Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Suomen presidentti vaihtuu !

Aloittaja ROOSTER, kesäkuu 20, 2019, 17:19:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

Maaseudun tulevaisuudessa julkistettiin 16.11. presidenttigalluppi:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/5db2b653-8c07-4c26-812b-1bdfb45b4b01
Haavisto oli ylivoimaisen suosittu ja Aaltola taas tippunut Halla-ahonkin taa.

Mielenkiintoisempi oli ihmisten inhokit:
   Mikrotason ehdokkaista Ano Turtiainen oli inhotuin 62%:lla,  Paavo Väyrynen n. 53%. Huhtasaarta 45%:n osuudella.
   Suuremmista kärkinimistä Halla-ahoa inhosi 49%,  Haavistoa inhosi 22%, Stubbia 13% ja Rehniä vain 9%.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

MrKAT

YLEN Jälkipörssistä ym tv-tuttu Heikki Pursiainen...

.. valittaa että hänen lokerostaan ei löydy sopivia pressa- eikä eduskuntavaaliedokkaita.

Toisaalta myös vasemmalla ylhäällä on paljon tilaa.
Ennustaisiko nuo tyhjät alueet uusia puolueita, siellä olisi tilaa haalia kannatuksia?
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

ROOSTER

Demarit ovat vaarassa tehdä sen jälleen - Viimeksi taktikointi ja juoniminen sai aikaan kokoomusjohtoisen persuhallituksen. Nyt he näyttävät ajavan kokoomuksen ehdokasta presidentiksi, taktikoimalla. Ehkä taustalla on joku salainen sopimus? Vai ovatko demarit vain yksinkertaisesti huonoja tekemään oikeaan lopputulokseen johtavia kampanjoita.

Tässähän matematiikka menee niin, että U. vie Pekan äänimäärää sen verran alas, että toisella kierroksella vastakkain ovatkin Alex ja Olli tai Alex ja Mika. Silloin kansa valitsee Alexin. Jos haluaa, että Pekasta tulee presidentti, pitää äänestää häntä. Samoin jos haluaa Alexin, niin sitten häntä.

Lainaus käyttäjältä: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009991562.htmlSdp:n presidenttikampanja on toistaiseksi ollut absurdi. Puolue on kantanut pahvista Urpilaisen kokovartalomallia, mutta ei ole voinut edes sanoa, että pahvi-Jutta edustaa tulevaa presidenttiehdokasta.

Urpilainen on perustellut viivästymistä komissaarin kesken olevilla töillä ja EU:n säännöillä.

Lindtman puhuu nolon tilanteen parhain päin. Hän sanoo, että toistaiseksi vaaleissa on ollut seisovan veden vaihe ja Urpilaiselle riittää osallistuminen finaaliin.

Onneksi Lindtman päräytti myös mietelmän joka on oikeasti oivaltava ja hauska. Kukahan sen on keksinyt?

LainaaLindtmanin mukaan Suomen uskottavuutta ja asemaa neuvottelijana heikentää etenkin perussuomalaisten nihkeä asenne EU:ta kohtaan ja puolueen ohjelma, jossa tavoitellaan eroa EU:sta pitkällä aikavälillä.

"Eihän parisuhteessakaan ole hyväksi, jos ilmoittaa puolisolle, että pitkän aikavälin tavoitteena on liiton päättyminen."
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 15, 2023, 12:01:21
Haaviston äänestäjillä on myös pakosta jo taisteluväsymystä, eli jaksaako kukaan kolmatta kertaa mennä sinne tappelemaan ja häviämään = usko Haaviston mahdollisuuteen presidenttiyteen on ehkä jo mennyt.

Kenties Haavistolta itseltäkin, sillä eihän hän mitenkään innokkaasti ole kampanjoinut tai ollut edes esillä.

T: Xante

Niin väsymystäkin tietysti on. Toisaalta Bidenkin oli monta kertaa, kolme tai neljä muistaakseni, ehdokkaana ennen kuin tuli valituksi ja pyrkii vissiin edelleen presidentiksi, vahvana ehdokkaana.

Kannatuslukemat vaihtelevat mutta äänestyspäivän kunto on aina ratkaiseva.

Näin kerrottiin 2019, Pekan suosio kyselyssä silloin 17%:

Lainaus käyttäjältä: https://www.is.fi/politiikka/art-2000006352497.html– Haaviston kansansuosio ei ole enää sama kuin alkuvuonna 2018, Turja sanoo.

– Tietysti tilanne on erilainen. Vaalissa Haavisto oli selkeä kakkonen ja framilla silloin.

Nyt kun asetelmat ovat hieman muuttuneet ja Stubbkin tullut mukaan:

Lainaus käyttäjältä: https://www.suomenmaa.fi/uutiset/ylen-presidenttikysely-haavisto-ja-stubb-olisivat-tasoissa-toisella-kierroksella-rehn-yltaa-kolmanneksi/Taloustutkimuksen tekemässä kyselyssä Haavistoa kannattaisi vaalien ensimmäisellä kierroksella 29 prosenttia vastaajista, Stubbia 22 prosenttia vastaajista.

Kun noita kyselyitä verrataan keskenään on Haaviston kannatus 70% suurempaa ensimmäisellä kierroksella kuin mitä se oli vuoden 2019 IS-kyselyssä.

Näiden tuloksia voi tosin lukea hyvin monella tavalla. Mutta numerot eivät valehtele, tietenkään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 17, 2023, 10:12:33
Onneksi Lindtman päräytti myös mietelmän joka on oikeasti oivaltava ja hauska. Kukahan sen on keksinyt?

LainaaLindtmanin mukaan Suomen uskottavuutta ja asemaa neuvottelijana heikentää etenkin perussuomalaisten nihkeä asenne EU:ta kohtaan ja puolueen ohjelma, jossa tavoitellaan eroa EU:sta pitkällä aikavälillä.

"Eihän parisuhteessakaan ole hyväksi, jos ilmoittaa puolisolle, että pitkän aikavälin tavoitteena on liiton päättyminen."

En kyllä pidä lindtmanilaisesta toimintatavastakaan, jossa ollaan Saksan ja Ranskan tossun alla eikä puolusteta omia etuja. Josta tulikin mieleen presidenttiehdokas Sari Essayahin torjuntavoitto silakanpyynnissä. Kuinkahan Antti olisi toiminut?
https://yle.fi/a/74-20056721
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Aloin vastata Ilta-Sanomien vaalikoneeseen, mutta lopetin sen kesken, kun huomasin, ettei minulla ole mielipidettä useimmista kysytyistä asioista. Jos joka kohtaan vastaan "ei samaa eikä eri mieltä", kaikki presidenttiehdokkaat kelpaavat. Jos johonkin yhdentekevään kysymykseen vastaan olevani jotain mieltä, sekö ratkaisisi, ketä presidenttiä kannatan.

Asiat ovat monumutkaisia, joten niihin on vaikea vastata kyllä tai ei. Monet asiat ovat sellaisia, että oikea vastaus on "ei, paitsi jos" tai "kyllä, mikäli".

Jokin asia voi olla periaatteellisesti hyvä, kunhan sen kanssa toteutetaan samalla myös joitakin muita asioita. Yksistään toteutettuna se ei välttämättä ole hyvä idea. Tällaiset hienovaraisuudet jäävät kokonaan pois vaalikonevastauksissa. Jonkun asian periaatteellinen kannattaja joutuu ehkä vastaamaan, että ei kannata. Ja vastustaja joutuu vastaamaan, että kannattaa.

MrKAT

HS vaalikoneessa minulle paras oli Stubb 76%, mutta heti kannoilla 74%:lla Rehn, Haavisto ja Aaltola.
Siihen nähden ristiriitaista että minulle arvokartalle läheisin oli Haavisto: Liitekuva.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

Eräs hilpeimpiä seurattavia tulevien vaalien tiimoilta on oleva, miten paljon Mika Aaltolan kannatusprosentti putoaa lähtöasetelmistaan. On puhellut kaikenlaista siihen malliin, että uskottavuus on ainakin minun silmissäni romahtanut - vaikka ei sitä hänellä ollut presidenttipeliin mielestäni muutenkaan.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 17, 2023, 19:31:21
HS vaalikoneessa minulle paras oli Stubb 76%, mutta heti kannoilla 74%:lla Rehn, Haavisto ja Aaltola.
Siihen nähden ristiriitaista että minulle arvokartalle läheisin oli Haavisto: Liitekuva.
Minulle vaalikone antoi luvan tykätä Haavistosta 79%. Stubbista ja Rehnistä 76%.
Muille ehdokkaille sain kolikon heittoa vastaavan suosituksen.
Olisihan se hauskaa jos Suomen presidentin nimi olisi Cai-Göran tai Essayah.
Tai Svinhufvud.



olisi MrKATin mainitseman kyselyn mukaan..:



..ei ketään edellisistä. Vähiten inhottuna Rehn.

Rahalla saa ja hevosella pääsee:
Aaltolan kampanjan tavoitebudjetti on 400 000 euroa. Toistaiseksi joukkorahoituksen kautta kasassa on kuitenkin vasta reilu 23 000 euron summa.
Rehnin tavoitebudjetti on 700 000 euroa, josta keskustapuolueen osuus on 200 000. Rehnin kampanjatiimin mukaan varainkeruu on "hyvällä mallilla", mutta tässä vaiheessa se ei halua kertoa, paljonko rahaa on kasassa.
Pekka Haaviston kampanjan tavoitteena on kerätä miljoona euroa. Kasassa on noin puolet, sanoo kampanjapäällikkö Ville Hulkkonen. Vihreiltä Haavisto saa noin 100 000.
Perussuomalaisten ehdokkaalla Jussi Halla-aholla ei ole käynnissä varsinaista varainkeruukampanjaa. Puoluesihteeri Harri Vuorenpään mukaan budjetti on noin puoli miljoonaa, ja rahat tulevat puolueelta.
Rahoituksen näkökulmasta omassa sarjassaan pyörii kokoomuksen ehdokas Alexander Stubb, jonka vaalibudjetti on 1,5 miljoonaa euroa.
Vasemmistoliiton Li Anderssonin arvioitu vaalibudjetti on reilu kymmenesosa siitä, mitä Stubb tavoittelee. 160 000 eurosta on kasassa yli puolet. Noin kaksi kolmasosaa summasta tulee puolueelta.

https://yle.fi/a/74-20060612

PS.



Diaconis found, from a smaller ideal number of coin tosses recorded and analyzed, that coins land on the same side they were tossed from around 51 percent of the time. The new team recruited 48 people to flip 350,757 coins from 46 different currencies, finding that overall, there was a 50.8 percent chance of the coin showing up the same side it was tossed from.
https://www.iflscience.com/coin-tosses-are-not-5050-scientists-toss-350757-coins-and-prove-old-theory-71047

ROOSTER

Nyt voi lopettaa jännittämisen - Jutta lähtee kisaan.

Lainaus käyttäjältä: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009958228.htmlJutta Urpilainen lähtee Sdp:n presidentti­ehdokkaaksi – "Olo on hyvin kiitollinen ja erittäin innostunut"

Puolueen kertaalleen syrjäyttämä Urpilainen on toiminut vuodesta 2019 lähtien EU-komissaarina.

On oikeasti mielenkiintoista miten paljon Urpilainen kerää kannatusta naisilta, se on eniten Haavistolta pois ja erityisesti miten demariäänestäjät suhtautuvat jo kerran sivuraiteelle työntämäänsä ehdokkaaseen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

^
Itse jännitän lähinna vain sitä, aikooko Jutta kiittää ihan ensimmäiseksi kaikkia äänestäjiä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

Lainaus käyttäjältä: -:)lauri - marraskuu 19, 2023, 14:29:28
^
Itse jännitän lähinna vain sitä, aikooko Jutta kiittää ihan ensimmäiseksi kaikkia äänestäjiä.
Hän voisi laulaa lurauttaa ajankohtaisena vanhan joululevytyksensä En etsi valtaa loistoa.
En valitettavasti löytänyt Youtubesta kyseistä helmeä mutta jotain korviketta kuitenkin.
Jutan vaalilaulu:


Kopek

Mitähän jos äänestäisin Juttaa. Olisiko se piiloääni Rehnille?

Taidan jättää äänestämättä toisella kierroksella. Viitsisikö äänestää ensimmäiselläkään?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d98a267b-7a20-4898-b39b-5c9066bec4cb

Kopek

Kokeilin Hesarin vaalikonetta ja vastasin jokaiseen kohtaan äärimielipiteellä, vaikka en olisi ollut mitään mieltä.

Tulokset

Sinulle sopivin ehdokas on:

Alexander Stubb 59 %

Löysimme useita lähes yhtä sopivia ehdokkaita. Tässä muutama muu, jotka olivat kanssasi samaa mieltä.

Sari Essayah 58 %

Li Andersson 55 %

Jussi Halla-aho 55 %

---

Mitähän vaalikone mittaa, kun näin erilaisia ehdokkaita tarjoaa. Vastausteni perusteella Halla-aho ja Andersson kelpaavat kumpikin.

Ongelma on se, että vaalikoneessa esitetään kysymyksiä, joista minulla ei ole mielipidettä. Tai jos onkin mielipide, se on monimutkaisempi kuin ei tai kyllä.

Arvokartalla sijoituin maltillisesti liberaalivihreään oikeistoon. Arvokonservatiivisuudessa, vihreydessä sekä maasetu-kaupunki -asteikolla olin ääripäässä. Kansallismielisyydessä olin keskivaiheilla.

Liberaalisuutta on monta eri lajia. Olen ehkä arvokonservatiivi, mutta toisaalta olen samaan aikaan sääntöliberaali. Toisin sanoen olen valmis sallimaan melkein mitä vain, vaikka pitäisinkin joitakin asioita arvoiltaan epämukavina.

Mikähän Haavistossa on vikana, kun vaalikone syrjäytti hänet kokonaan niillä vastauksilla, joita annoin.

ROOSTER

HS on julkaissut uuden presidentinvaaligallupin. Kyselyt on tehty 20-21.11.

Lainaus käyttäjältä: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010002989.htmlTulosten perusteella vaalien toinen kierros näyttää todennäköiseltä. Myös toisella kierroksella kannatus on kääntynyt Stubbin hyväksi. Stubbia äänestäisi 55 prosenttia ja Haavistoa 42 prosenttia.

Urpilainen ilmottautui kisaan ja sai alkupamauksena 7% kannatuksen. Kannatus ei ole isoniso mutta ehkä nousee vielä. Tällä hetkellä kaksikko Stubb-Haavisto on omassa luokassaan. Heitä peesaa 10%-joukko johon kuuluvat Rehn ja Halla-aho, pyöristettynä ylöspäin ehkä myös Andersson, Urpilainen ja Aaltola.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS