Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

IKEA ei edes hypännyt silmilleni, mutta sen tiehärdellin arvasin oikein, kun sen verran olen karttoja tutkinut, kun on pitänyt johonkin mennä. Osan päättelin rakennustyypeistä ja onnekseni kuvat olivat enemmän idästä, joten jonkinlainen tuntuma oli siitä, millaista missäkin on - esimerkiksi kerrostalojen tiheys ja korkeus vs. matalampi asutus. Sipoonkorpi taas on tuttu paikka, joten se ei tuottanut ongelmaa kuin myös tarunhohtoinen varasto ja korjaamoalue, vai miten se nyt kuvattiin.

Ihan mielenkiintoinen testi kyllä ja olisi voinut olla enemmänkin noita kuvia arvattava.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

MrKAT

Tunnistatko oheisen liitekuvan henkilön?
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - lokakuu 09, 2023, 22:24:50
Tunnistatko oheisen liitekuvan henkilön?

Vastaan Kanada.

Justiin. Trudeau.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Mun mielestä toi näytti Kopekilta juuri ennen armeijaan lähtöä.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

MrKAT

^Olisikohan mennyt Kopekille täydestä ("mistäs te mun nuoruudenkuvan tongitte??") koska sanojensa mukaan kasvomuistinsa on mitä on? :D

Booon in tö juu es ei eli Bruce Springsteen hän on.
Joku twitterissä kyseli tunnistattako tuon (siinä näkyi myös paljaita olkapäitä joita leikkasin pois jotta vain kasvoista tunnistais). Osa tunnisti, osa ei.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

ROOSTER

Vanhat maalaustaiteen mestarit testi.

https://www.is.fi/viihde/art-2000009880087.html

Hyvin tiedetty, sinulla on selvästi silmää taiteelle! Vastasit oikein 9 kysymykseen
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Hyvin tiedetty, sinulla on selvästi silmää taiteelle!
Vastasit oikein 9 kysymykseen


Taas oltiin samiksia, mutta luulenpa, että minulla oli silti reilusti vähemmän tietoa, sillä kolme ihan puhdasta arvausta osui kohdalleen. Yksi väärin menneistä oli lähellä mennä oikein, sillä kahden vaihtoehdon välillä hetken pohdin ja valitsin väärin. Siinä olisi kannattanut valita ensituntuman mukaan :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

11/12
Luin yhden kysymyksen väärin. Toisaalta yksi täysi arvaus meni oikein, joten aika totuudenmukainen tulos.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 12, 2023, 07:58:27
^
Hyvin tiedetty, sinulla on selvästi silmää taiteelle!
Vastasit oikein 9 kysymykseen


Taas oltiin samiksia, mutta luulenpa, että minulla oli silti reilusti vähemmän tietoa, sillä kolme ihan puhdasta arvausta osui kohdalleen. Yksi väärin menneistä oli lähellä mennä oikein, sillä kahden vaihtoehdon välillä hetken pohdin ja valitsin väärin. Siinä olisi kannattanut valita ensituntuman mukaan :)

Hehhe.

Luulen, että oltiin tiedollisesti sekä arvauksellisesti samalla, toki korkealla, tasolla.  ;D

Aivan kuten jääkiekossakin on sanontana, onnikin on yleensä taitavan puolella.

Hayan osaaminen vanhan suomalaisen maalaustaiteen kohdalla ei ollut yllätys. On tainnut aiemminkin esittää laajaa asiantuntemusta siinä.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

^
Juu, olen kuin vanhan ajan taidemaalari - punkkua kuluu enemmän kuin maaleja.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - lokakuu 12, 2023, 13:35:55
^
Juu, olen kuin vanhan ajan taidemaalari - punkkua kuluu enemmän kuin maaleja.  ;D

Minä olin joskus maalarioppilas, silloin kului vielä tavallista seinämaalia enemmän vuodessa kuin punkkua, nykyään on siinä ja siinä - joskus tulee maalailtua. Taivaanrantaa maalailen surutta, siinä tosin on viini usein mukana myös.

Asiasta maksalaatikkoon ja muihin: https://yhteishyva.leadfamly.com/suomiruokatesti

Mikä suomiruoka olet?

Oletko ehta kalakukko, kaurapuuro vai makaronilaatikko?

Juhlista kanssamme suomalaista ruokaa ja tee testi.

Olet kuin kaalikääryleet

Rakastat paneutua yhteen asiaan kerrallaan ja olet taitava käsistäsi. Sorminäppäryys on vahvuutesi eikä huolellinen työskentely koettele kärsivällisyyttäsi. Ymmärrät klassikoiden arvon ja tiedät, että hyvää kannattaa odottaa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Suattoi tulla osuva tulos, vuan suattoi olla tulemattakkii.  ;D

Olet kuin kalakukko

Savolaisen kalakukon tiivis ulkokuori mutta pehmeä ja lämmin sisus kuvaa sinua. Oikeassa seurassa kuoreen voi tulla särö ja puhkeat lauluun kuin kalakukko konsanaan. Sinussa asuu savolainen humoristi. "Suattaahan tuo olla niinnii, vuan suattaapi olla olemattakkii".
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Olet kuin kahvi

Olet tulta ja tappuraa, nollasta sataan -ihminen. Aamusi alkaa vain kahvilla, tai se ei ala lainkaan. Kofeiinia kitaan ja rokkaamaan! Seurasi saa muutkin käynnistymään aamuisin, mutta olet piristysruiske etenkin toimistolla myös iltapäivän venyvinä tunteina.


Aika hyvä arvio :D :D :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Testaa, muistatko tuttujen brändien vanhat nimet! Vain todellinen tuotetietäjä saa kaikki 10 oikein

Ei ihan, mutta yllättävän hyvin kuitenkin. Pankkikysäri meni väärin.

Tuloksesi: 9 / 10
Nyt saa tuulettaa!
Kuka muu muka kuin sinä saat tässä testissä kaikki – tai melkein kaikki – oikein! Suosittu visailujuontajakin (kuvassa) olisi ylpeä. Pitäisikö sinun osallistua Haluatko miljonääriksi -ohjelmaan?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️