Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.


urogallus

Nyt lasketaan ja päätellään.

LainaaKoululaisten matematiikan osaaminen on heikentynyt – testaa viidellä kysymyksellä, oletko itse kärryillä vai kujalla
https://yle.fi/a/74-20022815

5/5.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: urogallus - maaliskuu 19, 2023, 21:03:23
Nyt lasketaan ja päätellään.

LainaaKoululaisten matematiikan osaaminen on heikentynyt – testaa viidellä kysymyksellä, oletko itse kärryillä vai kujalla
https://yle.fi/a/74-20022815

5/5.

5/5

Täytyy myöntää, että tuskin saisin montaakaan pistettä lukion pitkän matematiikan ylioppilaskokeesta. Mutta se onkin ihan toinen tarina.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Kokonaispisteet 5 / 5
Kaikkien käyttäjien keskiarvo tästä on 4.2 / 5


Oli vähän vaikeuksia ensimmäisen tehtävän kanssa, kun yritin siitä etsiä jotain kompaa sillä ajatuksella, että eihän se nyt niin yksinkertainen voi olla. Lopulta annoin periksi ja vastasin sen, joka ensinnä oli tullut mieleen. Siitä sitten hahmottuikin testin "tason" ja loput menikin jo nopeasti :D


Olen vuosien mittaan seurannut penskojen matikan oppimista ja jännä juttu, miten ne on hyviä laskemaan kaupan karkkihyllyn äärellä, miten saavat käytettyä koko rahamäärän, joka on pienessä hikisessä kourassa. Sivutuotteena vielä siinä tulee taitavasti arvioitua, miten karkkia saa määrältään eniten niin, että kaikki raha tulee käytettyä. Läksynä olevat paljon vaatimattomammat kirjan tehtävät sen sijaan on "niin vaikeita" :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

^^
^
Olisiko niin, että pitkä matematiikka sujuisi Roosterilta, jos saisi palkinnoksi karkkia?  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - maaliskuu 19, 2023, 21:28:39
^^
^
Olisiko niin, että pitkä matematiikka sujuisi Roosterilta, jos saisi palkinnoksi karkkia?  ;D

Jotain pitäisi saada.  ;D

Aikoinani kun sen suoritin, ei ollut yhtään helppoa tehtävää. Meni hirveästi aikaa siihen, kun piti ensin itse johtaa kaavat joita ei ollut viitsinyt harjoitella. Aika monella tavalla voi laskea monimutkuliaisempiakin laskuja.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

^
Taisi silloin olla esikuvanani herra Dantzig, aivan uskomaton äijä.

Lainaus käyttäjältä: https://en.wikipedia.org/wiki/George_DantzigIn 1939, a misunderstanding brought about surprising results. Near the beginning of a class, Professor Neyman wrote two problems on the blackboard. Dantzig arrived late and assumed that they were a homework assignment. According to Dantzig, they "seemed to be a little harder than usual", but a few days later he handed in completed solutions for both problems, still believing that they were an assignment that was overdue.[4][6] Six weeks later, an excited Neyman eagerly told him that the "homework" problems he had solved were two of the most famous unsolved problems in statistics.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Socrates

Muistatko 2000-luvun tapahtumat:

www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009458442.html

11/13, mutta oli tuuriakin.
Kävelevä kremppakertymä

Hippi

^
Arvaukset ei ihan osuneet näin aamutuimaan

Tuloksesi: 7 / 13
Jes, hyvä sinä!
Kappas, sehän meni aika mukavasti! Muistat 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen tapahtumat melko hyvin, mutta ihan kaikkia kysyttyjä asioita et onnistunut palauttamaan mieleesi. Ei se mitään – kenties tämän testin tehtyäsi mieleesi palasi muutama uusi nippelitieto!



Muutenkin ajan hahmottaminen on minulle vaikeaa eikä vuosiluvut jää ollenkaan mieleen. Virheitä tapahtuu molempiin suuntiin. Joskus ajattelen, että "eihän siitä kauaa ole, olisiko noin viisi vuotta", kun todellisuudessa tapahtumasta on jo yli 10 vuotta. Mutta joissain tapauksissa muistivirhe on toiseen suuntaan, mutta ei ehkä noin räikeästi. En osaa sanoa, mikä tuota aikaharhaa tekee ja vielä vähän miten sattuu.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

9/13
Olen aina ollut huono vuosiluvuissa. Onneksi sentään Kimin maailmanmestaruusvuosi meni oikein.  :)
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Testaa, mitä tiedät leivoksista ja leivonnaisista! Vain kunnon herkuttelijat saavat yli 10 oikein

Hienosti meni, taidat itsekin silloin tällöin leipoa makeita herkkuja!
Vastasit oikein 10 kysymykseen


Pahus, kumpikin kaksi arvausta oli sellaisia, että samalla, kun klikkasin, tiesin valinneeni väärän vaihtoehdon. Kaikkiaan oli siis 12 kysymystä.
En leivo, mutta olenpa katsonut jonkusen jakson Master Chef Australiaa ja sieltä oli kotoisin aika monta oikeaa vastausta :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Taas numeraalimuistamistesti  https://www.is.fi/viihde/art-2000009391491.html

Numeropäätä näytti löytyvän! Lähes kympin suoritus.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Numeropäätä näytti löytyvän! Lähes kympin suoritus.
Vastasit oikein 10 kysymykseen


Aika vahva suoritus siinä mielessä, että monikin vastaus osui oikeaan vahvalla mutulla. Naksuttelin tuon läpi aika nopeasti, mutta siitä seurasi yksi nolo virhe, kun hutaisin piin likiarvon väärin.  :-\
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hiha

Virheetön suoritus! 10+
Vastasit oikein 13 kysymykseen


Tän täytyy olla merkki alkavasta dementiasta. Muistaa kaikkee joutavaa vanhaa asiaa.

Hayabusa

^Juu. Yhtä jouduin miettimään, mutta en millään nyt muista mikä se oli.  :o
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur