Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Rasismi, yleisketju

Aloittaja kertsi, kesäkuu 05, 2020, 13:04:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 23, 2021, 02:10:09
Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 22, 2021, 22:20:11
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - marraskuu 22, 2021, 21:56:50
Ebrahimi juontaa YleX:n Yeboyah, Renaz ja Wekesa -radio-ohjelmaa yhdessä Yeboyahin ja Sophia Wekesan kanssa.
  - https://fi.wikipedia.org/wiki/Renaz_Ebrahimi

Hän loukkaantui -ja samaistui - hyvinkin tummaihoisten työtoveriensa puolesta - ja kanssa. (Tämä on psykosos. hypoteesini).
Ja vieläpä samassa YLEn talossa, jossa Sannikan kanssa joutui äkkiä kuuntelemaan n-sanoja ääneen....
Emme tosiaan voi tietää miksi joku kokee esim nsanan hyvin loukkaavana, onko omat kokemukset, vaiko ystävien, työkaverien tai muiden läheisten ihmisten kokemukset taustalla. Itse veikkaan kyllä ihan jokaisen vähän erinäköisen saaneen kokea ikävällä tavalla monien suomalaisten rasistisuuden.
Lisää taustavalaisua Renazin kokemuksiin. Tällaisia viestejä Renaz kertoo saaneensa sadoittain:

- https://twitter.com/lauri_linden/status/1462782833047580677

Jotkut neuvo ilmoittamaan poliisille, mutta eikö siinä mene koko loppuelämä pelkkään ilmoitteluun kun saa sadoittain ja jatkuvasti? (Ja on nähty että se on yhtä tyhjän kanssa).

Veikkaan että nuo uhkaukset ovat osa samaa näytelmää mitä nähtiin Sannikan ohjelmassa. Uhkaukset ja solvaukset ovat tilaustyötä, jolla henkilö pyrkii kasvattamaan omaa uhripääomaansa ja sen mukanaan tuomaa valtaa. Poliisille ilmoittaminen sotkisi vain hyvän lavastuksen.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

kertsi

^
Mä taas veikkaan, että Brutto valehtelee ja trollaa ja provoilee tuossa ^ edellä olevassa viestissään.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Brutto

Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 23, 2021, 08:22:54
^
Mä taas veikkaan, että Brutto valehtelee ja trollaa ja provoilee tuossa ^ edellä olevassa viestissään.

Älä! En ole ennen kuullutkaan sinun turvautuvan tuohon argumenttiin.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 22, 2021, 18:35:07
Sinä etuoikeutetusta asemasta käsin haluat määritellä asemasi uhrille rangaistukset, jotka sinulle sopivat.

Kuka tässä oli se uhri ja missä kohden määrittelin hänelle rangaistuksia?

Mulle tulee ensimmäisenä mieleen että sinä olit se uhri mutta eihän tää nyt niin voi mennä etkä varmasti sitä tarkoita  8)

Jos tarkoitat sitä Maustetytöt ja n-sana -keissiä, niin enhän mä biisintekijöitä tunne, mutta pidin tota vaan toooosi ihmeellisenä toimintana palkinnon suhteen.

Okei, se bändi känselöitiin ja näin. Tuliko Suomesta tällä vähemmän rasistinen? Ei. Ymmärsikö ne vitun idiootit edes sen tekstin nyansseja? Ei. Ymmärsikö ne oikeasti mitä ne tekee? Ei. Kantaako ne itse siitä mitään vastuuta? Ei.

Tollanen lisää vaan sitä vihan kierrettä että toisille saa tehdä tosi rumasti ja aiheuttaa vahinkoa jos se on jonkun oman ideologian puitteissa "for the greater good".

Sitä voi jokainen miettiä, mitä kaikkea hyvää versus huonoa tollasella planssilla on tehty, voidaan tehdä ja jatkuvasti tehdään.

Melodious Oaf

Mun mielestä jos kiinnostaa perehtyä johonkin n-sanan käytön nyansseihin USA:ssa ja vertailla sitä aivan toisissaan poikkikulttuurillisesti ja sit kytkeä se vaikka johonkin suomalaiseen kontekstiin ja pohtia tilannetta meillä — siitä vaan. Se on hienoa eikä siinä tehdä mitään nopeita vatsanpohja-arvioita tai kuvitella sellaisten itsekkäiden ja itseä esiin tuovien tunnereaktioiden edistävän kenenkään ymmärrystä asiasta, jossa et ole nyt välittömästi osallinen etkä myöskään ole osallisten läheinen.

Tai sitten voi tosiaan olla kermaperse joka ei itse tee mitään ja yleisellä tasolla viittilöi että USA:ssa ehkä sitä ja täällä toisaalta tätä -- ja voi voi kun persut tai juntit suomalaiset on tyhmiä ja minä taas tiedän ja näen ja tajuan kaiken.

Et tajua  8) :)

Enkä minäkään tajua -- mutta se nyt on sanomattakin selvää.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 23, 2021, 08:25:48
Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 23, 2021, 08:22:54
^
Mä taas veikkaan, että Brutto valehtelee ja trollaa ja provoilee tuossa ^ edellä olevassa viestissään.

Älä! En ole ennen kuullutkaan sinun turvautuvan tuohon argumenttiin.

Johtunee siitä, että ei ollut eka kerta, kun esität jotain niin totaalisen älytöntä, että fiksulta mieheltä se ei voi olla kuin trollaamista.

T: Xante

Hayabusa

Saattaahan se olla traumaattinen kokemus, kun joutuu ensimmäistä kertaa elämässään kohtaamaan oikeasti älykkään ihmisen. Sellaiseen ei intersektionaalisessa kuplassa eläminen valmista. Esiin nousee primitiivireaktio taistele tai pakene. Tällä kertaa Renaz Ebrahimi valitsi ensimmäisen vaihtoehdon ja kävi silmittömään hyökkäykseen. Ja iltapäivälehdet kiittävät.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Melodious Oaf

Yksi mahdollinen fiksu viitekehys sille n-sana-keskustelulle olis tollainen hyvin laaja poikkikulttuurillinen katsaus, missä ei oleteta mitään kenenkään loukkaantumisia vaan tutkitaan sitä avoimen uteliaasti ja esitellään sitten sitä tietoa.

Toinen mahdollinen olis sellainen turvallisen ja hyvän ilmapiirin keskustelu, jossa nää bändin tytöt ja moni meidän eturivin tekstintekijä puhuu omista teksteistään, käsitellään Göstaa ja käsitellään avoimesti sitä missä se teksti on jopa suht hyvä, missä se ei ole ihan niin onnistunut ja mihin joku sanavalinta sit liittyy lopulta jos se pakka avataan aivan täysin.

Vasta siinä kohdassa kun ollaan täysin avoimia ja jokainen myöntää oman rasisiminsa on mitään järkeä puhua jonkun toisen rasismista tollasen luovan tekstin yhteydessä.

Siinä vois olla esimerkiksi J. Karjalainen, Toni Wirtanen, jotain iskelmäsanoituksia tekeviä tyyppejä, ja ne vois puhua siitä, miten ne on nuorena aloittaneet ja minkälaista pahaa oloa niiden teksteissä on ollut. Miten se lyriikka on muuttunut ja kehittynyt ja miten henkilökohtaista se oikeasti lopulta on.

Tollaseen keskusteluun ei ole mitään edellytyksiä eikä avaimia niillä, jotka nyt esittää siellä palkinnon suhteen mitä ikinä esittääkin. Ehkä tollasta keskustelua ei ole edes mahdollista eikä järkevää käydä julkisesti, mutta mun mielestä se olis se kohta jossa voidaan aidosti puhua rasismista niin että se asettuu suhteeseen muiden asioiden kanssa eikä ole nyt sellaista projisointia ja täysin tyhjää länkytystä -- koska siinä on silloin myös oma avoimuus, myötätunto yms.

En odota että täältä tulee mitään myötätuntoa tai vastakaikua näille mun mielipiteille tästä -- mutta esitän niitä nyt silti omaksi huvikseni. Voihan niitä sitten joskus viiden vuoden päästä itse lukea ja ihmetellä :P

Brutto

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 23, 2021, 08:51:19
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 23, 2021, 08:25:48
Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 23, 2021, 08:22:54
^
Mä taas veikkaan, että Brutto valehtelee ja trollaa ja provoilee tuossa ^ edellä olevassa viestissään.

Älä! En ole ennen kuullutkaan sinun turvautuvan tuohon argumenttiin.

Johtunee siitä, että ei ollut eka kerta, kun esität jotain niin totaalisen älytöntä, että fiksulta mieheltä se ei voi olla kuin trollaamista.

T: Xante

Suosittelen out-of-the-box ajattelua sinullekin.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - marraskuu 23, 2021, 08:34:57
Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 22, 2021, 18:35:07
Sinä etuoikeutetusta asemasta käsin haluat määritellä asemasi uhrille rangaistukset, jotka sinulle sopivat.

Kuka tässä oli se uhri ja missä kohden määrittelin hänelle rangaistuksia?

Mulle tulee ensimmäisenä mieleen että sinä olit se uhri mutta eihän tää nyt niin voi mennä etkä varmasti sitä tarkoita  8)

Jos tarkoitat sitä Maustetytöt ja n-sana -keissiä, niin enhän mä biisintekijöitä tunne, mutta pidin tota vaan toooosi ihmeellisenä toimintana palkinnon suhteen.

Okei, se bändi känselöitiin ja näin. Tuliko Suomesta tällä vähemmän rasistinen? Ei. Ymmärsikö ne vitun idiootit edes sen tekstin nyansseja? Ei. Ymmärsikö ne oikeasti mitä ne tekee? Ei. Kantaako ne itse siitä mitään vastuuta? Ei.

Tollanen lisää vaan sitä vihan kierrettä että toisille saa tehdä tosi rumasti ja aiheuttaa vahinkoa jos se on jonkun oman ideologian puitteissa "for the greater good".

Sitä voi jokainen miettiä, mitä kaikkea hyvää versus huonoa tollasella planssilla on tehty, voidaan tehdä ja jatkuvasti tehdään.

Etkö ymmärtänyt?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 22, 2021, 19:41:42
Eihän kurdeja ja iranilaisista ole kuvailtu "nsanalla" silloinkaan, kun sana oli sallittu, joten miksi Ebrahimi loukkaantuu sen kuullessaan.

Kopek, mistä sinä tiedät, millä nimityksillä Renazia on tai ei ole kutsuttu? Tai iranilaisia tai kurdeja?
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 23, 2021, 09:04:44
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 23, 2021, 08:51:19
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 23, 2021, 08:25:48
Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 23, 2021, 08:22:54
^
Mä taas veikkaan, että Brutto valehtelee ja trollaa ja provoilee tuossa ^ edellä olevassa viestissään.

Älä! En ole ennen kuullutkaan sinun turvautuvan tuohon argumenttiin.

Johtunee siitä, että ei ollut eka kerta, kun esität jotain niin totaalisen älytöntä, että fiksulta mieheltä se ei voi olla kuin trollaamista.

T: Xante

Suosittelen out-of-the-box ajattelua sinullekin.

Myönnän luonteeni olevan niin skeptinen ja maailmankuvani perustuvan suurimmaksi osaksi realismiin, että erilaiset sala liitto teoriat vetoavat minuun huonosti.

Varsinkin, kun ne toistavat samaa kamaa yleensä, tässä tapauksessa "uhri onkin syyllinen" joka on tällä foorumillakin esitelty jo mälsän monta kertaa.

Esitäpä jotain laatikon ulkopuolisempaa, niin voin innostuakin, kuka tietää!

T: Xante

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Viihde- ja hömppäpöhinä - marraskuu 23, 2021, 09:11:33
Lainaus käyttäjältä: Kopek - marraskuu 22, 2021, 19:41:42
Eihän kurdeja ja iranilaisista ole kuvailtu "nsanalla" silloinkaan, kun sana oli sallittu, joten miksi Ebrahimi loukkaantuu sen kuullessaan.

Kopek, mistä sinä tiedät, millä nimityksillä Renazia on tai ei ole kutsuttu? Tai iranilaisia tai kurdeja?

Tuossa edellä MrKat linkkasi Renaziin kohdistuvan tappouhkauksen, jossa Renazia haukuttiin mutakuonoksi. Eikä varmaan ole ensimmäinen kerta kun tappouhkauksia ja mutakuonotteluja kohtaa hän. Esimerkiksi persuli-setämiehiltä.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Xantippa

^

Niin, tuo nyt vähän on kuin väittäisi, että eihän sua ole horoksi haukuttu, nartuksi, jakorasiaksi, mokkakikkelin perässä juoksijaksi, jne vain, joten et sinä voin horottelusta loukkaantua.

Se, mitä minä Ebrahimin sanomasta ymmärsin, on, että asetelma, jossa joudut nimenomaan puolustautumaan ihan ensiksi sitä vastaan, mistä ET voi loukkaantua, mikä ei saa olla uhkaavaa, jne olikin se kilauttava asia. Se, että toistuvasti tilanne kärjistyy siihen, että eikö nyt sitä n-sanaa voi hokea, selitäpä taas uudelleen ja uudelleen ja uudelleen, mikä siinä on väärin, kun meillä on taitelijan vapauksia ja ilmaisun vapauksia ja ihan vaan vitsin vääntöä, niin otetaanpa taas jokaiselta näiltä kanteilta uusiksi tämä juttu.

T: Xante


Brutto

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 23, 2021, 09:14:17
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 23, 2021, 09:04:44
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - marraskuu 23, 2021, 08:51:19
Lainaus käyttäjältä: Brutto - marraskuu 23, 2021, 08:25:48
Lainaus käyttäjältä: kertsi - marraskuu 23, 2021, 08:22:54
^
Mä taas veikkaan, että Brutto valehtelee ja trollaa ja provoilee tuossa ^ edellä olevassa viestissään.

Älä! En ole ennen kuullutkaan sinun turvautuvan tuohon argumenttiin.

Johtunee siitä, että ei ollut eka kerta, kun esität jotain niin totaalisen älytöntä, että fiksulta mieheltä se ei voi olla kuin trollaamista.

T: Xante

Suosittelen out-of-the-box ajattelua sinullekin.

Myönnän luonteeni olevan niin skeptinen ja maailmankuvani perustuvan suurimmaksi osaksi realismiin, että erilaiset sala liitto teoriat vetoavat minuun huonosti.

Varsinkin, kun ne toistavat samaa kamaa yleensä, tässä tapauksessa "uhri onkin syyllinen" joka on tällä foorumillakin esitelty jo mälsän monta kertaa.

Esitäpä jotain laatikon ulkopuolisempaa, niin voin innostuakin, kuka tietää!

T: Xante

Ebrahimi on jo todistetusti osoitettu näyttelijäksi joka puhuu valikoitua totuutta, joten on todennäköistä, että myös hänen saamansa uhkaukset voivat olla tekaistuja. Hän selvästikin kuuluu ihmisryhmään, joka on valmis muokkaamaan totuutta edistääkseen omaa ideologiaansa.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."