Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Persoonallisuushäiriöt

Aloittaja Brutto, syyskuu 20, 2021, 11:00:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kertsi

Jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä lienee kyse myös tässä unkarilaisessa miehessä, jonka onnistui huijaamaan valtavia summia rahaa, eläkesäästöjä ja omaisuutta monissa eri maissa:

György Zemplényi

Bedragaren (SVT - tämän dokkarin pitäisi näkyä Suomessakin?)

Expresseen kertoo, että hän huijasi miljoonia kruunuja malmölaisilta: https://www.expressen.se/kvallsposten/biskopen-lurade-malmobor-pa-miljoner/
Esiintyi mm. Ruotsissa arkkipiispana ja Israelissa rabbina.

Huijarin persoonallisuushäiriö lienee jokin dark triadin (wikipedia på svenska)persoonallisuushäiriö tai niiden yhdistelmä:



Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 06, 2021, 12:48:27

https://m.youtube.com/watch?v=uedd8wKvYIo

Spede Show'n sketsi loukkaantumisesta.
Sketsi on sikäli opettavainen, että vastalauseista huolimatta maailma perustuu viime kädessä vahvimman oikeuteen. Mutta kansainvälisen politiikan kentältä yksilöllisiin mielensäpahoittajiin: ammattimainen mielensäpahoittaja lisäpahoittaa mielensä siitäkin, että pahoitti mielensä. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

^^ Arvostan tätä otsikon aiheen takaisin tuontia :)

Aave

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 06, 2021, 13:08:06
Mun mielestä Aaveen kohdalla itsekritiikki, omaan itseen ja omiin käsityksiin kohdistuva huumori ja muu tällainen ihan oikeasti kulminoituu siihen että pystyy myöntämään olevansa krapulassa :D
Meh. Ikään kuin minulla olisi ikinä ollut mitään vaikeuksia "myöntää" foorumillakaan, jos olen krapulassa. Kyllä teksti oli kirjoitettu ihan silleen tiäksä niinku raittiisti ja niin pois päin. Niinku silleen.

Ehkä sinulla on mennyt ohi, mutta tällä foorumillahan on täysin hyväksyttävää nimitellä ja maalittaa kanssafoorumilaisia psykopaateiksi, narsisteiksi, misogyyneiksi, milloin miksikin. Ja nämä riemuidiootit ovat niin tehdesssään täysin selvin päin. Kuvittelepa, että heille annettaisiin vielä viinaa siihen kyytipojaksi, että kenellä ja kuinka täällä lähtisikään lapasesta! :)

Valistunut arvioni on, että minulla sentään on pohjaa vihjailuihini, esittämäni hupaisan hypoteesin muodossa. Monellakohan tämän foorumin jäsenellä lopulta onkaan jokin mielenterveyteen liittyvä diagnoosi, ja mahdollinen lääkityskin?

Minulla ei ole kumpaakaan, mutta foorumilla ikävä kyllä altistuu myös mentaalitapauksiin.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

Noi nyt on sellaisia sun käsityksiä asioista, joihin sulla on täysi oikeus.

Se ei ollut varsinaisesti huumoria että sun itsekritiikki kulminoituu siihen :D Vaan siis se on havainto, ja siitä asiasta voidaan olla eri mieltä. Havainto sisältää sen että nimenomaan siinä sulla ei ole vaikeuksia, mutta siihen se sitten jää.

Mutta tästä on turha keskustella, koska loppujen lopuks sulla on täysi oikeus nähdä ne asiat ihan omalla tavallasi eikä mulla varsinaisesti ole halua tai kiinnostusta sun käsityksiin edes vaikuttaa.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 07, 2021, 11:35:01
Mutta kun ei vaan jaksa sitä ylitsepursuavaa positiivisuutta. Yök.
Tämä on vain normaalia - ei yltiömyönteisyys ja pirtsakkuus kuulu yleisemminkään suomalaiseen kansanluonteeseen, varsinkaan teeskennelty sellainen. Sellainen amerikkalaisen automyyjän ylileveä ja saalistava hymy on mielestäni eräänlainen mielenhäiriön ilmaus, vaikka ikävä kyllä näitä asioita myös Suomessa kovasti opetetaan.

Marco Bjurströmkin olisi voinut työntää sen naminaminsa perseeseensä, jos niikseen tulee.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - lokakuu 07, 2021, 13:40:21
Noi nyt on sellaisia sun käsityksiä asioista, joihin sulla on täysi oikeus.
ÄLÄ SINÄ EDES KUVITTELE OLEVASI SE TAHO JOKA VOI KERTOA, MIHIN MINULLA ON OIKEUS. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

Pahoittelen jos se loukkaa tai ärsyttää, mutta eihän se ole mikään mun suoma oikeus vaan mun nähdäkseni fakta.

Keskustelu usein toimii silleen että siinä on joku implikaatio taustalla. En mä itse välttämättä loukkaantuis siitä, jos joku sanois vaan että näen tän asian täysin toisella tavalla mutta näe sinä rauhassa omallasi. Se liittyy siis siihen että mulla ei ole tarvetta enää tapella siitä, oletko oikeassa vai et :D

Jos sulla on, niin siihen toi nyt ei liity mitenkään.

Aave

Ketjussa todistetaan alituiseen ja väkevästi "hitaammasta ymmärryksestä". Tämä tästä.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

kertsi

#144
Lainaus käyttäjältä: Aave - lokakuu 07, 2021, 13:36:21
Monellakohan tämän foorumin jäsenellä lopulta onkaan jokin mielenterveyteen liittyvä diagnoosi, ja mahdollinen lääkityskin?

Minulla ei ole kumpaakaan, mutta foorumilla ikävä kyllä altistuu myös mentaalitapauksiin.
Veikkaan, että täällä Kantapaikassa on muutama dark triadin -piirteinen henkilö. Psykopaatit, narsistit yms. eivät kuitenkaan tyypillisesti hae apua luonnevikansa aiheuttamiin vaivoihin, sillä heillä harvemmin lienee sairaudentuntoa. Heille itselleenhän ongelmia aiheutuu vähemmän kuin heidän ympäristölleen. Dark triadin henkilöt ovat kaivonmyrkyttäjiä, mätiä omenia, ja vahingollisia kanssaihmisilleen. Mutta eivät siis hae apua, joten harvemmin heillä on diagnoosejakaan, paitsi jos joutuvat edesvastuuseen mahdollisista rikoksistaan, jolloin heille saatetaan tehdä oikeuspsykiatrinen kartoitus. Mitkään lääkkeet eivät kyllä auttaisikaan dark triad-piirteisiin tai -persoonallisuushäiriöihin, joten heillä ei tietysti ole lääkitystäkään.

Muut mielenterveyden diagnoosit kuin persoonallisuushäiriöt eivät tosin kuulu tämän keskustelun aihepiiriin. Paitsi siten, että nimenomaan psykopaatteja kannattaa välttää varsinkin, jos itse on heikossa hapessa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Melodious Oaf

#145
Siis mä olen omaa diagnooseihin liittyvää ajatteluani avannut useassa kohtaa, ja mun kanta on se, että ne on yksityisiä asioita. Jos jollain on joku diagnoosi, sehän tarkoittaa että on hakenut jotain apua johonkin, ja se on niiden oma asia.

Toisekseen jos jollain ei ole diagnoosia, niin sekin on niiden yksityinen asia ja oma ratkaisu tai tilanne.

Ja kolmanneksi en kannata sitä että niitä toisille täällä tarjoillaan, koska edelleen ne on ihmisten yksityisasioita ellei ne itse sitä halua ottaa esiin.

Mutta mä en katso että mun pitää tästä tosi yksityiskohtaisesti muualla kerrotusta asiasta joka kerta selittää samat asiat erikseen.

Norma Bates

Ei se ole mikään häpeä jos syö lääkkeitä aivojensa takia yhtään sen enempää kuin jos sydämen tai munuaisten takia.

Minulla menee tällä hetkellä vain Triptyl ja sekin fibromyalgiaan kipukynnyksen nostajana. Muista nuppilääkkeistä en vuosia sitten kokenut saavani minkäänlaista vastetta pidemmänpäälle, ja on varsin vaihtelevaa auttaako tämä amitriptyleenikään kipuihin. Joskus epäilen että henkisellä puolella se aiheuttaa plääh-fiiliksiä, kun välillä ei oikein mistään jaksa piitata. Vaikka annostus on vain 25 - 50 mg, ja otan nykyään pari kertaa viikossa. Syksyn edetessä voi joutua ottamaan taajempaankin.

Mt-lääkkeiden "pahamaineisuutta" haluan kuitenkin hälventää, koska näyttää siltä että moni fibrootikko jää kitumaan lääkkeittä säikähtäessään sitä että hänelle on (muka) kirjoitettu mielialalääke. Ihan niin yksioikoisestihan se ei mene että pillerillä onnelliseksi.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 07, 2021, 17:23:47
Ei se ole mikään häpeä jos syö lääkkeitä aivojensa takia yhtään sen enempää kuin jos sydämen tai munuaisten takia.
Olen samaa mieltä, ja lähtökohtaisesti suhtaudun mielisairauksiin ihan samalla tavalla, kuin mihin hyvänsä muihinkin sairauksiin. Eivät ne mt-lääkkeet sairautta taikaiskusta pois vie, mutta auttavat ja tukevat useimmiten toipumista ja elämän normalisoitumista. Nyt kun on vihdoin voitu ryhtyä tutkimaan myös huumeita lääkitystarkoituksiin niin olen varsin optimistinen, että sieltä löytyy vielä esimerkiksi masennuksen hoitamiseen yhdisteitä, joita ei muuten olisi löydettävissä. Kuten psykoaktiivinen lääkekasvi Ayahuasca (Amazoninajahuaskaliaani), josta alkaa olla jo myös tieteellisesti merkittävää aineistoa uudentyyppisten masennuslääkkeiden kehittämiseen.

Kyynikko voisi silti heittää, että sepäs olisikin lääkeyhtiöille karsea paikka, mikäli pystyttäisiin kehittämään ihmenappi, joka vie erittäin vaikean masennuksenkin kertalaakista tiehensä (Kuten monille ayahuasca-tripin ottaneelle on todistetusti käynyt). Eihän ihmisen sentään täysin terveeksi saisi tulla, vaan sen pitää syödä niitä lääkkeitä pysyäkseen terveenä... Kertapillerin kehittäminen pitääkin haudata kauas tutkimusarkistojen kätköihin, kyllä sen vähintään puolen vuoden (Kallis) kuuri pitää olla!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

kertsi

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - lokakuu 07, 2021, 17:23:47
Ei se ole mikään häpeä jos syö lääkkeitä aivojensa takia yhtään sen enempää kuin jos sydämen tai munuaisten takia.

Juujuu, mutta kun Aaveen mielestä on näköjään häpeä, jos jollain on mt-diagnoosi ja lääkitys, siksihän hän niistä horisikin, satuttaakseen niitä kanssakeskustelijoitaan, joilla diagnoosi tai lääkitys on. Ne ovat nimittäin näköjään hänen mielestään kelpo lyömäase lajitovereiden murjomiseen. Siis kommentissaan, jossa hän kehuskeli sillä, että hänellä itsellään ei ole diagnoosia tai lääkitystä. Mikä sekin on kyllä hieman surkuhupaisaa, kun sentään kyseessä on ihminen, joka täällä on raiskausuhannut kanssafoorumistin aviomiestä, esitellyt kanssafoorumistin kidutusmurhafantasioitaan, ja ollut inhottavin ja antisosiaalisin foorumilainen, mitä kuvitella saattaa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Norma Bates

Koronadenialisti väitti että Australiassa 95 % sairastuneista on rokotettuja. Lisäksi Suomessa sairaalat ovat tyhjiä, eli meneillä on vaan pelkkä huijaus lääkeyhtiöiden vuoksi ja blaa blaa. Tavanomaiseen tapaan kyseinen denialisti oli tapiseerannut lauseitaan kirosanoin ja haistatteluin (ei tällä kertaa itseeni kohdistuen).

Tuleekohan tulevaisuudessa tämän sortin sekopäisyydelle joku oma diagnoosinsa?

Sellainen ovela jippo noissa väitteissä tietysti on, että kun heitetään prosentteja ja kysymys on mahdollisimman kaukaisesta paikasta josta ei mitenkään voi omata omaa henkilökohtaista kokemusta, jokin aivoissa voi jäädä ihmetelemään että mikä tämä nyt on ja mihin se perustuu. En itse toisaalta halua olla mikään "koronauskovainenkaan", eli läpikotaisin kenties perusteettoman optimismin vallassa niin että uskon automaattisesti että rokote, lääke tai mikä nyt milloinkin on Se Vastaus. Sen verran kyllästynyt tähän hyppyytykseen. Mutta en vain kertakaikkiaan pysty menemään näiden denialistien saappaisiin ja näkemään maailmaa heidän kantiltaan. Enkä siltikään osaa selittää tyhjentävästi minkä vuoksi minä en usko että kaikki media valehtelee kaiken aikaa. En ainakaan heille.