Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

konkreettinen - vs - abstrakti ?
Edellinen on kouriintuntuva, toinen ei-kouriintuntuva (wikisanakirjasta).


Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Juha

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 23, 2021, 02:17:08
konkreettinen - vs - abstrakti ?
Edellinen on kouriintuntuva, toinen ei-kouriintuntuva (wikisanakirjasta).

Ei-kouriintuntuva on abstraktiuteen kuuluva eräs piirre (tietyllä tapaa). (Ei-)kouriintuntuvaisuuden voi liittää muihinkin sanoihin.

Abstrakti ihmisen käsityskyvyn tasolla, voi olla tukavaotteisuuttakin tarjoava, koska kokoavaa voimaa voi olla siihen maailmaan nähden, että jotain voi olla hyvin epähavaittavaa ja vaikean oloista, siinä kun abstraktius todella on jotain.

Karikko

Miten eroaa merkityksellinen- merkityksettömyydestä-

Ehkä pitäisi kysyä, mitä tarkoittaa määritteleminen, ta määrittelemättömyys.?

Kaikissa kysymyksissä taitaa olla kysymys kysyjästä, joka asettelee kysymyksiä- useimmiten itselleen.

Juha

#738
Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 23, 2021, 01:33:01Siksi tarjosin myös todellista. Vaikkei kuvitteellisuus varsinaisesti todellisuutta kielläkään, ei vain perustu aistittavan todellisuuteen vaan mielikuvitukseen.

Ei kovin vähän kaksimielisesti ilmaistu, mahdollisten tulkintojen osalta.

Tähän tyyliin pärjää, helpommin. "Toisaalta", kyseessä ne nopeat kautta pikaisten.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Karikko - heinäkuu 23, 2021, 11:17:14Kaikissa kysymyksissä taitaa olla kysymys kysyjästä, joka asettelee kysymyksiä- useimmiten itselleen.

Itse on niin merkityksellisesti maailmaan asettuva, että omaan maailmaan voi kuulua enimmäkseen sellaista, mihin muilla olisi oikein mitään yhteyttä, ainakaan merkittävässä määrin  ;D

Hyvä, ja kunnioitusta keräävä piirre se, kun itsensä ja mahdollisen kontribuutionsa mitätöi, jo alustavasti. Saa muutkin tilaa tämän "potentiaalin" kannattamiselle, jolloin oikeuksiinsa pääsee se, joka tulee kauempaa. On vastaanottaa.

On tuossa logiikkansa, tosin ei tarkoita, että otettaisiin kovastikin vastaan siti, mistä on tukevuutta tuomaan  >:(

Mieluummin muuta  :P

ROOSTER

On huomattu, että naisten seksihaluja lisää jos mies esim. imuroi tai tiskaa tiskit. Mutta jos mies suorittaa liian usein näitä toimenpiteitä, hän menettää arvostustaan naisen silmissä ja muuttuu kotivihtoriksi jota käskytetään kuin orjaa.

Mikä on sopiva määrä, ilman että menettää itsenäisen miehen statusta?  Kerran kuukaudessa?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Juha


^ Kysymys on liian epäkuvitteellinen. Liikaa realismia.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 23, 2021, 11:32:06
On huomattu, että naisten seksihaluja lisää jos mies esim. imuroi tai tiskaa tiskit.

Tuota minä olen kyllä ihmetellyt, että onkohan tuo totta ihan oikeasti. Itse en osaa nähdä noissa tilanteissa mitään haluja herättävää. Ettei vain tuo olisi joku harhautus, jolla yritetään saada miehet tekemään enemmän kotitöitä?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 23, 2021, 11:32:06
Mikä on sopiva määrä, ilman että menettää itsenäisen miehen statusta?

Jäsen Hippi vastaa:

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 23, 2021, 11:50:48
Tuota minä olen kyllä ihmetellyt, että onkohan tuo totta ihan oikeasti. Itse en osaa nähdä noissa tilanteissa mitään haluja herättävää. Ettei vain tuo olisi joku harhautus, jolla yritetään saada miehet tekemään enemmän kotitöitä?

Jos tulkitsen oikein, niin ei ole merkitystä haluihin. Harhautus on kyllä eräs hyvä vaihtoehto.

Luulenkin, että halut on hiukan monimutkaisempi yhtälö kuin imurointifrekvenssi. Olisi tietysti hienoa jos olisi imuri joka äänellään käynnistäisi myös halut. Tuollainen ehdollistaminen vaatisi kyllä hyvän suunnittelun, toteutuksen ja kosolti aikaa ja viitseliäisyyttä. Lisäksi rutiiniin kyllästyminen saattaisi murtaa kaavan.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

kertsi

#744
Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 23, 2021, 11:50:48
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 23, 2021, 11:32:06
On huomattu, että naisten seksihaluja lisää jos mies esim. imuroi tai tiskaa tiskit.

Tuota minä olen kyllä ihmetellyt, että onkohan tuo totta ihan oikeasti. Itse en osaa nähdä noissa tilanteissa mitään haluja herättävää. Ettei vain tuo olisi joku harhautus, jolla yritetään saada miehet tekemään enemmän kotitöitä?
Ehkä mutkan kautta? Kotitöistä (lis. ja varsinkin palkkatyöstä) puhkiväsynyt emäntä ehkei ole otollisimmassa mielentilassa päästyään illalla petiin?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
En kyllä kotitöitä ole ikinä kokenut millään tavalla niin raskaaksi, että siitä nyt puhkiväsyneeksi väsyisi. Eihän ne mitään mukavia ole, mutta kelpo puuhaa pään tyhjentämiseen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Jaska

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - heinäkuu 23, 2021, 11:32:06
On huomattu, että naisten seksihaluja lisää jos mies esim. imuroi tai tiskaa tiskit. Mutta jos mies suorittaa liian usein näitä toimenpiteitä, hän menettää arvostustaan naisen silmissä ja muuttuu kotivihtoriksi jota käskytetään kuin orjaa.
Roosterilla on terve pyrkimys keskinäisen arvostuksen ja kiitollisuuden vaalimiseen  ;)

kertsi

^^
Et ehkä ole tehnyt raskasta ruumiillista työtä (tai paria), joilla elättänyt perheesi, ja sen päälle vielä hoitanut taloutta? (En ole minäkään, mutta tiedän, miltä fyysinen väsymys työstä tuntuu. Miltä tuntuu, kun on niin väsynyt töistä tullessaan, että vaan kaatuu sänkyyn.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Juha

Lainaus käyttäjältä: Jaska - heinäkuu 23, 2021, 01:33:01Kun käsitteellä ei ole nimenomaista vastakohtaa, niin tarkoitukseen hain jotain asian kieltävää.

Silläkö tämä ratkeaisi?

Mitä jos tuon sijaan, ottaisit työksesi selvittää tämän vastakohtakäsitteen?

Mikä se olisi? Esittelisitkö, ja mihin voisit yrittää perustaa, sitä mahdollista, selvilleottamaasi?

Jaska


Vastasin keskustelun pohjaksi. Pane paremmaksi, jos haluat. Kuvitteellisen vastakohdalla on merkitystä korkeintaan kuvitteellisen ymmärtämisessä.