Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Koronavirus

Aloittaja Saares, helmikuu 26, 2020, 22:55:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

ROOSTER

Hanna Nohynek ja miehensä Mika Salminen* sairastuivat koronaan ennen rokotteita.

Lainaus käyttäjältä: https://anna.fi/ihmiset/hanna-nohynek-on-uranainen-varoitti-puolisoaan-jo-suhteen-alussa-totesin-etta-voit-hengata-kanssani-mutta-en-muutuEnsin sairastui Hanna, sitten puoliso. Ihoa pisteli ja paikat olivat kipeät, kuume oli kova ja ripulia kesti parin päivän ajan. Väsymys oli todella voimakas. Hanna menetti ruokahalunsa ja makuaistinsa.

– Kaikki maistui kummalliselta, kuin metalliselta saippuavedeltä. Jotta pysyisin kunnossa, pakotin itseni syömään kanakeittoa, jota tyttäreni oli jättänyt ovellemme.

Mika joutui nukkumaan yönsä istuen pahojen yskänpuuskien vuoksi. Puolison oireet olivat muutenkin rajummat. Hannan mielestä Mika olisi tarvinnut sairaalahoitoa, mutta jääräpäinen mies oli itse toista mieltä.

– Olin itse liian voimaton pakottamaan häntä sairaalaan. Tein joka ilta mielessäni ristinmerkkiä nukkumaan mennessäni ja pelkäsin, että tämä oli viimeinen ilta, kun näen hänet.

Molempien akuutit oireet helpottivat parin viikon jälkeen. Sen jälkeen Hanna toipui nopeasti ja ajoi jo kuukauden kuluttua pyörällä.

Kun sairastumisesta oli kulunut vuosi, Mikalla todettiin vaikea sydämen valtimoiden ahtauma ja hän joutui ohitusleikkaukseen.

Voisiko tuossa alleviivatussa osassa olla selitystä kasvaneelle kuolleisuudelle? Vaikka tauti itsessään ei olisikaan enää hengenvaaraksi, sen aiheuttamat tehostevaikutukset muille sairauksille ehkä ovat?

*
LainaaHannan puoliso on samanniminen kuin hänen esimiehensä, THL:n hyvinvointivaikuttajat-osaston johtaja Mika Salminen.

– Minun täytyy olla jatkuvasti todella tarkkana, etten soita tai lähetä viestillä jommallekummalle sellaista asiaa, mikä ei toiselle kuulu, Hanna sanoo ja nauraa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Jaska

#6976
Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 19, 2023, 09:21:16
Lainaus käyttäjältä: https://anna.fi/ihmiset/hanna-nohynek-on-uranainen-varoitti-puolisoaan-jo-suhteen-alussa-totesin-etta-voit-hengata-kanssani-mutta-en-muutu...
Kun sairastumisesta oli kulunut vuosi, Mikalla todettiin vaikea sydämen valtimoiden ahtauma ja hän joutui ohitusleikkaukseen.

Voisiko tuossa alleviivatussa osassa olla selitystä kasvaneelle kuolleisuudelle? Vaikka tauti itsessään ei olisikaan enää hengenvaaraksi, sen aiheuttamat tehostevaikutukset muille sairauksille ehkä ovat?
Voisi. Koronavirustautia on sairastettu paljon ja kyllä se sairastaminen heikentää kuntoa ja vastustuskykyä vaikkei koronavirusinfektio tappaisi eikä aiheuttaisi heti jälkitauteja. Erityisesti iäkkäillä ja sairailla. Itse koronavirustautikin on jo päässyt kymmenen tärkeimmän kuolemansyyn listalle. Osa kuolleisuuden kasvusta selittyy myös ikärakenteen muutoksella eli johtuu siitä että suuret ikäluokat ovat saavuttaneet iän jossa kuollaan paljon.

Itsellänikin jäi viikottaiset uimareissut kun korona laittoi uimahallit kiinni. Uimakavereistani toinen on haudassa ja toinen saanut aivoinfarktin. Kaikki kolme olemme rokotettuja eikä kukaan koronaa tieten sairastanut.

Karikko


Immuniteettia on tutkittu ja joitain tuloksia kerrotaan.

Ilmeisesti lähinnä viruksen sairastaminen tuo jonkin verran immuniteettia, vaikka fiksua on lisäksi väittää rokotteidenkin sitä tuovan.

Tuloksista voi päätellä- Lapsia ei juurikaan ole rokotettu ja vanhat ihmiset joita on ahkerasti piikitetty ovat vähiten kerryttäneet vasta-aineita.
Tuossahan ei varsinaisesti kerrota millaisia vasta-aineita ihmisillä on--sitä ei ilmeisesti ole eroteltu..

>>>

Esimerkiksi loka–joulukuussa 2022 tutkimukseen osallistuneista 18–29-vuotiaista 71 prosentilla oli koronatartunnasta kertovia vasta-aineita ja 65 vuotta täyttäneistä 40 prosentilla.

Lasten osalta viimeisin arvio on elokuulta 2022, jolloin koronatartunnasta kertovia vasta-aineita löytyi lähes 80 prosentilta alle 12-vuotiaista ja hieman yli 80 prosentilta 12–17-vuotiaista.


Tutkimuksen mukaan koronatartunnasta kertovia vasta-aineita oli keskimäärin alle seitsemällä prosentilla tutkimushenkilöistä vuoden 2021 loppuun asti. Vuoden 2022 tammi–maaliskuun aikana vasta-aineiden esiintyvyys nousi 31 prosenttiin ja loka–joulukuun aikana 54 prosenttiin.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009419983.html





Jaska


Koronarokotusten järjestäminen on siirtynyt hyvinvointialueille. Nyt tietoa voi hakea oman hyvinvointialueen sivulta. Järjestelyissä on alueellisia eroja.

Tässä rokotussuositukset


Karikko


Lakien sovittaminen yhteen on "uskon asia, ehkä, tai sitten vahvemman systeemin päätös.

Kieltäytyä ei saa, jos oma ihmisoikeus vaarantaa toisten ihmisten "oletetun terveyden, tai mahdollisuuden sairastua hieman herkemmin, kun, jos tuota ihmisloukkausta itsemääräämis-suhteen ei olisi tehty.

>>>

Poliisi kutsuttiin paikalle
Flinkin mukaan hoitaja uhkasi, että ilman testiä hän voi joutua vankilaan tai saada sakkoja. Se suivaannutti keskipohjalaisen miehen.

– Sanoin, että kyllähän se on sillä tavalla, että perustuslaki on kaiken yläpuolella. Ei ole mitään muuta lakia, joka on korkeammalla kuin se.

Kiivaan keskustelun päätteeksi Flink päätti katsoa, kumpi on oikeassa. Koronatestin ottaminen tyssäsi siihen.

Paikalle kutsuttiin poliisi.

– Vaimo ja tyttö kävivät testissä ihan normaalisti, kuten edellisellä reissulla. Minä jäin odottelemaan poliisia

Uskoon tullessaan hän oli ajatellut, ettei hänen enää koskaan tarvitse olla tuomioistuimessa syytettynä.

– Siksi tämä oli minulle niin kovaa henkisesti. Että minua pidettiin rikollisena.

Poliisin antamien sakkojen jälkeen Flink ryhtyi tutkimaan lainsäädäntöä, varsinkin terveydenhuoltolakia. Hän sanoo olevansa koronarokotteita vastaan eivätkä he ole vaimonsa kanssa ottaneet yhtään ainutta rokotetta koko pandemian aikana.

Flink on sitä mieltä, että koronan varjolla ihmisiltä on viety ihmisoikeuksia.

– Senkin takia halusin lähteä taistelemaan tästä asiasta

Flinkin mukaan he olivat käyneet koronatestissä Venäjän puolella. Testistä oli kulunut kuitenkin liian monta päivää, ja se piti uusia.

– Istuin siihen sairaanhoitajan tuolille ja aloin täyttää suostumuslomaketta – samoin kun olimme edellisellä kerralla tehneet.

Sitten sukset menivät ristiin, Flinkillä ja hoitajalla nimittäin. Flinkin mukaan he ryhtyivät kiistelemään valmiuslaista ja perustuslaista, ja erityisesti siitä, kumpi laki on toisen yläpuolella.

Toholampilaisen näkemys oli, että valmiuslaki ei anna oikeutta polkea hänen perusoikeuksiaan.


https://yle.fi/a/74-20018423



Karikko


Rokotteisiin ei usko, enää thl-kään, liekö aikoihin enää uskonut. Suosittelee siltä immuunipuutteisille piikkiä keväällä.

Kiinastakaan ei ole kuulunut pahempia uutisia, kun liikkumiset vapautettiin, alkoi se luontaisen immuniteetin saaminen, joka muuallakin on toiminut kohtuullisen hyvin omikronin tulon jälkeen.

Syksyn rokotukset lienevät vielä harkinnassa, mutta ilmeisesti silloinkin lähinnä iäkkäille ja riskiryhmäläisille.

>>>

Terveille alle 65-vuotiaille suositellut kolme rokoteannosta tai kaksi annosta ja sairastettu koronatauti antavat erittäin hyvän ja pitkäaikaisen suojan, THL kertoo tiedotteessa(siirryt toiseen palveluun). THL:n mukaan tämä suoja ei ole 14 kuukauden seuranta-aikana juuri laskenut. Ei myöskään ole odotettavaa, että rokotesuoja oleellisesti laskisi tässä ikäryhmässä.

Koronarokotteiden tuoma suoja omikrontartuntoja vastaan sen sijaan on lyhytaikainen ja vähäinen, Nohynek tarkentaa.

https://yle.fi/a/74-20020310


Jaska

#6981
Rokotteiden vaikuttavuudessa ei vuoden 2021 lopun jälkeen ole merkittäviä muutoksia. Kuolemien tilastoinnissa on. Vaikuttavuustilastojen merkitystä rajoittaa, että suurin osa koronavirustartunnoita podetaan ilman virallista testiä eli tilastoimatta ja tartuntojen ja koronakuolemien rtilastoihin saannissa on viikkojen viive joten tilastoista ei saada hyvää tuoretta tilannekuvaa. Niin sairastamisesta kuin rokotteista saadaan vallalla olevien varianttien tartuntoja vastaan vain vähäistä ja lyhytaikaista suojaa. Rokottamisen tarkoituksena on nyt ensi sijassa ehkäistä  taudin sairastamista vakavana. Rokotteiden jatkokehityksen lupaukset ovat lunastanatta.

Tammikuun vaikuttavuustilastot ovat julki. Tuorein tunnettu tilanne on entisen lainen. Vain kaksi perusrokoteanoosta saaneilla on tuplasti enemmän koronasta sairaalaan joutumisia ja kuolemia verrattuna niihin joilla on on tehosteannoksiakin otettuna. Rokottamattomilla suoja on vielä merkittävästi perusrokotettuja heikompi, mahdollisen jo sairastamisen varassa. THL:n tilasto ei esitä edellisestä rokotteen saannista kuluneen ajan selittävää merkitystä, joka on merkittävä. Tehosterokotuksen hyöty on siinä, että se palauttaa ajan mtyötä jo heikentyneen suojan.

Karikko


Ihmisten pelottelua on käytetty muuallakin, kuin suomessa, ehkä jopa paljon suunnitelmallisemmin- Täällä ei sentään housuja taidettu viedä jalasta.

>>>

Pelon hyödyntäminen
Suurimpana huolenaiheena media on nostanut Hancockin ja hänen kanssaan viestejä vaihtaneiden aikeet kansalaisten säikyttelemiseksi, jotta he tottelisivat koronarajoituksia. Myös virusmuunnosten viestinnän suunnitelmallisuutta on kummasteltu.

Telegraphin mukaan valtiosihteeri Simon Case ehdotti Hancockille pelon ja syyllistämisen hyödyntämistä koronaviestinnässä.

Hancock taas viestitti muun muassa avustajalleen vuoden 2020 lopulla löytyneen uuden virusmuunnoksen eli Alfa tai Kent-variantin ilmoittamista koskien näin:

Säikäytämme kaikilta housut jalasta uudella muunnoksella.

– Joo, sillä saamme aikaan kunnollisen muutoksen ihmisten käytöksessä, avustaja vastasi

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c535db95-0e88-454f-9ba9-6dc8a25ff139

Viesteissä käy myös ilmi, että Hancock ja Case eivät pitäneet silloista pääministeriä Boris Johnsonia sellaisena hahmona, johon kansa luottaisi.

[Tehokas vaikutus] perustuu siihen, että ihmiset kuulevat eristäytymisestä luotettavilta paikallisilta tahoilta, eivätkä epäluotettavilta henkilöiltä, kuten pääministeriltä, ikävä kyllä, Case kirjoitti

Karikko

Pekka on kokenut kovia koronan vuoksi- vanha persujen juurimukuloita kylvänyt isänsä veikon kanssa- vielä hengissä sentään.
IL viihde linkissä- miksi se on viihde--
Vaimo säästyi taudilla, korona valitsee kehen on hyvä iskeä tehokkaammin, liekö geenit vai heikko kunto osallisena..

>>>

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/c3b79000-3121-4c3b-ba95-2e097f34d05d

Näin kuvailee terveysturvallisuusasiantuntija ja infektioepidemiologian dosentti Jussi Sane Tampereen yliopiston verkkosivuilla kirjoituksessaan, jossa hän perkaa koronapandemiaan liittyvien toimien vaikutuksia.

Hän muistuttaa, miten keväällä 2020 syntyi käsitys siitä, että korona voitaisiin tiukoin toimenpitein tukahduttaa myös Suomessa.

Syntyi eroon koronasta -liikkeitä. Sanen mukaan liikkeitä olivat perustamassa lähes yksinomaan länsimaiset akateemiset piirit.

Useimmat näiden eroon koronasta -ryhmien asiantuntijat eivät Sanen mukaan olleet aiemmin tehneet töitä infektiosairauksien, epidemiologian tai pandemiavarautumisen kanssa.



PEKKA Vennamo kiittelee vaimoaan Pirjo Vennamoa, joka hoiti miestään koko sairausajan. Korona tarttui monista rokotuksista huolimatta. Pirjo säästyi onneksi taudilta.

– Sen vähän minkä muistan sairaala-ajasta, niin kyllä siinä hävisi välillä todellisuudentaju, ja pää oli sekaisin. Välillä en tiennyt maailmasta mitään. Pahimmassa vaiheessa Espanjaan tuli kaksi tytärtä auttelemaan.

Pekka Vennamo kertoo saaneensa espanjalaisessa sairaalassa uusia kokeellisia antibiootteja, jotka olivat testikäytössä. Niillä tauti saatiin taltutettua.

– En tajunnut itse, mutta vaimo sanoi, että he alkoivat jo valmistautua, että se on menoa. Minua varoiteltiin sairaalassa, että todella vakavassa tilanteessa ollaan




https://www.is.fi/viihde/art-2000009500306.html

Socrates

Koronarokotuksia vastustava Robert Kennedy jr pyrkii presidentiksi:

www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6b6a3e0e-d6ec-48a7-bd25-8a7cf7ddaab9
Kävelevä kremppakertymä

Norma Bates


Karikko


^
Ilmeisesti on siis samantekevää ottaako rokotteen vai, jos sen kerrotaan auttavan eikä se auta ja jotkut sairastuvat ilman rokotusta. Mikään ei todista, että rokotus olisi auttanut- jos sitä ajat takaa.

Pelottelun hieman vähentyneenä, ei enää aktiivisti rokotella koronaa vastaan, eikä tautitapaukset ole mihinkään sfääreihin hypänneet. Vaikka niiden olisi entisen mukaan pitänyt vähintään 27 kertaistua..

Viruksen alkuperää etsitään edelleen kiivaasti, tai sitten poliittisesti, mikä sekin lienee kiivautta.

>>>

Pandemian alkuperästä käydään edelleen kiivasta väittelyä yli kolme vuotta sen jälkeen kun uusi koronavirus havaittiin ensimmäisen kerran. Erimielisyyksiä on niin tieteilijöiden kuin Yhdysvaltain hallinnon eri virastojen välillä.

Yhden teorian mukaan virus loikkasi luonnollisesti eläimistä ihmiseen. Toiset taas katsovat, että virus todennäköisesti karkasi laboratoriosta Kiinan Wuhanista. Kiina on raivoisasti kiistänyt jälkimmäisen vaihtoehdon.

VIIME kuun lopulla tuli ilmi uusia todisteita, että wuhanilaisella torilla oli supikoiria silloin, kun tautia ensimmäistä kertaa havaittiin ihmisissä. Supikoirien tiedetään voivan kantaa ja tartuttaa koronaviruksen kaltaisia viruksia. Dna-datan yllättäen löytäneet tutkijat sanovat löydöksen tukevan muttei todistavan teoriaa siitä, että virus on peräisin eläimistä

SCIENCE-LEHDESSÄ torstaina julkaistussa kannanotossaan Van Kerkhove sanoo uskovansa, että Kiinalla on tietoja esimerkiksi villien ja kasvatettujen eläinten kaupasta Wuhanin torilla, ihmisten ja eläinten testaamisesta Wuhanissa ja muualla Kiinassa sekä Wuhanin koronaviruksia tutkivien laboratorioiden toiminnasta. Esimerkiksi laboratorioiden tarkastustiedot ovat olemassa, mutta niitä ei ole jaettu.

WHO:n johtaja Tedros painotti, että koronaviruksen alkuperän selvittäminen voi auttaa välttämään pandemioita tulevaisuudessa. Hänen mukaansa asian selvittämiselle on myös moraalinen velvoite, sillä koronavirus aiheutti miljoonien ihmisten kuoleman

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009507145.html

Norma Bates

Enhän olekaan kuin useamman kerran sanonut että saatan itse olla todistus siitä että rokotteet auttavat. Kuten olen veivannut läpi, en ole ottanut inf.rokotteita ja jokaisen influenssan jälkeen astmani on pahentunut. Lähtötilanteeseen verrattuna sanoisin jopa että huomattavasti. Koronarokotteita olin ehtinyt ottaa kolme kun sairastin koronan, ja sehän oli kuin leuto tuulenhenkäys koko tauti. Toki olisi saanut mieluummin jäädä sairastamatta.

Em. keissin nainen oli muistaakseni myös astmaatikko ja ylipainoinen. Hänen tapauksessaan ei olisi todellakaan ollut mitenkään pahitteeksi ne rokotteet ottaa. Olisi varmaankin mainittu jos hänellä olisi ollut terveydellinen syy olla ottamatta.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 07, 2023, 10:52:49
Enhän olekaan kuin useamman kerran sanonut että saatan itse olla todistus siitä että rokotteet auttavat. Kuten olen veivannut läpi, en ole ottanut inf.rokotteita ja jokaisen influenssan jälkeen astmani on pahentunut. Lähtötilanteeseen verrattuna sanoisin jopa että huomattavasti. Koronarokotteita olin ehtinyt ottaa kolme kun sairastin koronan, ja sehän oli kuin leuto tuulenhenkäys koko tauti. Toki olisi saanut mieluummin jäädä sairastamatta.

Em. keissin nainen oli muistaakseni myös astmaatikko ja ylipainoinen. Hänen tapauksessaan ei olisi todellakaan ollut mitenkään pahitteeksi ne rokotteet ottaa. Olisi varmaankin mainittu jos hänellä olisi ollut terveydellinen syy olla ottamatta.

Itse on paras todistus itselle- sen vuoksi ihmiset ovat myös uskovaisia.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 07, 2023, 10:56:12
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 07, 2023, 10:52:49
Enhän olekaan kuin useamman kerran sanonut että saatan itse olla todistus siitä että rokotteet auttavat. Kuten olen veivannut läpi, en ole ottanut inf.rokotteita ja jokaisen influenssan jälkeen astmani on pahentunut. Lähtötilanteeseen verrattuna sanoisin jopa että huomattavasti. Koronarokotteita olin ehtinyt ottaa kolme kun sairastin koronan, ja sehän oli kuin leuto tuulenhenkäys koko tauti. Toki olisi saanut mieluummin jäädä sairastamatta.

Em. keissin nainen oli muistaakseni myös astmaatikko ja ylipainoinen. Hänen tapauksessaan ei olisi todellakaan ollut mitenkään pahitteeksi ne rokotteet ottaa. Olisi varmaankin mainittu jos hänellä olisi ollut terveydellinen syy olla ottamatta.

Itse on paras todistus itselle- sen vuoksi ihmiset ovat myös uskovaisia.

Sinullehan ei kelpaa edes ne numerot joita on esitetty että niin ja niin moni tod.näk. jäi henkiin koronasta rokotteiden takia. Käsittääkseni sinulle on niitä lukemia esitelty. Jännä että tuon tuostakin tuot esille että muut ihmiset ovat uskovaisia, kun uskoonhan se sinunkin inttämisesi perustuu, jos ei edes tilastot ja matematiikka todista mistään mitään.