanut ärsyttää koko sananvapaus, johon olen kritiikittömästi uskonut koko elämäni ajan.

Niin huvittavaa kuin onkin, oma foorumimme on ärsytykseni syiden mainio näyttämö, ts. tuo esille niitä joka ikinen aamu.

Kun mielipide on vain mielipide ja kaikki ne ovat yhtä arvokkaita. En tiedä, miten kävisi, jos minä nyt näkisin valon ja lukisin kaikenlaista, mitä en olekaan vielä lukenut. Sen seurauksena kävisin joka aamu jokaiseen ketjuun varioimaan hieman eri tavoin sanoman, että liskoihmiset savustivat nuoren, terveen Kekkosen Tamminiemestä ulos ja siitä alkoi Suomen rappio, minkä tuloksena katukuvassa näkyy kaikkialla hakaristi ja suurin osa miehistä kannattaa natseja, sillä he ovat kaljuja, menisikö tämä narratiivi mielipiteenä mielipiteiden joukossa.

Ja jos ei, niin miksi ei?

T: Xante

Norma Bates

Minua on ärsyttänyt kohta 2 v se että nimenomaan ns. henkiset ihmiset ovat alkoivat viljelemään koronadenialismia ja rokotekriittisyyttä. En oikein tiedä että millä termillä "henkisyyttä" kannattaisi kutsua että tavoittaisi sen mitä joukkoa tarkoitan, välillä sanon että New Age, ja sitten oletetaan että minäkin meditoin hymyssä suin violetti paitapusero päällä ja kristillakivi kaulasta roikkuen. Ei nyt ihan näin ole, mutta melkein. Ärsytti jo aikoinaan hopeavesivouhotus, ja ärsyttää kaikki puoskarointi ja huuhaahoitelu, joka uhkaa ihmisen terveyttä. Jotenkin se terveys kai on minulle yyperpyhä asia, ja sen takiahan olen mm. silpomisista länkyttänyt vuosia, jopa vuosikymmeniä kai jo.

Vaikka kannatan sananvapautta, suomalaisittain sanottuna vituttaa kun miltei kaikkiin terveyttä tai sairautta käsitteleviin FB-ryhmiin joissa pyörin (ja niitähän riittää) aina välillä tulee joku tuputtamaan täyttä tuubaa jossa sitten naureskellaan koko matka pankkiin. Aina muutama muija innostuu niistä niistä hömpistä ja alkaa kovasti puolustelemaan sitä paskan myyjää, ja lässyttämään että ei voi kritisoida kokeilematta. Kai nyt jumalauta tietää naapurin Erkkikin että diabetes ei parane sillä että istut vadissa vedessä ja hinkkaat genitaalejasi (tässä tälläinen ihan ikivanha Kuhne-kylpyyn liittyvä anekdootti, diabeetikkolapsi kuoli kun hänen vanhempansa uskoivat tuon "hoidon" parantavan lapsensa).

Mutta ei edes hömppähoidot riittäneet, vaan nyt korona-aikana piti alkaa suoranainen ylimielinen vähättely että "eihän siihen kuole kuin 80+ ihmiset" ja maskeille naurettiin ja rokotteita haukutaan päivät pääksytysten. Jos tästä korona-ajasta ikinä päästään eteenpäin ja vakavia sairastumisia saatiin minimoitua rokotteilla, niin takuulla kaiken maailman tollot tulevat väittämään että "eihän se niin kamalaa ollutkaan ja olisi pärjätty ilman rokotteitakin".

Pullat on menneet väärään kurkkuun moneen kertaan. Eräänkin kerran yhdessä ryhmässä nainen täräytti seinälle kuvan jossa teksti että Argentiinassa kuolee lapsia rokotteisiin. Asiahan olisi ollut ihan saatanallisen vaikea tarkistaa, kun eipä tänne asti ko. maasta juurikaan uutisoida, mutta toisaalta eiköhän sellainen asia kuin lasten kuolema kyllä kerrottaisi vaikka olisi mikä hyvänsä kaukainen maailmankolkka kyseessä. Eli asialla oli vain tarkoitus vedota tunteisiin. Kuvan laittaja itse ei ollut edes kehdannut kertoa mistä kuva on otettu. Kun googletin kuvassa olevaa tekstiä, kävi ilmi että se oli Mitä Vittua -sivustolta.

Kaikkea tällaista vastaan olen yrittänyt niinsanotusti taistella, mutta eihän moisessa järkeä ole. Nimittäin se joka paasaa jokaikinen päivä netissä siitä miten korona on suuri kusetus, on jo päättänyt mielessään miten asiat ovat, ja häntä ei yksinkertaisesti kiinnosta vaikka yksitellen esittelisi jokaikisen kuvan ja tekstin olevan hölynpölyä. Kun ihminen päättää kantansa, hän hakee kaiken mahdollisen materiaalin mikä tukee hänen asiaansa. Ja denujen kohdalla on erinomaisen vaikea yrittää todistaa heille itse yhtään mitään Ylen, Hesarin tms. linkeillä, koska he tuntevat näitä kohtaan yhtä suurta ylenkatsetta kuin minä esim. Tokentubia. Sitten minä olen kuulema vihamielinen, ja minun pitäisi tutustua heidän "totuuteensa". Ei kiitos.

En tiedä kuinka vaarallisia denut tai kriittiset ovat Suomessa. USA:ssahan heidän jäljiltään on tuon tuostakin ilmoituksia kuolleista.

Mutta on tässä tosiaan mietiskellyt että onko olemassa asioita joissa sananvapaus pitäisi kieltää. Vaan ehkä kuitenkin Suomessa on vielä kysymys pelkästään kylähulluista, kuten hän esittää:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0d542cab-6d8e-47ea-b360-73b52100d424

HS:n artikkeli ja yleinen suhtautuminen VKK-puolueeseen ovat oiva muistutus siitä, miten kahdesta asiasta on tullut nykymaailmassa kovin uhanalaisia: töykeydestä ja hörhöilystä.

Eivät ne mihinkään ole katoamassa, mutta nykyään niitä kutsutaan kaikenlaisiksi fobioiksi ja disinformaatioksi. Se saa monet asiat näyttämään dramaattisemmilta kuin ne ovatkaan.

Parempiinkin puolueisiin on aina mahtunut kaikenmoista kahjoa – kuntavaalien ehdokaslistat ovat hyvä todiste.

Jos Turtiainen ja hänen eduskunnassa levittämänsä apokalypsiharhat kolmannesta maailmansodasta ovat ne, jotka suomalaisen demokratian romuttavat, niin antaa mennä. Se todella on demokratian loppu, jonka siinä tapauksessa ansaitsemme.

Valta kuuluu kansalle on uushenkinen puolue, jos jotakin. Se on houkutellut puolelleen kryptovaluuttoihin ja joogaan hurahtaneita sekä monia muita, jotka ovat rohkaistuneet luottamaan liikaa omiin fiiliksiinsä.

Puolueesta toiseksi eniten aluevaaliääniä sai seinäjokelainen entinen kätilö, nykyinen kansanparantaja eli "sertifioitu ketovalmentaja" ja "kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin puolestapuhuja" Heli Rämäkkö.

Rämäkkö oli jo vuonna 2018 johtamassa hoitajien "kapinaa" terveydenhuoltohenkilökunnan pakollisia influenssarokotuksia vastaan.

Vanha kansa kutsuisi heitä kylähulluiksi. Nykyään kylänraitin tilalla vain on internetin maailmankylä, minkä vuoksi kašmir-torkkupeiton alla pädiä näpsytellessään saattaa ikävästi joutua kohtaamaan muiden ihmisten erilaisuuden.

...

Suomalaiset kylähullut, tutkimuskielellä "kyläoriginellit", ovat olleet perinteisesti moninaista väkeä. Omalaatuisia, vähän kahjoja, ehkä vähämielisiä. "Politikoija" oli yksi kylähulluuden laji.

Kylähullut eivät piitanneet sosiaalisista normeista, mutta jos he käyttäytyivät harmittomasti, heidän annettiin olla rauhassa ja heitä jopa arvostettiin.

Vaan kun yhteiskunta modernisoitui ja kaupungistui, poikkeavuuksia alettiin kontrolloida ja diagnosoida yhä tarkemmin. Tavalliselta ihmiseltä hävisi järki ja mittakaava sen suhteen, miten norminrikkojien kaltaisiin häiriöihin pitäisi käytännössä suhtautua. Ja viimeistään kun pandemia iski, hän alkoi kirjoittaa kavereilleen sosiaaliseen mediaan luullen, että niin hullut tulevat järkiinsä.

Mitä koulutetumpi ja kaupunkilaisempi suomalainen, sitä suuremman häiriötilan hänen elämäänsä näkyy viime kuukausina aiheuttaneen pelkkä tieto siitä, että joltakulta on jäänyt rokotteet ottamatta. Puhumattakaan että tämä joku myöntää sen.

Tässä hädässä hän usein kuitenkin unohtaa, että hyvinvointivaltion rei'istä putoaminen on paljon todennäköisempi syy rokottamattomuudelle kuin periaatteellinen rokotevastaisuus.

Lisäksi hän on kovin valikoiva sen suhteen, milloin hörhöily on vaarallista disinformaatiota, johon pitää ehdottomasti lyödä varoitustarroja.

Koulutetun kaupunkilaisen omat kanssaihmiset saavat tietenkin uskoa mihin energioihin, kristalleihin ja noituuteen lystäävät. Ehkä he jopa voimaantuvat siitä.


Niin, noinhan se on omalla kohdallani. Minun ja kanssaihmisteni pitäisi saada uskoa "energioihin, kristalleihin ja noituuteen", mutta sitten inhoilta denuilta ja kriittisiltä pitäisi ottaa nettiäänitorvet pois, etteivät pääse mädättämään koko "henkisyyttä" omalla hengen ja terveyden vaarantavalla toiminnallaan.  ::)

Mutta pitäisikö? Olisiko näiden tyyppien suiden tukkiminen vain sitä että tyhmyys lakaistaan maton alle piiloon...? Se että suurin osa suomalaisista kuitenkin on ottanut koronan ihan vakavasti pitäisi olla se tärkein pointti korona-asiassa, eikä se mitä joku muutama tyyppi huutelee.

MrKAT

Sananvapaus on ase.

Sananvapaus on hörhöjen ase, ja joskus se vaarantaa sivullisten terveyden ja hengen, joten viranomaisilla/somealustoilla pitää olla oikeus ottaa se poies.
Sananvapaus on rasistin alistamisväline ja joskus sekin on otettava poies.

Onko keittiöveitsi ase? Kotona saat yksin heilua ja huutaa miten vain mutta jos menet torille huitelemaan ja huutamaan rasistisia tms vihaisia viestejä niin poliisilla on oikeus ottaa molemmat aseet pois (veitsen ja suun=poistaa paikalta).
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - helmikuu 03, 2022, 07:17:26
Katsoin eilen jonkun videon missä Puopolo puhuu otsikon mukaan Roganista. Suoraan sanoen mun mielestä Rogan on melko jees verrattuna Puopoloon :D Puopolo sanoo videolla, että faktojen tarkistaminen on toimittajan työssä kaiken A ja O -- ja heti perään hän toteaa, että vain klasissessa fysiikassa on faktoja. Jos mennään siitä kemiaan, biologiaan tai lääketieteeseen yhteiskuntatieteestä tai humanistisista aloista puhumattakaan, mitään faktoja ei ole, on vain erilaisia kilpailevia väitteitä.

Ei ole mitään väliä sillä, onko joku oikeasti asiantuntija vai ei. Toimittajan tehtävä on toimija debatin mahdollistajana ja jopa lietsojana antamalla tilaa aivan kaikille mahdollisille tiedonlähteille ja väitteille tilaa. Jos joku osaa asiansa, hän pystyy helposti vakuuttamaan kuulijat siitä että on oikeassa ja joku vähemmän perillä oleva huompia väitteitä esittävä väärässä.

Ei voi mitään että sen toiminta herättää ihan suunnatonta myötähäpeää  8) 
...

Puopolo on mennyt pilalle tai ollut jo alusta asti. Karrikoin: Jos muka "me ei tiedetä mitään" niin "ei voida vaatia maskeja ja rokotteita.." ja lopulta lasketaan ruumiita. Maskittoman Roganin ja Puopolon takana on enempi ruumiita kuin maskillisten Vopio-Pulkin ja Tervahaudan takana. Mutta siihen Puopolo tulee: "Hei, ruumis ei ole matematiikkaa vaan lääketiedettä, ja meillähän ei ole lääketieteessä mitään faktoja. Me voitimme! JEEESH!" ;D
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

On sanottu, että kun koronasta puppua suoltavat ajetaan pois Youtubesta yms. valtavirran somekanavista, niin sitten he menevät Tokentubeen tms. ja kukaan ei valvo siellä heidän mellastustaan. En tiedä sitten että miten paljon kansa kokonaisuudessaan voi päätyä kärsimään siitä että hihhulit, höhhylit ja hörhöt keskenään hihhuloituvat entistä hörhöimmiksi, kun ei kukaan toimi heidän opponenttinaan. Mutta ei sitä loputonta täyttä kuraa varsinkaan koronan suhteen jaksaisi mitä se olisi Facessakin, jos mitään rotia ei olisi. Nytkin tuntuu että kokoajan hermo koetuksella kun ihmiset laittelee seinilleen hölynpölyä, ja eri ryhmissä aina joku ihmeellinen korpifilosofi alkaa selittämään outoja, suuttuu kun häntä ei uskota, ja marttyrisoituu uskomaan entistä vahvemmin omiin outoihin ideoihinsa.

Laika

#1867
Sananvapaus katosi yhtäkkiä, kun tuli sota, ja vääränlaiset uutissivustot on siistitty pois internet-hauistani. Kaikessa viisaudessaan johtajat tietävät puolestani paremmin, mitä saan lukea ja mitä en.

On se hienoa olla länsimaalainen ja levittämässä demokratiaa.

https://twitter.com/ggreenwald/status/1502076313020084225
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Toope

Mihin sananvapaus on nyt yllättäen kadonnut? Onhan sitä rajoitettu valtamediassa vuosia.
Trumpilla ei vieläkään ole Twitter-statusta ja FB:stä katoaa oikeistolaisia ihmisiä... 8)
- - -
Gab-sivustolla on melkoista russiabot-hyökkäystä, jos joku sitä seuraa...

Laika

Jos haluaa yhä etsiä vapaasti tietoa verkosta ilman että demokratiaa ja sananvapautta tukevat (tm) tahot päättävät puolestanne mitä saatte lukea ja mitä ette, niin kannattaa kokeilla esimerkiksi seuraavia hakuvaihtoehtoja Googlen sijasta:

https://search.brave.com/
https://duckduckgo.com/
https://presearch.org/

Minä ainakin haluan edelleen lukea ja tietää, mitä vastapuolella kirjoitellaan.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

MrKAT

#1870
Olen nyt hiukan vahingoniloinen vai mikä termi se nyt olisi? :D
Sananvapaudesta kamalan pakkomielteenomaisesti jatkuvasti melskannut MTV:n toimittaja Ivan Puopolo on nyt blokannut paitsi Gurbanovin niin ehkä ½ twitteriä (kun moni muukin ilmoitti olevansa Puopolon "blokkilistalla").

https://twitter.com/Dimmu141/status/1507821587956908032
(Ilmeisesti tässä on se että Puopolo oli niellyt Venäjän propagandaa salaisesta bioaselabrasta Ukrainassa tms.
https://twitter.com/ivanpuopolo/status/1507719662942969865
Tappavien pöpöjen tutkimus ei kuitenkaan ole sama kuin bioaseen kehitys, muutenhan Suomikin olisi
bioaseiden kehittäjämaa ja kemiallisten aseiden labramaa.)
Nyt moni twitteristi joka haluaisi kommentoida Puopololle näkee vain tään:


Sananvapauttako tuo? :D

Puopolo on mennyt oikeiston äärilaitaa kohti, ja tuuliviirinä: pandemian alussa tahtoi maskeja joka naamaan ja nykyään taas halveksuu maskeja "tehottomina" tartuntojen ehkäisyissä. Jos hän joutuu kirurgin veitsen alle niin riisuuko hän viimeisenä tajunnallisena tekonaan väkisin kirurgilta "turhan maskin" poies, vai? :D

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

^
Ottamatta kantaa Puopoloon, kun en häntä tunne paria juttua enempää ihmettelen, miksi olet vahingon iloinen tai jotain muuta.

Jos joku henkilö ei halua, että juuri hänen "ketjuunsa" tullaan käyttämään sananvapautta, niin onhan noilla ihmisillä täysi vapaus käyttää sananvapauttaan omissa ketjuissaan. Eihän noita blokattuja ole vaiennettu, vaan ohjattu sanomaan asiansa toisaalla.

Eiköhän tuo ole jopa aika tavallista, että vankkumattomasti asiaansa julistava henkilö ei ole kovin ilahtunut vastakkaisista mielipietistä ja muista, jotka ovat vain häiriönä oman asian edistämiselle. Kun alusta tarjoaa välineen häiriköistä eroon pääsemiseksi, niin kyllähän sitä käytetään.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 03, 2022, 16:32:18
Sananvapaus on ase.

Sananvapaus on hörhöjen ase, ja joskus se vaarantaa sivullisten terveyden ja hengen, joten viranomaisilla/somealustoilla pitää olla oikeus ottaa se poies.
Sananvapaus on rasistin alistamisväline ja joskus sekin on otettava poies.

Onko keittiöveitsi ase? Kotona saat yksin heilua ja huutaa miten vain mutta jos menet torille huitelemaan ja huutamaan rasistisia tms vihaisia viestejä niin poliisilla on oikeus ottaa molemmat aseet pois (veitsen ja suun=poistaa paikalta).

Käytit tuossa sananvapauttasi kertoaksesi, ettei sanavapaus sovi kaikille, ei ainakaan niille jotka ovat erimieltä kanssasi- paitsi ehkä niille jotka eivät veitsi kädessä puolusta omaa sanvapauttaan.

No tavallaan olen samaa mieltä ei törkeää käytöstä pidäkään suvaita, tekosyyllä "sananvapaus".

Norma Bates

Tjah, kai se on sananvapautta sekin että saa tehdä itsestään vapaasti aasin kaikkien muiden silmissä.

Miten ihminen voi olla niin tyhmä, ettei tajua että joka hemmetin maassahan on labroja kamalia ruttoja ja koleroita väärällään. Ja ihan takuulla sotaa käyvä maa alkaa väittämään että nämä ihan tavalliset tutkimuslaboratoriot kehittelevät siellä jotain superasetta koska hulabaloo balai balai.

Vaikka eipä sillä, toki itsekin olen arvuutellut asiaa Kiinan ja koronan suhteen. Koska en ole Kiina-fani.  :P

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 27, 2022, 10:43:53
Tjah, kai se on sananvapautta sekin että saa tehdä itsestään vapaasti aasin kaikkien muiden silmissä.

Miten ihminen voi olla niin tyhmä, ettei tajua että joka hemmetin maassahan on labroja kamalia ruttoja ja koleroita väärällään. Ja ihan takuulla sotaa käyvä maa alkaa väittämään että nämä ihan tavalliset tutkimuslaboratoriot kehittelevät siellä jotain superasetta koska hulabaloo balai balai.

Vaikka eipä sillä, toki itsekin olen arvuutellut asiaa Kiinan ja koronan suhteen. Koska en ole Kiina-fani.  :P

No joo ei aaseja toistaiseksi ole kielletty millään kansainvälisellä areenalla: Amerikassa on jopa aasi symbolina norsun lisäksi eri puolueilla.

Kamelinajajille aasi kyllä saattaa  edustaa kielteistä mielikuvaa toisinaan, ehkä he tykkäävät siitä "kyttyrää , mutta ei kaikkia voi miellyttää.

Muuten kemiaahan tämä maailma on ja kemiallisten uhkien varalta voi huomioida, etteivät ne taida olla isojen maiden arsenaaleista koskaan poistuneet. Eivät taida päästää katsomaan mitä niissä tapahtuu, joten ihan "tavalliset labrat" voivat olla hankalia valvottavia ja sen tietäminen mitä niissä tapahtuu on melkoisen hankalaa.

Sanoihan zelenskyi myös, että tulee sellaisia seurauksia venäjälle- että heiltä tulee toipumiseen menemään useita sukupolvia elleivät he palauta krimiä ja muita valtaamiaan alueita.

Uhkauksia voi tietenkin olla kaikenlaisia ja myös seurauksia, kukapa ne kaikki tietäisi, mutta ehkä tässä kuitenkin käy "huonosti-

Usalla on kyllä ollut tapana viedä joitain toimintojaan ulkomaille pois omia lakien vaikutuksesta. Kuten Guuban vankileirikin ja pidätyskeskuksia monissa maissa