Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
En minä noista kohteista ole kuin ehkä muutamassa käynyt, mutta kyllähän niistä aina jossain uutisissa tmv. on jotain tullut kuultua tai luettua joku artikkeli. Yllättävän paljon niistä jää sitten mieleen turhaakin nippelitietoa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 15, 2020, 12:48:53
Tuloksesi: 14 / 15
Huikea tulos!
Tiedät kaikenmoisten vetonaulojen sijainnit niin loistavasti, että olet ansainnut jättimäisen jätskin!


Yksi Lapin kohde meni väärin.

Tuo oli muuten todella helppo, kun ensin katsoi sen palleron kartalta ja mietti, mikä paikkakunta olisi siinä lähellä ja vasta sitten katsoi kysymyksen. Mutta olihan ne vaihtoehdot ihan älyttömiä monessa. Esimerkiksi, jos kohde oli Itä-Suomessa, niin kaksi vaihtoehtoa oli Länsi-Suomeen liittyviä, niin olisikohan se kolmas oikein :o

Jätskipalkinto innoitti minut 15/15 suoritukseen. Valitettavasti joudun odottamaan palkintoani huomiseen asti. Mutta ansaittu mikä ansaittu.

Vaihtoehdot tosiaan olivat sellaisia, että ihmettelen miten vastauksissa voi erehtyä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - elokuu 15, 2020, 12:15:29
Testaa hahmotuskykyäsi kartalla ja tietämystäsi hyvistä matkakohteista kotimaassa.

Alku meni hyvin mutta sitten tuli muutama moka:  https://www.is.fi/matkat/art-2000006587164.html
Tuloksesi: 11 / 15

Aika kivasti meni!
Jätskin arvoinen suoritus! Mutta yksi pallo saa riittää – opeteltavaakin nimittäin vielä on.
14/15 minulle, vaikken useimmissa paikoissa ole käynytkään.

Kopek

Kerrankin oli arvausonnea. Useimmat paikat kyllä tiesin tai jos en tiennyt, tiesin ne toiset "ei"-paikat, jolloin jäljelle jäi oikea, mitä en suoraan olisi tiennyt.

Tuloksesi: 15 / 15
Huikea tulos!

Suomi Oulusta pohjoiseen on aika tuntematonta minulle. Muutaman kerran olen Lapissa käynyt. Yleensä tulee ajeltua isompia pääteitä, joten pienempien teiden varrella olevat paikat jäävät näkemättä. Suomalaisista kaupungeista "Raahe" taitaa olla sellainen, jossa en ole käynyt. Ainakaan ei ole muistikuvaa.

Myös alue Joensuusta itään ja aika tuntematonsa. Joskus kymmenvuotiaana kävin vanhempieni kanssa automatkalla Ilomantsissa ja missähän me kävimme.

Saimaan vesistön varrella olevia paikkoja joitakin pintapuolisesti tunnen, koska noilla alueilla olen käynyt höyrylaivamatkoilla. Savonlinna, Puumala, Lappeenranta, Varkaus, Mikkeli... mitä niitä nyt on. Mikkeli tuli hieman tutummaksi reilu kymmenen vuotta sitten, kun tyttäreni opiskeli siellä. Hänen luonaan tuli silloin tällöin käytyä. Mikkelin läpi ajelin jo aikoinaan armeijaan, josta ensimmäisen puoliskon kävin Vekaranjärvellä.

Olisihan se mielenkiintoista tehdä jonkinlainen kirtelymartka Suomessa, kun olisi auto, jossa voisi huomaamatta yöpyä. Varsinainen asuntoauto ei kiinnosta. Sen pitäisi olla "piiloasuntoauto" eli isolta pakettiautolta näyttävä asuntoauto. Tuollaisen kanssa kehtaisi majoittua paremmin, koska ihmiset eivät arvaisi että siinä asutaan ja nukutaan. Sitä luultaisiin jonkun firman pakettiautoksi, joka nyt vain sattuu olemaan pysäköitynä jossakin.

Eräällä Lapin reissulla majoituimme mökkikylään jossakin... mikä se paikka nyt olikaan. Mökin vieraskirjasta löytyi mielenkiintoinen merkintä. Entisen kotikuntani paikallispoliitikot olivat kirjoittaneet, he ovat Lapin reissulla vaalistrategiaa miettimässä, vai mitä siinä luki.

Lognessa

Helppo, helppo ja vielä kerran helppo.
Käynnyt lähes kaikissa ja vaihtoehdotkin koluttu. Ei, minulla ei ole matkailuautoa, lomaosaketta, mökkiä eikä edes telttaa.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - elokuu 15, 2020, 23:46:20
Helppo, helppo ja vielä kerran helppo.
Käynnyt lähes kaikissa ja vaihtoehdotkin koluttu. Ei, minulla ei ole matkailuautoa, lomaosaketta, mökkiä eikä edes telttaa.
Mielessäsikö olet vieraillut? Olen minäkin Kuussa ja Marsissa... ::)

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 17, 2020, 22:49:41
Lainaus käyttäjältä: Lognessa - elokuu 15, 2020, 23:46:20
Helppo, helppo ja vielä kerran helppo.
Käynnyt lähes kaikissa ja vaihtoehdotkin koluttu. Ei, minulla ei ole matkailuautoa, lomaosaketta, mökkiä eikä edes telttaa.
Mielessäsikö olet vieraillut? Olen minäkin Kuussa ja Marsissa... ::)

Miksi olisi uskomatonta, että olis käynyt noissa jokseenkin tavanomaisissa suomalaisissa matkailukohteissa varsin kattavasti? Miksi olisi jotenkin outoa, että on elämänsä aikana ehtinyt niin Muumimaailmaan kuin Karhunkierroksellekin? Kyllä noista itsellekin on vähintään kerran käytyjä varsin moni. Enkä edes ole mitenkään ylen innokas matkailija ollut. Mutta - jos siis kyse on 15 matkakohteesta, niin eihän sitä tarvitse edes kovin monena kesänä elämässään olla reissussa, että ehtii. Vaikka kävisi vain yhdessä kohteessa / kesäloma.

Taitaa olla pahemman laatuista sokeutta tuo omasi, kun luulet, että jos itse et jaksa matkustella kuin lähibaarin ja kodin väliä, niin ei sitten kukaan muukaan. Näköjään jopa tällaisessa asiassa uskot sitten vakaasti, että myös  kotimaan matkakohteiden tuntemus on jokaisella suomalaisella yhtä vähäistä kuin itselläsi. Jos muuta väittää, niin valehtelee. Oot sä kyllä aika sekaisin.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Kopek - elokuu 15, 2020, 22:29:06
Sitä luultaisiin jonkun firman pakettiautoksi, joka nyt vain sattuu olemaan pysäköitynä jossakin.

Valkoinen VW Transporter, jonka perässä on pienet lisävalot, olisi kova sana. Sitä luultaisiin poliisiautoksi...
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."


Lognessa

Kotimaan matkailutestiin palatakseni, testissä 33 kohteessa olen ollut varmasti paikalla, 12 en ole, mutta esim. Marjaniemessä olen, mutta en majakassa ym. vastaavia. Jyväsjärven rantareittiin pitää perehtyä.
Lisäksi pyörällä tullut lähiseutua koluttua 20 km säteellä ahkerasti.

Jaksaakohan kukaan lähteä Suomesta pidemmälle, persoonaansa ei tarvitse jättää:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/mika-maailman-kaupunki-henkinen-kotisi-vastaa-11-kysymykseen

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - elokuu 21, 2020, 00:13:58

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/mika-maailman-kaupunki-henkinen-kotisi-vastaa-11-kysymykseen

Berliini!

Guten Tag! Henkinen kotisi on Berliini. Olet boheemi, persoonallinen ja taiteellinen tyyppi. Sinusta löytyy monia eri puolia ja vastakohtia, minkä ansiosta kanssasi ei ole koskaan tylsää. Olet myös särmikäs: löydät kauneutta rosoisista ja epätäydellisistäkin asioista. Rakastat historiaa ja taidetta sekä hyvää katuruokaa. Se tekee sinusta ja Berliinistä täydellisen yhdistelmän.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri



New York!

I want to be a part of it, New York, New York! Henkinen kotisi on New York City. Olet aito, persoonallinen ja rohkea tyyppi, oikea unelmoija. Olet kuin kotonasi vilisevässä suurkaupungissa, jonka sähköinen tunnelma saa sinut syttymään. Rakastat kulttuurielämyksiä ja hyviä ravintoloita. Sinusta löytyy loputtomasti energiaa, joten sovit loistavasti kaupunkiin, joka ei koskaan nuku.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

a4

#537


Rovaniemi!

Henkinen kotisi on pinta-alaltaan Euroopan suurin kaupunki. Sinussa pohjoisen perinteet lyövät kättä modernin elämäntyylin kanssa. Olet urbaani fiilistelijä, tapahtumarikas ja kansainvälinen, mutta siirryt muutamassa minuutissa keskelle tyhjän hiljaista ja luonnonkaunista vaaramaisemaa. Olet kuin kotonasi kiireen ja stressin rajan yläpuolella. Rakastat napapiiriäsi. Sinusta löytyy joulupukin anteliaisuutta, euroviisuvoittajan karismaa sekä yöttömän yön väsymättömyyttä.




Maantiedon ristikoihin vaihtaneille kiva testi. Muutama haastava joukossa:
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/ristikkofanien-unelmatesti-arvaatko-suomen-kaupungit

Tuloksesi: 16 / 16
Mahtavaa!
Vau! Olet oikea sana-arvoitusten mestari, ja Suomi-tuntemuksesi on huipputasoa.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Lognessa - elokuu 21, 2020, 00:13:58
Jaksaakohan kukaan lähteä Suomesta pidemmälle, persoonaansa ei tarvitse jättää:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/olennaiset/mika-maailman-kaupunki-henkinen-kotisi-vastaa-11-kysymykseen

Täältä tullaan Köpis!

Hej! Henkinen kotisi on Kööpenhamina. Olet avoin, huumorintajuinen ja ulospäinsuuntautunut tyyppi. Sovit hyvin Kööpenhaminan kaduille, sillä tyylitajusi on kerta kaikkiaan pettämätön. Rakastat hyvää ruokaa ja kiireetöntä ravintoloissa istuskelua.  Sinä osaat todella nauttia elämästä, ja siksi sovit hyvin Kööpenhaminaan
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hippi

^
Minulle tuli myös Köpis, mutta sitä perustelua ihmettelen, kun ilmottauduin introvertiksi ja ihmisruuhkia vältteleväksi enkä istuskele ravintoloissa.
"Rakastat hyvää ruokaa" -- ruokakysäriin vastasin makaronilaatikko :D

Kävi mielessä, että jos merikuvan sijasta olisin valinnut vuoriston, niin olisiko tarjottu Norjaa :P
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️