Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Pukeudun säkkiin ja ripottelen tuhkaa hiuksiini seuraavan viikon ajan.

Osaatko suomen kielen sijamuodot? Tässä testissä vain hikarit saavat kaikki 9 oikein

Tuloksesi: 8 / 9
Olet varsinainen sijamuotoguru!
Ai että! Kyllä vanha äidinkielen opettajasi olisi nyt ylpeydestä jäykkänä!


Jäykkänä on ihan muusta syystä ja kuuden jalan syvyydessä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Minusta tuntuu, että heikko kohtani on löydetty. Olin joko poissa tai unessa, kun näitä käsiteltiin koulussa. Antakeepa anteeksi.

Tuloksesi: 4 / 9
Ei huono!

ME NAISET | Ei vanha äidinkielen opettajasi sinulle diplomia ojentaisi tuosta suorituksesta, mutta hienosti vastasit oikein useaan kysymykseen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Pakko tässä nyt paljastaa, miten äidinkielen kielioppi on ollut minun elämässäni niin tärkeässä asemassa. YO-kirjoitusten aikaan yleensä porukat oli jokseenkin hermona ja joutuivat jopa turvautumaan rauhoittaviin nukahtamislääkkeisiin, että pystyivät nukkumaan. Minä puolestani luin äidinkielen kielioppia. En siitä montaakaan sivua ehtinyt kääntää, kun olin umpiunessa kirja naamallani, josta se yön aikana joutui minne joutuikaan. Aamulla herätessäni lukuvalo oli edelleen palamassa, joten olin nukkunut erittäin sikeästi koko yön, kun en sitäkään ole herännyt sammuttamaan. Jollain mystisellä voimalla kirjasta on jotain päähäni siirtynyt :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 25, 2021, 21:18:35Jollain mystisellä voimalla kirjasta on jotain päähäni siirtynyt :)

Oppimisessa on tosiaan jotain mystistä. Jos lukee kirjaa oppiakseen siitä jotain, vaikka ei aihe kiinnostaisi yhtään, niin niinä hetkinä tuntuu, ettei mitään jää päähän. Mutta sitten sillä "mystisellä voimalla" pääkoppa järjestää tietojen muruset kokonaiseksi leivokseksi ja jossain tilanteessa huomaat, että minähän osaankin tätä.

Omituista.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille, joka arvaa, mikä kysymys minulta meni väärin. Minusta se ei kyllä ole mitään yleistietoa :D

Seuraatko asioita ja oletko hyvä yleistiedossa? Vain uutisgurut saavat vaikeasta testistä täydet 15 oikein


Erinomainen tulos!
Vastasit oikein 14 kysymykseen
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

#1101
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - marraskuu 27, 2021, 13:54:28
^Avicii areena?

14/15

Avicii areena täällä ongelmana. Ehkä Hipilläkin, tai sitten se kanuuna.

edit: korjattu erisnimeen iso alkukirjain
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Vaikka siitä Aviciista en ole kuullut muuta kuin kuoleman, niin oli helppo yhdistää ainoaan areenaan, jonka länsinaapurista tiesin nimeltä.

Ensimmäistä kysymystä, sitä asejuttua, en onnistunut edes arvaamaan. Oli aika kylmäävää aloittaa väärällä vastauksella, kun arvelin loppujen kysymysten oleva samaa luokkaa. Ei onneksi olleet. :)

ROOSTERille:

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Kiva testi YLEn sivuilla.
Lainaus käyttäjältä: https://yle.fi/uutiset/3-12206014"Minun akku on ylen hajukas" – testaa karjalan kielen taitosi hauskassa visassa

8/10: Erinomaista työtä! Ylen hyvin luajittu!
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Miten maarakennuskoneet on nimetty? Koneviestin maarakennuskoneiden merkkivisassa on kymmenen visaista kysymystä, joissa vaaditaan tietämystä konemerkkien alkuperästä. Laita nyt tietämyksesi testiin ja testaa, saatko täydet pisteet!    https://www.koneviesti.fi/maarakennus/artikkeli-1.1665105

Olipa hankala 3/10
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

5/10, pari jopa tiesin ilman vaihtoehtoja.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

kertsi

Tuloksesi: 2 / 10
O-ou - tällä kertaa suorituspaineita oli liikaa!
Yritä uudelleen tai opiskele lisää vaikkapa Koneviestin arkistosta www.koneviesti.fi, josta löytyy monenlaista tietoa konemerkkien historiasta.

Eipä ihme, kun kerta toisensa jälkeen luen, että kyseessä on Konevitsan maatalouskoneista.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Tuosta sain vain yhden oikein, mutta lohduttauduin seuraavalla testillä

Osaatko ihan perusasiat ATK:sta? Todelliset nettivelhot imuttavat testistä 12/12

Olet taitava tietokoneen kanssa!
Vastasit oikein 12 kysymykseen


Tuossa oli kyllä muutamassa kohdassa vaikeuksia ymmärtää kysymystä :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 04, 2021, 17:06:18
Miten maarakennuskoneet on nimetty? Koneviestin maarakennuskoneiden merkkivisassa on kymmenen visaista kysymystä, joissa vaaditaan tietämystä konemerkkien alkuperästä. Laita nyt tietämyksesi testiin ja testaa, saatko täydet pisteet!    https://www.koneviesti.fi/maarakennus/artikkeli-1.1665105

Olipa hankala 3/10

Yksi oikein.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.