Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 16, 2022, 12:05:47
Lainaus käyttäjältä: Socrates - marraskuu 16, 2022, 09:24:30
Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 15, 2022, 19:10:40
Akateemisia titteleitä halvalla :)

Ctrl+Alt+Del! Miten hyvin hallitset pikakomennot? Jos saat edes 6 oikein, olet melkoinen näppismaisteri

3/8. En tiennyt ainuttakaan, veikkasin kaikki.

Trumpilainen vastaus olisi: Minä tiesin kaikki mutta kysymykset olivat vääriä ja tuomarina oli tietokone joka huijasi. Jos minä saisin laatia kysymykset, kaikilla olisi kaikki oikein, aina.

Ja perään pitää nostaa oikeusjuttu, USA:ssa kun ollaan ja se on mielensäpahoittajien perusmanööveri.

***

Minä en tiedä kuin control alt deleten. Ja sehän ei toimi kuin satunnaisesti. Ainakaan minun koneellani.

Kopek

Ei mennyt hyvin. Jos en olisi hosunut vaan sekunnin verran miettinyt yhden kysymyksen kohdalla, tulos olisi voinut olla pisteen parempi.

Tuloksesi: 5 / 8
Olet näppäinkomentojen kandi!

Käytän hyvin vähän näppäinkomentoja, joten osa vastauksistani oli valistuneita arvauksia. En siis sataprosenttisen varmasti tiennyt, mutta kirjaimista päättelin, mistä ehkä on kyse.

Jälkihuomautus (vaikka en ole vielä lähettänyt tätä):

Katsoin kysymykset uudestaan ja huomasin, että olisin osannut vastata yhteen kysymykseen, johon kuitenkin arvasin vastauksen väärin. Asia, mitä kysyttiin on yksi yleisimmistä näppäinkomennoista, mitä ylipäätään käytän, mutta jotenkin en ymmärtänyt kysymystä. Tulokseni olisi siis voinut olla 7/8.

Ainostaan siitä "kuinka valitset/korostat tekstiä käyttämällä pelkkää näppäimistöä?" minulla ei ollut mitään käsitystä. Arvaaminen ei olisi siis ollut valistunutta arvailua (eli jonkinlainen käsitys on) vaan pelkkää arvailua.

Tietysti joku valistuneista arvauksistani olisi voinut mennä pieleen, joten tulokseni olisi huonontunut sitä kautta. Jos kysymykset olisi esitetty ilman valmiita vaihtoehtoja olisin vastannut ehkä kolmeen kysymykseen oikein. Käytän lähinnä komentoja kopioi, liitä (+liitä muotoilemattomana) ja etsi. Ehkä jotain muitakin, mutta ei nyt muistu mieleen.

Mac-tietokoneessa ja Chromebookissa käytän puuttuvan Del-napin korvikkeena Back-nappia ja vasemman alarivin nappia yhtä aikaa painettuna. Chromebookissa alt+back ja Macissa fn+back.

ROOSTER

Joskus tulostin nuo erikoiskomennot paperille ja päätin opiskella ne - tekemättä jäi. Noista windows oikopoluista ei kaikista ole hyötyä kun on linux-käyttäjä. Käyttöni on lisäksi niin kaavoihinsa kangistunutta, että vierellä pitäisi olla assistentti huomauttelemassa: Käytä nyt oikopolkua, käytä oikopolkua senkin pässi!

Tietysti käytän control-C, control-V, control-T ja vastaavia perusjuttuja jatkuvasti. Testiä en halua pikakomennoista tehdä, siinä ei varmastikaan hyvin kävisi ja en halua itse nolata vapaaehtoisesti itseäni.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Arvaamalla 4/8. En ole noita koskaan opetellut. Minkä ihmeen takia tekstiä pitäisi käsitellä näppäimillä, kun hiirikin on keksitty?

Hiha

Tunnistatko nämä klassikkosarjat yhden kuvan perusteella? Vain todelliset sarjasyömärit saavat kaikki 10 oikein

Tuloksesi: 8 / 10
Olet todellinen sarjatietäjä!


Omituinen testi. En ollut katsonut puoliakaan noista. Odotin tulokseksi 2–3. Olisiko ollut pikemminkin mainoskavalkadi kuin rehti visa?  :P

Hippi

Aika odotetun laisesti meni tämä testi. Oikeastaan vain yhtä noita on tullut joskus katsottua.

Tuloksesi: 4 / 10
Olet tv-sarjafani!
Hyvinhän se meni! Tykkäät selvästi jos jonkinlaisista sarjoista ja katsot sitä, mitä televisiosta milloinkin tulee. Kuuntelet myös hartaasti muiden sarjasuosituksia. Petraamisen varaa on silti hiukan, joten kapula käteen ja ruudun ääreen!


Mitenhän tuo nyt saa minut faniksi, kun alle puolet "tiesin", eli noista oli kaksi varmaa tietoa ja toiset kaksi hyviä arvauksia. Loput oli sitten huonompia arvauksia. Vastausehdotuksina oli lukuisia sarjoja, joista en ole kuullutkaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Joo, aika mielenkiintoinen testi. Yksi, jota olen katsonut meni väärin ja neljä, joita en ole katsonut oikein!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Norma Bates

Tuloksesi: 10 / 10
Olet todellinen sarjatietäjä!
Erinomainen tulos! Olet selvästi katsellut vuosien varrella kaikki television kuumimmat sarjat ja ahminut jos jonkinlaisia sarjoja myös eri suoratoistopalveluista. Tunnet kaikki kategoriat scifistä kauhuun ja komediasta rikoksiin. Kenties vietät paljon aikaa ruudun ääressä. Mahtava tulos, hyvä sinä!


En todellakaan ole noita kaikkia sarjoja katsonut. Mutta olivat helposti pääteltävissä.

ROOSTER

5/10

Aluksi arvailin hienosti, tiesinkin jonkun ja sitten meni taas poskelleen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Meni aika oikein, 9/10. Jostain syystä en koskaan katsonut Sopranoksia, enkä kyllä perheettään tunnistanut...

Mutta olihan siellä aika "koko ajan TVssä" pyörivää monta.

T: Xante

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 17, 2022, 10:18:43
Tuloksesi: 10 / 10
Olet todellinen sarjatietäjä!
Erinomainen tulos! Olet selvästi katsellut vuosien varrella kaikki television kuumimmat sarjat ja ahminut jos jonkinlaisia sarjoja myös eri suoratoistopalveluista. Tunnet kaikki kategoriat scifistä kauhuun ja komediasta rikoksiin. Kenties vietät paljon aikaa ruudun ääressä. Mahtava tulos, hyvä sinä!


En todellakaan ole noita kaikkia sarjoja katsonut. Mutta olivat helposti pääteltävissä.

Täytyy omata selvännäkijän taitoja tai yli 150 pisteen älykkyysosamäärä, jos vastaa kaikkiin kysymyksiin oikein ja osaan pelkästään päättelemällä. Veikkaan, että kyse on Norman kohdalla jälkimmäisestä. Minä tiesin pari kolme ja arvasin oikein hieman vähemmän, joten oikeita vastauksia tuli 5.

En ole TV-sarjojen tai ylipäätään television katsoja enkä varsinkaan suoratoistokanavien, joten joten varsinkaan nykyisistä sarjoista en tiedä juuri mitään. Orvilleä olen sentään katsonut.

Jos kysyttäisiin hyvin vanhoja TV-sarjoja, saattaisin tietää enemmän. Silloinhan ei ollut kuin 1-2 kanavaaa, ja kaikki katsoivat kaikkea. Mitä ihmeen "klassikkosarjoja" 2000-luvulla näytetyt ovat?

Norma Bates

Höps pöps. Jos kolmesta vaihtoehdosta pari on tuttua, ja kuvassa on ihan uppo-outoja ihmisiä, siitä voi päätellä että kyseessä on sitten se sarja joka ei ole tuttu. Joitakin sarjoja on puolestaan rummutettu niin helvetisti että vaikka niitä ei ole koskaan itse varsinaisesti katsellut, niin helppohan se on arvata mistä on kyse.

-:)lauri

Tuloksesi: 7 / 10
Olet todellinen sarjatietäjä!

Ihan hyvä tulos arvaamalla.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - marraskuu 17, 2022, 11:41:37
Höps pöps. Jos kolmesta vaihtoehdosta pari on tuttua, ja kuvassa on ihan uppo-outoja ihmisiä, siitä voi päätellä että kyseessä on sitten se sarja joka ei ole tuttu. Joitakin sarjoja on puolestaan rummutettu niin helvetisti että vaikka niitä ei ole koskaan itse varsinaisesti katsellut, niin helppohan se on arvata mistä on kyse.

Joo suurin osa näistä oli kyllä sellasia, joihin välttelyä voisi pitää neroutena, siis, välttelyn onnistumista, jos kertaakaan kuukaudessa on tullut telkkarin avanneeksi. Melkoinen nero, jos onnistuu olemaan näille altistumatta.

T: Xante