Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Kopek - toukokuu 06, 2020, 21:46:50
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40

Itselleni tuli Espoo, kartasta kun katsoin niin vajaa kymmenen senttiä.

Espoota testi minullekin ehdotti. Tuota kartan kymmentä senttiä en ymmärrä.
Ollaan samoilla aaltopituuksilla  :)

Jälkimmäinen kysymys liittyi uteluun, missä kukakin oikeasti asuu. Itse yritin välttää tarkemmat koodinaatit mittaamalla sormimääräisesti kartasta. Mutta nyt tulee itsellenkin mieleen, että minkähän mittakaavan kartaa oikein käytin  ::)

Toope

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40
Tämän suosittelisin tekemään kaksivaiheisesti:

1) Missä Suomen kaupungissa sinun pitäisi oikeasti asua,

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/missa-suomen-kaupungissa-sinun-pitaisi-oikeasti-asua-vastaa

2) Paljonko testi erehtyi?

Itselleni tuli Espoo, kartasta kun katsoin niin vajaa kymmenen senttiä.
Imatra tuli, ehkä koska pari kertaa vastasin Karjala...


Lognessa

Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 06, 2020, 22:18:50
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40
Tämän suosittelisin tekemään kaksivaiheisesti:

1) Missä Suomen kaupungissa sinun pitäisi oikeasti asua,

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/missa-suomen-kaupungissa-sinun-pitaisi-oikeasti-asua-vastaa

2) Paljonko testi erehtyi?

Itselleni tuli Espoo, kartasta kun katsoin niin vajaa kymmenen senttiä.
Imatra tuli, ehkä koska pari kertaa vastasin Karjala...
Muistan, että siellä oli vaihtoehto, että pystyy perustelemeaan 25 tavalla miten Karjala saadaan takaisin. Jos on hyvä mielikuvitus niin helppoa. Ja oli joku muukin Karjala.

Mutta että Imatra, niin pieneen paikkan osuit. On sinulla oltava jotain sisäpiiritietoa. Ainakin jätit vastaamatta kuinka monta kilometriä testi erehtyi.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 22:48:10
Lainaus käyttäjältä: Toope - toukokuu 06, 2020, 22:18:50
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40
Tämän suosittelisin tekemään kaksivaiheisesti:

1) Missä Suomen kaupungissa sinun pitäisi oikeasti asua,

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/missa-suomen-kaupungissa-sinun-pitaisi-oikeasti-asua-vastaa

2) Paljonko testi erehtyi?

Itselleni tuli Espoo, kartasta kun katsoin niin vajaa kymmenen senttiä.
Imatra tuli, ehkä koska pari kertaa vastasin Karjala...
Muistan, että siellä oli vaihtoehto, että pystyy perustelemeaan 25 tavalla miten Karjala saadaan takaisin. Jos on hyvä mielikuvitus niin helppoa. Ja oli joku muukin Karjala.

Mutta että Imatra, niin pieneen paikkan osuit. On sinulla oltava jotain sisäpiiritietoa. Ainakin jätit vastaamatta kuinka monta kilometriä testi erehtyi.
No, Petsamon ehkä valitsisin takaisin ennen Viipuria... Miksei Suomi muuten osta Norjalta aluetta Pohjoismerelle?

a4

Tampere on minun kaupunkini, testin mukaan.
1970-luvusta tiesin 16/20. Tai ainakin muistin ja loput arvasin.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40
Tämän suosittelisin tekemään kaksivaiheisesti:

1) Missä Suomen kaupungissa sinun pitäisi oikeasti asua,

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/missa-suomen-kaupungissa-sinun-pitaisi-oikeasti-asua-vastaa

Oulu.

Yhteen aikaan ihastuin Hyvinkäähän mutta nyt se on menettänyt hohtoansa. (Nostalgiaa ei saa takaisin).
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Hippi

Nyt nirhaan ranteet auki  :o

Kaupungiksi minulle tarjottiin Kouvolaa - maailman ruminta ja harmainta kaupunkia.
No, onhan se sentään rautateiden risteyspaikka, niin sieltä pääsee moneen suuntaan pois :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 22:48:10
Muistan, että siellä oli vaihtoehto, että pystyy perustelemeaan 25 tavalla miten Karjala saadaan takaisin. Jos on hyvä mielikuvitus niin helppoa. Ja oli joku muukin Karjala.

Korillinen plus yksi matkaevääksi  ;D

Oikeasti noi kyssärit oli huonoja. Laatijalla on vajavainen Suomi-käsitys.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 07, 2020, 09:08:20
Nyt nirhaan ranteet auki  :o

Kaupungiksi minulle tarjottiin Kouvolaa - maailman ruminta ja harmainta kaupunkia.
No, onhan se sentään rautateiden risteyspaikka, niin sieltä pääsee moneen suuntaan pois :D

Kouvolan keskusta on kieltämättä ankeahko. Mutta ihan vastaavaa ankeuttä löytyy jokaisesta Suomen kaupungista. Keskustan ulkopuolella taasen Kouvolakin on pientalovoittoista taajamaa. Tai nykyään kuntaliitosten myötä enimmäkseen metsää ja peltoa.

Ps. En ole kouvolalainen.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 06, 2020, 23:53:40
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40
Tämän suosittelisin tekemään kaksivaiheisesti:

1) Missä Suomen kaupungissa sinun pitäisi oikeasti asua,

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/missa-suomen-kaupungissa-sinun-pitaisi-oikeasti-asua-vastaa

Oulu.

Yhteen aikaan ihastuin Hyvinkäähän mutta nyt se on menettänyt hohtoansa. (Nostalgiaa ei saa takaisin).

Tuli Oulu prkl. Tuttu paikka, olen asunut siellä muutaman päivän ja käynyt syömässä Letkupuiston grillilläkin.

Oikeasti vastauksena olisi pitänyt olla Lohja.         https://kantapaikka.net/index.php/topic,934.0.html
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi


Huh, huh, mitä rasvamääriä! Testaa, osaatko valita kevyemmän syötävän

Vastasit oikein 9 kysymykseen!

Se on hieno suoritus, mutta muistathan, että ruokailu on muutakin kuin rasvan punnitsemista!


En tarvinnut vaakaa enkä laskutikkua :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Lognessa

Lainaus käyttäjältä: a4 - toukokuu 06, 2020, 23:14:20
Tampere on minun kaupunkini, testin mukaan.
1970-luvusta tiesin 16/20. Tai ainakin muistin ja loput arvasin.
En olisi arvannut. Huomioivaa vaivannköä vastauksissasi on kyllä, onko se sitten tamperelainen ominaisuus. Tampere on muuttunut viime aikoina, siellä on suureellisia rakennushankkeita. Jopa niin, että tuntemani tamperelainen perhe sai teettämässäni kyselyssä vastaukseksi Helsinkiä ja Espoota.

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 06, 2020, 23:53:40
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40
Tämän suosittelisin tekemään kaksivaiheisesti:

1) Missä Suomen kaupungissa sinun pitäisi oikeasti asua,

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/missa-suomen-kaupungissa-sinun-pitaisi-oikeasti-asua-vastaa

Oulu.

Yhteen aikaan ihastuin Hyvinkäähän mutta nyt se on menettänyt hohtoansa. (Nostalgiaa ei saa takaisin).


Minullakin joitain kaupunkeja nuoruudessa mihin olen ihastunut rakastumisen myötä (jos sitä tarkoitit), mutta kun ihastus loppuu, niin jäljelle jää vaan rauniot ja hehku kaupungista katoaa.

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 07, 2020, 10:00:24
Lainaus käyttäjältä: Hippi - toukokuu 07, 2020, 09:08:20
Nyt nirhaan ranteet auki  :o

Kaupungiksi minulle tarjottiin Kouvolaa - maailman ruminta ja harmainta kaupunkia.
No, onhan se sentään rautateiden risteyspaikka, niin sieltä pääsee moneen suuntaan pois :D

Kouvolan keskusta on kieltämättä ankeahko. Mutta ihan vastaavaa ankeuttä löytyy jokaisesta Suomen kaupungista. Keskustan ulkopuolella taasen Kouvolakin on pientalovoittoista taajamaa. Tai nykyään kuntaliitosten myötä enimmäkseen metsää ja peltoa.

Ps. En ole kouvolalainen.

Oikeasti noi kyssärit oli huonoja. Laatijalla on vajavainen Suomi-käsitys.



Alkupuheessa mainittiin, ettei kannata välittää vaikka kysymykset ovat stereotyyppisiä. Minua tuo ei näköjään häirinnyt, innostuksesta päätellen.

Teetin jopa testin äidilläni turvaetäisyyden päästä, meillä on yhteinen huumorintaju, joten testistä tuli viihdyttävämpi, mitä nuo kysymykset olivat. Vastauksesksi hän sai kuules Hippi saman kuin sinä. Kouvola. Näyttäisi olevan hyvien ihmisten kaupunki!

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 07, 2020, 11:04:28
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - toukokuu 06, 2020, 23:53:40
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 06, 2020, 21:23:40
Tämän suosittelisin tekemään kaksivaiheisesti:

1) Missä Suomen kaupungissa sinun pitäisi oikeasti asua,

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/missa-suomen-kaupungissa-sinun-pitaisi-oikeasti-asua-vastaa

Oulu.

Yhteen aikaan ihastuin Hyvinkäähän mutta nyt se on menettänyt hohtoansa. (Nostalgiaa ei saa takaisin).

Tuli Oulu prkl. Tuttu paikka, olen asunut siellä muutaman päivän ja käynyt syömässä Letkupuiston grillilläkin.

Oikeasti vastauksena olisi pitänyt olla Lohja.         https://kantapaikka.net/index.php/topic,934.0.html

Tämähän oli jännittävä tulos, Lohja. Kuuluu em. kaupunkeihin, joissa olen joskus nuoruudessa pätkän pyörinyt. Siellä oli järvi, ikuinen kesä, veneilyä, moottoripyöriä, yöttömiä öitä, hauskoja tyyppejä, nuoruutta ja ihan kaikkea. Silloin jaksoi matkustaa illoiksi ja viikonlopuiksi sinne ja käydä päivät Helsingissä töissä. Nykyisin ei tulisi kuuloonkaan, energiaa ei yksinkertaisesti olisi sellaiseen elämään.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - toukokuu 07, 2020, 23:44:59
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - toukokuu 07, 2020, 11:04:28
Tuli Oulu prkl. Tuttu paikka, olen asunut siellä muutaman päivän ja käynyt syömässä Letkupuiston grillilläkin.

Oikeasti vastauksena olisi pitänyt olla Lohja.         https://kantapaikka.net/index.php/topic,934.0.html

Tämähän oli jännittävä tulos, Lohja. Kuuluu em. kaupunkeihin, joissa olen joskus nuoruudessa pätkän pyörinyt. Siellä oli järvi, ikuinen kesä, veneilyä, moottoripyöriä, yöttömiä öitä, hauskoja tyyppejä, nuoruutta ja ihan kaikkea. Silloin jaksoi matkustaa illoiksi ja viikonlopuiksi sinne ja käydä päivät Helsingissä töissä. Nykyisin ei tulisi kuuloonkaan, energiaa ei yksinkertaisesti olisi sellaiseen elämään.

Tuon kaiken muun kivan lisäksi siellä on nykyään erivoimakas sähköautojen latauspiste.

Lainaus käyttäjältä: https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/20180827220116261727.08.2018 klo 12:48 Suomen ensimmäinen supernopea latauspiste Lohjalle - nämä automallit hyötyvät ensimmäisinä
...
Lohjan suurteholatauspiste yltää 300 kW:n tehoon.
Lohjan latauspisteen tehoa rajoitetaan aluksi 100-150 kW:iin.

Lohja, here I come!
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Lognessa

^ Ajattelin aluksi, että Lohja oli viaton heitto, mutta siinähän oli linkki oikein Lohja-ketjuun. Oudoksi menee.