Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Erilaisista perhemalleista ja sukupuolisensitiivisestä kasvatuksesta

Aloittaja Edward, tammikuu 26, 2019, 09:14:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Ihmisissä on eroja. Ihmisissä on poikkeavuuksia. Ihmisissä on hörhöjä.
Tuo ei tarkoita silti sitä, että ihmisten biologiassa olisi muutoksia luoda uusia sukupuolia. Kyse on poikkeuksista.
Jos nuo transsut luovat uusia ihmisiä, kuten esittävät, jään odottamaan.
Mutta en lyö vetoa sen puolesta.
Luulen XX:n ja XY:n luovan elämää tulevaisuudessakin, tähänkin asti on ollut aika normitouhua...

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 12, 2022, 01:00:40
Ihmisissä on eroja. Ihmisissä on poikkeavuuksia. Ihmisissä on hörhöjä.
Tuo ei tarkoita silti sitä, että ihmisten biologiassa olisi muutoksia luoda uusia sukupuolia. Kyse on poikkeuksista.
Jos nuo transsut luovat uusia ihmisiä, kuten esittävät, jään odottamaan.
Mutta en lyö vetoa sen puolesta.
Luulen XX:n ja XY:n luovan elämää tulevaisuudessakin, tähänkin asti on ollut aika normitouhua...

Joidenkin ihmisten käsitysten mukaan varmaan sinäkin olet todella hörhö.

En mä lähtis sillä sun arvoa mittaamaan tai sanomaan ettei sulla ole oikeutta olla sitä mitä olet tai elää niin hyvää elämää kuin pystyt. Totta kai on.

Toope

En tässä kiellä toisten mielipiteitä, sanon vain omani. Juu, joskus hörhöksi leimattu.
Puhun vain siitä, että tuollainen wokehörhö-väite sukupuolien moninaisuudesta (kahden lisäksi) on roskaa. Se on valhetta ja biologianvastaisuutta. Tieteen ja terveen järjen raiskausta. Mutta ei äärioikeistolaisuutta.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 12, 2022, 01:14:35
En tässä kiellä toisten mielipiteitä, sanon vain omani.

Eli sun mielestä homot ja etenkin transsukupuoliset on hörhöjä?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 12, 2022, 01:16:09
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 12, 2022, 01:14:35
En tässä kiellä toisten mielipiteitä, sanon vain omani.

Eli sun mielestä homot ja etenkin transsukupuoliset on hörhöjä?
Transsukupuolisuutta pidän häiriönä, homous on ehkä biologisesti sitä, mutta yleinen ilmiö. Jos biologian kannalta ajattelemme, noissahan ei ole järkeä.

Melodious Oaf

Ei mulla siis ole mitään tuomiota tollasesta mielipiteestä, jos sulla sellainen käsitys on.

Mun on vaikea pitää homoja tai vaikka biseksuaalisia ihmisiä hörhöinä ellei ne ole sitä myös jollain muulla tavalla.

Transsukupuolisia ihmisiä en tunne yhtäkään, niin en osaa siitä sanoa silleen muuta kuin ennakkoluulojen tasolla. Ennakkoluulo saattais olla se, että onhan se nyt aika erikoista, mutta pidän silti todennäköisenä, että jos tuntisin tosi paljon transsukupuolisia ihmisiä, niissäkin olis kusipäitä ja idiootteja ja juntimpia ja fiksumpia mutta myös kuitenkin perustasolla aika paljon tavallisia ihan hyvää tarkoittavia ja rakastavia ja jonkin verran oikein tasapainoisiakin ihmisiä.

Varmaan joku Alan Turing on ollut aika erikoinen ja hörhö. Mutta ei se kai siitä johdu että se oli myös homoseksuaali.

Ja sitten taas toisaalta jos joku on "hörhö", niin kuin sinäkin Toope tavallaan minun mielestäni olet, ei se nyt tarkoita välttämättä sen kummempaa kuin että on aika erikoinen eikä ihan toimi kaikki sellaiset oletukset mitä ensimmäisenä tulis mieleen sen perusteella, millaisia ihmiset keskimäärin tai yleensä ovat.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 12, 2022, 01:23:02
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 12, 2022, 01:16:09
Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 12, 2022, 01:14:35
En tässä kiellä toisten mielipiteitä, sanon vain omani.
Eli sun mielestä homot ja etenkin transsukupuoliset on hörhöjä?
Transsukupuolisuutta pidän häiriönä, homous on ehkä biologisesti sitä, mutta yleinen ilmiö. Jos biologian kannalta ajattelemme, noissahan ei ole järkeä.

Ei "häiriö" ole biologian käsite vaan lääketieteen.

Biologian näkökulmasta edes transsukupuolisuus ei ole häiriö vaan sekin on vain ilmiö.

Suvullisen lisääntymisen näkökulmasta on aika epäselvää, mitä hyötyä on transseksuaalisuudesta tai edes homoseksuaalisuudesta, mutta eihän monetkaan ihmisten ominaisuudet tai käytökset tai tavat tai kulttuurilliset jutut käy tolta kannalta suoraan järkeen.

Mutta evoluution näkökulmasta pitäis olla aika silleen huoli pois, että jos ne homot tai transsukupuoliset korvaa kaikki cis-sukupuoliset ja heterot ja menestyy paremmin, vaikka korvaamalla panemisen suvullisen lisääntymisen pääasiallisena metodina jollain muulla, sittenhän se niiden juttu toimii paremmin.

Ja jos se ei toimi paremmin, silloin se tuskin kovin yleiseksi edes voi muodostua.

Nykytilanteessa ja yhteiskunnan kannalta minusta olisi sekä järkevämpää että kiinnostavampaa ottaa vain kaikkien panos vastaan, ja jos se joillain ei ole suvullinen lisääntyminen vaan jokin muu, niin onhan muutakin mitä voi antaa tai millä voi elämässä saada aikaan hyvää.

Esimerkiksi Turing ja tietokoneet, mutta myös arkisemmin jonkun homon tai transsukupuolisen elämässä sen vaikutus omaan lähipiiriin ja kaikki sen tekemä työ ja kaikki minkä se maailmalle antaa.

Melodious Oaf

Mua kiinnostais tietää Toope että tunnetko yhtään homoseksuaalista ihmistä tai yhtään transsukupuolista.

Jos et tunne tai jos se on aika rajallista, niin.... kannattaako silloin tehdä siitä joku sun elämän kantava teema ja puhua aina ja jatkuvasti just siitä pelkkien ennakkoluulojen perusteella tai silleen keyboard warrior -pohjalta fleimata toisten sanomaan ja jostakin sun omasta some- ja nettikuplasta ammennettuun nojaten?

Mikä helvetin harrastus se oikein on, ja eikö sulla vois olla joku parempi tai tuottaisampi juttu mihin käyttää aikaa ja mikä tekis yhteiskunnalle enemmän hyvää?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 12, 2022, 01:26:01
Transsukupuolisia ihmisiä en tunne yhtäkään, niin en osaa siitä sanoa silleen muuta kuin ennakkoluulojen tasolla...
No, eihän meistä kukaan tunne, koska ilmiö on täysin marginaalinen. Media vaan on tehnyt siitä ilmiön...! Kusetusta se on.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 12, 2022, 01:26:01
Varmaan joku Alan Turing on ollut aika erikoinen ja hörhö...
Häntä säälitään nyt, koska homona kärsi tilanteestaan. Ennenkaikkea oli matemaattinen nero, vasta toisekseen queer.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 12, 2022, 01:41:04
Mua kiinnostais tietää Toope että tunnetko yhtään homoseksuaalista ihmistä tai yhtään transsukupuolista.
Juu, tunnen.

Ei minua queer-ihmiset ärsytä. Minua ärsyttää median ja yhteiskunnan älytön queer-väkisintyrkytys. Eritoten lapsille. Se on väärin.

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Toope - lokakuu 12, 2022, 01:52:28
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 12, 2022, 01:26:01
Transsukupuolisia ihmisiä en tunne yhtäkään, niin en osaa siitä sanoa silleen muuta kuin ennakkoluulojen tasolla...
No, eihän meistä kukaan tunne, koska ilmiö on täysin marginaalinen. Media vaan on tehnyt siitä ilmiön...! Kusetusta se on.

Mulle se on tullut elämässä esille ehkä kaikista eniten sun kautta, hassua kyllä.

Mutta olen tullut siihen tulokseen, että sun käsitykset aika monessa asiassa perustuu aika kummallisiin toisen käden lähteisiin, jotka olet vain päätynyt hyväksymään syistä, joita en kovin hyvin ymmärrä.

Käsitykset mediasta perustuu siihen mitä siitä jossakin sun somekuplassa sanotaan. Samoin roduista ja homoista ja transsukupuolisista.

Ei siihen että seuraisit itse maailmaa tai olisit edes kiinnostunut sitä tekemään muuta kuin näiden tiettyjen lähteiden kautta, mitkä olet määritellyt hyviksi.

Tolkienia olet itsekin lukenut ja siitä sulla on kokemusta. Siinä sun näkemykset on joskus ihan antoisia ja hyviä. Samoin musiikista josta tykkäät. Tai vaikka Jeeves & Wooster -sarjasta.

Mun kokemus on että olet tasokkaimmillasi silloin kun siinä ei ole niitä välikäsiä vaan sulla on suoraa omaa kokemusta siitä mistä puhut.

Melodious Oaf


Melodious Oaf

#643
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 12, 2022, 01:41:04
Uudenaikaista paskalla tavalla on se, että vaikka ammattitaito ja osaaminen ei ole kadonnut, ei journalisteilta eikä opettajilta, niin sitä ei kuitenkaan nähdä tai ajattelet tosi helposti että just nää kaikki ihmiset on kaikki jotain ihan paskasakkia suhun verrattuna.

Mistä toi tulee?

Toi olis mun mielestä olennainen kysymys. Mutta en tiedä haluatko tai osaatko siihen vastata. Mikään pakkohan sun ei ole ja koko ajan sivuutat paljon siitä mitä sanon.

Otetaan ne mun mielipiteet ja täsmälliset ajatukset sitten pois, jos niitä ei kestä tommonen herkkä ruusunnuppu lukea ja ottaa vastaan. Tai on joku oikeus siihen ettei tarvitse lukea liikaa tai ottaa vastaan vaikka kuitenkin itse koko ajan vastailee :)

Ei mulla ole vaikeuksia perustella näkemyksiäni, mutta ei myöskään ole tarvetta sitä tehdä eikä esitellä sitä avoimesti, missä olet mun mielestä täysin kujalla ja väärässä.

Toihan kai on se, mitä pyrit rajoittamaan ja mitä ei sais tehdä.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 12, 2022, 01:57:40
Mutta olen tullut siihen tulokseen, että sun käsitykset aika monessa asiassa perustuu aika kummallisiin toisen käden lähteisiin, jotka olet vain päätynyt hyväksymään syistä, joita en kovin hyvin ymmärrä....
Kyllä ne ovat omia näkemyksiäni.

Itse ihmettelen sitä, mikä hinku sinulla on stalkkailla muita. Pari muuta jäsentä toimii noin.
Esitä omia mielipiteitäsi, äläkä nysvää. En minäkään keskity miettimään, mitä muut keskustelijat ajattelevat. Esitän vain omat ajatukseni ja satunnaisesti kommentoin muita, jos heillä on järkevää/epäjärkevää sanottavaa.