Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Sananvapaudesta

Aloittaja Edward, helmikuu 15, 2019, 04:07:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 27 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER


Eipä olisi voinut juuri parempaan ajankohtaan osua. Kulttuurineuvos B:n kohellukset ohittavat julkisuudessa helposti nunnukat, mutta PPP:n katumus jää kuitenkin aikakirjoihin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Eikö nyt ole paras hetki irtisanoutua niistä vanhoista sketseistä ja (yrittää) käsitellä se asia loppuun ja toivotella kepeät mullat sille Peteliukselle, joka niissä oli mukana? Sen jälkeen tässä olisi hyvää aikaa rakennella uskottavaa uutta imagoa tulevia vaaleja varten.

Suurelle osalle suomalaisista PPP = monet sketsihahmot. Olisi ihan jännä tietää mikä oli äänestäjien motiivi PPP:tä äänestäessään. Varmaan ei kaikilla ollut mielessään "olisi varmaan hyvä politiikko".

Itsekin vasta ehkä parisen vuotta sitten kuulin Peteliusta ensimmäistä kertaa jossain radion luonto-ohjelmassa ja yllätyin, että osaahan tuo olla ihan ihmisiksi ja mukavakin oli kuunnella niitä juttuja. En varmaan ole ainoa, jolle hän on vieras "vakavana", joten julkisuuskuvan kiillotus antaa hyvän mahdollisuuden tehdä myös itseään tunnetuksi.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 26, 2019, 14:31:21
^
Eikö nyt ole paras hetki irtisanoutua niistä vanhoista sketseistä ja (yrittää) käsitellä se asia loppuun ja toivotella kepeät mullat sille Peteliukselle, joka niissä oli mukana? Sen jälkeen tässä olisi hyvää aikaa rakennella uskottavaa uutta imagoa tulevia vaaleja varten.

Suurelle osalle suomalaisista PPP = monet sketsihahmot. Olisi ihan jännä tietää mikä oli äänestäjien motiivi PPP:tä äänestäessään. Varmaan ei kaikilla ollut mielessään "olisi varmaan hyvä politiikko".

Itsekin vasta ehkä parisen vuotta sitten kuulin Peteliusta ensimmäistä kertaa jossain radion luonto-ohjelmassa ja yllätyin, että osaahan tuo olla ihan ihmisiksi ja mukavakin oli kuunnella niitä juttuja. En varmaan ole ainoa, jolle hän on vieras "vakavana", joten julkisuuskuvan kiillotus antaa hyvän mahdollisuuden tehdä myös itseään tunnetuksi.

Eikö anteeksi pyynnön tarkoitus yleensäkin ole hyvästellä vanhat toimintatavat ja pyrkiä uusiin? Ainakin näin toivoisi, kun ihmiset anteeksi pyytävät.

Harva julkkispolitiikko on täysin tyytyväinen siihen yksipuoliseen kuvaan, jonka perusteella ovat politiikkaan päässet. On toki äänestäjistä kiinni, mitä arvostavat, sitäkö, että politiikko pysyy vaikkapa pellenä vaiko sitä, että hän osoittaa muitakin puolia kuin esim. koomikon.

Itselleni kyllä Petelius on tullut tutuksi enemmälti noiden luonto-ohjelmien kautta, sketsejään en minäkään juuri jaksanut katsella.

T: Xante

Brutto

Anteeksi pyytäminen voi olla myös pelkkä pragmaattinen rituaali. Itse noudatan työelämässä usein kultaista ohjetta, jonka mukaan on helpompi pyytää anteeksi kuin pyytää lupa. Ja näissä tapauksissa en kadu mitään vaikka vuolaasti pyytelenkin anteeksi.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 26, 2019, 15:25:28
Anteeksi pyytäminen voi olla myös pelkkä pragmaattinen rituaali. Itse noudatan työelämässä usein kultaista ohjetta, jonka mukaan on helpompi pyytää anteeksi kuin pyytää lupa. Ja näissä tapauksissa en kadu mitään vaikka vuolaasti pyytelenkin anteeksi.

Tiedän kyllä, että ihmiset toimivat usein vilpillisesti, toisia manipuloiden ja omaa etuaan ajatellen. Mielestäni se ei kuitenkaan ole mikään syy automaattisesti ajatella kaikkien niin toimivan.

T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: safiiri - marraskuu 26, 2019, 13:43:26
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:34:14
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 11:25:51
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:22:35

Enkä tietääkseni ole kieltänyt sinua uskomasta ja luottamasta haluamiisi asioihin, utelen vain mihin perustat näkemyksesi, jota toisaalta esität ja toisaalta kerrot ettei sitä sinulla ole.

Mitä olen esittänyt? Olen esittänyt, että minulla ei ole tarvetta spekuloida PPPn motiiveja juuri sen vuoksi, että minä tiedän, että minulla ei ole niistä mitään tietoa. Näin ollen perustan näkemykseni siihen, mitä PPP on itse esittänyt.

Sinä tässä esiinnyt tietoa tietäväisenä armollisena armon jakelijana.

T: Xante

Mielipidepalstalla esitetään mielipiteitä, eikö niin. Toki voit olla sitä mieltä mitä haluat.

Epäilen siis ppp:n motiiveja se on luvallista, sinä et ilmeisesti epäile sekin on luvallista.

Kovin tiukoille näköjään ottaa kuitenkin myöntää, että kyse tosiaan oli sinun mielipiteestäsi siitä, mitä motiiveja PPP:llä asiassa on ollut.

Jopas hyppäsit korkealle, en taatusti ole väittänyt pääseväni petteliuksen pään sisään.

Tottakai on mielipiteistä kysymys, kuten on aina kun jotain kirjoitetaan . Mielipiteitä voi esittää eri tavoilla, mutta mielipitestä on kysymys silloinkin, kun asia ei suoranaisesti ole oma agenda, jota se harvemmin "meikäläisellä" on.   

Mite sinulla, näytät usein hertsaavan pikkujutuista, joten voisi päätellä sinun olevan hieman sitoutuneempi omiin aatteisiisi, kuten tietenkin viherfemakkoilijan kuuluukin.

En kyllä yleensäkään luota ihmisten "viattomuuteen" saati sitten poliitikkoihin.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 14:00:11
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:34:14
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 11:25:51
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 11:22:35

Enkä tietääkseni ole kieltänyt sinua uskomasta ja luottamasta haluamiisi asioihin, utelen vain mihin perustat näkemyksesi, jota toisaalta esität ja toisaalta kerrot ettei sitä sinulla ole.

Mitä olen esittänyt? Olen esittänyt, että minulla ei ole tarvetta spekuloida PPPn motiiveja juuri sen vuoksi, että minä tiedän, että minulla ei ole niistä mitään tietoa. Näin ollen perustan näkemykseni siihen, mitä PPP on itse esittänyt.

Sinä tässä esiinnyt tietoa tietäväisenä armollisena armon jakelijana.

T: Xante

Mielipidepalstalla esitetään mielipiteitä, eikö niin. Toki voit olla sitä mieltä mitä haluat.

Epäilen siis ppp:n motiiveja se on luvallista, sinä et ilmeisesti epäile sekin on luvallista.

Kyllä niin. Sen sijaan se, että tyttelöit toisia mielipiteitäsi esittäessäsi kirvoittaa mielipiteitä sinusta. Mutta sen varmaan mielelläsi sallitkin, onhan tämä mielipidepalsta.

T: Xante

Toki sallin, ole hyvä vaan. Se tyttöily johtui kyllä sen viestin lähettäjän mukaisella tasolla vastaamisesta.
Pitäähän se sallia toisille, mihin itsekin "syyllistyy" tässä vapaassa maassa, joka on pakollinen eläjälleen aikansa.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 26, 2019, 15:25:28
Anteeksi pyytäminen voi olla myös pelkkä pragmaattinen rituaali. Itse noudatan työelämässä usein kultaista ohjetta, jonka mukaan on helpompi pyytää anteeksi kuin pyytää lupa. Ja näissä tapauksissa en kadu mitään vaikka vuolaasti pyytelenkin anteeksi.

Joopa joo, ei yllätä, että tuo on toimintatapasi. Tuollaisia tyyppeihin on tullut törmättyä aika ajoin. Mutta eivät kyllä herätä erityisemmin kunnioitusta - saati, että saisivat minut vaikkapa työskentelemään heidän etujensa mukaisesti. Helpompaa on leikkiä tyhmää ja hidasta, joka saakin heidät yleensä raivon partaalle. Sitä on ihan hauskaa katsella, kun he repivät pelihousunsa. Hirveä dilemma - miten syyttää tahallisesta tyhmistelystä sitä, jonka itse on tyhmäksi omaa häntäänsä nostaakseen jo leimannut. Eikä erilaisesta omaan piikkiin touhuilustakaan oikein pääse naputtamaan, jos se on itselläkin tärkein toimintaa ohjaava periaate. Katsos - hyvinhän sitä osaa ne toisetkin vain pragmaattisesti pyytää anteeksi vailla aikomustakaan parantaa tapojaan. Sori siitä ja silleen.


safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 26, 2019, 14:25:20

Eipä olisi voinut juuri parempaan ajankohtaan osua. Kulttuurineuvos B:n kohellukset ohittavat julkisuudessa helposti nunnukat, mutta PPP:n katumus jää kuitenkin aikakirjoihin.
. tarkoitatko, että Petelius tiesi tämän Baltzar jutun aikataulun ja siten osasi taktikoida anteeksipyyntönsä sopivasti just ennen sitä?

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 26, 2019, 14:00:42
^
Kyllä tuo oli PPP:ltä taktisesti hyvin tehty veto, sillä juuri nyt on ollut näitä kohuja, joissa vuosien takaisia mokia ja rötöksiä on kaivettu päivänvaloon. Kyllähän tuo siistimmältä näyttää, kun itse esittää vapaaehtoisesti katumusta kuin että joku lyö ensin nunnukalla päähän jossain sellaisessa tilanteessa, jossa siitä olisi haittaa poliittisen uskottavuuden kannalta.

Miten muuten tämä ihmeellinen valaistuminen olisi PPP:tä kohdannut juuri nyt, miksei jo vaikkapa muutama vuosi takaperin, kun oli kovaakin kohua Lapinpukujen väärinkäytöstä ja kulttuurisesta omimisesta. Asia oli silloin tapetilla paljon enemmän kuin nyt, mutta ei kilissyt PPP:llä katumuksen kello silloin.

Minä kyllä arvelen, että tuossa on vahvasti ollut puolueen ohjaus taustalla.

Minä taas luulen, että muutama vuosi takaperin asia ei olisi varsinaisesti mediaa kiinnostanut. Nyt on toden totta toinen tilanne, kun status ei enää ole "vain" joku näyttelijä, vaan kansanedustaja. Neet kansanedustajien yhteiskunnalliset näkemykset nyt vain tuppaa olemaan inasen tärkeämpiä kuin näyttelijöiden.

Kyllä, kansanedustajuudella voi olla ulostuloon vaikutusta, mutta sen hyödyllisyys PPP:n poliittisen uran kannalta on kyllä täysin marginaalista. Kuten nyt jo on näkyvissä, saattaa anteeksipyynnön luoma mielikuva olla aika tasaisesti toisille negatiivinen ja toisille positiivinen. TUskinpa suurimmalle osalle millään tapaa äänestysvalintoihin vaikuttava.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: urogallus - marraskuu 26, 2019, 14:18:18
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 26, 2019, 14:13:18

Sitäkin ihmettelen, mitä PPP voisi tästä oikeasti hyötyä poliittisesti.

Haitan välttäminen on tavallaan hyötyä sekin. Kyllä poliittiset vastustajat olisivat jossain vaiheessa kaivaneet esiin vanhat tekoset. Ainakin minä luin viime vaalien jälkeen netistä virnuiluja juurikin näistä samoista sketseistä.

No tuskinpa kummempaa eroa syntyisi siitä, että sen kaivelun jälkeen olisi todennut saman kuin nyt ja pyytänyt anteeksi. Siinäkin taoauksessa varmaan ihan samoin osa paheksuisi anteeksipyyntöä ja osa pitäisi asiallisena.

-:)lauri

Miten vaikeaa se on näille elämäntapaloukkaantujille pitää huoli vain omista asioistaan? Sama homma, jos joku randomi julkkis menee ja kertoo keltaiselle lehdistölle olevansa homoseksuaali. Voi vittu sitä välitöntä loukkantumisen määrää täällä somessa.

Siis eikö kukaan ole koskaan opettanut näille syntymässään loukkaantuneille, että pitäisi huolen omista asioistaan? Vai mistä johtuu tuo kouristuksenomainen tarve loukkaantua välittömästi 24/7 päivystyksellä somessa, kun joku randomi poliitikko pyytää anteeksi asioita, jotka eivä liity tuohon loukkaantujan vähääkään.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Karikko

^

Tuoko nyt ensimmäiseksi tuli mieleen keskustellessa sananvapausketjussa.

Toki sananvapauden rajoittaminen usein tulee ensimmäiseksi mieleen, mutta ei oman sanan. Luulisin.

-:)lauri

#913
Lainaus käyttäjältä: Karikko - marraskuu 26, 2019, 16:25:31
^

Tuoko nyt ensimmäiseksi tuli mieleen keskustellessa sananvapausketjussa.


Tulee ensimmäiseksi mieleen niistä, jotka katsovat sanavapauskeskustelun olevan oikea paikka loukkaantua anteeksipyytelijöistä sen sijaan, että pitäisivät huolen omista asioistaan.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: safiiri - marraskuu 26, 2019, 15:56:58
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 26, 2019, 14:25:20

Eipä olisi voinut juuri parempaan ajankohtaan osua. Kulttuurineuvos B:n kohellukset ohittavat julkisuudessa helposti nunnukat, mutta PPP:n katumus jää kuitenkin aikakirjoihin.
. tarkoitatko, että Petelius tiesi tämän Baltzar jutun aikataulun ja siten osasi taktikoida anteeksipyyntönsä sopivasti just ennen sitä?

En juuri pitäisi sitä kovinkaan mahdottomana.

Kyllä esim. Epsteinin taipumukset tiedettiin "piireissä" jo kauan ennen ja onhan mahdollista, että HS:n utelut Veijon casen tonkimisessa ovat tulleet tietoon ennen jutun julkaisua, eikä lopputuloksen arvaamisessa tarvinnut suuria kykyjä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS