Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sananvapaudesta

Aloittaja Edward, helmikuu 15, 2019, 04:07:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 27 Vieraat katselee tätä aihetta.

safiiri

Millä tapaa muuten se, että puolestaan joku toivoo vanhojen rainojen uusintoja, on vähemmän toisen puolesta päättämistä kuin se, että toivoo niiden esittämättä jättämistä? Kun ohjelmissa tosiaan on muitakin esiintyjiä kuin se, joka kulloinkin toivomuksensa esittää? Eikös tilanteessa aina jokainen joudu vain toivomaan omasta puolestaan, mutta on toiveessaan samalla sidoksissa siihen, että kyse on myös niistä muista ohjelmantekijöistä?

Juridisesti asia tietenkin riippuu siitä, millaisen sopimuksen tekijät ovat asiasta solmineet. Mutta tyypillisesti yksikin esittämisen kieltävä esiintyjä voi kieltää sisällön käyttämisen, vaikka se muille olisikin ok. Mutta tässä tapauksessa varmaankin on jo sovittu siitä, että uusintoja voidaan tehdä. Periaatteessa kuitenkin jokaisella tekijällä on aika vahva oikeus kieltää käyttö, vaikka se samalla estäisi muiden mukana olleiden päätöksen esittämisen sallimisesta. Näin esim. ei ole valokuvan julkaiseminen sallittua, vaikka olisi siinä itse, jos muut kuvassa olijat eivät julkaisemista hyväksy. Ihan turha on valittaa siitä, että tuo muiden kielto estää oman valokuvan vapaan käyttämisen.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 25, 2019, 12:37:45
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 25, 2019, 10:46:33
Armoa yleisesti pyydettäessä varmaan voi valtuuksiensa mukaisesti myöntää?  No valtuuteni ei varmaan toimi mitenkään niiden saamelaisten puolesta jotka mahdollisesti ovat aikoinaan ärsyyntyneet.

Otin siis siihen motiiviin kantaa miksi hän yleensä pyytelee anteeksi. Se ei toistaiseksi liene tullut kovin selväksi, olisiko hänen nykyinen asemansa kansanedustajana vaikuttamassa asiaan, mitä mieltä olet?

Onko joku pyydellyt armoakin?

En nimenomaan ota kantaa spekulointeihin motivaatiosta. Jos joku pyytää anteeksi, oletan, että hänen motiivinsa on pyytää anteeksi. Sen kummempaan kannanottoon en näe aihetta.

T: Xante

Jos joku pyytelee anteeksi, pyyttää hän silloin armeliasta suhtautumista itseään kohtaan, vai mitä muuta se tarkoittaisi.

Tuskin sitä vanhaa taidesketsejä sinänsä tarvitsee armahtaa, vaan sitä anelijaa.

Otit siis kantaa motiivista, kun sanoit olettavasi motiivin olevan "pyyttää anteeksi", eli anella armoa itselleen tuntiessaan olleensa "typerä sketsientekijä nuerempana."

Mutta osaatko ottaa kantaa siihen olisiko tuolaista tapahtunut ilman sitä asemaa kansanedustajana joka nykyisin on ppp päätoimi?

No kantaa ottaminen tuskin onnistuu, joten voitaneen tyytyä siihen epäilyyn, jota tässä markkinoin, sinä taas saat ihan vapaasti pitää oman uskosi ppp:n vilpittömyyteen ja myöhäisherännäiseen katumukseen.

safiiri

Karikolla on taas ihan omat merkitykset sanoille. Anteeksipyyntö ja armo ovat eri asioita, vaikka toki niiden merkityksissä pientä samankaltaisuutta onkin. En hetkeäkään usko, että kun Karikko vaikkapa vahingossa talla jonkun varpaille, hän ryhtyy edes oman kuvauksensa mukaan anelemaan tältä armoa.

"Myöhäisherännäistä katumusta" on ihan tyypillistä tuntea lähes kaikkien, jotka huomaavat, että joitakin vanhoja käytöstapoja kohdalla ei voida nykyisen ymmärryksen valossa pitää ihan asiallisina ja hyväksyttävinä. Näitä on aina ilmennyt ja näitä kyllä tulee esiin jatkossakin. Luettelo on pitkä ja sisältää monenlaisia ja -tasoisia toimintoja. Tuoreimmat muutokset tietenkin ovat jääräpäiden mielestä ihan turhia ja niissä vanhoissa tavoissa ole mitään vikaa. Mutta ajan myötä yhä harvempi vaikkapa pitää lastenkasvatuksessa luunappeja ja tukistamista hyväksyttävinä keinoina. Vähintäänkin sellaiset keinot halutaan kieltää opettajilta ja tarhantädeiltä, vaikka vanhemmat itselleen ne sallisivatkin. Silti ei ole kauaa siitä, kun ihmiset vakavissaan väittivät, että lasten kasvatus on mahdotonta ilman tällaisia kurinpitokeinoja. Muualta maailmasta tuota ajattelua löytyy vielä enemmän.

Sen sijaan, että myöhäisherännäisen katumisen näkee halveksuttavana, olisi ehkä syytä halveksua ja kummastella niitä jääriä, joiden mielestä omien totunnaisten tapojen uudelleen arvioiminen on aina ihan turhaa. Sellainen usko omaan täydellisyyteen on aika harhaista.

Karikko

^

Kerropa nyt sinäkin "tytteli" mitä mieltä olet siitä ppp: n motiivista, onko hän vilpitön armeliaisuuden haluinen menneisyyttään katuva syntinen paluumuuttaja kaidalle tielle,, vai siten vain esiintymishaluinen "primadonna", jolla on tarve olla esillä.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:03:18
^

Kerropa nyt sinäkin "tytteli" mitä mieltä olet siitä ppp: n motiivista, onko hän vilpitön armeliaisuuden haluinen menneisyyttään katuva syntinen paluumuuttaja kaidalle tielle,, vai siten vain esiintymishaluinen "primadonna", jolla on tarve olla esillä.

Kerropa sinä "papparainen", miten meidän olisi mahdollista tietää PPPn toiminnalle muita motiiveja kuin ne, jotka hän esitti? Tarkoituksesi lienee sanoa, että sinä niistä jotain tiedät, enemmän kuin me.

Nyt vaan jää sitten tietojesi todentaminen = jonkinlaiset perustelut viitteineen, mistä olet tämän tiedon itsellesi hankkinut.


T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 11:08:18
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:03:18
^

Kerropa nyt sinäkin "tytteli" mitä mieltä olet siitä ppp: n motiivista, onko hän vilpitön armeliaisuuden haluinen menneisyyttään katuva syntinen paluumuuttaja kaidalle tielle,, vai siten vain esiintymishaluinen "primadonna", jolla on tarve olla esillä.

Kerropa sinä "papparainen", miten meidän olisi mahdollista tietää PPPn toiminnalle muita motiiveja kuin ne, jotka hän esitti? Tarkoituksesi lienee sanoa, että sinä niistä jotain tiedät, enemmän kuin me.

Nyt vaan jää sitten tietojesi todentaminen = jonkinlaiset perustelut viitteineen, mistä olet tämän tiedon itsellesi hankkinut.


T: Xante

Minähän "äijäpaha" tässä vain kyselen teiltä fiksuilta naisihmisiltä mielipidettä, jota nyt ette jostain syystä suostu millään kertomaan.

Tuo kertomasi mukaan olet herkkäuskoinen ja uskot heti, kun joku kertoo jotain, mikä ehkä itseäsi miellyttää.

Mutta mikäs siinä sehän on ihan luvallista, sillähän perusteella voidaan armahtaa kaikki syntiset kuten jeesus jo aikoinaan teki.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:12:24
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 11:08:18
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:03:18
^

Kerropa nyt sinäkin "tytteli" mitä mieltä olet siitä ppp: n motiivista, onko hän vilpitön armeliaisuuden haluinen menneisyyttään katuva syntinen paluumuuttaja kaidalle tielle,, vai siten vain esiintymishaluinen "primadonna", jolla on tarve olla esillä.

Kerropa sinä "papparainen", miten meidän olisi mahdollista tietää PPPn toiminnalle muita motiiveja kuin ne, jotka hän esitti? Tarkoituksesi lienee sanoa, että sinä niistä jotain tiedät, enemmän kuin me.

Nyt vaan jää sitten tietojesi todentaminen = jonkinlaiset perustelut viitteineen, mistä olet tämän tiedon itsellesi hankkinut.


T: Xante

Minähän "äijäpaha" tässä vain kyselen teiltä fiksuilta naisihmisiltä mielipidettä, jota nyt ette jostain syystä suostu millään kertomaan.

Tuo kertomasi mukaan olet herkkäuskoinen ja uskot heti, kun joku kertoo jotain, mikä ehkä itseäsi miellyttää.

Mutta mikäs siinä sehän on ihan luvallista, sillähän perusteella voidaan armahtaa kaikki syntiset kuten jeesus jo aikoinaan teki.

Olet nyt esittänyt arviointejasi sekä PPPstä että minusta. Mahdatko olla tietoinen, että nämä arvioinnit yleensä kertovat enemmän arvion tekijästä kuin arvioitavasta?

Olet äijä-paha antanut itsestäsi katkeran ja kyynisen kuvan.
T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 11:14:47
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:12:24
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 11:08:18
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:03:18
^

Kerropa nyt sinäkin "tytteli" mitä mieltä olet siitä ppp: n motiivista, onko hän vilpitön armeliaisuuden haluinen menneisyyttään katuva syntinen paluumuuttaja kaidalle tielle,, vai siten vain esiintymishaluinen "primadonna", jolla on tarve olla esillä.

Kerropa sinä "papparainen", miten meidän olisi mahdollista tietää PPPn toiminnalle muita motiiveja kuin ne, jotka hän esitti? Tarkoituksesi lienee sanoa, että sinä niistä jotain tiedät, enemmän kuin me.

Nyt vaan jää sitten tietojesi todentaminen = jonkinlaiset perustelut viitteineen, mistä olet tämän tiedon itsellesi hankkinut.


T: Xante

Minähän "äijäpaha" tässä vain kyselen teiltä fiksuilta naisihmisiltä mielipidettä, jota nyt ette jostain syystä suostu millään kertomaan.

Tuo kertomasi mukaan olet herkkäuskoinen ja uskot heti, kun joku kertoo jotain, mikä ehkä itseäsi miellyttää.

Mutta mikäs siinä sehän on ihan luvallista, sillähän perusteella voidaan armahtaa kaikki syntiset kuten jeesus jo aikoinaan teki.

Olet nyt esittänyt arviointejasi sekä PPPstä että minusta. Mahdatko olla tietoinen, että nämä arvioinnit yleensä kertovat enemmän arvion tekijästä kuin arvioitavasta?

Olet äijä-paha antanut itsestäsi katkeran ja kyynisen kuvan.
T: Xante

Niin olen vain vastaillut teitin saivarteluihin ja siinähän sitä tulee "pirukin" kyyniseksi.

Mutta sinulla ei edelleenkään ole mitään arvelua ppp:n vaikuttimista.

Toki noita ihmisen vaikuttimia voi arvioida eikä siitä kenenkään pitäisi loukkaantua, onha se tuohon armeliaisuuden anomiseen suhteutettua. miksi sitä anellaan?

Enkä tietääkseni ole kieltänyt sinua uskomasta ja luottamasta haluamiisi asioihin, utelen vain mihin perustat näkemyksesi, jota toisaalta esität ja toisaalta kerrot ettei sitä sinulla ole.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:22:35

Enkä tietääkseni ole kieltänyt sinua uskomasta ja luottamasta haluamiisi asioihin, utelen vain mihin perustat näkemyksesi, jota toisaalta esität ja toisaalta kerrot ettei sitä sinulla ole.

Mitä olen esittänyt? Olen esittänyt, että minulla ei ole tarvetta spekuloida PPPn motiiveja juuri sen vuoksi, että minä tiedän, että minulla ei ole niistä mitään tietoa. Näin ollen perustan näkemykseni siihen, mitä PPP on itse esittänyt.

Sinä tässä esiinnyt tietoa tietäväisenä armollisena armon jakelijana.

T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 11:25:51
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:22:35

Enkä tietääkseni ole kieltänyt sinua uskomasta ja luottamasta haluamiisi asioihin, utelen vain mihin perustat näkemyksesi, jota toisaalta esität ja toisaalta kerrot ettei sitä sinulla ole.

Mitä olen esittänyt? Olen esittänyt, että minulla ei ole tarvetta spekuloida PPPn motiiveja juuri sen vuoksi, että minä tiedän, että minulla ei ole niistä mitään tietoa. Näin ollen perustan näkemykseni siihen, mitä PPP on itse esittänyt.

Sinä tässä esiinnyt tietoa tietäväisenä armollisena armon jakelijana.

T: Xante

Mielipidepalstalla esitetään mielipiteitä, eikö niin. Toki voit olla sitä mieltä mitä haluat.

Epäilen siis ppp:n motiiveja se on luvallista, sinä et ilmeisesti epäile sekin on luvallista.

safiiri

#895
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:34:14
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 11:25:51
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:22:35

Enkä tietääkseni ole kieltänyt sinua uskomasta ja luottamasta haluamiisi asioihin, utelen vain mihin perustat näkemyksesi, jota toisaalta esität ja toisaalta kerrot ettei sitä sinulla ole.

Mitä olen esittänyt? Olen esittänyt, että minulla ei ole tarvetta spekuloida PPPn motiiveja juuri sen vuoksi, että minä tiedän, että minulla ei ole niistä mitään tietoa. Näin ollen perustan näkemykseni siihen, mitä PPP on itse esittänyt.

Sinä tässä esiinnyt tietoa tietäväisenä armollisena armon jakelijana.

T: Xante

Mielipidepalstalla esitetään mielipiteitä, eikö niin. Toki voit olla sitä mieltä mitä haluat.

Epäilen siis ppp:n motiiveja se on luvallista, sinä et ilmeisesti epäile sekin on luvallista.

Kovin tiukoille näköjään ottaa kuitenkin myöntää, että kyse tosiaan oli sinun mielipiteestäsi siitä, mitä motiiveja PPP:llä asiassa on ollut. Senkin myöntäminen, että toden totta sinulla ei ole asiasta mitään sen kummallisempaa tietämystä kuin vain tuo oma mielipiteesi. Sen osaat perustella vain sillä kyynisellä ajatuksella, että kansanedustajuus on tässä pontimena. Tosin - PPP nyt on jo eduskuntaan päässyt. Eikä hänen tästä ulostulosta saamansa palaute näytä mitenkään yksiselitteisen positiiviselta. Että ei nyt ainakaan näiden asioiden valossa ihan vakuuta väite, että kyse on vain oman suosion pönkittämisestä. Omituinen ajoitus, jos tuolla nyt olis tarkoitus seuraavissa vaaleissa saada ääniä kerättyä. Niihin on sen verran pitkä aika, että tämä asia kyllä ehtii siihen mennessä moneen kertaan unohtua "vaalikarjalta".

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:34:14
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 11:25:51
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:22:35

Enkä tietääkseni ole kieltänyt sinua uskomasta ja luottamasta haluamiisi asioihin, utelen vain mihin perustat näkemyksesi, jota toisaalta esität ja toisaalta kerrot ettei sitä sinulla ole.

Mitä olen esittänyt? Olen esittänyt, että minulla ei ole tarvetta spekuloida PPPn motiiveja juuri sen vuoksi, että minä tiedän, että minulla ei ole niistä mitään tietoa. Näin ollen perustan näkemykseni siihen, mitä PPP on itse esittänyt.

Sinä tässä esiinnyt tietoa tietäväisenä armollisena armon jakelijana.

T: Xante

Mielipidepalstalla esitetään mielipiteitä, eikö niin. Toki voit olla sitä mieltä mitä haluat.

Epäilen siis ppp:n motiiveja se on luvallista, sinä et ilmeisesti epäile sekin on luvallista.

Kyllä niin. Sen sijaan se, että tyttelöit toisia mielipiteitäsi esittäessäsi kirvoittaa mielipiteitä sinusta. Mutta sen varmaan mielelläsi sallitkin, onhan tämä mielipidepalsta.

T: Xante

Hippi

^
Kyllä tuo oli PPP:ltä taktisesti hyvin tehty veto, sillä juuri nyt on ollut näitä kohuja, joissa vuosien takaisia mokia ja rötöksiä on kaivettu päivänvaloon. Kyllähän tuo siistimmältä näyttää, kun itse esittää vapaaehtoisesti katumusta kuin että joku lyö ensin nunnukalla päähän jossain sellaisessa tilanteessa, jossa siitä olisi haittaa poliittisen uskottavuuden kannalta.

Miten muuten tämä ihmeellinen valaistuminen olisi PPP:tä kohdannut juuri nyt, miksei jo vaikkapa muutama vuosi takaperin, kun oli kovaakin kohua Lapinpukujen väärinkäytöstä ja kulttuurisesta omimisesta. Asia oli silloin tapetilla paljon enemmän kuin nyt, mutta ei kilissyt PPP:llä katumuksen kello silloin.

Minä kyllä arvelen, että tuossa on vahvasti ollut puolueen ohjaus taustalla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 26, 2019, 14:00:42
^
Kyllä tuo oli PPP:ltä taktisesti hyvin tehty veto, sillä juuri nyt on ollut näitä kohuja, joissa vuosien takaisia mokia ja rötöksiä on kaivettu päivänvaloon. Kyllähän tuo siistimmältä näyttää, kun itse esittää vapaaehtoisesti katumusta kuin että joku lyö ensin nunnukalla päähän jossain sellaisessa tilanteessa, jossa siitä olisi haittaa poliittisen uskottavuuden kannalta.

Miten muuten tämä ihmeellinen valaistuminen olisi PPP:tä kohdannut juuri nyt, miksei jo vaikkapa muutama vuosi takaperin, kun oli kovaakin kohua Lapinpukujen väärinkäytöstä ja kulttuurisesta omimisesta. Asia oli silloin tapetilla paljon enemmän kuin nyt, mutta ei kilissyt PPP:llä katumuksen kello silloin.

Minä kyllä arvelen, että tuossa on vahvasti ollut puolueen ohjaus taustalla.

Minä taas pidän tätä aika kaukaa haettuna ajatuksena. En nimittäin ymmärrä, miten koomikkoa voisi komediallaan lyödä päähän näyttämättä itse sangen erikoiselta. Ei ole verrattavissa yksityishenkilöiden rasistisiin törttöilyihin tai vielä pahempiin tempauksiin.

Sitäkin ihmettelen, mitä PPP voisi tästä oikeasti hyötyä poliittisesti. Seuraaviin vaaleihin on niin pitkä aika, että ei tämä nyt niin raflaava julkisuustemppu ole, että vaikutus sinne asti yltäisi.

On tietysti luonnollista (?) ajatella, että kaikki, mitä politiikko tekee on tarkoitushakuista ja puolueen ohjattua toimintaa.

T: Xante

urogallus

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 14:13:18

Sitäkin ihmettelen, mitä PPP voisi tästä oikeasti hyötyä poliittisesti.

Haitan välttäminen on tavallaan hyötyä sekin. Kyllä poliittiset vastustajat olisivat jossain vaiheessa kaivaneet esiin vanhat tekoset. Ainakin minä luin viime vaalien jälkeen netistä virnuiluja juurikin näistä samoista sketseistä.