Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Onko kristittyjen Jumala rakkaus?

Aloittaja kertsi, tammikuu 31, 2020, 14:09:41

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 07, 2020, 04:27:54
Kristitythän väittävät, että me ihmiset olemme Jumalan kuvia, eli kai tämä kuviteltu jumaluus sitten on ihmisen kaltainen ainakin joltain osin, jos kerran on olemme hänen kuviaan. Jeesus kutsui kaiken lisäksi itseään Ihmisen pojaksi. Kristittyjen jumalalla on lisäksi kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki, ja tässä suhteessa "hän" (tai "he") muistuttaa henkilöä, jolla on dissosiatiivinen identiteettihäiriö.
Tai sitten itse analysoit vähän liikaa?
Jospa ihmisyys on sitä, että siinä on moninaisia puolia ja moraalisiakin dilemmoja, joita tulee tarkastella eri näkökulmista.

kertsi

#46
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 07, 2020, 09:38:19
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 07, 2020, 04:27:54
Kristitythän väittävät, että me ihmiset olemme Jumalan kuvia, eli kai tämä kuviteltu jumaluus sitten on ihmisen kaltainen ainakin joltain osin, jos kerran on olemme hänen kuviaan. Jeesus kutsui kaiken lisäksi itseään Ihmisen pojaksi. Kristittyjen jumalalla on lisäksi kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki, ja tässä suhteessa "hän" (tai "he") muistuttaa henkilöä, jolla on dissosiatiivinen identiteettihäiriö.

Kiva kun mietiskelet yötä myöten syntyjä syviä?

Olen ohittanut tuon vaiheen jo kauan sitten...

Vaimoni hermostuu mietelmästä tällaisesta kun on huonohkot unenlahjat Hänellä:

"Hyvä omatunto on paras päänalusta."

Toivon, että selviät mietteitäsi jonkin asteiseen lopputulemaan ja saat nukuttua yösi kokonaisvaltaisesti hyvin?

Muisto Keijo Kullervo
Ai kenellä on huono omatunto, vaimollasi, sinulla, minulla vai Jumalalla (julmuudestaan), vai mitä tarkoitat?

Mitä tarkoitusta palvellee tuollainen henkilökohtaisuuksiin käymisesi? Tunnetko ehkä olosi uhatuksi, kun nostetaan esiin sitä, mitä Raamatussa lukee Jumalan julmuudesta, ja siksi hyökkäät henkilöä eli minua vastaan? Eikö sinulla ole mitään sanottavaa keskustelun aiheeseen, Jumalan rakkauteen tai julmuuteen?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Toope - helmikuu 01, 2020, 01:34:58
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 31, 2020, 14:09:41
Miten oikein on mahdollista, että ihan järkevätkin ihmiset voivat lukea Raamattua kannesta kanteen, ja silti olla sitä mieltä, että Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, ja että Jumala on rakkaus? Raamattuhan antaa kosolti esimerkkejä aivan päinvastaisesta, eli esittää Jumalan kostonhimoisena, pikkumaisena, palvontaa ja pelkäämistä janoavana narsistina, epäoikeudenmukaisena, kohtuuttomana, älyttömän julmana sadistina, ja ties minä.
Raamattu on tarkoitettu ajateltavaksi kirjaksi, ei omaksuttavaksi kuten koraani.

Millä Raamatun sivulla lukee tämmöinen disclaimer?
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 09, 2020, 13:20:21
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 07, 2020, 09:38:19
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 07, 2020, 04:27:54
Kristitythän väittävät, että me ihmiset olemme Jumalan kuvia, eli kai tämä kuviteltu jumaluus sitten on ihmisen kaltainen ainakin joltain osin, jos kerran on olemme hänen kuviaan. Jeesus kutsui kaiken lisäksi itseään Ihmisen pojaksi. Kristittyjen jumalalla on lisäksi kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki, ja tässä suhteessa "hän" (tai "he") muistuttaa henkilöä, jolla on dissosiatiivinen identiteettihäiriö.

Kiva kun mietiskelet yötä myöten syntyjä syviä?

Olen ohittanut tuon vaiheen jo kauan sitten...

Vaimoni hermostuu mietelmästä tällaisesta kun on huonohkot unenlahjat Hänellä:

"Hyvä omatunto on paras päänalusta."

Toivon, että selviät mietteitäsi jonkin asteiseen lopputulemaan ja saat nukuttua yösi kokonaisvaltaisesti hyvin?

Muisto Keijo Kullervo
Ai kenellä on huono omatunto, vaimollasi vai minulla vai Jumalalla, vai mitä tarkoitat?

Mitä tarkoitusta palvellee tuollainen henkilökohtaisuuksiin käymisesi? Tunnetko ehkä olosi uhatuksi, kun nostetaan esiin sitä, mitä Raamatussa lukee Jumalan julmuudesta, ja siksi hyökkäät henkilöä eli minua vastaan? Eikö sinulla ole mitään sanottavaa keskustelun aiheeseen, Jumalan rakkauteen tai julmuuteen?

Jumala on rakkaus mutta ihmiset ilman Jumalan rauhaa ovat julmia?

Katselepa vähän maailman menoa? Missä mielessäsi Jumala On.

Onko Jumala maailman myrskyissä? Vai vinhassa tuulessa? On, mutta...

Kun Jumala puhuu ihmisen sisimpään, on sellainen puhe kuin tuulen vire tyynen lammen pinnalla.

"En minä anna niin kuin maailma antaa. Annan teille minun rauhani..."

Yllä katkelma Jeesuksen sanoista omin sanoin kerrottuna.

Sinulla on jonkinasteinen viha ns. Jumalaa kohti... Oletko selvittänyt itsellesi sen, mistä ko. johtuu?


Jumalan kieltäjillä on oma 'hyvä' moraalinsa ja usea heistä on näkemänsä pahan siirtämässä Jumalan harteille, vaikka väittävät että Jumalaa ei ole lainkaan. Olisiko aiheellista siirtyä katselemaan 'ihmisten tekemiä pahuuksia' pitkin maailman mantereita?
Näin uskon

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

#49
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 09, 2020, 13:52:42
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 09, 2020, 13:20:21
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 07, 2020, 09:38:19
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 07, 2020, 04:27:54
Kristitythän väittävät, että me ihmiset olemme Jumalan kuvia, eli kai tämä kuviteltu jumaluus sitten on ihmisen kaltainen ainakin joltain osin, jos kerran on olemme hänen kuviaan. Jeesus kutsui kaiken lisäksi itseään Ihmisen pojaksi. Kristittyjen jumalalla on lisäksi kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki, ja tässä suhteessa "hän" (tai "he") muistuttaa henkilöä, jolla on dissosiatiivinen identiteettihäiriö.

Kiva kun mietiskelet yötä myöten syntyjä syviä?

Olen ohittanut tuon vaiheen jo kauan sitten...

Vaimoni hermostuu mietelmästä tällaisesta kun on huonohkot unenlahjat Hänellä:

"Hyvä omatunto on paras päänalusta."

Toivon, että selviät mietteitäsi jonkin asteiseen lopputulemaan ja saat nukuttua yösi kokonaisvaltaisesti hyvin?

Muisto Keijo Kullervo
Ai kenellä on huono omatunto, vaimollasi vai minulla vai Jumalalla, vai mitä tarkoitat?

Mitä tarkoitusta palvellee tuollainen henkilökohtaisuuksiin käymisesi? Tunnetko ehkä olosi uhatuksi, kun nostetaan esiin sitä, mitä Raamatussa lukee Jumalan julmuudesta, ja siksi hyökkäät henkilöä eli minua vastaan? Eikö sinulla ole mitään sanottavaa keskustelun aiheeseen, Jumalan rakkauteen tai julmuuteen?

Jumala on rakkaus mutta ihmiset ilman Jumalan rauhaa ovat julmia?

Katselepa vähän maailman menoa? Missä mielessäsi Jumala On.

Onko Jumala maailman myrskyissä? Vai vinhassa tuulessa? On, mutta...

Kun Jumala puhuu ihmisen sisimpään, on sellainen puhe kuin tuulen vire tyynen lammen pinnalla.

"En minä anna niin kuin maailma antaa. Annan teille minun rauhani..."

Yllä katkelma Jeesuksen sanoista omin sanoin kerrottuna.

Sinulla on jonkinasteinen viha ns. Jumalaa kohti... Oletko selvittänyt itsellesi sen, mistä ko. johtuu?

Jumalan kieltäjillä on oma 'hyvä' moraalinsa ja usea heistä on näkemänsä pahan siirtämässä Jumalan harteille, vaikka väittävät että Jumalaa ei ole lainkaan. Olisiko aiheellista siirtyä katselemaan 'ihmisten tekemiä pahuuksia' pitkin maailman mantereita?
Näin uskon

Tässä keskustelussa on tarkoitus keskustella kristittyjen Jumalasta. Etkö kykene siihen, vai miksi jatkat keskustelua keskustelijoista eli minusta? En minä ole tämän keskustelun aihe. Lue tämän keskustelun ensimmäinen viesti ja keskustelun otsikko oikein huolella, ole hyvä.

Mistä vedät johtopäätöksesi, että vihaisin muka Jumalaa? Minähän vain siteeraan Raamattua, eli Jumalan sanaa - kai olet kristittynä sitä mieltä, että se sentään on Jumalan sanaa? -, ja kerron millainen jumalakuva Raamatun perusteella piirtyy. Onko Jumalan sanan siteeraaminen vihan osoitus mielestäsi? Sitäkö papit kirkoissansa toimittavat, vihapuhetta, kun siteeraavat Raamatun sanaa?

Se, mitä vihaan, on kaksinaamaisuus ja valehtelu. Mielestäni ei voi valehtelematta itselleen (ja muille) väittää, että Jumala on rakkaus, samanaikaisesti kun "todisteet", eli Raamattu osoittaa aivan päinvastaista. Kirjoitan "todisteet" lainausmerkkeihin, sillä itse en pidä Raamattua todisteena yhtään mistään, toisin kuin jotkut kristityt. (Ne kristityt taas, jotka eivät pidä Raamattua todisteena yhtään mistään, ovat kai sitten harhaoppisia, vai mitä, koska eivät usko Raamatun sanaan?)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

kertsi

#50
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 09, 2020, 13:52:42
Jumala on rakkaus mutta ihmiset ilman Jumalan rauhaa ovat julmia?

Miten tämä rakkaus ilmenee Jumalan määräämissä kansanmurhissa ja sielujen ikuisessa kidutuksessa Helvetissä?

Mitä todisteita sinulla on siitä, että nimenomaan kristityt eivät olisi julmaakin julmempia? Ajattele vaikka miekkalähetystä, orjuuden ja juutalaisvihan kannattamista ja oikeuttamista Raamatun avulla, noitavainoa ja inkvisiitiota.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 09, 2020, 14:49:38
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 09, 2020, 13:52:42
Jumala on rakkaus mutta ihmiset ilman Jumalan rauhaa ovat julmia?

Miten tämä rakkaus ilmenee Jumalan määräämissä kansanmurhissa ja sielujen ikuisessa kidutuksessa Helvetissä?

Mitä todisteita sinulla on siitä, että nimenomaan kristityt eivät olisi julmaakin julmempia? Ajattele vaikka miekkalähetystä, orjuuden ja juutalaisvihan kannattamista ja oikeuttamista Raamatun avulla, noitavainoa ja inkvisiitiota.

Onko Jumala niin määrännyt vai ihminen joka on korottanut itsensä jumalan asemaan ihmisten keskellä?

Jumala on rakkaus:
- Rakasta lähimmäistä kuin itseäsi ja Jumalaa yli kaiken.

Yllä kuva ihmisestä joka tiesi, että Jumala on Pyhä Sana sisällään.

Kun noin kokee, ei Sielussa ole myrskyä eikä vainoa toista ihmistä kohtaan vaan rakkautta kaikkeen olevaiseen.

Miten - kysyt?
Vastaa sitten kun tiedät vastauksen kysymykseesi

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

#52
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 09, 2020, 15:27:07
Lainaus käyttäjältä: kertsi - helmikuu 09, 2020, 14:49:38
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 09, 2020, 13:52:42
Jumala on rakkaus mutta ihmiset ilman Jumalan rauhaa ovat julmia?

Miten tämä rakkaus ilmenee Jumalan määräämissä kansanmurhissa ja sielujen ikuisessa kidutuksessa Helvetissä?

Mitä todisteita sinulla on siitä, että nimenomaan kristityt eivät olisi julmaakin julmempia? Ajattele vaikka miekkalähetystä, orjuuden ja juutalaisvihan kannattamista ja oikeuttamista Raamatun avulla, noitavainoa ja inkvisiitiota.

Onko Jumala niin määrännyt vai ihminen joka on korottanut itsensä jumalan asemaan ihmisten keskellä?

Oliko tuon tarkoituksena vastata ensimmäiseen kysymykseeni, vai tuohon jälkimmäiseen?

Jos ensimmäiseen (jonka nyt oikein lihavoin, että havaitsisit sen): Etkö ole seurannut tätä keskustelua lainkaan, vai etkö tunne Raamattua? Kyllä Jumala nimenomaan käski israelilaisia suorittamaan useita kansanmurhia:

https://kantapaikka.net/index.php/topic,1075.msg50038.html#msg50038

Jos taas et vastannut ensimmäiseen kysymykseen - etkä ole muistaakseni siihen aiemminkaan vastannut, herää kysymys, miksi väistelet ja luikertelet, ja vastaat asian vierestä?

(Orjuudesta muuten Jumalan sana puhuu hyväksyvään sävyyn, ja muistaakseni Jeesuskin. Miekkalähetyksestä en muista, puhuutaanko Raamatussa: mutta ainakin lähetyskäsky annetaan. Mutta tämäkään ei ole keskustelun aihe.)
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

"Onko kristittyjen Jumala rakkaus."
Yllä oleva on keskustelun aihe. Eikö totta?

Ymmärtääkseni kerroin sitä mitä halusit tietää kristittyjen Jumalasta, mutta...

Sinä vetelet esiin historian tapahtumia jolloin 'ihminen' oli vähemmän ihminen.
Normaalisti ymmärretään, että tavallinen ihminen on sukupolvi sukupolven jälkeen 'enemmän' kehittynyt sellaiseksi ihmiseksi kuin Luoja on tarkoittanut.

Olemme kehityksen alaisena jokainen.
Jos tarvitset ns. tietoa kehittymättömästä ihmisestä, aloita lukemaan sotahistoriallisia teoksia ja huomaat, että näissä teoksissa löydät ihmisiä jotka ovat eräiltä ominaisuuksiltaan raatelevia petoja.

Puolan Auschwitz lienee hyvä esimerkki ihmisistä joilla oli vääristynyt ihmiskuva todellisuudesta.

Ihminen kehittyy yrityksen ja erehdyksen kautta - yksi askel eteen ja joskus vieläpä kaksi askelta taaksepäin.
Silti ihmissuku kehittyy vastoinkäymisisä huolimatta.

Hitler kannattajineen luuli olevansa alaistensa jumala - vaikka oli jo alkuaan epäonnistunut ihminen.
Juuri siksi, että kuvitteli kurittavansa juutalaisia Jeesuksen tappamisesta ristillä - näin olen lukenut jostain - vaikka todellisuudessa tuhosi juutalaisten kansakuntaa rikollisella toiminnalla.

Yllä inhimillisen elämän tragediaa...

Jatkaisin jos haluaisin, mutta olen nyt kurkkuani täynnä tätä aihetta ja tarvitsen toipumisaikaa tästä aiheen käsittelystä

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

#54
Luikertelusi sen kuin jatkuu, Muisto Keijo Kullervo, kun puhut kaikesta muusta kuin Jumalan rakkauden ihmentymistä, ja siis kaikesta muusta kuin siitä, mitä sinulta kysytään. Onko niin, että et osaa vastata kysymykseen "Miten tämä rakkaus ilmenee Jumalan määräämissä kansanmurhissa ja sielujen ikuisessa kidutuksessa Helvetissä?"? Vai et halua? (Miksi?)

Ehkä se on niin, että sinua vaan pelottaa kohdata kysymys Jumalasi käsittämättömästä julmuudesta silmästä silmään, rehellisesti ja suoraselkäisesti, sillä silloin joutuisit vetämään sen johtopäätöksen, että hän tosiaankaan ei ole hyvä, oikeudenmukainen, rakastava, suojeleva isäjumala, vaan kiduttava, murhaava, epäoikeudenmukainen, armoton kammojumala? Vai voisiko olla joitakin muita syitä asian vierestä puhumiselle, ja sille, ettet usko mitä Raamatussa sanotaan Jumalasi julmuuksista? Valehteleeko Raamattu?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Vastaan vielä kerran tähän yllä olevaan:

Mistä Sinä tiedät, että Jumala on määrännyt kansanmurhat?

Olen jo kirjoittanut, että yksittäinen ihminen kannattajineen luulee olevansa NS. jumalansa asialla kun tekee rikoksia toista ihmistä kohtaan.

Vanha kertomus josta en enemmän ota kantaa kertoo Jumalalla olleen kaksi poikaa:
Jeesus ja Saatana - siitä enemmän Jobin kirjassa.

Kun kaikki menee päin helvettiä syytetään usein Jumalaa.

Lopuksi:

Ihmisessä on hyvän ja pahan ominaisuudet itsessään olemassa ja kaikki riippuu siitä mitä ominaisuutta ruokit kasvaaksesi ihmisenä.

Kaikki  eivät huomaa eroa hyvän ja pahan välillä. Sellainen pitkittää kehittymistä Luojan tarkoittamaksi ihmiseksi tulemisessa.

Jos en pystynyt vastaamaan Sinun mielesi mukaan, niin kysy hiljaa itseltäsi, niin saat äänettömän, rehellisen vastauksen kysymykseesi... Noin olen tehnyt itsekin ja hyvin on toiminut kohdallani.

Muisto Keijo Kullervo
PS. Jos olet 'sinut' itsesi kanssa, homma onnistuu varmasti.



"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

#56
Ei, kun minä kysyn sinulta (ja muilta kristityiltä), koska olet(te) väittänyt, että Jumala muka on rakkaus, vaikka Raamatun perusteella voisi vetää aivan ihan päinvastaisen johtopäätöksen.

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 09, 2020, 17:38:29
Mistä Sinä tiedät, että Jumala on määrännyt kansanmurhat?

En ole väittänyt tietäväni. Olen vain kertonut, mitä Raamatussa lukee, mitä Raamatussa väitetään tämän muka "rakastavan", "armollisen", "oikeamielisen" Jumalan tekosiksi. Ilmeisesti sinä et sitten usko siihen, mitä Raamatussa lukee? Siellähän lukee mm. näin:
----

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 01, 2020, 02:28:39
Lainaus käyttäjältä: kertsi - tammikuu 31, 2020, 14:09:41
No oliko se rakastava teko, että Raamatun mukaan Jumala erämaavaelluksella tappoi kokonaisen sukukunnan, vauvasta vaariin ja syntymättömiin äitinsä kohduissa vielä uinuviin sikiöihinkin? Ja vain siitä syystä joku kehtasi napista, eli ehkä valittaa että matka on pitkä, kivi on kengässä, uuvuttaa ja väsyttää (ei siellä niin lukenut, mutta jotain sen tapaista, että oli uuvuttavaa vaeltaa vailla kotia).
Pahempaa. Herra määräsi kokonaisen kansanmurhan, tuhoamaan amalekilaiset imeväisiä myöten.

1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
...
1. Sam. 15:18  "Ja Herra lähetti sinut matkaan ja sanoi: 'Mene ja vihi tuhon omiksi nämä syntiset, amalekilaiset, ja sodi heitä vastaan, kunnes olet tehnyt heistä lopun'."

Eikä siinä vielä kaikki, vaan tämä "rakkaus"-Jumala myös mm.:

5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, älä jätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, niin kuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
5. Moos. 32:23-24 "Minä (Herra) kasaan onnettomuuksia heidän päällensä, kaikki nuoleni minä heihin ammun. He nääntyvät nälkään ja menehtyvät ruttoon, kulkutautien poltteeseen; minä lähetän heidän kimppuunsa petojen hampaat ja tomussa matelevaisten myrkyn."
2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."

Muitakin kansanmurhia oli kuin nuo mainitut, mutten tähän hätään löytänt.

---

Ovatko nämä mielestäsi osoitus Jumalan rakkaudesta?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Ymmärtääkseni olen korostanut Uuden Testamentin sanomaa kaikissa kirjoituksissani.

Vanha Testamentti on juutalaisten kansalliseepos jonka kautta säteilytetään Uutta Testamenttia ja viesti kulkee kumpaakin suuntaan.
Noina aikoina jolloin juutalaiset, kuin myös muutkin kansat, saivat  ensimmäisiä kirjoitettuja tekstejä aikaseksi.

Ne ovat historiallisia tekstejä heimokuntien välisistä sodista jotka olivat taistelua luonnonvaroista ja resurssia olemassaolosta.

Uuden Testamentin sanoma oli niin vaikutusvaltainen ettei sen sisältämiin tahdottu uskoa, vaan ensimmäiset kristityt tapettiin todistaessaan uskoaan kuten tiedät.

Onko Sinulla parempaa kirjaa kertoa uskostasi Jumalaasi?

Tai kirjoita se parempi uskontieto sydämesi kyllyydestä.
Itse olen kirjoittanut elämänkertani joka on löydettävissä - jos ei muuta - niin Googlaamalla. Jos haluat mennä suoraan asiaan niin mene Kotisivulleni josta on linkki Avattareni alla.

En ole Jeesus Kristus, mutta voin olla 'kuin' Jeesus sillä minua on opetettu Jeesuksen lähettämän Pyhän Hengen kautta...

Jokaisen kirjoitukseni alla on teksti:

"Tie, Totuus ja Elämä."
Pistä paremmaksi - toivon?

Muisto Keijo Kullervo

"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000

kertsi

#58
Eli Vanha testamentti ei siis ole mielestäsi pyhää  ja erehtymätöntä Jumalan sanaa?  (Luulisin, että valtaosalle kristittyjä Vanha testamentti sentään on niinkin pyhää, etteivät he sentään väitä sen valehtelevan.)

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - helmikuu 09, 2020, 18:41:29
Ymmärtääkseni olen korostanut Uuden Testamentin sanomaa kaikissa kirjoituksissani.

Mutta puhutaanhan siellä Uudessa testamentissakin kaikenlaista kamalaa Jumalasta: wikipedian mukaan:

Kristinuskossa helvetti on paikka tai tila, johon ihminen saattaa joutua kuolemansa jälkeen tekemiensä rikkomusten vuoksi. Valtaosa kristinuskon suuntauksista uskoo, että helvetti on ikuinen kärsimyksen paikka, jossa asuukenen mukaan? myös Saatana. Kristinuskon helvetti perustuu kouralliseen Uuden testamentin kohtia, joista varhaiset kirkkoisät rakensivat opillisen järjestelmän. Nykyajan kristillinen teologia jakautuu pääosin perinteisen piinahelvetin ja tyhjiinraukeamisen kesken. Näiden lisäksi löytyy näkemys kaikkien pääsemisestä taivaaseen.

Jeesuksen puheissa lähetetään syntiset ikuiseen tuleen itkemään ja kiristelemään hampaitaan.*)
(https://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti_kristinuskossa )

*) Mark. 9:43–49 https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Mark.+9%3A43-49&mod1=FinRaam&mod2=FinPR&mod3=YLT&ctx=0

Piinahelvettiin ja kiirastuleen uskominen oli kristinuskon valtavirtaa tuhannen vuoden ajan. Niillä kristityt pelottelivat esim. keskiajalla pakanoita uskoon, ja aiheuttivat helvetillä pelottelulla pikkulapsille ja aikuisillekin suunnatonta kärsimystä. Kirkkojen seinilläkin kuvattiin sielujen kärsimyksiä Helvetissä. Nämä kristityt syyllistyivät aivan käsittämättömään julmuuteen ja henkiseen kidutukseen juurikin tuollaisella pelottelulla.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Muisto Keijo Kullervo

Miksi kaivat kaiken mielestäsi 'pahan' Raamatusta?

Pahat asiatkin todistavat Jumalan kunniaa = ei voi olla pahaa jottei hyväkin korostuisi.

Onko Sinulla mitään hyvää sanomista Raamatusta?

Kirjoitapa oma versiosi jolla korotat Jumalan Kunniaa ihmisten keskellä.

Jään odottamaan

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä."
  60x60x60 =216000