Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Uutisia maailmalta ja Suomesta

Aloittaja Jaska, tammikuu 06, 2019, 22:02:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 42 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Arhinmäki liikennepoliisina: (Facebook)

"Puutuin vaaralliseen ja häiritsevään kaahailuun. En ole syyllistynyt tahalliseen auton vahingoittamiseen vaan reagoinut ainoastaan minua kohti ajamiseen.
Poliisi varmasti selvittää ja myöhemmin syyttäjä arvioi, olenko mahdollisesti syyllistynyt johonkin rikokseen."

https://www.facebook.com/arhinmaki/posts/10157750728356786

...

Minulle ei tulisi mieleenikään mennä "puuttumaan" joidenkin nuorten ajeluun. No, en olekaan poliitikko. Poliitikoillahan taitaa olla verissä tarve puuttua muiden asioihin. Sitähän politiikka on.

MrKAT

#4066
^Minä käsitin sen mahiksen että paikalliset työläiset oli kyllästyneet kotirauhan ja yörauhan rikontaan kaahareiden takia ja Arhinmäki puolusti työläisiä (rikkailta kakaroilta?).

JK. 1. Kerran pärinäpoika pyöri niin paljon yöaikaan lähellä että isi harkitsi haulikolla ampumista (toivottavasti mopoon). En muista oliko isällä silloin ollut jo sydäninfarkti ja siksi uni erityisen tärkeää.
2. Olen joskus suunnitellut lakia (se oli ennen kansalaisaloitteita), jotta äänekkäät kaahailijat saisi sakot. Desibelien mukaan.
Nykytiedolla vielä pahemminkin: Melu on terveysuhka, vertautuu tupakan savun levitykseen.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hayabusa

Oliko Paavo katupartiossa valvomassa ettei köyhät notku hänen asuinalueellaan?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 26, 2021, 22:53:41
2. Olen joskus suunnitellut lakia (se oli ennen kansalaisaloitteita), jotta äänekkäät kaahailijat saisi sakot. Desibelien mukaan.

Laki taitaa olla jo olemassa.

Mistähän muuten johtuu, että joissakin moottoripyörissä on erittäin kova ääni ja ilmeisesti täysin laillisesti. Tällainen ääni on isoissa "harrikka" -tyyppisissä pyörissä. Onko  kyse mittaustekniikasta? Eikö ääni näy korkeina desibeleinä, kun se on matala?

Minua ei kiinnostaisi omistaa moottoripyörää, jolla ajamaan lähteminen herättäisi koko korttelin ja julistaisi, että "kuunnelkaa ja katsokaa, tässä minä taas ajelen".

Edellä mainitun tyyppinen moottoripyörä voisi muista syistä kiinnostaa (edes kerran kokeilla), mutta miksi niiden pitää mölytä niin kovalla äänellä.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 27, 2021, 11:22:42
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 26, 2021, 22:53:41
2. Olen joskus suunnitellut lakia (se oli ennen kansalaisaloitteita), jotta äänekkäät kaahailijat saisi sakot. Desibelien mukaan.

Laki taitaa olla jo olemassa.

Mistähän muuten johtuu, että joissakin moottoripyörissä on erittäin kova ääni ja ilmeisesti täysin laillisesti. Tällainen ääni on isoissa "harrikka" -tyyppisissä pyörissä. Onko  kyse mittaustekniikasta? Eikö ääni näy korkeina desibeleinä, kun se on matala?

Minua ei kiinnostaisi omistaa moottoripyörää, jolla ajamaan lähteminen herättäisi koko korttelin ja julistaisi, että "kuunnelkaa ja katsokaa, tässä minä taas ajelen".

Edellä mainitun tyyppinen moottoripyörä voisi muista syistä kiinnostaa (edes kerran kokeilla), mutta miksi niiden pitää mölytä niin kovalla äänellä.

Taisi äänenmittaukset ja pakolliset vaimennukset tulla vasta 50 tai 60-luvun jälkeen rekisteröityihin peleihin. Sitä aiemmin ei vaadittu. Tosi vanhoissa autoissa ei vaadita edes vilkkua tai muita nykyajan hömpötyksiä - edelleenkään. Eikä päästömittauksia eikä turvavöitä.

Harrikan ääni on miellyttävä, oli siinä vaimennusta tai ei. Intrudereista ja Viragoista ei saa miellyttävää ääntä ulos oikein millään. Sama juttu on, että Corollan ääni ei koskaan vastaa V8-murinaa, vaikka olisi millainen torvi auton alla tai sisällä.

Minulla oli joskus villissä nuoruudessa 3-sylinterisiä Kawasakeja, joissa mekaaaniset kilinät olivat huomattavasti pakoääniä runsaammat. Hienoja pelejä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Olisikohan siellä Oulussa nyt muutakin häikkää kuin mamut, voisko Lokka ottaa selvää ja julkaista:

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000007944028.html


Ala­ikäisten levottomuus ja väkivalta lisääntyneet Oulussa – poliisi vetoaa nyt vanhempiin

Kevään myötä on ollut havaittavissa alaikäisten nuorten lisääntyvää levottomuutta ja huolestuttavaa väkivaltaistakin käyttäytymistä.

----

Vanhempien pitää tietää minne ja kenen kanssa lapset menevät ja milloin he tulevat kotiin. Sopikaa yhdessä lastenne kanssa turvalliset pelisäännöt. Alkoholi- ja tupakkatuotteet ovat kiellettyjä alle 18-vuotiailta. Myös huumausaineita tavataan valitettavasti yhä useammin nuorten keskuudessa.

Tästähän ne asiantuntijat puhuivat jo aikanaan ja kyllä muidenkin kaupunkien kuin Oulun yhteydessä.

T: Xante

Kopek

Mikähän tämä tapaus on? Tietäisikö Murha-info jotain?

Yle Uutiset: Äiti ampui perheensä vihamiestä haulikolla Järvenpäässä – hovioikeus tuomitsi murhan yrityksestä 7 vuoden vankeuteen

Hovioikeus tuomitsi myös naisen noin 20-vuotiaan tyttären kahden vuoden ja kuuden kuukauden vankeusrangaistukseen avunannosta murhan yritykseen.

Miesystävä sai käräjäoikeudessa tuomion avunannosta murhaan, mutta hän ei valittanut siitä.


https://yle.fi/uutiset/3-11907470

Spekulatiivisena pohdintana mietin tilannetta, jossa joku olisi yrittänyt tappaa sinut ja perheesi, ja olisit nipin napin pelastunut tilanteesta. Tappaja olisi vannonut, että hän hoitaa homman loppuun myöhemmin, eli sinut ja perheesi tullaan tappamaan, etkä mahda asialle mitään. Odotat vain päivää ja hetkeä, milloin se tapahtuu. Eikö tässä tilanteessa herää ajatus ennakkoitsepuolustuksesta? Eli tapetaan tyyppi ennen kuin se ehtii tappaa meidät.

Tuo nimenomainen uutinen saa myös miettimään, oliko kyse enemmistöväestöön kuuluvista ihmisistä, vai oliko taustalla jotain vähemmistökulttuureihin liittyvää.

Toinen uutinen:

Uhri sairaalassa: Tuntematon epäilty hyökkäsi taloon Lempäälässä, kokenutta rikoskomisariota hirvittää järjettömien ryöstöjen määrä
Pirkanmaan käräjäoikeudessa vangittiin torstaina epäilty, joka tunkeutui omakotitaloon Lempäälän Kuljussa maanantaina aamuseitsemältä. Uhri sai vakavat vammat ja on sairaalahoidossa.


https://yle.fi/uutiset/3-11907359

Ehkä tämä on tulevaisuuden kuva. Hyökätään tuntemattomien ihmisten koteihin ja ryöstetään asukkaat.

Amerikkalainen George Floyd tuomittiin aikoinaan vankilaan osallistumisesta summittaiseen ryöstöön jonkun yksin asuvan naisen kotiin. Wikipedia: "2007 aggravated robbery in a home invasion".

Tuota tietoa etsiessäni näin Washington Postin linkin, jossa sanotaan näin:

Floyd was stopped by police or charged at least 19 times in his adult life, according to records,
Washington


Onko tuo nyt paljon? Minut poliisi on pysäyttänyt useammin kuin 19 kertaa aikuisen elämäni aikana.

Karikko


Uutisen tämäkin aihe- voisi kaiketi sopia maahanmuuttoon, mutta rikosjuttuna mielenkiintoa herättävää miten helposti joskus on lapsien hyväksikäyttö mahdollista--uskonnon avulla painostamalla..

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007948261.html

23-VUOTIAS mies käytti törkeästi seksuaalisesti hyväkseen 15-vuotiasta tyttöä, saattoi teollaan hänet raskaaksi ja raskauden jälkeen tytöstä tuli miehen aviopuoliso.

He menivät poikkeusluvalla naimisiin, kun tyttö oli 16-vuotias. He muuttivat omaan asuntoon ja asuivat yhdessä perheenä lapsensa kanssa. Mies pahoinpiteli avioliitossa tyttöä lyömällä tätä kerran kasvoihin. He erosivat 2016 ja jälkeen tytön kokemat rikokset tulivat poliisin tietoon vasta eron jälkeen.

Helsingin hovioikeus tuomitsi nyt 31-vuotiaan miehen kahden vuoden ja kahden kuukauden ehdottomaan vankeusrangaistukseen törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja pahoinpitelystä. Hovioikeus alensi tuomiota, sillä Helsingin käräjäoikeus oli tuominnut miehen 2,5 vuoden ehdottomaan vankeusrangaistukseen samoista teoista. Rikokset tapahtuivat vuosina 2013 ja 2014-2015. Asiasta kertoi ensimmäisenä Iltalehti.

PAPERITTOMANA Suomessa oleskellut mies tapasi ensimmäisen kerran tytön tämän kodin pihalla 2013. Mies yöpyi perheen kotona. Tytön äidin mukaan miehelle tehtiin selväksi, että tyttö on 15-vuotias eikä miehellä ole asiaa yläkertaan, missä tytön huone oli.

Juha

#4073
Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 30, 2021, 08:30:08

Voiko tästä lukea yhteiskunnan järjestelyjä, ja sovitun soveltamista,
erilaisine piirteineen, joiden tausta ei ihan selvillä?


L.

Mopopoika kuoli, kun auto kääntyi eteen – bemarikuskin syytteet hylättiin

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/67edf36e-59c7-4e49-a24c-070e68e7e9b7

Tulkinnalle taitaa olla perusteita. Entä, jos bemarikuski olisi ollut mies?

Jaska

#4074
Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 30, 2021, 08:30:08
Mikähän tämä tapaus on? Tietäisikö Murha-info jotain?

Yle Uutiset: Äiti ampui perheensä vihamiestä haulikolla Järvenpäässä – hovioikeus tuomitsi murhan yrityksestä 7 vuoden vankeuteen

Nimenomaan mielikuvituksen tulosten levittely tällaisissa tapauksissa on väärin. Ehkä juuri murha.infosta katsoitkin, että romanien ja somalimiehen välienselvittelystä oli kyse. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e926e7bc-8af9-47f9-86ff-7573e653269f

MrKAT

EU:n elvytyspaketille Suomen kansanäänestys antaisi tuloksen:
65,5% JOO  -vs- 34,5% EI.   +-3%

Kysely: Suomalaisten enemmistö kannattaa EU:n elpymispakettia
- https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/67678e1f-6a23-450a-a753-4281bc0966a3

Jos eduskunta päättäisi toisin niin se toimisi vastoin kansan tahtoa!
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Saares

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - huhtikuu 27, 2021, 11:57:42
Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 27, 2021, 11:22:42
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 26, 2021, 22:53:41
2. Olen joskus suunnitellut lakia (se oli ennen kansalaisaloitteita), jotta äänekkäät kaahailijat saisi sakot. Desibelien mukaan.

Laki taitaa olla jo olemassa.

Mistähän muuten johtuu, että joissakin moottoripyörissä on erittäin kova ääni ja ilmeisesti täysin laillisesti. Tällainen ääni on isoissa "harrikka" -tyyppisissä pyörissä. Onko  kyse mittaustekniikasta? Eikö ääni näy korkeina desibeleinä, kun se on matala?

Minua ei kiinnostaisi omistaa moottoripyörää, jolla ajamaan lähteminen herättäisi koko korttelin ja julistaisi, että "kuunnelkaa ja katsokaa, tässä minä taas ajelen".

Edellä mainitun tyyppinen moottoripyörä voisi muista syistä kiinnostaa (edes kerran kokeilla), mutta miksi niiden pitää mölytä niin kovalla äänellä.

Taisi äänenmittaukset ja pakolliset vaimennukset tulla vasta 50 tai 60-luvun jälkeen rekisteröityihin peleihin. Sitä aiemmin ei vaadittu. Tosi vanhoissa autoissa ei vaadita edes vilkkua tai muita nykyajan hömpötyksiä - edelleenkään. Eikä päästömittauksia eikä turvavöitä.

Harrikan ääni on miellyttävä, oli siinä vaimennusta tai ei. Intrudereista ja Viragoista ei saa miellyttävää ääntä ulos oikein millään. Sama juttu on, että Corollan ääni ei koskaan vastaa V8-murinaa, vaikka olisi millainen torvi auton alla tai sisällä.

Minulla oli joskus villissä nuoruudessa 3-sylinterisiä Kawasakeja, joissa mekaaaniset kilinät olivat huomattavasti pakoääniä runsaammat. Hienoja pelejä.

Ennen vahaan hyvään aikaan oli moottoripyörien pakoputkiin niitattu peltinen läpyskä jossa luki tähän nimenomaiseen pyörään sallittu suurin äänenvoimakkuus.

a4


ROOSTER


https://tekniikanmaailma.fi/pysahdymme-hetkeksi-kunnioittamaan-kiinan-vuoristoon-rakennettua-takaisinkaantymissiltaa-joka-on-insinoorien-mestariteos/?shared=1156843-c8458376-500

Kiinalaisilla on rahaa ja innostusta. Se saa heidät pilaamaan viimeisetkin perinnemaisemat jotta muutama auto pääsisi hieman nopeammin liikkumaan. Oi kauhistus tuota betonin määrää.

Tarkkaan katsoen kuvassa/videolla näkyy vanha vuoristotie.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Näyttää kyllä väärään maisemaan joutuneen tuo rakennelma. Ensinnä siinä kiinnitti kyllä huomiotani tuo U-käännöksen paikka, kun katsoin kuvaa ennen kuin huomasin linkissä olleen osoitetekstin.

Joskus olen ihmeissäni katsonut suurkaupunkien järkyttävän näköisiä tieviritelmiä, jotka muistuttavat lähinnä spagettiannosta. Poikkeuksetta sellaisen nähdessäni tulee mieleen, jotta mitenhän pitkälle joutuu, jos on sattunut valitsemaan väärän kaistan epähuomiossa ja joutuukin väärälle tielle ja miten sellaisen jälkeen tulee pääsemään sinne, minne oikeasti oli menossa. Onkohan niihinkin teihin rakennettu noita EIKU-teitä johonkin muutaman kilometrin päähän spagettiristeyksestä?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️