Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Uutisia maailmalta ja Suomesta

Aloittaja Jaska, tammikuu 06, 2019, 22:02:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 40 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: https://www.verkkouutiset.fi/a/venajan-kauppojen-hyllyt-pursuavat-yha-lannen-tuotteita/#3f325e24Useat länsimaalaiset yritykset lupasivat lopettaa toimintansa ja tuotteidensa myynnin Venäjällä sen jälkeen, kun maa hyökkäsi Ukrainaan. Näitä yrityksiä ovat esimerkiksi Hellmans-brändin majoneeseja ja kastikkeita markkinoiva Unilever ja kastikevalmistaja Heinz.
...
Tuotteiden myynti on jatkunut entisellään.
...
Tuotteiden päiväykset osoittavat Delfin mukaan, että yllä mainitut tuotteet eivät ole varastotuotteita, vaan ne ovat saapuneet hiljattain kauppoihin myytäviksi.

Näinä vaikeina aikoina kannattaa jättää kyseisten firmojen tuotteet täällä ostamatta, että heille säilyy tavaraa riittävästi venäjänvientiään varten.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 05, 2022, 16:19:52
Lainaus käyttäjältä: https://www.verkkouutiset.fi/a/venajan-kauppojen-hyllyt-pursuavat-yha-lannen-tuotteita/#3f325e24Useat länsimaalaiset yritykset lupasivat lopettaa toimintansa ja tuotteidensa myynnin Venäjällä sen jälkeen, kun maa hyökkäsi Ukrainaan. Näitä yrityksiä ovat esimerkiksi Hellmans-brändin majoneeseja ja kastikkeita markkinoiva Unilever ja kastikevalmistaja Heinz.
...
Tuotteiden myynti on jatkunut entisellään.
...
Tuotteiden päiväykset osoittavat Delfin mukaan, että yllä mainitut tuotteet eivät ole varastotuotteita, vaan ne ovat saapuneet hiljattain kauppoihin myytäviksi.

Näinä vaikeina aikoina kannattaa jättää kyseisten firmojen tuotteet täällä ostamatta, että heille säilyy tavaraa riittävästi venäjänvientiään varten.

VR- lopetti nikkelin kuljetuksen venäjältä- suomeen ja sitä kautta eurooppaan. Mutta ei mitään hätää suomessa toimiva viron valtion omistama rautatie-oproija on jo hakenut lupaa väylävirastolta kuljetusten jatkamiseksi,, niin se vain raha ratkaisee, vaikka suomen valtion omistama VR olikin kovin humaanissa mielessä lopettanut tuon turhan elintärkeän raaka-aineen tuonnin.

Tulee mieleen- ovatko suomalaiset vain pelkästään tyhmiä, vai mikä tässä yhtälössä mättää..

ROOSTER

Johtamisen uusi trendi leviää.

Lainaus käyttäjältä: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama-yllattava-trendi-kiehtoo-nyt-johtajia-yhdessa-suomalaisessa-tyopaikassa-saavutettiin-sen-avulla-huipputulokset/0af465bf-1ccc-4993-a10c-ee6cb4e3c847Johtajien tulee hallita nyt uudenlainen osa-alue, nimittäin ihmisten tunteet ja niiden vaikutus työntekoon. Tunnejohtaminen on aihe, josta myös kansainvälisesti puhutaan nyt paljon.

Tunteilla ohjaaminen on monissa suomalaisissa yrityksissä ollut arkipäivää jo vuosikymmeniä. Tunteita ne ovat pelko, raivo ja ärsytyskin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Karikko

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 07, 2022, 10:47:02
Johtamisen uusi trendi leviää.

Lainaus käyttäjältä: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama-yllattava-trendi-kiehtoo-nyt-johtajia-yhdessa-suomalaisessa-tyopaikassa-saavutettiin-sen-avulla-huipputulokset/0af465bf-1ccc-4993-a10c-ee6cb4e3c847Johtajien tulee hallita nyt uudenlainen osa-alue, nimittäin ihmisten tunteet ja niiden vaikutus työntekoon. Tunnejohtaminen on aihe, josta myös kansainvälisesti puhutaan nyt paljon.

Tunteilla ohjaaminen on monissa suomalaisissa yrityksissä ollut arkipäivää jo vuosikymmeniä. Tunteita ne ovat pelko, raivo ja ärsytyskin.

Usein heitä saatetaan syyttää tunteettomuudesta, kun he firmansa (omaa etuaan) ajaessaan potkivat joutavan väen pellolle työtä etsimään- tai no kortistostahan sitä haetaan joskus kissojen ja koirien kanssa-  Niiden kauppa on ainakin kasvanut, vaikka sirupakkoa noillekin luojan luomille on määrätty.

Koskahan ihmisiäkin pakotetaan sirutetuiksi- siitä olisi heti nopea tapa löytää kaikki mahdollinen tieto--ja mahdoton..

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 07, 2022, 10:47:02
Johtamisen uusi trendi leviää.

Lainaus käyttäjältä: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama-yllattava-trendi-kiehtoo-nyt-johtajia-yhdessa-suomalaisessa-tyopaikassa-saavutettiin-sen-avulla-huipputulokset/0af465bf-1ccc-4993-a10c-ee6cb4e3c847Johtajien tulee hallita nyt uudenlainen osa-alue, nimittäin ihmisten tunteet ja niiden vaikutus työntekoon. Tunnejohtaminen on aihe, josta myös kansainvälisesti puhutaan nyt paljon.

Tunteilla ohjaaminen on monissa suomalaisissa yrityksissä ollut arkipäivää jo vuosikymmeniä. Tunteita ne ovat pelko, raivo ja ärsytyskin.

Ai täsä pitäisi vielä alkaa avautumaan pomolle tunteista? Just joo. Musta tuntuu, että jos tuollaisia aletaan utelemaan, niin aika monella työpaikalla ilmoitetaan, että saavat pitää tunkkinsa.  >:(
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Omasta duunipaikasta voisin helposti osittaa ne, jotka ottavat tuollaisen hömpän avosylin vastaan. Ne on just ne samat ihmiset, jotka osallistuvat firman virkistyspäivien kivakivatapahtumiin jotkut niitä jopa ovat suunnittelemassa. Sama porukka osallistuu jokaiseen tyky-tilaisuuteen, jossa joku tee-se-itse-oppinut julkkis tulee puhumaan jotain työn tekemisestä, yhteisöllisyydestä ja stressistä vapautumisesta yms.

Sitten on se toinen porukka, jota nuo EVVK ja he etsivät selityskortistostaan sopivaa veruketta jättää nuo väliin tälläkin kertaa ja pitääkseen normaalin työpäivän mieluummin.

Meillä jo ne pakollisen kehityskeskustelut hoidettiin tyylillä, jos itse ei halunnut tehdä asiasta suurempaa numeroa. Pomo kysyi, jotta onko jotain sydämen päällä ja jos ei ollut, turistiin hetki mukavia kahvikupposen äärellä ja sen jälkeen tilaisuus oli ohi. Minullakin oli yhden (nuoren ja innokkaan) pomon kirjoittama arvio, joka oli niin hyvä, että sitä käytettiin seuraavina vuosina sellaisenaan, kunhan päivitettiin vain päivämäärät :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

^
Minä en ollut kovin tietoinen menettelytavoista kehityskeskusteluissa joten noudatin perinteistä linjaani, totuutta kohti, seurauksista välittämättä. Löysinkin kysyttäessä monia kehityskohteita ja parannettavaa firman koneistossa, investoinneissa, johtamisessa, henkilöstössä ja suunnitelmissa. Se oli tietenkin virhe. Olisi pitänyt jatkaa kaikenlaista nöyristelyä ja asioiden kaunistelua.

Itse asiassa, olin jo aika kypsä ja katsoin parhaaksi seurailla mitä tuo saisi aikaan. Kyllähän se vaikutti - alta puolen vuoden olin jo muualla. Olen silti kiitollinen sille firmalle, hyvä paikka tarkastella maailmaa laajalti ja tulevaisuuden tarjoamia tilaisuuksia.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 07, 2022, 12:15:05
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 07, 2022, 10:47:02
Johtamisen uusi trendi leviää.

Lainaus käyttäjältä: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama-yllattava-trendi-kiehtoo-nyt-johtajia-yhdessa-suomalaisessa-tyopaikassa-saavutettiin-sen-avulla-huipputulokset/0af465bf-1ccc-4993-a10c-ee6cb4e3c847Johtajien tulee hallita nyt uudenlainen osa-alue, nimittäin ihmisten tunteet ja niiden vaikutus työntekoon. Tunnejohtaminen on aihe, josta myös kansainvälisesti puhutaan nyt paljon.

Tunteilla ohjaaminen on monissa suomalaisissa yrityksissä ollut arkipäivää jo vuosikymmeniä. Tunteita ne ovat pelko, raivo ja ärsytyskin.

Ai täsä pitäisi vielä alkaa avautumaan pomolle tunteista? Just joo. Musta tuntuu, että jos tuollaisia aletaan utelemaan, niin aika monella työpaikalla ilmoitetaan, että saavat pitää tunkkinsa.  >:(
Itse pidän kyllä yksityisasiani ja tunne-elämäni erossa työpaikasta. Heille ei kuulu.
Emme ole perhe, olemme vain työyhteisö.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 07, 2022, 15:49:30
Omasta duunipaikasta voisin helposti osittaa ne, jotka ottavat tuollaisen hömpän avosylin vastaan. Ne on just ne samat ihmiset, jotka osallistuvat firman virkistyspäivien kivakivatapahtumiin jotkut niitä jopa ovat suunnittelemassa. Sama porukka osallistuu jokaiseen tyky-tilaisuuteen, jossa joku tee-se-itse-oppinut julkkis tulee puhumaan jotain työn tekemisestä, yhteisöllisyydestä ja stressistä vapautumisesta yms...
Joskus tuollaiset tilaisuudet luovat myötähäpeää. En minä koe saavuttaneeni mitään, jos pitää avautua työkavereille "mukamas" jostakin yhteishengestä. Minä olen antanut/saanut palautetta ihan siten, että kätellään ja vähän kiitostellaan, kun joku homma on mennyt hyvin. Joskus tuoppi tarjottuna/saatuna...

Ei se työpaikka ole elämän keskipiste, oma elämä sitä on.

Toope

Saksassa kohistaan muka "vallankaappausyrityksestä". Hörhöjä riehuu...
Ei tuollainen porukka mitään vallankaappausta voisi luoda. Vähän samaa, kun USA:ssa demokraattimedia julistaa kauhiaa vallankaappausyritystä, johon mediaa lukuunottamatta ei kukaan usko. Eihän se olisi edes mahdollista!
Natseja kaikkialla, ikkunan alla, kuten Kirsi Piha sanoisi. ;D

Hippi

Nyt isot jaxuhalit Sergeille :D

Sergei Lavrov järkyttyi asioidessaan vessassa Ruotsissa

VENÄJÄN ulkoministeri Sergei Lavrov on arvostelee ruotsalaisia sukupuolineutraaleja vessoja, kertoo valkovenäläinen oppositiomielinen media Nexta. Media jakoi Twitter-tilillään videon, jossa Lavrov kertoo omakohtaisesta kokemuksestaan.

Nextan mukaan Lavrov kertoi osallistuneensa Euroopan turvallisuus- ja yhteistyöjärjestön kokoukseen viime vuonna Ruotsissa.

– Kysyin kesken kokoustauon, missä vessat ovat. Minulle näytettiin ovea, jossa oli WC:n merkki. Kysyin, onko tämä naisille vai miehille?

Järjestäjien vastaus sai videon perusteella Lavrovin häkellyksiin.

– He kertoivat minulle, että kaikki tilat ovat yhteisiä. En uskonut sitä, mutta näin oikeasti tapahtui. Te ette käsitä, kuinka epäinhimillistä se on, Lavrov selitti Nextan mukaan.
---
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Saares

Luin aikoinani pilajutun eriytetyistä wc istä Ruotsissa Siellä oli kehitetty naisille wc joka irroitti kuukatissuojan automaattisesti. Kunnes venäläinen kenraali......

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Toope - joulukuu 07, 2022, 21:04:55
Saksassa kohistaan muka "vallankaappausyrityksestä". Hörhöjä riehuu...
Yrität taas vähätellä.
Ei se ollut "muka", yritys oli selvästi aito. Ihan sama onnistuisiko tai ei koska rikos on vakava ja valtava riski: kun tarkoitus on ollut tappaa henkilöitä ja osalla myös hyökätä parlamenttiin väkivaltaisesti.
20 000 Reichsbürger-liikkeen kannattajaa, 1000 aktiivia, 137:ssä kiinteisössä ratsia 3000 pollarin voimin.
52 epäiltyä tarkoitus pidättää, 25 saatiin kiinni.
Tämä ei ole pikku asia vaikka jussit ja toopet täällä Suomessa sitä vähättelee.

Saksan persut eli Afd on vaarallinen porukka, eräs heistä (AfD:n ex-kansanedustaja Birgit Malsack-Winkemann) oli tuossa R-liikkeessä  ja lisäksi:

Tänä syksynä Thüringenin osavaltiossa on käynnistetty selvitys 75
aseenomistajasta, joista 53 on AfD:n jäseniä. Viranomaiset harkitsevat
AfD:n jäsenten aseenkanto-oikeutta, sillä osavaltion sisäministeriö
tarkkailee puolueen äärioikeistolaista ainesta.

- https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000009249968.html

Onko tämäkin terrorismi taas asia joka PS-väeltä Suomen Uutisissa salataan? Ei edes pukahdeta miten Saksan sisarpuoluelaisten aseenkanto-oikeuden saaneita ahistellaan. Voi voi... :D
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Kopek

Mies käänsi junassa penkin selkänojaa, ja kuinka kävikään.

Man in China fined $478 for reclining his train seat

https://edition.cnn.com/travel/article/man-fined-seat-reclining-china-intl-hnk/index.html

Minun mielestäni taaksepäin taittuvat selkänojat ovat yksi julkiseen liikenteen pahimmista viihtyvyysongelmista. Niitä ei pitäisi olla. On äärimmäisen kohtuutonta, että pitkäjalkainen ihminen, jonka on muutenkin erittäin epämukavaa istua ahtaassa kolossa, joutuu luovuttamaan siitä vähästäkin tilastaan vielä osan jollekin edessä istuvalle yleensä pienelle ihmiselle, jolla on muutenkin mukavaa, ja joka haluaa, että hänellä olisi vieläkin mukavampaa.

Edessä istuvan pienen ihmisen lokoisa mukavuus ostetaan takana istuvan isomman ihmisen kärsimyksellä.