Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 04, 2022, 16:51:38
Nyt on pakko protestoida vähän, sillä yksi kysymys on selvästikin sellainen, että tuote sijoitetaan eri kaupoissa eri paikkaan. Pitäisikö nyt mennä K-supparin kauppiaalle sanomaan, että väärin sijoitettu. Ainakaan tämä visa ei hyväksynyt sitä oikeaksi vastaukseksi. Normaalin maidon hintaa en tiedä, kun en sitä käytä, joten se meni väärin ja siitä ripottelen tuhkaa hiuksiini.

10/12
Minä protestoin maidon hintaa. En kyllä millään usko väitetyn olevan keskimääräinen hinta. Siellä maitohyllyssä on niin paljon kallimpia versioitakin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
Juu, oli kyllä muutenkin outo kysymys ikään kuin jonkun tuotteen keskihinta olisi sellaista yleistietoa, jota kaupassa tarvitaan. Aika mahdoton sen päättely muutenkin on, kun jo se "rasvaton, laktoositon maitojuoma" yksin vaihtelee valmistajan mukaan useamman kymmensenttisen. Toinen oli se raejuusto, jonka muistaakseni Prisma muu juustojen vierestä, mutta ainakin oma K-supparini maitojen ja hapanmaitotuotteiden välissä maitokaapissa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Täytyy tunnustaa, että tällä kertaa "aivoja nopeampi sormi" pelasti minulle yhden pisteen vessapaperikysymyksessä. Intuitio antoi käskyn oikeaan vastaukseen, mutta aivot alkoivat laskea määrää, joka olisi mennyt väärin. Ennen kuin peruutuskäsky ehti perille olin siis ehtinyt vastata oikein.

Tulikin mieleen, että pitäisikö seuraavalla kauppareissulla kaapata taas säkki...
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Miten hyvin osaat J. Karjalaisen hitit? Jos saat 12/12, olet aivan mennyt mies

10 / 12
Pistä vielä soimaan Mikä mahtaa olla in?


Oli ihan kiva ylläri, että noinkin hyvin osasin, kun yleensä en osaa laulujen sanoja.
Enpä usko, että kenenkään muun lauluja noinkaan hyvin muistaisin, sillä J. Karjalainen on aina ollut suosikkini noista kotimaisista laulaja/lauluntekijäistä :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

^
9 / 12
Pistä vielä soimaan Laura Häkkisen silmät!

Olen käynyt Karjalaisen keikoilla ainakin kolme kertaa. Kerran istuttiin baaritiskillä keikan jälkeen vierekkäin ja hän veti piipullisen siinä myös. Rento jannu oli ainakin silloin. Ennenvanhaan. Liekö hiukan musikaalinenkin.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Testaa onko sinulla peukalo keskellä kämmentä – vain harva saa kaikki oikein
Leikkimielinen testi kertoo, taidatko remonttihommat ja pysyvätkö työkalut kädessäsi.
Jokainen ei voi olla yhtä kätevä käsistään.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/1243b8d6-8be7-45da-a87f-ae3944a83f58

Sait 11 pistettä eli täydet pisteet! Sinä et jäädy mutkikkaankaan ongelman edessä ja työkaluja osaat käyttää unissasikin. Ehkä työskentelet jo alalla, sen verran ammattimaista on menosi.

Tulppasulakkeen kytkin - hehhe. :o
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Nyt vähän ihmettelen. Helppojahan nuo olivat, mutta että se arvauskin olisi osunut kohdalleen  :o
Minusta siinä oli vain 10 kysymystä???

Sait 11 pistettä eli täydet pisteet! Sinä et jäädy mutkikkaankaan ongelman edessä ja työkaluja osaat käyttää unissasikin. Ehkä työskentelet jo alalla, sen verran ammattimaista on menosi.

Eihän tuo kyllä kerro sitä, miten osaisin käyttää työkaluja. Pikemminkin sen, että tiedän yhtä ja toista ja pystyn vahtimaan, että homman tekijä tekee sen oikein  :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Täällähän tuntuu olevan remonttineroja minuun verrattuna. Sain vain 9 pistettä. Tulos ei kerro, mihin kysymyksiin vastasin väärin.

Tein testin uudestaan ja vastasin tällä kerralla, että osaan kasata kaapin täydellisesti. Pisteet nousivat kymmeneen.

Hippi

Oleellista kaapin kasaamisessa oli aloittaa ohjeiden lukemisella ja osien tarkistuksella. Kun nuo tekee (ja tarvittaessa kinuaa myyjältä puuttuvat osat), niin itse kasaaminen on helppo juttu. Olen kasannut isojakin huonekaluja yksin ainoana apuna keittiörappu ja 15 osainen tietosanakirjasarja.

Suurin urakkani oli koota kaksi parvisänkysettiä, jotka idealtaan oli aika lähellä tätä IKEAn tuotetta.

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Toope

Kyllä minulla on halua lähteä innovoimaan, vasta epäonnistuttuani luen ohjeita. Miehenä olen synnynnäinen insinööri!

Kopek

Olen yhdessä asiassa lahjakas - nimittäin sen keksimisessä, miten monella eri tavalla homman saa möhlittyä.

VHS-kaudella ajastettiin silloin tällöin videonauhuri nauhoittamaan jotain ohjelmaa. Minun kohdallani piti puhua käsitteestä "onnistumisprosentti", mikä oli aika pieni paitsi yhdessä asiassa. Onnistuin kehittämään tuhat ja yksi keinoa sen varmistamiseksi, että nauhoitusta ei tapahtunut. Milloin oli antennijohto irti, milloin oli antenninvahvistimen verkkojohto irti, milloin oli oma kello väärässä, milloin oli nauhurin kello väärässä, milloin oli ohjelman tiedot katsottu lehdestä väärin, milloin oli kasetti lopussa, milloin oli laite säädetty nauhoittamaan väärään aikaan, milloin se oli säädetty nauhoittamaan väärältä kanavalta ja niin edelleen ja niin edelleen.

Kun vaihdan uuden töpselin johonkin laitteeseen, unohdan usein panna töpselin kotelon johdon ympärille ennen johdon kiinnittämistä paikalleen. Koko homma pitää siis tehdä uudestaan. 

Ja huonekelujen kokoamisessa olen myös huono. Ikean käsin pirretyt ohjeet ovat mielestäni epäselvät. Pikkuruisista suttuisista kuvista on arvioitava, minkä tyyppinen ruuvi milloinkin on kyseessä. Kasaan huonekalut usein väärin, ja niitä pitää purkaa, jos se on mahdollista. Liimattuja huonekaluja ei voi purkaa, joten väärin päin olevia osia jää paikalleen. Kerran ostin piirongin enkä huomannut, että olisi pitänyt ottaa kaksi pakettia. Kun joskus myöhemmin aloin kasata piironkia, ihmettelin, miksi kaikkia osia ei ole. Vasta tällöin kävi ilmi, että puolet puuttui. Eikä niitä enää jälkeen päin saanut.

Kun teen autoremonttia, silloinkin osia unohtuu panna paikalleen, ja on purettava jo kasattua. Aikaa kuluu.

Olen huomannut, että olen usein ajatuksissani yhden vaiheen edellä tapahtumia. Kun kiinnitän jotain osaa, en ajattele enää sitä vaan mietin jotain muuta, esimerkiksi sitä, minkä osan seuraavaksi kiinnitän. Niinpä tapahtuu helposti virheitä. Sahaan laudan väärän pään poikki tai teen jotain täysin hölmöä. Toimin konemaisesti enkä ajattele, mitä oikeastaan olen tekemässä.

Sopii hyvin tähän kuvaan:

The ADHD world is curvilinear. Past, present, and future are never separate and distinct. Everything is now. People with ADHD live in a permanent present and have a hard time learning from the past or looking into the future to see the inescapable consequences of their actions. "Acting without thinking" is the definition of impulsivity, and one of the reasons that individuals with ADHD have trouble learning from experience.

https://www.additudemag.com/adhd-in-adults-nervous-system/

ROOSTER

Testaan lähes päivittäin huumorintajuani katselemalla Päivän Fingerporin HS-nimisestä mielipiteenmuokkauslehdestä.

Tänään oli pitkästä aikaa päivä, jolloin en tajunnut. Piti katsoa Rautalankaporista. Ymmärtämättömyyteni syynä oli kulttuurinen osaamattomuuteni. Syytän kuitenkin Jarlaa elitistiksi, koska vitsin ymmärtäminen vaatii kahden kirjan ja edellisen päivän stripin lukemista.

Tajuamispisteet tänäpäisestä Fingerporista annan itselleni 1/5.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 12, 2022, 12:30:40
Testaan lähes päivittäin huumorintajuani katselemalla Päivän Fingerporin HS-nimisestä mielipiteenmuokkauslehdestä.

Tänään oli pitkästä aikaa päivä, jolloin en tajunnut. Piti katsoa Rautalankaporista. Ymmärtämättömyyteni syynä oli kulttuurinen osaamattomuuteni. Syytän kuitenkin Jarlaa elitistiksi, koska vitsin ymmärtäminen vaatii kahden kirjan ja edellisen päivän stripin lukemista.

Tajuamispisteet tänäpäisestä Fingerporista annan itselleni 1/5.

Unohdan kovin usein katsoa päivän Fingerporin. Yleensä tajuan vitsin. Johtunee siitä, että huumorintajuni on lähes yhtä kieroutunutta, kuin Jarlalla - vai oliko se toisin päin?  ;D

Jarlalle täytyy antaa hyvät pisteet piirosten oikeellisuudesta. Jos kuvassa on Presidentinlinna, niin se todellakin näyttää Presidentinlinnalta. Yhden pahan historiallisen virheen olen bongannut tästä kuvasta.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Brutto

^Vuonna 1961 Lahdessa oli vain yksi hyppytorni ja sekin puurakenteinen.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Hayabusa

^Brutto on selkeästi mäkimiehiä, 20 tyylipistettä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur