Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Maahanmuuttokeskustelu

Aloittaja Edward, huhtikuu 30, 2019, 09:44:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Toope - maaliskuu 04, 2020, 20:57:01
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - maaliskuu 04, 2020, 14:42:17
En tule ikinä hyväksymään valtavia muslimimiesten laumoja Suomessa. Piste.
Tuollainen ei paranna suomalaista yhteiskuntaa, se tulee haittaamaan kehitystä suuresti.

Piti minun tämäkin päivä vielä nähdä, että Toope moittii Norman asennetta muslimimiehiä kohtaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Saares

Vastuu sillä joka työntää näitä tulevia pakolaisia maailmaan toisten elätettäviksi.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - maaliskuu 05, 2020, 14:03:29
Niin, ehkä meillä on asiat tässä suhteessa aika kivasti, että ei oo edellytyksiä kantaa vastuuta. Joo. Silti mun mielestä kuitenkin pätee, että suunta on tunkiolle, jos ei globaalisti vastuuta kanneta. Mutta se ei ole mun käsissäni.
Ei se nyt mikään erityisen kiva asia silti ole .Jos maailma vaikuttaa kaoottiselle niin suo itsellesi se lohtu ja viisaus, että sitä se on aina ollut, ja tulee myös olemaan. Ei mitään uutta auringon alla!

Suomalaiset voisivat kantaa omissa mielissään ja omissa teoissaan vastuuta miten esimerkillisesti hyvänsä, eikä se silti olisi edes kissanpieru maailman melskeissä. Kannetaan vastuuta siitä missä sitä myös parhaimmin voidaan ja osataan eli omasta maastamme ja toisistamme. Maailmasta ei hätä ja kärsimys lopu, vaikka antaisit lopuksi viimeiset vaatteet päältäsi jollekin kerjäläiselle. Me olemme jo tehneet ja teemme nytkin paljon siihen nähden, mitkä reaaliset ja rajalliset resurssimme ovat. Omalla työllämme luotua yhteistä hyvää nyt vain ei kerta kaikkiaan riitä kaikille mahdollisille tulijoille. Ihmisiä ei pidä myöskään auttaa rajattomasti oman maansa kansalaisten turvallisuuden kustannuksella.

Eikä tämä ole vain Suomen tilanne. Euroopan valtiot ovat edelleen suuren taloudellisen rasituksen ja samalla poliittisesti epävakaan tilanteen alaisina vuoden 2015 aallosta, ei siitä ole edes vielä toivuttu. Pelkästään Suomi on käyttänyt nyt miljardeja turvapaikanhakijoihin ja heidän asioihinsa, eikä näiden vuosien aikana mitään uutta, ne kulut korvaavaa rahaa ole tupsahtanut yhtikäs mistään. Päin vastoin, joudumme ottamaan vain koko ajan lisää syömävelkaa. Ei se ole mitään globaalia vastuunkantoa, että haalimme tänne vain lisää kielitaidottomia, kouluttamattomia ja täysin päinvastaisia ydinarvoja kannattavia ihmisiä, kuin omalla kansallamme. Se on edesvastuutonta hajota ja hallitse -politiikkaa, joka todellisuudessa vain pitkällä tähtäimellä vähentää mahdollisuuksiamme siihen globaaliin vastuunkantoon! Asia ei siitä muuksi muutu, vaikka tämmöistä hölmöläistouhua sitten kannattaa myös moni aidosti hyväsydäminen ja hyväntahtoinen hölmö.
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu
Just yritin kyllä sanoa, että tämmöinen ei ole kohtuullista, mahdollista tai hyödyllistä.
No niin. Aina näissä joidenkin näennäisen kovastikin kiihkeissä auttamisenhaluissa törmätään siihen, että käytännössä henkilön nimeltä Joku Muu  kuuluu tehdä ne varsinaiset käytännön asiat, ja kantaa myös se todellinen vastuu. Yleensä se kuuluu väitteen mukaan "yhteiskunnalle", se kun on niin mukavan epämääräinen ja omasta navasta etäännyttävä taho - vaikka todellisuudessa se yhteiskunta olemme juurikin me, sinä ja minä!

Minulla ei ole mitään vaikeuksia myöntää, että en ottaisi yhtäkään Daesh-orpoa omalle kontolleni, vaikka minulla olisi käytettävissäni kaikki maailman resurssit. Lapsi itse ei ole tähän syyllinen. Minä en vain ole niin edesvastuuttoman härski ja perverssi, että kun en itsekään ottaisi sellaista taakkaa kontolleni, niin en myöskään vaadi sitä joltain epämääräiseltä "yhteiskunnalta", eli joiltain muilta. Olen jo aiemmin todennut, että yhden tällaisen lapsen tarvitsemaan hoitoon ja valvontaan ei tuhat euroa päivässä riitä. Ne, ketkä näitä lapsia nyt Suomeen niin palavasti halajavat, voivatkin ryhtyä rahoittamaan heitä omasta pussistaan tuhat euroa  päivässä (Se on pyöristys alakanttiin, olkaa hyvä). Kun nämä lapset kerran ovat niin erityisiä - jopa paljon erityisempiä, kuin omassa maassamme olevat hädänalaiset lapset - niin nyt sitten rahapussia auki vain. Ai niin, eikö omat rahat riitä? Että taasko meidän kaikkien muidenkin pitäisi sitten osallistua, kun teitä hellantuuteleita sattuu tämmöinen suorastaan mahdottoman hyväsydäminen projekti huvittamaan? Haistakaa nyt kuulkaa pitkä paska, ja maksakaa kiltisti ja vastuullisesti omasta pussistanne. Minä en teidän hulluuksianne halua rahoittaa sentin senttiä. Se Daeshin poppoo (Lapsensa mukaan lukien) leikkaisi teiltä kaikilta kurkut auki tosta vaan, jos voisivat. Yhtä hyvin voisitte mennä halaamaan ja paijaamaan vesikauhuista koiraa.

Auttakaa nyt ensin vain itseänne järkiinne, ennen kuin vaaditte muilta yhtään mitään.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Vaaraton Norsu

#813
Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 06, 2020, 01:05:22Ei se ole mitään globaalia vastuunkantoa, että haalimme tänne vain lisää kielitaidottomia, kouluttamattomia ja täysin päinvastaisia ydinarvoja kannattavia ihmisiä, kuin omalla kansallamme. Se on edesvastuutonta hajota ja hallitse -politiikkaa, joka todellisuudessa vain pitkällä tähtäimellä vähentää mahdollisuuksiamme siihen globaaliin vastuunkantoon!

Koska sen vastuunkannon sitten pitäisi alkaa?

EDIT. Ai niin joo, ei koskaan, kun ollaan niin pieniä.

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 06, 2020, 01:05:22
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu
Just yritin kyllä sanoa, että tämmöinen ei ole kohtuullista, mahdollista tai hyödyllistä.
No niin. Aina näissä joidenkin näennäisen kovastikin kiihkeissä auttamisenhaluissa törmätään siihen, että käytännössä henkilön nimeltä Joku Muu  kuuluu tehdä ne varsinaiset käytännön asiat, ja kantaa myös se todellinen vastuu. Yleensä se kuuluu väitteen mukaan "yhteiskunnalle", se kun on niin mukavan epämääräinen ja omasta navasta etäännyttävä taho - vaikka todellisuudessa se yhteiskunta olemme juurikin me, sinä ja minä!

Minulla ei ole mitään vaikeuksia myöntää, että en ottaisi yhtäkään Daesh-orpoa omalle kontolleni, vaikka minulla olisi käytettävissäni kaikki maailman resurssit. Lapsi itse ei ole tähän syyllinen. Minä en vain ole niin edesvastuuttoman härski ja perverssi, että kun en itsekään ottaisi sellaista taakkaa kontolleni, niin en myöskään vaadi sitä joltain epämääräiseltä "yhteiskunnalta", eli joiltain muilta.

Tuossa, kun aiemmin luettelin yhtenä "reunaehtonani" tässä keskustelussa, että "ei ole velvollisuutta hukkua pakoilaisten mukana" (ja johon minulta lainaamassasi kohdassa viittaan) tarkoitin, että... en ole vaatimassa, että kukaan vastentahtoinen uhraisi omaa elämäänsä pakolaisten eteen, tai me yhteiskuntana toimintakykyämme. Toisaalta sanoin myös, että saa tuntea tuskaa siitä, mitä pakolaisille on tapahtumassa, ja vaatia oman maan hallitukselta toimia sen suhteen. No, tämän takana kuitenkin seison, ja aion osaltani tukea poliitikkoja, jotka pakolaisten avustamiseksi ovat valmiita toimimaan.

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 06, 2020, 01:05:22Olen jo aiemmin todennut, että yhden tällaisen lapsen tarvitsemaan hoitoon ja valvontaan ei tuhat euroa päivässä riitä. Ne, ketkä näitä lapsia nyt Suomeen niin palavasti halajavat, voivatkin ryhtyä rahoittamaan heitä omasta pussistaan tuhat euroa  päivässä (Se on pyöristys alakanttiin, olkaa hyvä). Kun nämä lapset kerran ovat niin erityisiä - jopa paljon erityisempiä, kuin omassa maassamme olevat hädänalaiset lapset - niin nyt sitten rahapussia auki vain.

Löytyykö sieltä salaisista tietolähteistäsi myös tietoa, kauanko tämmöinen 1000e päivässä vaihe jatkuisi? Koskeeko tämä orpoja? Minkä ikäisiä orpoja?

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Saares - maaliskuu 05, 2020, 20:06:00
Vastuu sillä joka työntää näitä tulevia pakolaisia maailmaan toisten elätettäviksi.

Eli nyt juuri Turkilla ja Venäjällä. Mitäs meinasit tehdä, jotta saat nämä vastuunsa kantamaan?

T: Xante

Xantippa

Minusta on oikein mielenkiintoista, että joillekin meistä kelpaa mainiosti vähemmistöryhmän leima, kun se koskee suomalaisuutta.

Kerrotaan, minkälainen pikkupikkuruinen ryhmä on suomalaiset. Odotetaan, että tämä vähemmistöryhmä tulee positiivisesti syrjityksi, saa etuja, kuten vastuuvapaus ympäristöteoista, kun eihän me tälläisellä vähemmistöllä voi olla mitään merkitystä, kissanpieru ollaan. Marginaalissa! Toki tietysti meidän erityisongelmamme tulee ottaa muiden huomioon, meidän metsät, meidän maatalous, meidän kuulkaa suojellut karjalanpiirakat. Se on selvää, että meidän äänemme kuuluu kuulua, meidät pitää kutsua mukaan kaikkeen ja meidän täytyy saada vaikuttaa. Me olemme erityisryhmän ääni ja meillä on hirmuisen paljon annettavaa kaikille konsepteille ja muullekin, se pitää ymmärtää.

Hauskaa tässä on se, että yleensä nämä ovat samoja ihmisiä, joiden mielestä Suomessa vähemmistöjen tulisi pitää turpansa kiinni, kun asioista puhutaan. Moititaan hyvissignaloijiksi heitä, jotka huomauttavat, että pitäisikö tässä noiltakin kysyä. Nimitellään kiintiövähemmistöläisiksi heitä, jotka uskaltavat tulla esille. Heitä ärsyttää, kun nämä ovat koko ajan mediassa esillä, mokomat marginaalit!

Itse en näe, että minun vastuuni yksilönä voisi olla missään maailmaa koskevaa asiaa sen vähäisempi kuin jonkun saksalaisen, ranskalaisen, jne yksilön sillä perusteella, että olen suomalainen.

Katson, että mieluummin kuin esitän ajatusta, että ei Suomen teoilla ole väliä, pikkaisia kun ollaan, pyrin siihen, että Suomi osallistuu kaikilla voimavaroilla ongelmien ratkaisuun. Väite, että resurssimme ovat niin pienet, että ei niitä pidä muihin tuhlata, on bullshittiä. Totta kai meillä on resursseja tarjota ratkaisuja vaikkapa teknologian kautta. Totta kai meillä on resursseja osallistua yhteiseen päätöksentekoon. Ja ihan on meillä resursseja kantaa vastuuta.

T: Xante

Vaaraton Norsu

#816
Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 06, 2020, 01:05:22
Se Daeshin poppoo (Lapsensa mukaan lukien) leikkaisi teiltä kaikilta kurkut auki tosta vaan, jos voisivat. Yhtä hyvin voisitte mennä halaamaan ja paijaamaan vesikauhuista koiraa.

Eiks tää nyt oo kumminkin vähän kärjistys? *

Siitä, kun sanoit, että pakolaisten auttaminen vähentää pitkällä tähtäimellä mahdollisuuksia globaaliin vastuunkantoon. Sikäli kun näin, niin tosi iso osa siitä vaikutuksesta tulee pakolaisten auttamisesta aiheutuvasta vastareaktiostaa täällä Suomessa. Tätä auttais tosi paljon, jos odinit ym. vaan nielis kiukkunsa ja alkais elämään niitten kanssa samassa maassa ilman nillittämistä. => Suomen toimitakyky taas likimäärin ennallaan., ja valmiina kohtaamaan uusia haasteita.

* Okei, riippuu tietenkin vhän siitä, miten epämääräinen ilmaisu "Daeshin poppoo" tulkitaan.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 06, 2020, 09:05:24

Katson, että mieluummin kuin esitän ajatusta, että ei Suomen teoilla ole väliä, pikkaisia kun ollaan, pyrin siihen, että Suomi osallistuu kaikilla voimavaroilla ongelmien ratkaisuun. Väite, että resurssimme ovat niin pienet, että ei niitä pidä muihin tuhlata, on bullshittiä. Totta kai meillä on resursseja tarjota ratkaisuja vaikkapa teknologian kautta. Totta kai meillä on resursseja osallistua yhteiseen päätöksentekoon. Ja ihan on meillä resursseja kantaa vastuuta.

T: Xante

Joku  voi ottaa tuon vastuukysymyksen todesta ja alkaa kantamaan maailman murheita oman elämänsä kautta- otatko siis vastuun tuosta asiasta heidän ahdistumisestaan?

"Viisasta" voi olla myös asian hahmottaminen isommassa mitassa ja huomata omansa ja oman maansakin vähäinen asema maailman myrskyissä.

Joten turha pyrkimys on tuuleen huutamista jota jokainen voi tietenkin harjoittaa, jos siltä tuntuu.

Xantippa

#818
Lainaus käyttäjältä: Karikko - maaliskuu 06, 2020, 10:52:43
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 06, 2020, 09:05:24

Katson, että mieluummin kuin esitän ajatusta, että ei Suomen teoilla ole väliä, pikkaisia kun ollaan, pyrin siihen, että Suomi osallistuu kaikilla voimavaroilla ongelmien ratkaisuun. Väite, että resurssimme ovat niin pienet, että ei niitä pidä muihin tuhlata, on bullshittiä. Totta kai meillä on resursseja tarjota ratkaisuja vaikkapa teknologian kautta. Totta kai meillä on resursseja osallistua yhteiseen päätöksentekoon. Ja ihan on meillä resursseja kantaa vastuuta.

T: Xante

Joku  voi ottaa tuon vastuukysymyksen todesta ja alkaa kantamaan maailman murheita oman elämänsä kautta- otatko siis vastuun tuosta asiasta heidän ahdistumisestaan?

"Viisasta" voi olla myös asian hahmottaminen isommassa mitassa ja huomata omansa ja oman maansakin vähäinen asema maailman myrskyissä.

Joten turha pyrkimys on tuuleen huutamista jota jokainen voi tietenkin harjoittaa, jos siltä tuntuu.

Otatko sinä vastuun siitä, mitä muut ottavat todesta täällä kirjoittelustasi? Minä puhuin itsestäni, muut puhukoot puolestaan.

Jos "viisaasti" huomaa omansa ja maansa vähäisen aseman maailman myrskyissä, lienee "viisasta" sitten antaa päätöksen teko muiden vahvempiin käsiin. Oletko tähän valmis itsesi ja maasi puolesta?

T: Xante

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 06, 2020, 10:57:19
Lainaus käyttäjältä: Karikko - maaliskuu 06, 2020, 10:52:43
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 06, 2020, 09:05:24

Katson, että mieluummin kuin esitän ajatusta, että ei Suomen teoilla ole väliä, pikkaisia kun ollaan, pyrin siihen, että Suomi osallistuu kaikilla voimavaroilla ongelmien ratkaisuun. Väite, että resurssimme ovat niin pienet, että ei niitä pidä muihin tuhlata, on bullshittiä. Totta kai meillä on resursseja tarjota ratkaisuja vaikkapa teknologian kautta. Totta kai meillä on resursseja osallistua yhteiseen päätöksentekoon. Ja ihan on meillä resursseja kantaa vastuuta.

T: Xante

Joku  voi ottaa tuon vastuukysymyksen todesta ja alkaa kantamaan maailman murheita oman elämänsä kautta- otatko siis vastuun tuosta asiasta heidän ahdistumisestaan?

"Viisasta" voi olla myös asian hahmottaminen isommassa mitassa ja huomata omansa ja oman maansakin vähäinen asema maailman myrskyissä.

Joten turha pyrkimys on tuuleen huutamista jota jokainen voi tietenkin harjoittaa, jos siltä tuntuu.

Otatko sinä vastuun siitä, mitä muut ottavat todesta täällä kirjoittelustasi? Minä puhuin itsestäni, muut puhukoot puolestaan.

Jos "viisaasti" huomaa omansa ja maansa vähäisen aseman maailman myrskyissä, lienee "viisasta" sitten antaa päätöksen teko muiden vahvempiin käsiin. Oletko tähän valmis omasi ja maasi puolesta?

T:

Kysymys on siis huutaako tuuleen, vai jättääkö huutamatta, kun huomaa sen turhaksi.

Omissa asioissa voi vaikuttaa ja siinä miten niitä hoidetaan, turha alkaa kiukutella maailman valtiaille miten he hoitavat omakseen mieltämiään asioita.

Neuvoja he tuskin kovin paljon kuuntelevat, korkeintaan määrittelevät oman suhtautumisensa liian innokkaasti iholle pyrkiville "osallistujille".

Maailmaa ei voi myöskään pelastaa, maailmalta itseltään johon ihminenkin pyrkimyksineen kuuluu.

Sekaannus voi vain lisääntyä sitä enemmän mitä enemmän on sitä soppaa hämmentämässä.
Ihmisrakkaus tai humanismi on aate jota on tietenkin hyvä kannattaa, mutta se ei auta mitään kuten ei mikään muukaan aatteellisuus. Aatteet vaihtuvat aika herkästi ja muuttuvat tilanteiden seurauksena, eurooppakin on kovasti taas muuttumassa "pahempaan suuntaan".  Jostainhan sekin kertoo, ehkä ihmismielestä.

Brutto

Ohisalon sekoilu hallituksessa alkaa olla jo uskomatonta. Eilisellä kyselytunnilla hän veti aivan omaa linjaansa siitä, tukeeko Suomi Kreikan toimia. Ei hallituksen ministeri voi olla oppositiossa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Saares

Xantippa:
"Itse en näe, että minun vastuuni yksilönä voisi olla missään maailmaa koskevaa asiaa sen vähäisempi kuin jonkun saksalaisen, ranskalaisen, jne yksilön sillä perusteella, että olen suomalainen."

Unohdit venäläiset ja syyrialaiset jotka ovat tämänkin sopan aiheuttaneet. He jos ketkä voisivat vaikuttaa ongelman ratkaisuun.

Aave

#822
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu - maaliskuu 06, 2020, 08:34:45
Koska sen vastuunkannon sitten pitäisi alkaa?

EDIT. Ai niin joo, ei koskaan, kun ollaan niin pieniä.
Suomi on kantanut ja kantaa vastuutaan koko ajan. On järjetöntä edes kuvitella muuta. Suomi on tälläkin hetkellä osallisena useissa YK:n projekteissa, niiden lisäksi rauhanturvatoiminta, taloudelliset avustukset, erilaisten järjestöjen toiminta, omat rakennusprojektit, ja niin edelleen. Eivät autettavat maailmasta lopu. Ennemmin loppuisivat suomalaisten rahat - yhdessä kullinluikauksessa, jos tarkkoja ollaan. Maassamme on niin kiintiöpakolaisia, turvapaikanhakijoita kuin siirtolaisia suhteessa väkilukuun ihan riittämiin, ja heihin palaa valtavat määrät veronmaksajien rahaa. Näistä massoista valtaosa eí tule ikinä integroitumaan, ja samalla he elävät kantasuomalaisten tekemällä työllä. Ei sitä pidä ihmetellä, että sellainen turhauttaa nyt monia täällä Suomessakin. Ikään kuin meillä ei olisi omasta takaa työttömiä ja puutteen alaisia.
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu
Tuossa, kun aiemmin luettelin yhtenä "reunaehtonani" tässä keskustelussa, että "ei ole velvollisuutta hukkua pakoilaisten mukana" (ja johon minulta lainaamassasi kohdassa viittaan) tarkoitin, että... en ole vaatimassa, että kukaan vastentahtoinen uhraisi omaa elämäänsä pakolaisten eteen, tai me yhteiskuntana toimintakykyämme. Toisaalta sanoin myös, että saa tuntea tuskaa siitä, mitä pakolaisille on tapahtumassa, ja vaatia oman maan hallitukselta toimia sen suhteen. No, tämän takana kuitenkin seison, ja aion osaltani tukea poliitikkoja, jotka pakolaisten avustamiseksi ovat valmiita toimimaan.
Yhteiskunnan toimintakykyä on menetetty jo. Hallinto-oikeus on edelleen tukossa turvapaikanhakijoiden valituskirjelmistä, turvapaikkajärjestelmä joutui niin kovaan rasitukseen että tilanne aiheutti muutoksia lakeihin, ja tiedustelu ja poliisi ylityöllistettyinä suhteessa resursseihin. Nämä nyt vain muutamina esimerkkeinä.

Edelleen: Teillä fiilistelijöillä ja arvoidealisteilla menee systemaattisesti puurot ja vellit sekaisin. Sinäkin ryhdyit fiilistelemään pakolaisista, vaikka Turkin puolelta ei tule yhtään varsinaista pakolaista, ja siinä vaiheessa kun he ovat päätyneet Suomeen asti, heidän pakolaisuudestaan ei ole enää mitään jäljellä. Opettele erottamaan toisistaan siirtolaisuus, turvapaikanhaku, ja pakolaisuus. Ne vaikuttavat menevän sinullakin yhteen uhri- ja marttyyrinippuun, jossa kaikki ovat pakolaisia, ja kaikilla kauhia hätä ja murhe! Jos pakolaisuutta on mielestäsi se, että tarjottu ruoka on pahaa, majoitus surkeaa (Vaikkahan olisi suomalaisessa hotellissa!) ja rahaa ei saa tarpeeksi (!) niin voin kertoa, että minulla on ihan eri käsitys siitä, mitä pakolaisuus tai turvapaikanhaku on.
Lainaus käyttäjältä: Vaaraton Norsu
Löytyykö sieltä salaisista tietolähteistäsi myös tietoa, kauanko tämmöinen 1000e päivässä vaihe jatkuisi? Koskeeko tämä orpoja? Minkä ikäisiä orpoja?
Tietolähteeni eivät ole salaisia, mutta edellä mainitsemaani tutkimusta en tänne linkitä. Siinä käsitellään vain sitä, mitä pelkän turvapaikkajärjestelmän ylläpito maksaa, ei mitään muuta. Tarkoitus on samalla suojata sen tehneitä ihmisiä ja usko pois, se päätös palvelee enemmän monikulttuurisuuden kannattajia ja maailman pakolaisia itkeviä, kuin maahantulon vastustajia.

Mitä kuvittelet, kauanko se jatkuisi? Kun hoitojonot ovat nytkin keskimäärin kahdeksan kuukautta, se tarkoittaa heidän kohdallaan vähintään vuosia laitoshoitoa (Toki kodinomaisissa puitteissa, eivät lastenpsykiatrian klinikat mitään kliinisiä sairaalarakennuksia ole), pahimmassa tapauksessa koko loppuelämäänsä. Nämä ovat erikoistason pitkäaikaista hoitoa vaativia tapauksia, ja hinnat ja kesto sen mukaista. Norjassa on laskettu, että tavan siirtolainen/pakolainen/turvapaikanhakija, joka jää pysyvästi maahan eikä integroidu eikä työllisty, elinkaarikustannukset ovat n. miljoonan per nuppi. Näissä tapauksissa miljoona per nuppi ei riitä, kuin ehkä tenavasta kouluikäiseksi. Alakanttiin pyöristetty arvio kun on, että yksi hoitovuosi per vastaanotettu lapsi maksaisi meille yhteiskuntalaisille n. 365 000 euroa.

Monikulttuuriuden kannattajien ja maailmansyleilijöiden laskentataidot ja talousosaaminen ovat tyypillisesti huonossa jamassa. nämä asiat ovat niin vaikeita ja ikäviä, ja sitä paitsi rahaahan tulee vaikka kaupan seinästä.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Vaaraton Norsu

Lainaus käyttäjältä: Karikko - maaliskuu 06, 2020, 10:52:43
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 06, 2020, 09:05:24

Katson, että mieluummin kuin esitän ajatusta, että ei Suomen teoilla ole väliä, pikkaisia kun ollaan, pyrin siihen, että Suomi osallistuu kaikilla voimavaroilla ongelmien ratkaisuun. Väite, että resurssimme ovat niin pienet, että ei niitä pidä muihin tuhlata, on bullshittiä. Totta kai meillä on resursseja tarjota ratkaisuja vaikkapa teknologian kautta. Totta kai meillä on resursseja osallistua yhteiseen päätöksentekoon. Ja ihan on meillä resursseja kantaa vastuuta.

T: Xante

Joku  voi ottaa tuon vastuukysymyksen todesta ja alkaa kantamaan maailman murheita oman elämänsä kautta- otatko siis vastuun tuosta asiasta heidän ahdistumisestaan?

"Viisasta" voi olla myös asian hahmottaminen isommassa mitassa ja huomata omansa ja oman maansakin vähäinen asema maailman myrskyissä.

Ton, että ottaa maailman tuskan harteilleen, on siitä harmillinen lähestymistapa, että sit saattaa olla valmis hukkumaan maailman mukana, vaikkei se ois ehkä muuten väistämätöntä. Ja niin kuin Aave huomauttaa, tämmöinen saattaa tulla yrittäneeksi vetää muitakin mukanaan. Hyvä puoli tämmöisessä taas on, että siinä "pahan" todeksi hyväksymisen kieltämisen takana on ilmpulssi muuttaa maailmaa. Että ei olla vaan passiivisia vastanottajia, niin kuin Aave, tyyliin, "isot tekee ja minä löydän itelleni elämän edellytykset niitten liepeistä".

Toinen tapa olla ottamatta vastaan "maailman pahuutta" on että kieltäytyy katsomasta sitä ollenkaan. Aattelee, että ei koske mua. Alunperinkin huonoja ihmisiä. (Omaa syytään.) Tästä puuttuu se impulssi muuttaa maailmaa. Passivisesti odotetaan semmoista hetkeä, jossa toimia oma nahka pelastaen. Mun mielestä tääkin on maailman pahuuden vastaanottamisesta kieltäytymistä ainakin siinä mielessä, että siihen ei tunteita juuri uhrata, eikä sitä juuri ajatella. Siinä mielessä se on ikään kuin mielestä ulos suljettuna.

Mun mielestä viisaus on ilmiselvästi jossain näitten välissä, eikä tässä jälkimmäisessä ääripäässä, niin kuin tunnut ehdottavan.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Aave - maaliskuu 06, 2020, 11:53:42
Suomi on kantanut ja kantaa vastuutaan koko ajan. On järjetöntä edes kuvitella muuta. Suomi on tälläkin hetkellä osallisena useissa YK:n projekteissa, niiden lisäksi rauhanturvatoiminta, taloudelliset avustukset, erilaisten järjestöjen toiminta, omat rakennusprojektit, ja niin edelleen.

Kysymys kuuluukin, mitä kissanpieru tuolla tekee?

Toistuvasti esität, että esim Haavisto ei voi puhua Kreikan leireiltä tuotavista lapsista, ennen kuin ottaa itse kotiinsa pakolaislapsen. Samaa logiikkaa et sovella Suomeen tai suomalaisiin = pitäisi mennä maailman foorumeilla asioitaan esittelemään ja mielipiteitään laukomaan vasta, kun on ollaan valmiita ottamaan kaikkinainen vastuu ilman itkua siitä, miten kissanpieru ollaan.

T: Xante