Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asiakaspalvelusta

Aloittaja Edward, lokakuu 15, 2019, 07:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - syyskuu 25, 2023, 13:34:08
Tänään saatoin tuntea itseni onnekkaaksi, kun POSTI onnistui tuomaan kirjeenä toimitetun paperilaskun juuri eräpäivänä. Sopivasti sattui eräpäivä ja Postin jakelupäivä kohdakkain samalle päivälle. Tasan kaksi viikkoa on kirje ollut matkalla, sillä en usko, että firma tai sen käyttämä tulostuspalvelu on jäänyt tulostamaansa kirjettä hautomaan omissa nurkissaan.

Olin ajatellut, että otan tuolta firmasta tulevat muutamat laskut paperilla, mutta on tuo pakko E-laskuksi laittaa, kun seuraavalla kerralla en välttämättä ole yhtä onnekas.

Oliskohan printtausfirma lähettänyt postilla kirjeet lajittelufirmaan? Joskus nämä yksikkökustannusten minimointiharjoitukset tuottavat aivan käsittämättömiä kiemuroita ja loppuasiakkaalle harmaiden hiusten lisäksi yllättävän suuret kustannukset.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

^
No, tuossa tapauksessahan Posti on ollut erittäin ripeä eikä mitään vahinkoakaan päässyt syntymään. Minähän odottelen edelleen kevään yhtiökokousaineistoa, joka edelleen on saamatta :P

Postin toiminta on kyllä aiheuttanut sen, että kaikki mitä vaan voi muuttaa sähköpostia käyttäväksi, on jo muutettu. Näin siitäkin huolimatta, että mieluummin lukisin paperilta esim juuri kokousaineistot, jotta voisin tehdä kynällä merkintöjä paperille. Edelleen on se tulostin ostamatta, kun en oikein keksi mihin sen sijoittaisin. Kun sillä olisi vain satunnaista käyttöä, niin en haluaisi sen olevan mikään katseenvangitseva sisustuselementti :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Jaska - lokakuu 17, 2023, 02:36:15
Lainaus käyttäjältä: Jaska - syyskuu 26, 2023, 01:15:39
Sain julkisesta terveydenhuollosta maksumuistutuksen puoli vuotta aimmin maksamattomasta laskusta. Kirjoitin annettuun sähköpostiosoitteeseen kysyäkseni mitä maksu koskee kun selityksenä karhussa pli vain laskun päiväys, numero ja summa. Samalla kerroin, että maksumuistuksessa kerrottua webbiosoitetta ei netistä löydy.
Sain avälittömästi automaattivastauksen, ellä käsittelyssä on ruuhkaa ja vastataan kun ehditään. Ei vielä ole ehditty vaikka kysyin yli kaksi vikkoa sitten ja muistutksen eräpäiväkin oli yli viikko sitten. Maksoin sen kyllä ja odottelen tietoa mistä maksoin.

Toista kuukautta viestistäni tuli sähköpostiin vastaus:


Potilaslaskutus Potilaslaskutus (Potilaslaskutus@xxx.fi)
on lähettänyt sinulle salassapidettävää tietoa sisältävän viestin.
lock
[Avaa viesti]
Salattu viesti. Krypterat meddelande. Encrypted message.

Linkin takana netissä pyydettin pyytämään avauskoodi sähköpostiin. Koodilla pääsi sitten avaamaan salakirjoitetun viestin, jonka paljastan tässä:

Hei,
kiitos viestistäsi. Pahoittelemme viivästystä palvelussamme.
Jotta voimme tarkistaa asianne, meidän tulee ensin tunnistaa teidät.
Saisimmeko tunnistusta varten seuraavat tiedot:
-syntymäaika
-koko nimi (myös mahdollinen toinen nimi)
-kotiosoite
Saatuamme tiedot jatkamme asianne käsittelyä.

Ystävällisin terveisin,
Tuulia K.
reskontranhoitaja

Digitaali- ja väestöviraston tehottomuuden maksimoiva typeryyys näkyy lvinneen terveydenhoitoonkin. Todistaakseni, että olen kyselemäni muistutuksen saaja, kerroin tietoni kommenttien säestyksellä:

Eipä ihme, että käsittely kestää, kun on tehty näin hankalaksi. Yli kuukaudessa saitte aikaiseksi kysyä, tiedänkö tiedustelemani muistutuslaskun vastaanottajan nmen ja osoitteen.

Oleellinen asia kyselyssäni oli

    - Kertokaa muistutuslaskussa, minkä asian laskutuksesta on kyse.
       Esimerkiksi päivämäärä ja yksikkkö, jossa käynnistä veloitetaan
       Mistä minun olisi pitänyt nähdä, että muistutuslasku ei ole huijaus?
     - Korjatkaa muistutuslaskun tekstissä oleva väärä nettiosoite


Karhutun maksun maksoin heti. Nyt jännityksellä odotan ehkä jo tänä vuonna salassa pidettävää ilmoitusta, mitä se koski.


Mielenkiintoinen stoori, elleivät tiedä henkilön osoitetta nimeä eivät oikein mitään muutakaan, mutta osaavat lähettää sentään laskun.

Tämä lienee yksi syy miksi itse koetan välttää suoralaskutuksia ja muita senkaltaisia asioita näin diki-ajasta huolimatta. Paperisessa laskussa on jotain konkreettista, eikä tarvitse tulostaakaan itselleen jos sellainen tarve on. No joitain laskuja  tulee kyllä suoraankin..

Hippi

Itse asiassa samanlainen "tunnistaminen" tehdään, kun verkkopalveluoperaattorini myyntitykki soittaa puhelimeeni, niin esittäytymisen jälkeen hän kysyy osoitteeni ja syntymäajan vai olikohan se peräti koko hetun varmistaakseen, että minä (eli liittymän haltija) olen vastannut puhelimeen. Kyllähän tuo s-postilla kysely vertautuu täysin tuohon puhelimessa tapahtuvaan tunnistamiseen. Tosin kummassakin tapauksessa kysymykset on sellaisia, joihin joku lähiomainenkin pystyy vastaamaan jokseenkin miettimättä, jos sattuisi olemaan puhelimeen vastannut tai Jaskan tapauksessa s-postin kautta asioiva henkilö.

Ilmeisesti jossain henkilötietolaissa on sanottu, että henkilötietoja ja etenkin arkaluontoisia tietoja käsiteltäessä tulee asiakas tunnistaa. No, mitenpä noissa tapauksissa voidaan tarkistus tehdä kuin kysymällä tuollaiset tyhmältä vaikuttavat kysymykset. Eihän tuo ole mitenkään vedenpitävää, mutta parempaakaan ei ole keksitty. Ainakin voivat sanoa, että tekivät parhaansa asiakkaan tunnistamiseksi. Ilmeisesti videoyhteyttä ei voida vaatia, että sen kautta näytettäisiin henkilökortti ja pärstä, niin oltaisiin astetta varmemmalla pohjalla tunnistamisessa.


Nuo suoravelotuslaskut on näppäriä ja olen verkkopankin asetuksista laittanut, että laskun saapumisesta ilmoitetaan s-postilla. Jos en tunnista oikeaksi laskua, voin verkkopankissa poistaa sen maksuun menevistä ja ottaa laskun kuvan itselleni selvittelyä varten. Pankin ilmoituksessa on laskuttajan nimi ja euromäärä ja niiden perusteella voi jo helposti nähdä onko se ok vai vaatiiko selvittelyä. Lisäksi on E-laskuttajille kullekin oma euroraja, jota suurempi lasku vaatii minun hyväksynnän. Rajan olen laittanut aika lähelle normaalia kuukausimaksua, joten pienikin poikkeama aiheuttaa enemmän työtä, mutta varmistaa, että virheellinen tai muuten outo summa laskussa ei livahda minulta vahingossa läpi sormien.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska


Omaksi häpeäkseni on myönnettävä, että maksettuuani karhun olen löytänyt myös alkuperäisen maksamattoman laskun, jossa maksun aihe (poliklinikkakäynnin päivämäärä maaliskuussa) esitettiin. Posti ei ollut laskua hukannut kuten arvailin. Normaalisti kyllä laitan saamani laskun heti verkkopankkiin maksuun eräpäivällään, poikkeustapauksissa jätän vielä hyväksymättä.

Asetetuilla ylärajoilla automaattisesti  hyvksyttävinä e-laskuvaltuutuksina minullakin toistuvat tietoliikenne-, asumis- yms maksut ovat.

Puoli vuotta myöhemmin sain siis karhulaskun enkä muistanut edes laskutettavaa maaliskuulta. Laskutettavan tapahtuman päivämäääkin olisi minulle riittänyt tarkistamiseen. Olisin soittanut, mutta puhelinaika oli jo ollut 9-12 ja oli perjantai-iltapäivä. Niin kirjoitin sähköpostiin kyselyn, mitä on laskutettu maksukehotuksessa mainitussa laskunumerossa. Odotin vastausta ennen eräpäivää, joka oli kuukausi sitten. Lähetin sähköpostiosoitteella, jossa on sama nimi kuin nimeämässäni  karhulaskussa ja sen perusteena olevassa laskussa vastaanottajana. Syntymäaikani kertominen toki puhuu sen puolesta että minä olen minä. Aika myöhäinen aika varmistella, että maksukehotuksesta kysyjä on kehotuksen vastaanottaja.

Salakirjoitettua tiestintää haluttiin siis siksi että voivat salaa pyytää syntymäaikaani ja minä salaa sen kertoa. Webbisivulla oli tämän SMF:n viestilaatikon kaltainenkehys, josa oli salauksesta purettu teksi ja johon sain oman tekstini kirjoittaa. Joku MicroSoftin salakirjoituspalvelu vaikutti olevan. Nyt mielenkiinnolla odotan, salakirjoittavatko myös sen jonka ovat maaliskuussa laskukirjeessä lähettäneet. Olen utelias enkä kerro laskuttajalle, että maksun aiheen olen saanut selvitettyä.

Jos katsotte edelliseen viestiini kopioidun saamani sähköpostitekstin, niin ymmärrätte, ettei laskuttajan salausjärjestely oikein luottamusta herättänyt.

Hippi

Oikeastaan tämä on ärsytys, mutta samalla myös kyse on asiakaspalvelusta.

Nyt olen joutunut useampaan otteeseen käyttämään eläinlääkäriaseman palveluita. Pakko turvautua siihen isoon ketjuun, joka on vähitellen varmaan suuren osan pienemmistä kaapannut haltuunsa. Ei oikein muuta ole tässä lähellä tarjolla. Kaikissa eläinlääkäripalveluissa, joita olen joutunut käyttämään, on oikein mukavaa henkilökunta ja palvelu ystävällistä ja hinta sen mukainen eli kallista on, kun ei näille maatiaiskissoille ole tullut vakuutustakaan otettua.

Kun kerran hinta muutenkin on tapissaan, niin ihmetyttää miksi ajanvarauksen puhelut on melkoisen hintavia, 0,42 €/min + pvm/mpm. Nettiajanvaraus on ilmainen, mutta jos sen valikosta ei löydy sopivaa käynnin syytä, niin kehotetaan soittamaan. Samoin joihinkin toimenpiteisiin annetaan puhelimitse erilliset ohjeet.

Nytkin Aatun diabeteksen hoidon aloituksen ensimmäisen kontrollikäynnin ajanvaraus piti tehdä puhelimitse, jotta sain ohjeet käyntiä varten. Puhelu kesti melkein 10 minuuttia, kun hoitaja kyseli Aatun vointia ja alkoi arpoa, jotta olisiko 2 viikkoa hoidon aloittamisesta liian aikaisin, kun lääkäri oli laittanut, että 3-4 viikon päästä. Näin siksi, että heillä ei vielä ollut aikoja tarjolla kolmen viikon päähän. Lopputulos oli, että sain kyllä ohjeet, mutta aika jäi varaamatta ja teen sen netistä itse tai soitan sitten, kun avautuu varauksiin viikko, jolle aika halutaan.

Minusta nuo ajanvarauksen puhelut pitäisi olla normaalin hintaisia ja sisältyä muutenkin korkeaan käyntimaksuun, joista jotain klinikkamaksua on jo melkoinen summa (40 euroa)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Sama linja jatkuu, mutta tänne mieluummin kuin ärsytyksiin.

Tilasin netin kautta kissanruokaa, ettei tarvitse alkaa kruisailla pitkin ja poikin, kun sitä diabeetikon erityisruokaa ei ole edes kaikilla eläinlääkäriasemilla. Tilaus käsiteltiin nopeasti ja vain viikonloppu välissä hidasti paketin matkaa. Nyt aamulla tuli tekstarina ilmoitus, että paketti on pian noudettavissa automaatista, joka ei ollutkaan se, minkä tilauksessa olin valinnut. Tulen saamaan vielä toisen ilmoituksen, kun paketti on noudettavissa.

Ok, tietty sinne K-supparin automaattiin ei mahdu ja ensimmäinen harmistus oli, etten osannut kadun nimeä paikallistaa, joten mistähän kaukaa paketti pitää hakea. Mutta toinen harmistus olikin sitten jo vitutus. Ilmoituksessa kerrottiin, että Lokeron avaamiseen tarvitset Paketit-äpin ja bluetooth-yhteyden puhelimestasi. Lataa Paketit-äppi omasta sovelluskaupastasi.

Miksi ihmeessä ei ollut mitään mainintaa, kun valitsin Matkahuollon paketin toimittajaksi, että saadakseni paketin, minulla pitää olla äppi ja BT puhelimessani? Entä, miten pakettini kävisi, jos minulla ei olisi älypuhelinta lainkaan? Kenellekään ei varmaan ole jäänyt epäselväksi että olen digiänkyrä enkä halua puhelimeeni mitään äppejä, jotta selviäisin arkisista toimistani. Nyt minut siihen pakotetaan.

Kartasta katsoin, niin noutopiste on itse asiassa lähempänä kuin se, mihin olin paketin pyytänyt. Mutta sitä ihmettelen, että siinä ei mitään kauppaa tai muuta vastaavaa julkista tilaa ole, vaan ihan tavallinen asuinrakennus. Tosin tuon sanottiin olevan ulkoautomaatti, joten kai sinne pääsee, mutta ei ole ketään joka auttaisi, jos jään pulaan pakettini kanssa.

Matkahuolto menetti nyt yhden asiakkaan. Sen kautta en tilaa enää mitään ja jos vaihtoehtoja ei ole, niin jääköön tilaamatta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hiha

Lainaus käyttäjältä: Hippi - marraskuu 21, 2023, 08:30:37
Miksi ihmeessä ei ollut mitään mainintaa, kun valitsin Matkahuollon paketin toimittajaksi, että saadakseni paketin, minulla pitää olla äppi ja BT puhelimessani?

Matkahuolto voi olla oman mainontansa uhri  ::)  Viimeisen kuukauden aikana olen nähnyt noin tuhat mainosta, jossa he kertovat kuinka erinomaisia he ovat ja miten helppoa kaikki on kun LATAAT HEIDÄN APPINSA. Ehkä he kuvittelevat jotta koko maailma nyt tuntee heidät, heidän uudistuneessa formaatissaan.

Hippi

^
Vitutus sen kun syvenee.

Latasin äpin ja aloin rekisteröityä, niin luvattua varmistuskoodia ei tule s-postiin, joten enpä onnistu rekisteröitymään. Tarkistin s-postiosoitteen ja kyllä, olen osannut sen ihan oikein kirjoittaa. Siellä nyt ruokapaketti on ulkoautomaatissa ja yritän lähistöllä asuvilta tutuilta kysellä, josko heillä olisi toimiva äppi, niin lähdettäisiin hakemaan pakettia. Sen ainakin nettisivujen mukaan voi hakea myös joku muu, jolle on käännetty se saapumisilmoituksen viesti, jossa on pitkä koodi.

Äpin arvostelut on murskaavia enkä ole ainoa, joka on jäänyt ilman varmistuskoodia tai on jotain ongelmaa automaatilla, jos on sinne asti päässyt.

Puhelinpalvelu on firmalle tuottoisa, sillä veikkaan, että  soittajia riittää, sillä usein esitetyissä kysymyksissä oli ohjeena usein "ota yhteytä asiakaspalveluumme" Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.

Siellä ne ruuat on nyt ulkolokerossa ja pakkasessa. Olkoonkin, että ovat raksuja, niin ei niille silti tee hyvää pakkasessa olla. En tuota edes osannut ajatella, että noin voi käydä. Mitäpä, jos paketissa olisi todellakin jotain sellaista, joka ei saa jäätyä menemättä pilalle?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hiha - marraskuu 21, 2023, 10:18:23
Matkahuolto voi olla oman mainontansa uhri  ::)  Viimeisen kuukauden aikana olen nähnyt noin tuhat mainosta, jossa he kertovat kuinka erinomaisia he ovat ja miten helppoa kaikki on kun LATAAT HEIDÄN APPINSA. Ehkä he kuvittelevat jotta koko maailma nyt tuntee heidät, heidän uudistuneessa formaatissaan.

Eivätkä he aivan vääräsä olekaan. Nytkin täältä sain informaatiota siitä. Taatusti en itsekään tilaa mitään sen kautta, ellei ole ns. pakko.

Viimeksi lähetin matkahuollon kautta kokonaisen auton oven. Enää en tiedä missä MH:n toimipiste on, voiko sen kautta lähettää isoja paketteja ja vaatiiko se aina kotiinkuljetuksen.

Varmaan selviäisi jos asentaisi sen apin. Toisaalta, kännykkäni on täynnä appeja ja widgettejä jotka vilkuttavat, vinkkaavat, vaativat ja kertovat tarvitsevansa päivityksiä ja jopa uuden puhelimen toimiakseen. Lisäksi kännyni kertoo mihin minun pitäisi mennä, missä olen ja missä olin 1, 2 tai 3 vuotta sitten ja mitä kuvia olen silloin ottanut tai katsonut. Kaiken muun lisäksi se imartelee minua ja pyytää arvostelemaan juuri syömäni hampurilaisen.

Olen vakavasti harkinnut kahden kännykän käyttöön siirtymistä. Toisessa olisi vain rakkaimpieni numerot ja tekstiviestimahdollisuus. Toisessa taas kaikki mahdolliset apit ja pipit ja netit. Se otettaisiin käyttöön vain todella tarvittaessa. Suunnitelmassani on tosin ehkä yksi mutta. Samoin kuin Windows, ennen siitä luopumistani, kuluu luultavasti kymmenen minuuttia ennenkuin se on toimintakunnossa pitkän tauon jälkeen (2vrk) vaatiessaan huomiota ja  tehdessään pakollisia päivityksiään.

Minulla on myös huono asiakaskokemus kun yritin ladata Telian prepaid liittymälle rahaa Omasp:ssa. Vaikka tilillä oli rahaa ja homma eteni kuin junan vessa, ilmoitti tuo kaiken säätämisen ja varmistusten mentyä sukkana läpi, että LATAUS EI ONNISTUNUT. Onneksi on noita tilejä joilla rahaa on, sain Nordean kautta onnistumaan. Telia ilmoitti, että lataus onnistui ja tilillä on nyt 10€ arvosta puheaikaa. Paskat. Koitin parin tunnin päästä - ei wörkkinyt. Nyt aamulla kokeillessani toimi. Mikä siinä oikein on, että tietokonejärjestelmät eivät toimi reaaliajassa, yleensä meidän asiakkaiden ongelmat ovat juuri tässä ja nyt - kun ei saldo riitä, niin ladataan. Soittaakin pitäisi. Rahat sentään jo nykyään siirtyvät pankeissas alle kahdessa päivässä, toisin kuin ennen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

^
Ennen pankista sai rahaa, kun marssi tiskille ja ojensi pankkikirjan pankkitädille. Nykyään kassapalveluja saa "kuun kolmantena maanantaina klo 12.00-12.30 - erillisellä ajanvarauksella".
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hiha

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - marraskuu 21, 2023, 10:51:15
Rahat sentään jo nykyään siirtyvät pankeissas alle kahdessa päivässä, toisin kuin ennen.

Meidän vanhempien jonnejen / jonnettarien / x-jonnepuolisten muistama parin päivän viive eri pankkiryhmien välillä johtui aikanaan rahojen makuuttamisesta nauttimassa yön yli -korkoa pisin sallittu aika. Pankit luopuivat tavasta, kun korot menivät nollaan. Siitä ei saanut enää vastaavaa hyötyä minkäänlaisella tukulla tilisiirtoja.

Hippi

Vitutuksen lisäksi nyt häpeänpuna kuumottaa poskillani, perkele  >:( :-[

Pikaisesti kysyin lähimmiltäni, jotta onko heillä kyseistä äppiä käytössä. Ei ollut. Viimeisenä oljenkortena soitin naapurilleni, jonka kissoja käyn tarvittaessa ruokkimassa ja joka on tässä Aatun sairastumisen aikoina ollut paljon apuna muutenkin. Ei ollut hänelläkään, mutta siinä kun hetki turistiin, niin hän oli jo saanut äpin käyttöönsä ja sovittiin, että lähdetään aamupäiväkävelylle.

Automaatin luona Janika (nimi muutettu) ehdotti, että kokeillaan vielä laittaa äppi minun puhelimeen, tai siis sehän oli vain rekisteröitymistä vailla. Ei tullut taaskaan varmistuskoodia ja sen jälkeen Janika sanoi taikasanat ja minä toivoin, että maa olisi minut niellyt. "Katsoitko roskapostit?".

Siellähän ne oli roskapostissa sievästi jokaiselta kerralta, jonka olin rekisteröitymisyrityksiä tehnyt. Tuoreimmasta sitten kopioin koodin äppiiin ja näin sain sen lopulta käyttöön. Sain luukun auki jotenkin mystisesti ja siellä oli pakettikin. :D

Jos olisimme olleet molemmat viisi senttiä lyhyemmät, niin sinne olisi paketti jäänytkin. Oli ylimmässä lokerossa ja aivan perälle viskattuna, joten sormenpäillä hivuttamalla se saatiin kunnolla käden ulottuville.


Ihan oikeasti nolottaa, miten en ymmärtänyt kurkata roskapostiin. S-postissani läppärillä on useampi tili ja kunkin tilin Saapuneet-kansio on suosikkina listan kärjessä. Roskapostit ei näy silmäyksellä, vaan ne pitää erikseen vierittää näkyviin. Sen kyllä päivittäin teenkin varmuudeksi, mutta nyt olin niin tohkeissani paketista, että aivot oli narikassa. Voi olla, että niissä arvosteluissa muidenkin rekisteröitymisongelmat selittyy ihan samalla asialla. Mutta olihan siellä muitakin moitteita ja osa varmaan ihan muita kuin äppiin liittyviä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

No niin, nyt tuli sitten kokemus joustavasta asiakaspalvelusta.

Samaan aikaan, kun tuon edellä olleen ruokapaketin tilasin, tilasin toisesta firmasta pissatestiliuskoja. Sivusto antoi ymmärtää, että kyse on kotimaisesta sairaanhoitotarvikkeista välittävästä nettikaupasta. Tilausvahvistus tuli heti ja siinä oli tilauksen seurantalinkki. Vielä tunti sitten tila oli "tilaus odottaa käsittelyä".

Sivustolla oli kotimainen puhelinnumero ja osoite Tampereelle. Käänsin tilausvahvistuksen firman asiakaspalveluun ja ehkä hiukan tuskastuneeseen sävyyn kyselin, että mistä kaukaa tuote on tulossa, kun oletin saavani sen nopeasti kotimaiselta toimittajalta akuuttiin tarpeeseen. Yllätyin, kun asiakaspalvelusta tuli vastaus alle puolen tunnin ja siinä kerrottiin, että varastot on kyllä Tampereella, mutta poikkeuksellisesti tilaamani tuote on loppu ja viikon sisällä on tulossa täydennystä. Heiltä löytyy kyllä saman valmistajan toinen tuote ja ohessa oli tuotteen nimi.

Tarkistin ja se vastasi meidän tarvetta, joten pistin paluupostia, että voisiko tilauksen vaihtaa tähän varastosta löytyvään, kun hintakin näytti olevan aivan sama. Meni 10 minuuttia ja tuli uusi tilausvahvistus, että tilaus on lähetetty.

Tuota saattoi sanoa asiakaspalveluksi.
https://www.penli.fi
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

^
Nyt tänään sain tuon Tampereelta 21.11 lähetetyn paketin, joka lähti Tampereelta Vantaalle 22.11. kivenheiton päähän kotoani. Mutta sepä lähti koukaten käymään vielä Helsingissä, johon saapui 23.11. ja palasi Vantaalle vihdoin tänään 24.11. ja nyt paketti on noudettu.

Ihmettelen, miten aina voi käydä niin, että pyytäessäni paketin K-supermarkettiin, se satavarmasti päätyy kauempana olevaan K-markettiin? Matka sinällään ei ole merkityksellinen, onhan minulla jalat, joilla kulkea. Mutta etenkin autoilevalle tuo olisi katastrofi, sillä Tiksin ydinkeskustassa ei ole parkkipaikkoja. Toisekseen, jos paketti on painava, niin kyllähän se tuntuu kantaako sitä kilometrin vai kaksi.

Toinen ihmetyttävä juttu on, että automaatista paketin voi hakea kuka tahansa, jolla on tiedossaan näpyteltävä koodi. Mutta tuolla K-marketissa on ihmisen takana hyllyssä paketit ja tälle ihmiselle on näytettävä henkkari siitäkin huolimatta, että on näyttänyt kännykästä saapumisviestin. Mikähän viisaus tässäkin piilee?

Huomaa kyllä, että olen aika vähän netistä mitään tilaillut tai muualtakaan paketteja vastaanottanut, kun nämä koukerot vielä jaksavat ihmetyttää :D
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️