Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Uutisia maailmalta ja Suomesta

Aloittaja Jaska, tammikuu 06, 2019, 22:02:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

Anders

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 23, 2020, 15:34:57
^Tuli todella musta joulu. Muualla pienlentokonekenttiä kehitetään, Suomessa tuhotaan. Kulttuuritalebanit juhlivat tänä surullisena päivänä.

Näinpä, ei hyväksytty enää lentokenttää vaan päätettiin tehdä asuntoja.

Moista törkeyttä on viimeksi nähty kun mainio suunnitelma monikaistaisesta moottoritiestä suoraan Helsingin ydinkeskustaan hylättiin.   https://fi.wikipedia.org/wiki/Smithin–Polvisen_liikennesuunnitelma

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002800601.html

Kuvassa suunnitelman Ruoholahti, nuo punaiset ovat siis tiemaata.

"Tuotannon nopeuttaminen on vähän sama asia kuin jos sanon kissalle, että istu. Ei se noin vain istu", Rämet sanoo.

Hippi

Minulle ei kyllä tule yhtään ikävä Malmin lentokenttää. Asuin pitkään sen vaikutusalueella ja se pienkoneiden pörrääminen oli välillä aika sietämätöntä. Minusta tuollaisen ei tarvisi olla ihan asutuksen keskellä vaan jossain pidemmällä.

Nyt asun Hki-Vantaa kenttää lähempänä, kuin aikanaan Malmin kenttä oli, eikä nuo isot koneet kuulu kuin joillain tietyillä sääolosuhteilla tai kiitoradan huoltotöiden aikaan. Erona on, että isoilla koneilla on tiukka reitti, jolla ne häipyvät horisonttiin, mutta nuo pienkoneet saattoivat ajella lähes talojen kattoja hipen useita kertoja mennessään tai tullessaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

safiiri

^Mä taas en koskaan häiriintynyt Malmin kentän koneista, vaikka asun koko lapsuuteni ihan kivenheiton päässä. Itse asiassa olen elämästäni vain muutaman vuoden asunut lentomelualueiden ulkopuolella.

Jään miettimään, pääseekö yhdistys maksuista yksinkertaisesti lakkauttamalla koko yhdistyksen vai jääkö inhasti viimeinen hallitus omalla omaisuudellaan vastuuseen.

Minusta Malmin kenttä on viehättävä - juuri pienkoneiden pörrätessä. Pelkkä pytinki ilman toimintaa on aika surkea jäännös. Outoa on se, ettei sitä korvaavaa kenttää tunnu mistään löytyvän. On aika noloa jättää koneiden omistajat ja yritystoiminta, joka kenttää tarvitsee, pahaan pulaan. Noinkohan niiden asuntojen arvo lopulta on kaupungille yhtä suuri kuin kaiken sen aktiivisuuden, mitä kenttä mahdollistaa? JOssain kaukana ihmisistä ei ole erityisen toimivaa yrittää myydä jotain kuumailmapallolähtöjä tai pienkonelentoja tai laskuvarjohyppykursseja.

Toope

Helsingissähän olisi tilaa rakentaa ja tiivistää. Jopa Lauttasaarta voitaisiin asuttaa tiheämmin, jos asuntoja halutaan. Malmin lentokentän tuhoaminen on ikävä ratkaisu.

-:)lauri

https://yle.fi/uutiset/3-11713653

Saatanan lentokoneilijat! Helsinki on nyt näyttänyt närhen (citykanin) munat. Todennäköisesti lentokoneiden kasvihuonepäästöt vitutti Helsingin vihreitä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Kopek

Asioita voi katsella monelta kannalta. Minä ajattelen Malmin kenttää lähinnä historiallisesta perspektiivistä vähän niin kuin jotain vanhaa rakennusta, jonka säästämistä kannatan nimenomaan siksi, että se on vanha, kun taas jotkut toiset kannattavat sen purkamista samasta syystä eli siksi, että se on vanha, huonokuntoinen ja epäkäytännöllinen.

Voisin vielä luetella muitakin syitä. Yksi syy on se, että minua kiusaa se, että kaupunkialue muuttu tylsäksi kaikkialta samanlaiseksi talokentäksi, kun tyhjät tilat täytetään. Tarvittaisiin vaihtelua ja avaruutta, ja lentokenttähän sopii tähän tarkoitukseen, kun se jo on olemassa.

Bonuksena voisin vielä mainita sen, että minua tympäisee Helsingin kaupungin päättäjien äärimmäisen ylimielinen ja vallantäyteinen asenne tässä kysymyksessä. Virkamiehet suorastaan irstailevat sillä, että he saavat häädettyä ilmailun harrastajat kaupungista. En kuulu näiden harrastajien joukkoon, joka taitaa olla aika paljon varakkaampaa porukkaa kuin minä, mutta ymmärrän tilanteen heidän kannaltaan. Jotenkin olen näkevinäni tässä myös sen tyyppisiä poliittisia virtauksia, jotka eivät miellytä minua.

Anders

Lainaus käyttäjältä: Kopek - joulukuu 23, 2020, 22:21:40
Asioita voi katsella monelta kannalta. Minä ajattelen Malmin kenttää lähinnä historiallisesta perspektiivistä vähän niin kuin jotain vanhaa rakennusta, jonka säästämistä kannatan nimenomaan siksi, että se on vanha, kun taas jotkut toiset kannattavat sen purkamista samasta syystä eli siksi, että se on vanha, huonokuntoinen ja epäkäytännöllinen.

Voisin vielä luetella muitakin syitä. Yksi syy on se, että minua kiusaa se, että kaupunkialue muuttu tylsäksi kaikkialta samanlaiseksi talokentäksi, kun tyhjät tilat täytetään. Tarvittaisiin vaihtelua ja avaruutta, ja lentokenttähän sopii tähän tarkoitukseen, kun se jo on olemassa.

Bonuksena voisin vielä mainita sen, että minua tympäisee Helsingin kaupungin päättäjien äärimmäisen ylimielinen ja vallantäyteinen asenne tässä kysymyksessä. Virkamiehet suorastaan irstailevat sillä, että he saavat häädettyä ilmailun harrastajat kaupungista. En kuulu näiden harrastajien joukkoon, joka taitaa olla aika paljon varakkaampaa porukkaa kuin minä, mutta ymmärrän tilanteen heidän kannaltaan. Jotenkin olen näkevinäni tässä myös sen tyyppisiä poliittisia virtauksia, jotka eivät miellytä minua.

Onhan se semmoista. Tonttimaa voi olla kalliinpuoleista 10 km päässä lauppakeskus Triplasta. Kaikilla ei ole varaa pitää lentokenttää pääkaupungin rajojen sisällä. Tietysti jos ostaisivat harrastajat sen pois omaan käyttöönsä tai osoittaisivat samanhintaista tonttimaata yhtä läheltä...
"Tuotannon nopeuttaminen on vähän sama asia kuin jos sanon kissalle, että istu. Ei se noin vain istu", Rämet sanoo.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Anders Anderes Magobläts - joulukuu 23, 2020, 23:29:53
Lainaus käyttäjältä: Kopek - joulukuu 23, 2020, 22:21:40
Asioita voi katsella monelta kannalta. Minä ajattelen Malmin kenttää lähinnä historiallisesta perspektiivistä vähän niin kuin jotain vanhaa rakennusta, jonka säästämistä kannatan nimenomaan siksi, että se on vanha, kun taas jotkut toiset kannattavat sen purkamista samasta syystä eli siksi, että se on vanha, huonokuntoinen ja epäkäytännöllinen.

Voisin vielä luetella muitakin syitä. Yksi syy on se, että minua kiusaa se, että kaupunkialue muuttu tylsäksi kaikkialta samanlaiseksi talokentäksi, kun tyhjät tilat täytetään. Tarvittaisiin vaihtelua ja avaruutta, ja lentokenttähän sopii tähän tarkoitukseen, kun se jo on olemassa.

Bonuksena voisin vielä mainita sen, että minua tympäisee Helsingin kaupungin päättäjien äärimmäisen ylimielinen ja vallantäyteinen asenne tässä kysymyksessä. Virkamiehet suorastaan irstailevat sillä, että he saavat häädettyä ilmailun harrastajat kaupungista. En kuulu näiden harrastajien joukkoon, joka taitaa olla aika paljon varakkaampaa porukkaa kuin minä, mutta ymmärrän tilanteen heidän kannaltaan. Jotenkin olen näkevinäni tässä myös sen tyyppisiä poliittisia virtauksia, jotka eivät miellytä minua.

Onhan se semmoista. Tonttimaa voi olla kalliinpuoleista 10 km päässä lauppakeskus Triplasta. Kaikilla ei ole varaa pitää lentokenttää pääkaupungin rajojen sisällä. Tietysti jos ostaisivat harrastajat sen pois omaan käyttöönsä tai osoittaisivat samanhintaista tonttimaata yhtä läheltä...

Tuo kenttä ei kuitenkaan ole vain rikkaiden ilmailuharrastajien käytössä, vaan siellä on monenlaista yritystoimintaa. Se voisi olla kilpailuetu kaupungille, jos sitä vain sellaiseen suuntaan olis kehitetty. Vaan kun ei. Eikä kai nyt ihan paha olis sekään, jos pääkaupunkiseudulle / -seudulta voisi lentämällä matkustaa vaiks Latviaan. Mutta ei se kenttä voi olla sellainen "Helsingin" kenttä kahden tunnin ajomatkan päässä.

https://www.malmiairport.fi/toiminta/yrityksia/


Hayabusa

Malmi on myös huonoa tonttimaata.Talot joutuisi paaluttamaan hirvittämällä määrällä betonipaaluja. Joku välkky vihreä poliitikko ehti jo lausumaan ettei paalutuksen co2-päästöjä tarvitse laskea rakentamisen hiilijalanjälkeen, koska paaluja ei valmisteta Helsingissä.

Sähkölentokoneet ovat tulossa, mutta kaupungin päättäjien typeryyden vuoksi ei Helsinkiin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 23, 2020, 16:11:59
Minulle ei kyllä tule yhtään ikävä Malmin lentokenttää. Asuin pitkään sen vaikutusalueella ja se pienkoneiden pörrääminen oli välillä aika sietämätöntä. Minusta tuollaisen ei tarvisi olla ihan asutuksen keskellä vaan jossain pidemmällä.

Nyt asun Hki-Vantaa kenttää lähempänä, kuin aikanaan Malmin kenttä oli, eikä nuo isot koneet kuulu kuin joillain tietyillä sääolosuhteilla tai kiitoradan huoltotöiden aikaan. Erona on, että isoilla koneilla on tiukka reitti, jolla ne häipyvät horisonttiin, mutta nuo pienkoneet saattoivat ajella lähes talojen kattoja hipen useita kertoja mennessään tai tullessaan.
Istuin noin 1,5 vuotta sitten erään lounasravintolan terassilla odottelemassa auton pakoputken korjauksen valmistumista, lähellä Malmin kenttää Tattarisuon teollisuusalueen liepeellä ja lähellä jotain omakotitaloaluetta, ja aika ärsyttävää kieltämättä oli melu, mikä vain yhdestäkin yllä piiiitkään pörräävästä koneesta tuli. Omakotitaloasukkaita ei käynyt siinä ollenkaan kade, jos se melu on sellaista joka päivä. (Itsestä tuntui aivan hirvittävältä tuottaa melua autolla, jonka pakoputki on rikki. Ja tietty tuottaa se auto saasteitakin, niin tarpeellinen kuin se minulle onkin erinäisistä syistä.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Ei se talvella ollut mitenkään sietämätöntä, kun ikkunat ja pertsin ovet oli kiinni ja koneitakin pörräsi vähemmän.

Mutta kyllä se yksi kesän merkki oli, että pörrääminen alkoi ja myös laskuvarjohyppääjien koneet oli lähes jokapäiväisiä. Päivän saattoi kruunata taitolentoharjoittelu, jota tosiaan tehtiin siinä kentän päällä.

---

Mutta vanhojen talojen säästämisestä on hyvä esimerkki Tikkurilassa aseman tienoolla yksi vanha liiketalo ja sen kupeessa asuintalo, jossa osa asunnoista on käyttökiellossa, kun ovat asumiskelvottomia. Siinä ne rotiskot tönöttää uuden keskellä varmaan maailman tappiin, kun ovat jotenkin suojeltuja.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 24, 2020, 14:37:04
^
Ei se talvella ollut mitenkään sietämätöntä, kun ikkunat ja pertsin ovet oli kiinni ja koneitakin pörräsi vähemmän.

Mutta kyllä se yksi kesän merkki oli, että pörrääminen alkoi ja myös laskuvarjohyppääjien koneet oli lähes jokapäiväisiä. Päivän saattoi kruunata taitolentoharjoittelu, jota tosiaan tehtiin siinä kentän päällä.

---

Mutta vanhojen talojen säästämisestä on hyvä esimerkki Tikkurilassa aseman tienoolla yksi vanha liiketalo ja sen kupeessa asuintalo, jossa osa asunnoista on käyttökiellossa, kun ovat asumiskelvottomia. Siinä ne rotiskot tönöttää uuden keskellä varmaan maailman tappiin, kun ovat jotenkin suojeltuja.

No mä nyt kai sitten vain totuin jo syntymästä asiaan, eikä se häirinnyt. Edes kesällä. Enemmän mä olisin halunnut eroon kirkonkellojen moikaamisesta. Kun sattui olemaan sekin mölylähde naapurissa.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - joulukuu 24, 2020, 13:43:47
Malmi on myös huonoa tonttimaata.Talot joutuisi paaluttamaan hirvittämällä määrällä betonipaaluja. Joku välkky vihreä poliitikko ehti jo lausumaan ettei paalutuksen co2-päästöjä tarvitse laskea rakentamisen hiilijalanjälkeen, koska paaluja ei valmisteta Helsingissä.

Sähkölentokoneet ovat tulossa, mutta kaupungin päättäjien typeryyden vuoksi ei Helsinkiin.
Sähkökoneista tiedä, mutta pienkonekenttänä toimisi edelleen, koska sellaista tarvitaan.
Helsinkikin on suurelta osin metsää, tilaa olisi rakentaa, tilaa olisi nimenomaan tiivistää.
Grynderit haluavat Malmin alueen.

Kopek

Top Palestinian DJ arrested over party at West Bank shrine.

Löytyy Googlella. Kuulin BBC:n uutisista.

Juha


Ei kovin uusi uutinen, se kyberisku eduskuntaan. Taustalle epäiltiin valtiollista toimijaa. Toisaalta, kun vakoilu on aika oletus, kaikilla mailla, siinä kun kykenevät, niin ... juttu ei tunnu ihmeeltä.

Mitä esim Venäjään muuten tulee, niin ei taida olla ihan tavan länsivaltion oloinen. Joskus kuullut puhuttavan aika kahtalaisesta elämäntasosta, jota elettävä. On virallinen, ja toisaalta tavan arki, ja molemmat ovat melko erillään toisistaan. Oligarkismi ei tainnut tuoda eroa tähän, tai olisiko syventänyt. En tiedä.

Oleennaista vähän, että kaikki valtiot jossain määrin ovat tuota, ja isommin määräävät yhteydet, joissa yksilöt ja elämä tapahtuu. Maailman suhteen voi olla opittavaa, ja Venäjä tässä, voi olla tilanteen vallitsevuutta ajatellen edeltäjä, ei sen erikoisempi.

Aikoinaan Osmo Soininvaara bloggaili kahtiajaosta. Aihetta on käsitelty monella tapaa. Että jakolinjat olisivat globaalisti järjestäytyneemmät, on omanlaisensa juttu, tosin mahdollinen vasta tällaisin keinovalikoimin. Suomalaisten ei auta tuudittautua maailmalta, jos voivat sitä tehdä edes omassa valtiossaan, kun nyt vielä joiltain osin pystyssä.