Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hayabusa

9/12
Yllättävän hyvin huomioiden etten todellakaan ole fani ja olen lähtökohtaisesti huono sanoituksissa. Noin puolet oikeista jopa tiesin. Ilmeisesti Beatles-altistus on ollut paha.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Kopek

Beatles-testien tuloksia en viitsi edes mainita. En kuuntele sanoja enkä mieti kappaleiden nimiä ja laulajia.

Olen ehkä tutustunut enemmän Beatles-kulttuuriin kuin musiikkiin, ja se tapahtunut tyttäreni seurana. On käyty jos joissakin paikoissa, joissa joku "Beatle" on joskus ollut tai valokuvattu. On oltu John Lennonin ampumapaikalla, kodin edustalla, Hampurin Beatles-kohteissa ja Lontoon Beatles-kohteissa. Liverpoolissa ei ole käyty. "Suojatiekuvia" on yritetty ottaa pariin otteeseen (2002 ja 2019) vaihtelevalla menestyksellä. Ne pitäisi ottaa mahdollisimman hiljaisen liikenteen aikana, koska alkuperäisen kuvan ottaja on ollut keskellä katua ja mahdollisesti jonkinlaisen telineen päällä.

Ai niin, bootleg-nauhoituskin on tehty vuoden 2003 McCartneyn Tukholman konsertista MD-soittimella, jonka kuulokkeet oli muutettu salamikrofoneiksi. Valitettavasti nauhoitus epäonnistui liian kovan äänenvoimakkuuden takia. Välispeakit "Hello Stockholm" kuuluvat hyvin, mutta musiikki säröytyy. MD-levy on tainnut joutua hukkaan. En ole nähnyt sitä vuosiin.

Hippi

Puuttuvat sanat 9 / 12

En todellakaan ikinä ole Beatlesista innostunut, mutta tuossa nyt oli aikalailla eniten radiossa soineita, joihin oli helppo sijoittaa sanoja valiten parhaiten melodiaan ja rytmiin sopiva ja jossain auttoi kielikorvakin.

Kuka laulaa: Vastasit oikein 7 kysymykseen

Noissa oli yksi varma tieto ja vahva mutu. Loput onnistuneita arvauksia. Ringo on ainoa, jonka äänen noista erotan ja jätkät näyttää arponeen laulettavat keskenään ihan satunnaisesti, kun en löytänyt niistä mitään logiikkaa. :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Biisien sanat 10/12. Blackbird jäänyt vieraaksi ja vuodet meni väärin Sgt. Pepperistä.

Hiha

Beatles-pistokkaat.

Sanat.

12 / 12
Twist and Shout!


Noissa on varmaan muka ollut niin upeat sanat, että olen ihan kuunnellut. Sitä virhettä en ole tehnyt popmusiikin kanssa enää vuosikymmeniin.

Vokalistit.

Good Day Sunshine! Aivan mahtava tulos.
    Vastasit oikein 12 kysymykseen


Nyt meni sentään osa pieleen. Eihän näistä nykyajan pitkätukista erota kuka niistä rääkyy. Kyllä J. Alfred Tanner oli toista, juu.

ROOSTER

Mikä huonekasvi sopisi minulle? Testimme paljastaa, millainen viherkasvi menestyy kodissasi ja hyppysissäsi

https://kotiliesi.fi/koti/huonekasvit/mika-huonekasvi-sopii-minulle-testi/

Sinulle sopisi enkelinsiipi eli korallibegonia. Begonioihin kuuluva huonekasvi tunnetaan näyttävistä valkopilkullisista lehdistään. Viihtyessään se tekee näyttävät punaiset kukkatertut.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Höh, samaa enkelinsiipeä minulle tyrkytti.

Pari kysymystä oli kyllä sellaisia, että en mitenkään tahtonut osata valita, minkä väärän vastauksen annan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^Meitä huonoja kastelijoita on siis enemmänkin.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Maija
Sinulle sopisi maija. Tämä näyttävät, raidalliset lehdet tekevä huonekasvi on jälleen trendikäs. Maija voi kasvaa hyvässä hoidossa jopa 50–60 cm korkeaksi puskaksi.

Maijat vaativat valoisan hajavalon kasvupaikan. Paahdetta ja liian varjoisaa paikkaa tulisi välttää. Kastelussa on oltava tarkka, sillä maijat eivät tykkää liikakastelusta, mutta ovat herkkiä myös kuivuudelle. Pintamulta saa kuivahtaa välissä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - joulukuu 10, 2022, 13:17:31
Mikä huonekasvi sopisi minulle? Testimme paljastaa, millainen viherkasvi menestyy kodissasi ja hyppysissäsi

https://kotiliesi.fi/koti/huonekasvit/mika-huonekasvi-sopii-minulle-testi/

Sinulle sopisi enkelinsiipi eli korallibegonia. Begonioihin kuuluva huonekasvi tunnetaan näyttävistä valkopilkullisista lehdistään. Viihtyessään se tekee näyttävät punaiset kukkatertut.
En edes yritä tuota. Olen tunnettu huonekasvien killeri... :(
Tapan muovikukatkin, surusta.

Norma Bates

Enkelinsiipi. Perinnekasvi??? Nevö hööt ov.

Viime vuoden kesällä sain jonkun kasvin, en muista enää minkä, mieheltä jota tapailin yht. 4 kk. Kastelin sitä liikaa, se mätäni ja kuoli. Tuntui vähän siltä että jos en saa kasvia pysymään hengissä, ei jatku suhdekaan, ja niinhän siinä sitten kävi.

Ensinnäkään en oikein keksi mihin täällä laittaa kasveja niin että kissa ei riepota. Toisekseen on juuri tuo kastelujuttu, että en osaa kastella oikein.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 10, 2022, 20:13:25
Viime vuoden kesällä sain jonkun kasvin, en muista enää minkä, mieheltä jota tapailin yht. 4 kk. Kastelin sitä liikaa, se mätäni ja kuoli.

Miesparka.  :o Sillai mätäni.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Taitaa olla enkelisiipikimppatilauksen paikka.  :D

Ja Normalle automaattikasteluruukku.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - joulukuu 10, 2022, 20:13:25
Toisekseen on juuri tuo kastelujuttu, että en osaa kastella oikein.
Tiedän, nirsoja paskiaisia nuo kasvit. Joko ylikastelet tai alikastelet, mikään ei elä asunnossani.
Hometta vähän toki on...

Hippi

Osaatko sijoittaa Suomen maakunnat kartalle? Vain todelliset mantsanerot saavat tässä testissä edes 7 oikein

Tuloksesi: 9 / 10
Kokenut kartturi
Sinähän olet varsinainen maantieteilijä! Suomen kartta on selvästi tullut tutuksi joko koulunpenkillä tai ihan oikeassa elämässä.


Sain kyllä pienen itkupotkuraivarin tuosta väärin menneestä.
Oli kyllä aika epäselvä kuva ja vasta, kun nenän laittoi näyttöön kiinni, saattoi nähdä, miksi se meni väärin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️