Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Poliittinen kartta (tulokset):

Vasemmisto-Oikeisto: -4
Vapaamielinen-Vanhoillinen: -28



En pidä testiä kovin hyvänä. Esitetyt väittämät ovat mielestäni liian yleistäviä. Useimpiin minulla ei ollut mitään mielipidettä. Jotain piti kuitenkin vastata, koska neutraalia vastausta ei hyväksytä. Piti olla samaa mieltä tai eri mieltä, vaikka olisi tehnyt mieli olla samaa mieltä tai eri mieltä sillä ehdolla tai sillä täsmennyksellä, että...

Ihminen voi kannattaa jotain toimenpidettä, mutta sillä varauksella, että ensiksi pitää tehdä valmisteluja, jotta toimenpiteestä olisi hyötyä. Väärään aikaan ja väärällä tavalla toteutettuna siitä voi olla haittaa. Jos ihmiseltä kysytään, pitäisikö toimenpide toteuttaa tässä ja nyt ilman mitään ehtoja, hän voi vastata kielteisesti, koska oikea toimenpide väärällä hetkellä on väärä toimenpide.

Testikysymyksen perusteella vastaaja voi olla toimenpiteen vastustaja, vaikka hän on todellisuudessa on sen kannattaja, kunhan se tehdään niin kuin se pitää tehdä.

Tämä on testien perusongelma. Monimutkaiset asiat yksinkertaistetaan liian yksinkertaisiksi.

Toinen ongelma on se, että vastaaja voi ymmärtää kysymyksen monella eri tavalla. Hänelle jää epäselväksi, mitä kysymyksellä ylipäätään halutaan saada selville.

https://poliittinenkartta.com/

"Konservatiivi-liberaalina" minulla on testeissä vielä se ongelma, että ajattelen joistakin asioista konservatiivisesti, mutta en vaadi, muidenkin pitäisi ajatella samalla tavalla. Kannatan siis liberaalia vaihtoehtoa, vaikka sisimmässäni ajattelen konservatiivisesti. Ehkä joissakin tapauksissa on myös toisin päin, eli vapaus jossakin asiassa on sinänsä hyvä, mutta vallitsevissa olosuhteissa...

ROOSTER

Liian jyrkkä tuo säädin, se ehkä vääristää tulosta jonkinverran. Muuten mielenkiintoinen testi ja aiheutti välillä pientä miettimistä. Tulokset näyttävät puolueiden kohdalla hölmöiltä, joten epäilen testin olevan huonosti Suomen oloihin sovellettu, tai sitten tekijällä ei ole ollut oikeita käsityksiä poliittisesta maailmasta ja puolueista.

Tämmöisiin testeihin ei kannata suhtautua liian vakavasti. Se oikeanpuoleinen kartta pitää ehkä paremmin paikkansa. Olen sen mukaan jonkin verran kallellani vasemmalle (-42) mutta melkoisen (-24)liberaali. No, parempi sekin kuin oikeistöaänkyräkonservatiivi.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Ammatinvalinnanohjausta by MN

Sinusta tulisi hyvä koodari. Olet järjestelmällinen ja tarkka, teknisesti lahjakas tyyppi. Rakastat ongelmien ratkomista. Oletkin siinä todella hyvä, sillä omaksut tietoa nopeasti, ymmärrät yksityiskohtia ja osaat katsella asioita monelta eri kantilta. Olet oma-aloitteinen ja työskentelet mielelläsi yksin, mutta pidät myös tiimityöstä. Pystyt työskentelemään paineen alla, ja sinulla on hyvä stressinsietokyky.

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009347322.html
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS


Norma Bates

Poliittisen kartan kyselyn ekalla sivulla sain jättää palkkeja puoliväliin, mutta tokalla sivulla tuli jäkätystä että kaikkiin kysymyksiin pitää vastata. Jos vastaukseni on se että on se vähän niinnii ja on se vähän näinnii, ja haluan jättää palkin puoliväliin, niin mitä vittua? En minä voi alkaa valehtelemaan ja valita juu taikka ei, jos asia ei mielestäni ole niin.

Ehkä yritän toiste uudestaan. Nyt ei jaksa tämmöistä.

Socrates

^ En saa niitä palkkeja liikkumaan ollenkaan.
Kävelevä kremppakertymä

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 23, 2023, 12:17:52
Liian jyrkkä tuo säädin, se ehkä vääristää tulosta jonkinverran. Muuten mielenkiintoinen testi ja aiheutti välillä pientä miettimistä. Tulokset näyttävät puolueiden kohdalla hölmöiltä, joten epäilen testin olevan huonosti Suomen oloihin sovellettu, tai sitten tekijällä ei ole ollut oikeita käsityksiä poliittisesta maailmasta ja puolueista.

Tämmöisiin testeihin ei kannata suhtautua liian vakavasti. Se oikeanpuoleinen kartta pitää ehkä paremmin paikkansa. Olen sen mukaan jonkin verran kallellani vasemmalle (-42) mutta melkoisen (-24)liberaali. No, parempi sekin kuin oikeistöaänkyräkonservatiivi.

Testi on käännös https://www.politicalcompass.org/ sivuston testistä. Suomalaisen version tekijä myöntääkin, että osa käännöksistä on huonoja. Mielestäni osa kysymyksistä on sellaisia, jotka Kopekia kompaten aivan liian pahasti yksinkertaistettuja. Minulla on myös "henkilökohtainen ongelma" ehdottomien kysymysten suhteen. Jos kysymyksessä on "aina" tai "ei koskaan" olen lähtökohtaisesti eri mieltä - täysin vai osittain sitten riippuu astrologiasta ja ilman kosteudesta.

Olisi mielenkiintoista tietää mihin ja millä perusteella Suomi-version tekijä on sijoittanut suomalaiset puolueet. Pienillä muutoksilla sain lähimmät puolueet aivan toisiksi ja kauimmatkin pyörähtivät eri asentoon.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Socrates - tammikuu 25, 2023, 10:42:26
^ En saa niitä palkkeja liikkumaan ollenkaan.

Testissä on MAGA-suodatin.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hiha

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - tammikuu 24, 2023, 22:27:32
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009347322.html

Voisit olla leipuri!

Sinusta tulisi hyvä leipuri. Nautit käsillä tekemisestä ja siitä, että näet työsi jäljen. Visuaalisuus ja asioiden ulkonäkö on sinulle tärkeää. Olet ahkera, pikkutarkka ja kunnianhimoinen tyyppi. Pidät ihmisten auttamisesta ja muiden kanssa työskentelystä. Arjen pienet ilot ja nautinnot tekevät sinut onnelliseksi ja tiedät, miten suuri vaikutus niillä voi olla ihmisten päivään ja mielialaan.

Hippi

Testi oli tuolla jo aikaisemminkin ja silloin tuloksena oli insinööri.

Olikohan testissä joku kysymys muuttunut vai olinkohan muuttanut mieltäni vastauksessa, sillä nyt minusta tehtiin koodaria ja insinööri meni noihin muihin mahdollisuuksiin :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 25, 2023, 15:17:50
Testi oli tuolla jo aikaisemminkin ja silloin tuloksena oli insinööri.

Olikohan testissä joku kysymys muuttunut vai olinkohan muuttanut mieltäni vastauksessa, sillä nyt minusta tehtiin koodaria ja insinööri meni noihin muihin mahdollisuuksiin :D

Kas, ne tuuppaa näköjään samoja testejä aina säännöllisin väliajoin. En muistanutkaan että on ollut aiemmin, mutta on aina mielenkiintoista verrata onko muuttunut ihmisenä, ja mihin suuntaan.

https://www.youtube.com/watch?v=tIea79zJjeo&ab_channel=Pispapoi
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS


ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - tammikuu 25, 2023, 20:46:58
https://www.is.fi/viihde/art-2000009307201.html
Yksi väärin, mutta tyhmä oli elukkakin.

Tunnistit eläimet erinomaisen hyvin!

    Vastasit oikein 12 kysymykseen
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Tätä testiä en muista ennen nähneeni

Kuinka hyvin osaat saksan kieltä? Kiperä 14 kysymyksen testi paljastaa, pärjäisitkö yläasteella

Tuloksesi: 11 / 14
Einfach Klasse!
Prima, loistavaa! Saksan kieliopin vaikeimmatkin kiemurat sujuvat sinulta kuin rasvattu. Testin tekeminen taisi olla sinulle yhtä riemukasta kuin meno Oktoberfesteillä konsanaan?


Ei nyt ihan kyllä priimaa tullut. Yksi tehtävä jäi vähän vajaaksi ja ne kaksi kokonaan väärin mennyttä oli taas minulle tyypillisiä, että aloin järkeillä enkä päästellyt menemään mutulla. Seli seli, mutta harmittaa tuollainen :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - tammikuu 26, 2023, 19:04:46
Kuinka hyvin osaat saksan kieltä? Kiperä 14 kysymyksen testi paljastaa, pärjäisitkö yläasteella
...
Ei nyt ihan kyllä priimaa tullut.

Ei tullut, ei.

Mein deutsh haben verrostet.

Tuloksesi: 4 / 14
Nein, nein, nicht gut!

Üben Sie weiter eli jatkahan harjoittelua!


Täytyy pyytää tulkki, ei auta mikään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS