Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Maahanmuuttokeskustelu

Aloittaja Edward, huhtikuu 30, 2019, 09:44:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

^
Olen nähnyt ja tunnenkin monia.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - elokuu 23, 2021, 20:28:27
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - elokuu 21, 2021, 10:10:02
Otetaan naisia ja (oikeita) lapsia, niin jää se raiskailu ja kurkun katkominen ehkä vähän vähemmälle.
Mitäs jos emme ottaisi edes naisia ja lapsia kulttuureista, jotka ovat varsin epäonnistuneita?
Eivät hekään meitä rikastuta, tuovat silti samaa kulttuuria meille?

Eivät naiset ja lapset mitään tuo, sillä nehän tapaavat olla nuoria miehiä joita alkaa vituttamaan uudessa kotimaassa ja Allah kutsuu heitä kun jotenkin pitää kapinoida sitä vastaan mistä ei tykkää (kun jostain syystä se ei ole optio että painuisi takaisin sinne mistä suku on lähtöjään).

Osa naisista saattaisi olla jopa semmoisia joita on pänninyt se synnyinmaan ankea meno, ja tykkäävät olla länsimaisessa maassa. Sallivatko länsimaiset suvaitsevaiset heille länsimaistumisen, se on sitten eri juttu.

MrKAT

#1487
Lainaus käyttäjältä: Juuli - elokuu 23, 2021, 20:49:28
Kuka on nähnyt ketään maahanmuuttajaa missään töissä tai tiedä jonkun olevan.  Ei näy kaupan kassoilla, ei lehdissä, ei telkussa, ei missään.
Etkö ikinä ole katsonut MTV:n uutisia?!? Shahin Doagu, uutistoimittaja, Iranin kurdi, useasti tv-uutisia juontanut.

Kiintiöpakolainen Iranista v:lta 1990.
Ja maahanmuuttajia ovat myös Roman Schatz (tv ja radio), Neil Hardwick( tv ja tv-sarjat Tankki täyteen jne).

Minua on hoitanut maahanmuuttaja-lääkäri, kassalla ostoksiani naputellut myyjä joka maahanmuuttaja,...jne.


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

MrKAT

#1488
Maahanmuuttajat(austaiset) on koulutetumpia (=lue: älykkäämpiä) kuin suomalaiset. (Hmm. tulee USA mieleen..):

-----
Tereza Dickson @terezadickson
... Espoon työllisyysaste on hyvä ja kasvussa. Maahanmuuttajat jopa korkeakoulutetummat kuin suomalaiset.
...
-----
Tereza Dickson
En löydä julkaisua, mutta muistan tuon tilaisuudesta, jossa käsiteltiin Espoon väestömuutosta v. 2019-2020. Tuo oli niin mielenkiintoinen havainto, että se jäi esityksestä mieleen. Mutta tuo tilastokeskuksen v. 2014 tilasto on suuntaa antava.

- https://twitter.com/terezadickson/status/1428348306292453382

Koska pj Purra valitti tai pelkäsi Espoon monikielisyyden pulinaa, niin mitä hän pelkää? Sitä että siellä ollaan älykkäämpiä kuin hän tai paremminkin älykkäämpää ja koulutetumpaa sakkia kuin persut jotka pienenee kuin pyy mualimanlopun eellä ja jäävät näiden maahanmuuttajien "raataviksi työläisorjiksi"?
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

On täysin naurettavaa väittää Suomen tai Euroopan ulkopuolisten olisivan paremminkoulutettuja, kun tiedämme noiden siirtolais/pakolaisten olevan osin jopa lukutaidotonta väkeä. He eivät osaa edes omaa äidinkieltään kirjallisella tasolla, miten sitten kieliä, joilla pärjäisi Euroopassa?
He ovat sosiaaliväkeä.
Bagdadin yliopisto ei ole ansio, se on sirkusdiplomi. Noita myydään ja ostetaan.

MrKAT

^Sinä väin väität mutta ne todistaa, sinä hävisit.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - elokuu 24, 2021, 00:49:22
^Sinä väin väität mutta ne todistaa, sinä hävisit.
Koska he menestyvät, eivätkä ole sosiaalitapauksia?
Niinkö? Kuten somalit?

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 23, 2021, 20:59:48
^
Olen nähnyt ja tunnenkin monia.

Kerros mullekin  ::) Mikä ihmeen peruste maahanmuutto on "Vuoden pakolaiseksi" valinta. Voitaisin yhtähyvin valita vaikka " Vuoden pottu." MItä on tehnyt "Vuoden pakolainen" kun verrataan vaikka "Vuoden Suomalainen." Ei potutkaan mitään tee. Kasvaa vaan kun lannoitetaan.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Juuli - elokuu 24, 2021, 06:48:22
Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 23, 2021, 20:59:48
^
Olen nähnyt ja tunnenkin monia.

Kerros mullekin  ::) Mikä ihmeen peruste maahanmuutto on "Vuoden pakolaiseksi" valinta. Voitaisin yhtähyvin valita vaikka " Vuoden pottu." MItä on tehnyt "Vuoden pakolainen" kun verrataan vaikka "Vuoden Suomalainen." Ei potutkaan mitään tee. Kasvaa vaan kun lannoitetaan.

Se, että sinä et jotain ole nähnyt, ei taida olla todistus siitä, että asiaa ei maailmassa ole.

Itse olen asioinut usean maahanmuuttajan kanssa, viimeksi kaupan kassalla, mutta myös postissa, taksissa (tästähän se riemu nousee) ja monessa muussa paikassa.

Kaikista ei aina vaan päältä päin maahanmuuttoa näe.

T: Xante

Hippi

Minun kampaajani on maahanmuuttaja ja juuri huomenna tulee 7 vuotta, kun olen hänen asiakkaana ollut. Viime torstaina rokotuspiikin antoi maahanmuuttaja. Lisäksi on tutuksikin tullut maahanmuuttajia tai maahanmuuttaja taustaisia siistijöitä, muita terveydenhoitoalan henkilöitä, postinjakajia, kaupan kassoja, bussikuskeja, rakennus/remontoija (myös työnjohtotalossa) ... luetteloa voisi jatkaa pitkästi.

Ainakin PK-seudulla olisi vaikea välttää näkemästä heitä työssään :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 24, 2021, 07:23:42
Lainaus käyttäjältä: Juuli - elokuu 24, 2021, 06:48:22
Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 23, 2021, 20:59:48
^
Olen nähnyt ja tunnenkin monia.

Kerros mullekin  ::) Mikä ihmeen peruste maahanmuutto on "Vuoden pakolaiseksi" valinta. Voitaisin yhtähyvin valita vaikka " Vuoden pottu." MItä on tehnyt "Vuoden pakolainen" kun verrataan vaikka "Vuoden Suomalainen." Ei potutkaan mitään tee. Kasvaa vaan kun lannoitetaan.

Se, että sinä et jotain ole nähnyt, ei taida olla todistus siitä, että asiaa ei maailmassa ole.

Itse olen asioinut usean maahanmuuttajan kanssa, viimeksi kaupan kassalla, mutta myös postissa, taksissa (tästähän se riemu nousee) ja monessa muussa paikassa.

Kaikista ei aina vaan päältä päin maahanmuuttoa näe.

T: Xante

Ei sekään että sinä näet ole todistus siitä etteikö niitä vetkuilisi pitkin vokkeja ja toreja. Olen itse nähnyt.  Suomeenhan kaivataan kuulemma korkeasti koulutettua työvoimaa kun omat koulutetut säntää muille maille markkinoille.  ;D

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Juuli - elokuu 24, 2021, 08:18:09
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 24, 2021, 07:23:42
Lainaus käyttäjältä: Juuli - elokuu 24, 2021, 06:48:22
Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 23, 2021, 20:59:48
^
Olen nähnyt ja tunnenkin monia.

Kerros mullekin  ::) Mikä ihmeen peruste maahanmuutto on "Vuoden pakolaiseksi" valinta. Voitaisin yhtähyvin valita vaikka " Vuoden pottu." MItä on tehnyt "Vuoden pakolainen" kun verrataan vaikka "Vuoden Suomalainen." Ei potutkaan mitään tee. Kasvaa vaan kun lannoitetaan.

Se, että sinä et jotain ole nähnyt, ei taida olla todistus siitä, että asiaa ei maailmassa ole.

Itse olen asioinut usean maahanmuuttajan kanssa, viimeksi kaupan kassalla, mutta myös postissa, taksissa (tästähän se riemu nousee) ja monessa muussa paikassa.

Kaikista ei aina vaan päältä päin maahanmuuttoa näe.

T: Xante

Ei sekään että sinä näet ole todistus siitä etteikö niitä vetkuilisi pitkin vokkeja ja toreja. Olen itse nähnyt.  Suomeenhan kaivataan kuulemma korkeasti koulutettua työvoimaa kun omat koulutetut säntää muille maille markkinoille.  ;D

Mutta kyllä se, että olen nähnyt, riittää todistamaan sinun huuhaa-epäilysi, ettei ketään ole nähty missään töissä, siksi, mitä se onkin, eli huuhaaksi.

T: Xante

Kopek

Kun mitä erilaisimpia "vuoden" henkilöitä valitaan, niin kai pakolainenkin voi kuulua sarjaan.

Asian voi nähdä monelta kantilta ja monenväristen silmälasien takaa.

Joku voi ajatella, että vuoden pakolaisen valinnalla kannustetaan muita pakolaisia pyrkimään samaan eli opettelemaan suomen kieli ja integroitumaan ja menestymään. Vuoden pakolainen olisi siis eräänlainen mallioppilas, jota muiden toivotaan seuraavan.

Toisen värisillä silmälaseilla katsova voi ajatella, että vuoden pakolaisen valinta on maahanmuutto- ja monikulttuurisuuspropagandaa. Meille ei-pakolaisille todistellaan, että näin hyvin kuka tahansa pakolainen voi pärjätä, kun vain annetaan tilaisuus. Maahanmuuttajissa on siis valtava potentiaali tulla vaikka miksi, joten heitä kannattaa ottaa lisää ja paljon.

En oikein tiedä, miltä kannalta olen tätä asiaa tarkastellut. En tiedä sitäkään, mikä "vuoden pakolaisen" valitsijoiden mielessä liikkuu ja mikä on ollut alun perin ideana perustaa tällainen titteli. Synnyttääkö arvosana kilpailua pakolaisten keskuudessa, kun moni haluaa olla vuoden pakolainen? Synnyttääkö se joillekin katkeruutta siitä, että he eivät tulleet valituksi? Onhan menestyneitä pakolaisia enemmän kuin yksi vuotta kohti. Joku vain valitaan.

Ei minulle mitään pahaa mieltä tai synkkiä ajatuksia ole tullut vuoden pakolaisten nimeämisestä. En ole ajatellut asiaa kovin syvällisesti. Olen ehkä lukenut henkilön tarinan ja todennut mielessäni, että ehkä nimenomaan hän on ahkeruudellaan ja sinnikkyydellään ja asemallaan statuksensa ansainnut. Asettaahan titteli tavallaan myös kantajalleen vastuuta. Joten onnea vain vuoden pakolaiselle.

Hayabusa

Maahanmuuttaja on, kuten viimeaikaisista viesteistä näkee, hyvin laaja käsite. Sen alle mahtuu monenlaisia tulijoita. Niin vokkinotkujia kuin huippuammattilaisia, joista ei edes huomaa heidän olevan muualta peräisin.

Ja miten kutsua henkilöä, joka on syntynyt Suomessa, mutta viettänyt suurimman osan elämästään ulkomailla ja sitten muuttaa Suomeen? Juuri kävin ammatillisen keskustelun sellaisen kanssa. Lisähauskuus asiassa on, että tällä hetkellä hän asuu minun synnyinseudulla ja minä hänen. Molemmilla takana kierros eri maita ja paikkakuntia - hänellä toki pidempi ja eksoottisempi.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Juuli

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 24, 2021, 08:32:20
Lainaus käyttäjältä: Juuli - elokuu 24, 2021, 08:18:09
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - elokuu 24, 2021, 07:23:42
Lainaus käyttäjältä: Juuli - elokuu 24, 2021, 06:48:22
Lainaus käyttäjältä: Hippi - elokuu 23, 2021, 20:59:48
^
Olen nähnyt ja tunnenkin monia.

Kerros mullekin  ::) Mikä ihmeen peruste maahanmuutto on "Vuoden pakolaiseksi" valinta. Voitaisin yhtähyvin valita vaikka " Vuoden pottu." MItä on tehnyt "Vuoden pakolainen" kun verrataan vaikka "Vuoden Suomalainen." Ei potutkaan mitään tee. Kasvaa vaan kun lannoitetaan.

Se, että sinä et jotain ole nähnyt, ei taida olla todistus siitä, että asiaa ei maailmassa ole.

Itse olen asioinut usean maahanmuuttajan kanssa, viimeksi kaupan kassalla, mutta myös postissa, taksissa (tästähän se riemu nousee) ja monessa muussa paikassa.

Kaikista ei aina vaan päältä päin maahanmuuttoa näe.

T: Xante

Ei sekään että sinä näet ole todistus siitä etteikö niitä vetkuilisi pitkin vokkeja ja toreja. Olen itse nähnyt.  Suomeenhan kaivataan kuulemma korkeasti koulutettua työvoimaa kun omat koulutetut säntää muille maille markkinoille.  ;D

Mutta kyllä se, että olen nähnyt, riittää todistamaan sinun huuhaa-epäilysi, ettei ketään ole nähty missään töissä, siksi, mitä se onkin, eli huuhaaksi.

T: Xante

Koska en ole nähnyt ketään maahanmuuttajaa työssä , vain sen yhden nojailijan se rittää minulle todistamaan ettei ne työssä käy. Runsaaasti vetkuilijoita sensijaan  olen nähnyt. Loppu. ;D