Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 11, 2023, 11:22:02
Pahus, tosiaan unohdin kertoa oman tulokseni, kun mietin tuota esillepanoa, jotta tulos ei paljastu etukäteen :)

Kakkonen minusta oli iloisempi ja kyllä minusta se sanallinen kuvaus kakkosen kohdalla kuvaa minua huomattavasti paremmin kuin ykkösen kuvaus.

Ham, kiva testi. Kuvaako se oikeakätisen tulkintaa, peilikuvina ne lienevät muuten samanlaisia.

Ai niin sanallista tulkintaa en ole lukenut..joten kehitän sen tässä itse.

Ilmeisesti oman vasemman puoleinen aivolohkoni väittää oikeanpuoleisen olevan iloisemman näköinen. Luulisin kuitenkin, että molemmille puolille on kannattajia, eli ei ihan samalla tavoin, jokaisen aivot tuota tulkitse.

MrKAT

Tunnistatko nämä 2000-luvun julkkikset kuvista, joissa osa kasvoista on peitetty?
Vain tositietäjä saa kaikki 12 oikein

Taas arvuutellaan Ruutuysin malliin! Testaa naamamuistiasi ja 2000-luvun tuntemustasi Me Naisten testin avulla.

- https://www.is.fi/menaiset/art-2000009636548.html

Tuloksesi: 9 / 12 Ihan hyvin meni!

Oikeastaan haluan lukea tulokseksi 10/12.
Ja sitten niitä tikkaukkoja: en ole koskaan nähny niin on kyllä vaikea muistaa semmosta.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 11, 2023, 09:42:37
Kumpi kasvokuvista vaikuttaa iloisemmalta?
Suomalaisittain kummatkin olivat ihan liian iloisia.
Ykkönen oli sentään huolestuneen epävarma, normaalimpi.
Kakkonen kehtasi virnuilla varovaisesti, masennustaan piilotellen.
Kakkonen on syyllisempi iloisuuteen.

Norma Bates

Olivat kyllä sikäli identtiset minun mielestäni, että todella pitkään sai pähkäillä. Jos on ihan pakko valita, niin kakkoslärvi.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 13, 2023, 08:24:12
Olivat kyllä sikäli identtiset minun mielestäni, että todella pitkään sai pähkäillä. Jos on ihan pakko valita, niin kakkoslärvi.


Ahah--

Jos jälkimmäiset kasvot taas ovat mielestäsi onnellisemmat se tarkoittaa sitä, että sinua ohjaa erityisesti logiikka. Haluat ja vaadit elämältä sekä siinä kanssasi olevilta ihmisiltä järjestystä sekä selkeyttä. Asioiden täytyy tapahtua selvien sääntöjen mukaan. Olet hyvin määrätietoinen ja voit saavuttaa elämässä isoja asioita, sillä tiedostat tarkkaan myös omat taitosi sekä lahjasi, joiden varassa uskallat kurotella kohti unelmiasi.

Hayabusa

Hmm. Ekassa naamassa onnellisuus kehittyy (olettaen vasemmalta oikealle luku). Niinpä sen on oltava onnellisempi - ainakin on tulevaisuudessa.   :D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Tämä oli huippuhauska testi, jossa ei koulumenestyksellä ole juurikaan merkitystä :)

Testaa, tunnistatko vanhat esineet ja mitä niillä tehtiin! Vain todellinen tietäjä saa kaikki oikein

Hieno tulos! Olet selvästi vintage-tuntija.
Vastasit oikein 9 kysymykseen


Kysymyksiä oli 12, joten muutama meni mönkään. Muutama kapine oli sellainen, että sen nähdessäni jo tiesin, mikä se on. Useimmat kuitenkin joutui päättelemään ja helpoimmin se onnistuu poissulkemalla vaihtoehdot, jotka ei ainakaan ole oikeita. Mutta oli kyllä aika erikoisia kapineita, joista en kuunaan ole kuullut :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Hah taas, vintage-tuntijaksi näemmä pääsee tuloksella 5 myös!

Etten spoilaa testiä, en sano enempää, mutta keittiövälineistöistä en tuntenut mitään ja ainakin 3 tietämääni olen nähnyt livenä tai käyttänyt.

T; Xante

-:)lauri

7 oikein. Olen boomerimpi kuin Xantippa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 15, 2023, 13:51:54
Muutama kapine oli sellainen, että sen nähdessäni jo tiesin, mikä se on. Useimmat kuitenkin joutui päättelemään ja helpoimmin se onnistuu poissulkemalla vaihtoehdot, jotka ei ainakaan ole oikeita. Mutta oli kyllä aika erikoisia kapineita, joista en kuunaan ole kuullut :)

Hieno tulos! Olet selvästi vintage-tuntija.

    Vastasit oikein 10 kysymykseen


Protestoin radio/tv-putkikysymystä. En usko, että edes kaikki putkitekniikan asiantuntijat osaavat päältä nähdä kumpaan tarkoitukseen kyseistä putkea käytetään. Aivan sama kuin transistoreissa, ei niistä päältä katsomalla tiedä mihin niitä käytetään. Jostain syystä osasin kuitenkin vastata tuohon oikein.

Taidan olla itsekin vintage, retro ja antiikki.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

8/12
Ihan linjassa sen kanssa, että lienen Hippiä modernimpi ja Lauria antiikkisempi.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
En kyllä noista ole yhtään nähnyt livenä, jos ei oteta lukuun sitä, että kaksi on vieläkin yleisessä käytössä. Mutta ovat modernimman näköisiä vain muotoilultaan ja materiaaliltaan. Että en kyllä niin antiikkinen ole, että minun aikanani noita olisi ollut yleisessä käytössä :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Xantippa

Ei minunkaan näkemäni yleisessä käytössä, mutta olenpa vain yhden nähnyt ja kahta käyttänytkin. Näistä kahdesta käyttämästäni toista vain kerran ja toista lapsuuden kesissä, näkemääni taas olen nähnyt hieman eri tavoin mukailtuna useitakin.

T: Xante

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 15, 2023, 13:51:54
Tämä oli huippuhauska testi, jossa ei koulumenestyksellä ole juurikaan merkitystä :)

Testaa, tunnistatko vanhat esineet ja mitä niillä tehtiin! Vain todellinen tietäjä saa kaikki oikein

Hieno tulos! Olet selvästi vintage-tuntija.
Vastasit oikein 9 kysymykseen


Kysymyksiä oli 12, joten muutama meni mönkään. Muutama kapine oli sellainen, että sen nähdessäni jo tiesin, mikä se on. Useimmat kuitenkin joutui päättelemään ja helpoimmin se onnistuu poissulkemalla vaihtoehdot, jotka ei ainakaan ole oikeita. Mutta oli kyllä aika erikoisia kapineita, joista en kuunaan ole kuullut :)
Sama tulos ja samat kokemukset.

Hippi

Ei tämä niin vaikea ollut kuin otsikko antaa ymmärtää

Osaatko sijoittaa Suomen maakunnat kartalle? Vain todelliset mantsanerot saavat tässä testissä edes 7 oikein

Tuloksesi: 9 / 10
Kokenut kartturi
Sinähän olet varsinainen maantieteilijä! Suomen kartta on selvästi tullut tutuksi joko koulunpenkillä tai ihan oikeassa elämässä.


Ja potuttaa tuo yksi virhe. Oli ainoa, jossa pitkään arvoin valintaani, ja päädyin väärään.

ROOSTER, sitä ei lasketa kirjoitteluksi, jos käy tekemässä testin ja julkaisee sen tuloksen  :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️