Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Nyt on kysyttävää

Aloittaja MrKAT, tammikuu 09, 2019, 18:40:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

TSS

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 28, 2023, 09:06:37
Lainaus käyttäjältä: TSS - kesäkuu 27, 2023, 18:34:42
Perjantaina alkaa kesäloma, niin sitten on varmaan enemmän aikaa paneutua siihen, mistä keskustellaan, eikä sorkkia pikaisesti sinne tänne

Hyvää lomaa!
Kyllähän tämä on sorkkimista itse kullekin. Yksinkertaisesti ei ole aikaa ja kiinnostusta kaikkeen. Ja jotkut ketjut ovat sellaisia, joihin ei halua koskea edes sillä kuuluisalla pitkällä kepilläkään.
Kukin osallistukoon tyylillään - näin toteamalla saan luonnollisesti oikeuden omaan tyyliini.  ;D

Kiitos! Ja näinhän se on. Se on ihan ookoo, että käy kuin Kopekille: aina sitä vaan ei ole kartalla mistä puhutaan ja tulee postanneeksi kikkelikuvan.  ;D

kertsi

^ Auts  ;D. Tuon olen tyystin missannut. Missä hän sellaista teki?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Hippi

^
Tässä ketjussa, eikä ollut kuva ketjussa, vaan linkki ihan asialliseen artikkeliin ja samassa viestissä oli linkki myös naisen vastaaviin ruumiin osiin. Kikkeli nousi tapetille vain, koska olin viestistä vain sen linkin avannut ja kysyin Kopekilta, miten linkki liittyi puheena olleeseen asiaan. Ei sitten liittynytkään, joten hän poisti linkit turhina.

Kuului sarjaan "tekevälle sattuu" ja kuten tunnettua, joillekin sattuu enemmän ja toisille vähemmän. Ei siitä nyt enää kannata tehdä numeroa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

a4


a4

Osaako kukaan kantislaisista lukea huulilta ja onko siitä ollut hyötyä, haittaa tai hauskuutta?




a4

#1970
Löytyykö gish gallopille hyvää suomennosta? Laukalle lähteminen? Hevonpaskaripuli?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gish_gallop
http://www.tervettaskeptisyytta.net/brandolinin-laki/

Norma Bates

Kaksi kysymystä:

- kuivattaako nuuska suuta?

- mihin käytetty nuuska oikein päätyy? nielaistaanko se?

Aloin miettimään että kun nuorisollahan on joku semmoinen vamma tuolla päässä tai keuhkoissa, että heidän pitää kokoajan räkiä limaklönttejä mm. bussipysäkeille, niin tässä onkin jo itseasiassa kulunut aika pitkä aika kun olen viimeksi moista katutaidetta nähnyt. Mihin se nuorison lima nykyään päätyy? Eikö sitä enää muodostu? Ja minä kun en nuuskasta mitään tiedä, niin oletan että se on mustaa ja että sekin pitää joskus poistaa suusta. Mustiakaan klönttejä en ole nähnyt missään.

Joskus ihan helvetin kauan sitten kävelin järvenjäällä ja ohi jonkin pillkireiän, ja kotona ihmettelin kun toinen kenkä haisi pohjastaan aivan hirveälle. Oletan että olin tallannut pilkkijän räkäisemään nuuskaan. Mutta vaikka se löyhkä kamala olikin, niin ei se kyllä ollut yksi yhteen sen imelän oloisen katkun kanssa mitä nykyään busseissa joutuu sietämään. Mutta voi kai näitä mällejäkin olla montaa eri laatua?

Hippi

^
Mitä nyt vähän googlettamalla löytyi, niin nuuska ei kuivata suuta, vaan nimenomaan lisää syljeneritystä ja sitä sitten syljetään ihan mihin sattuu. Jos 1800-luvun lopulla havaittiin, että nuo syljeksityt eritteet sisälsivät tuberkuloosin aiheuttajia ja sitä myöten syljeskelystä tuli sopimatonta. Sivistyneistö jättikin suutupakan käytön ulkotyöläisten huviksi. Sitä ei sanottu, jotta syljeskelikö tämä sivistyneistö aiemmin sisätiloissakin.

Itse ne mällit päätyvät maastoon. Niitä ei niellä. Eihän tupakantumppejakaan niellä, valitettavasti, vaan nekin päätyvät pitkin pihoja ja katuja.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Jännä juttu. En tiedä sitten missä ne räkäläjät ovat nykyään, kun en ole nähnyt ainuttakaan. Ilmeisesti sitä nuuskaa ainakin pidetään suussa todella kauan, kuten nyt esim. bussimatkojen ajan, kun en oikein usko että ne ihmiset suu tyhjänä kauaa haisisivat. Pakko sen löyhkän on olla niin vahva siksi että se on siellä kitapurjeiden seassa se paska.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 26, 2023, 11:40:03
Jännä juttu. En tiedä sitten missä ne räkäläjät ovat nykyään, kun en ole nähnyt ainuttakaan. Ilmeisesti sitä nuuskaa ainakin pidetään suussa todella kauan, kuten nyt esim. bussimatkojen ajan, kun en oikein usko että ne ihmiset suu tyhjänä kauaa haisisivat. Pakko sen löyhkän on olla niin vahva siksi että se on siellä kitapurjeiden seassa se paska.
Nuuska on nykyisin pääasiassa annospussitettua kuivanuuskaa, jolloin se ei aiheuta lainkaan niin paljon syljeneritystä, kuin perinteisempi märkänuuska. Alun perinhän nuuska oli hajunuuskaa, eli hienoksi jauhettua puuteria, jota niistettiin nenään.

Lapsuudenkodissani on koristeltu hajunuuskarasia, jostain 1850-luvulta. Se haisee vielä tänäkin päivänä hajunuuskalle, vaikka sitä on käytetty erinäisten avainten ja muun tilpehöörin säilytysrasiana ainakin 100 vuotta.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Lainaus käyttäjältä: a4 - heinäkuu 17, 2023, 19:39:22
Löytyykö gish gallopille hyvää suomennosta? Laukalle lähteminen? Hevonpaskaripuli?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gish_gallop
http://www.tervettaskeptisyytta.net/brandolinin-laki/
"Eikö presidentti Niinistökin... "Onko oman viiteryhmän"... :)

Miten olisi vain gishinlaukka, gishinlaukkaaminen?

Gish Gallop: "Antropologi ja evolutionisti Eugenie Scottin uudismuodoste yhdysvaltalaisen biokemistin ja kreationistin Duane Gishin sukunimestä ja sanasta gallop".
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - heinäkuu 26, 2023, 10:58:25
Kaksi kysymystä:

- kuivattaako nuuska suuta?

- mihin käytetty nuuska oikein päätyy? nielaistaanko se?

Aloin miettimään että kun nuorisollahan on joku semmoinen vamma tuolla päässä tai keuhkoissa, että heidän pitää kokoajan räkiä limaklönttejä mm. bussipysäkeille, niin tässä onkin jo itseasiassa kulunut aika pitkä aika kun olen viimeksi moista katutaidetta nähnyt. Mihin se nuorison lima nykyään päätyy? Eikö sitä enää muodostu? Ja minä kun en nuuskasta mitään tiedä, niin oletan että se on mustaa ja että sekin pitää joskus poistaa suusta. Mustiakaan klönttejä en ole nähnyt missään.

Joskus ihan helvetin kauan sitten kävelin järvenjäällä ja ohi jonkin pillkireiän, ja kotona ihmettelin kun toinen kenkä haisi pohjastaan aivan hirveälle. Oletan että olin tallannut pilkkijän räkäisemään nuuskaan. Mutta vaikka se löyhkä kamala olikin, niin ei se kyllä ollut yksi yhteen sen imelän oloisen katkun kanssa mitä nykyään busseissa joutuu sietämään. Mutta voi kai näitä mällejäkin olla montaa eri laatua?

Käytin nuorempana Ettania. Se laitettiin ylähuulen alle kärjestä katkaistulla injektioruiskulla ja noin vartin kuluttua kaivettiin etusormella ulos. Näin jälkeenpäin ajatellen suttuista hommaa. Muistan kuulleeni, että suunuuskaan olisi sekoitettu lasinsiruja, jotta nikotiini imeytyisi paremmin limakalvojen läpi. Myöhemmin pussinuuskan (Tre Ankare) tulo markkinoille teki nuuskan käytöstä siistimpää ja helpompaa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

https://www.hs.fi/talous/art-2000009741308.html

Tunnustatko olevasi kostokuluttaja? Itse yritän paraikaa tehdä kosto-ostoslistaa viikonlopulle.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Nettipaneeleissa on paljon noita kulutusjuttuja kyselty ja olen vähän ollut vaikeuksissa vastata kysymyksiin, jossa oletuksena on ollut, että esimerkiksi korona olisi jotenkin vaikuttanut elämään ja kulutukseen. Samoin kysellään, että aiotko vähentää matkustamista ilmastonmuutoksen vuoksi, niin miten voi vastata kysymykseen, jossa oletetaan ihmisen matkustelevan lomillaan yms. Kun ei matkusta, niin ei voi vähentää. Sama koskee montaa muutakin asiaa. Minut sitten tilastoidaan joka paikkaan hällävälistinä.  >:(

Eli ei kyllä kriisit kovinkaan paljon vaikuta käyttäytymiseeni.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 05, 2023, 23:10:31
On se nyt perkele jos ei koko maailmasta löydy enää mitään neutraalia ja objektiivista tahoa.

Täydellinen objektiivisuus ja puolueettomuus lienee mahdotonta, vaikka siihen pyrkisikin. Jo pelkästään sanoja valitessaan ottaa kantaa, halusipa tai ei.

Kahdella eri osapuolella voi olla erilainen nimitys jollekin paikalle tai tapahtumalle tai asialle. Jos tällaisesta paikast tai tapahtumasta tai asiasta kertoo, miten sen voi tehdä puolueettomasti, kun joitakin sanoja on kuitenkin käytettävä. Pitäisikö mainita kaikki sanat vai käyttää jotain keksittyä sanahirviötä, josta käy ilmi, mistä on kyse sekä se, että sana pyrkii puoluettomuuteen.

Ai niin.

Voiko hyvän ja pahan taistelua kuvata puoluettomasti? Eivätkö hyvän edustajat koe tuollaista "puolueettomuutta" kumartamiseksi pahan suuntaan?

Varsinainen kysymykseni on se, miksi oikolukuohjelmat näyttävät sanonnan 54-vuotias virheenä?

Luku voi olla muukin kuin 54, jonka valitsin esimerkkiin.

(Numero) -vuotias -ilmaisua käytetään yleisesti.

Toinen kysymykseni kuuluu, miksi oikokuluohjelma "oikofix" ei näyttänyt virhettä, kun testasin asiaa. En kai minä tyhjästä sitä keksinyt, että oikolukuohjelma näyttää virheen tuossa kohdassa. Olen ihmetellyt sitä vuosien ajan. Näyttääkö varsinaisten tekstinkäsittelyohjemien oikoluku virhettä.