Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

-:)lauri

Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

urogallus


Kopek

Tulos:

Olet 30-40-vuotias!
Analyysimme perusteella olet 30-40-vuotias! Olet syntynyt vuonna 1981, vaiko sittenkin 1985? Tai sitten olet kolmekymppinen vain henkiseltä iältäsi... 

------

Henkiseltä iältä kenties?

Aave

Lainaus käyttäjältä: urogallus - toukokuu 02, 2020, 21:45:49
20-30v täälläkin.
83-Vuotias perhetuttu tuumi pari viikkoa sitten, että hän on aina tuntenut olonsa n. 25-vuotiaaksi. Näinhän se useimmiten menee.

Paitsi että minä tunsin itseni sattuneista syistä jo 25-vuotiaana satavuotiaaksi. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy


Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 30, 2020, 17:56:31
Vappu on työväen juhla. Sen kunniaksi Duunaritesti.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006492483.html

Lainaa
Olet 100-prosenttisesti duunari!
No nyt, tässä on meillä rehti ja aito duunari!
Sinunlaisesi pitävät maamme rattaat pyörimässä!
Vain 65%:sti duunari. En valinnut Biltemaa...

ROOSTER

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

Tuossa nyt linkki uudelleen, kun siinä on ääkkösiä, niin ei oikein toimi ilman piilotusta :)

Kuinka hyvin tunnet 70-lukua?

14/20
Hyvin tehty!
Sait 70% oikein.

Olin ehkä hiukan nuori vielä, että ei niin ole jäänyt kaikki mieleen.
Suurin ylläri oli se tupakkalakikysymys, tai siis se oikea vastaus siihen  :o
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 06, 2020, 10:49:21
Tuossa nyt linkki uudelleen, kun siinä on ääkkösiä, niin ei oikein toimi ilman piilotusta :)

Kiitos. En taaskaan huomannut tuota.  :P

Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

-:)lauri

11/20 Hyvää työtä! Sait 55% oikein. Pärjään 70-luvun kyssäreissä todennäköisesti paremmin kuin jos kysyttäisiin vastaavanlaisia kysymyksiä vuosikymmeneltä 2010.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.


Lognessa

Tämän suosittelisin tekemään kaksivaiheisesti:

1) Missä Suomen kaupungissa sinun pitäisi oikeasti asua,

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/missa-suomen-kaupungissa-sinun-pitaisi-oikeasti-asua-vastaa

2) Paljonko testi erehtyi?

Itselleni tuli Espoo, kartasta kun katsoin niin vajaa kymmenen senttiä.

Kopek

#327
Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 06, 2020, 10:49:21
Tuossa nyt linkki uudelleen, kun siinä on ääkkösiä, niin ei oikein toimi ilman piilotusta :)

Kuinka hyvin tunnet 70-lukua?


Sain 18 oikein. Olisi tullut 19, jos en olisi tehnyt huolimattomuusvirhettä elokuvakysymyksessä. Ei ole kauankaan, kun katsoin xxx:n televisiosta, ja xxxxx (sensuroitu, että en kertoisi vastausta) xxxxx. Jos olisin vähän miettinyt, olisin vastannut oikein.

Ainoa kysymys, jossa olin totaalisen tietämätön oli Heikki ja Kaija -ohjelmaa koskeva, eli mikä oli pariskunnan sukunimi. Varmaan helppo kysymys niille, jotka kyseistä sarjaa ovat katsoneet. Tupakointikieltokysymyksessä tein valistuneen arvauksen oikein, koska xxx (sensuroitu) xxx. Arvaus kuitenkin, sillä en varmuudella tiennyt vastausta. Suuri osa kysymyksistä oli äärimmäisen helppoja.

Pitäisiköhän laatia oma visa tästä aiheesta. En saa siihen mitään pistelaskusysteemiä, mutta kysymyksiä voin keksiä.

Berliinissä kiellettiin tupakointi baareissa vasta vuoden 2008 alussa, ja tammikuussa kiellon jo ollessa voimassa kävin yhdessä hämärässä anarkistihenkisessä baarissa tyttäreni ja erään toisen henkilön kanssa. Mistään kiellon noudattamisesta ei ollut tietoakaan. Savua oli aivan kauheasti "kuin ennen vanhaan".

Paikkakunnallani oli aikoinaan ns. osuuskaupan baari, jossa nuoriso hengaili iltaisin kuin Onnen Päivien hampurilaispaikassa sillä erotuksella, että TV-kulississa ei poltettu tupakkaa, mutta osuuskaupan baarissa poltettiin. Ei liene yllätys, jos kerron, että en juuri käynyt tuossa laitoksessa, eli kuuluin tämän asian suhteen vähemmistöön ja syrjäytyneistöön.

Tupakansavu olisi tarttunut vaatteisiin, ja olisin joutunut kotona kiusalliseen kuulusteluun, että missäs synnin pesässä sitä on oltu. No, ei sitä nyt noin olisi kysytty, mutta mielessäni olisi kokenut asian esille ottamisen jotenkin tuon tyyppisesti. Pelkäsin ehkä jopa sitä, että minua itseäni epäiltäisiin tupakoinnista, kun kerran haisen tupakalle. No, kävin minä nyt joskus lyhyesti tuossa baarissa kavereitten kanssa/luona, mutta vain hyvin harvoin. En vain ole mikään baari-ihminen. En ole koskaan ollut.

Lognessa

Minä sain tuosta jopa 19/20, Hipin vinkki, että tupakan kielto julkisissa paikoissa oli yllätys, auttoi minua valinnassa. Moottoriurheilukysymys meni heittämällä metsään. En kyllä ole niiin vanha, että minun pitäisi tietää noita, en ollut edes teini, mutta jotenkin tuo ajanjakso vaan on piirtynyt niin mustavalkoisesti mieleeni. Veikkaankin, että tietokilvat tuon jälkeisistä vuosikymmenistä menisivät paljon huonommin.

Nyt kun tässä on tullut rönsyjä, niin toivoisin ettei tuo "missä kaupungissa..." nyt hukkuisi näiden alle.

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40

Itselleni tuli Espoo, kartasta kun katsoin niin vajaa kymmenen senttiä.

Espoota testi minullekin ehdotti. Tuota kartan kymmentä senttiä en ymmärrä.

Onhan siellä Espoossa tullut pyörittyä ja joku yökin vietettyä, joten ei se täysin tuntematonta aluetta minulle ole. Tutuinta on meren ranta Matinkylän kohdalla ja siitä länteen Suomenojan venesatamaan asti sekä länsiväylän pohjoispuolella Olari ja ylipäätään nämä alueet. Espoon keskusta on vieraampaa. Espoon Ikea tietenkin on tuttu.

Täytyy oikein katsoa tässä välissä kartasta, mitä Espooseen kuuluu.

En löytänyt karttaa, jossa näkyisivät rajat.