Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Huorittelu yms. nimittely

Aloittaja a4, toukokuu 04, 2022, 10:31:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aave

Mitä enemmän solvauksilla on shokkiarvoa, sen parempi. Parhainta shokkiarvoa tarjoileekin tyypillisesti sellainen henkilö, jonka suusta ei ole mitään karkeuksia totuttu lainkaan kuulemaan. Kun sivistynyt ja fiksu herrasmies päräyttääkin ilmoille julmistuneen sanan huora niin, että ärrä vain pörisee, niin kyllä siinä yllättyy karskimpikin tapaus. Sitä tietää heti, että leikki alkaa olla kaukana. :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

Foorumin tyylikkäin mies on taas elpynyt kirjoittamaan  8)

Urogaliuksen kommentti oli kiinnostava, ja samoin Norman avautuminen homottelusta. Minulle ei ole sitä jostain syystä koskaan tullut naiselta eikä tytöltä vastaan.

Aave taas on ainoa palstalainen jolta sitä on tullut, eikä siinä varmaan hänestä ole mitään "ei-freesiä", vaan tämmönen on täysin hyvästä ja oikein kun hän itse niin tekee, ja sitä paitsi se ilmentää erinomaista huumorintajua ja kielellistä kyvykkyyttä  :D

Jätän häneltä nämä pamfletinomaiset töräytykset ja opastukset siitä miten ihmisten tulee toimia aika lailla omaan arvoonsa.

Melodious Oaf

Kyyninen arvio nimittelystä vois olla sellainen, että silloin kun itse sitä tekee, se on huumoria tai sillä on jokin muu hyvä syy. Kun sinua itseäsi pilkataan, siihen taas pitää puuttua.

En ole havainnut sellaista korrelaatiota, että ahkerat nimittelijät mitenkään järjestäen olisivat erityisen huumorintajuisia itseensä kohdistunutta pilkkaa kohtaan. On niitäkin, mutta hyvin suuri osa on sellaisia, jotka tässä kohtaa paljastuvat aika valjuiksi rutjakkeiksi. 

Aave

Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - toukokuu 14, 2022, 15:34:09
Jätän häneltä nämä pamfletinomaiset töräytykset ja opastukset siitä miten ihmisten tulee toimia aika lailla omaan arvoonsa.
Vaan kun sillä, mitä sinä jätät tai et jätä omaan arvoonsa ei ole mitään todellista, laajempaa merkitystä. :)

Kun sinua pilkataan, koita laittaa paremmaksi. Enpä muista sitäkään, milloin joku olisi viimeksi saanut minut hiljaiseksi. Kuten kiroilu, myös vittuilu on jalo taito, joka lukeutuu hyviin sosiaalisiin taitoihin, ja hyvään yleissivistykseen. Osoita, että olisin väärässä!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

#79
Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 14, 2022, 15:51:32
Kun sinua pilkataan, koita laittaa paremmaksi. Enpä muista sitäkään, milloin joku olisi viimeksi saanut minut hiljaiseksi. Kuten kiroilu, myös vittuilu on jalo taito, joka lukeutuu hyviin sosiaalisiin taitoihin, ja hyvään yleissivistykseen. Osoita, että olisin väärässä!

Olen saanut vaikutelman, että meillä on hienokseltaan erilaiset käsitykset vittuilusta. Mun omassa kokemuksessa se on ollut enemmän ehkä miesten väliselle kommunikaatiolle ominaista. Tosiaan rakennustyömailla se on aika tavallista, mutta on mulla siitä ihan hyviä kokemuksia muualtakin  :D

Jos puhutaan vittuilusta jalona taitona, niin mä näkisin sen sellaiseksi, että käsitellään jotain ihmisten välisiä jännitteitä ja luodaan tilaa sanoa asioita ilman että se tilanne menee kuitenkaan varsinaisesti tosi rumaksi tai ikäväksi. Siihen kyllä liittyy vastavuoroisuus ja se, että sanotaan takaisin, siinä olet oikeassa.

Siinä pelataan aika hienosyisillä asioilla, ja puretaan jotain toisen pärstän tai persoonan aiheuttamaa allergiaa :D

Kumpikin saa ilmaistua vitutuksensa, mutta se sitten lopulta voidaan käsitellä myös huumorina ja on parhaimmillaan erittäinkin eheyttävää ja asiallista toimintaa.

En muista että olisin sinun nähnyt kertaakaan vastavuoroisesti tekevän tällaista.

Sulla taas vittuilu on lähinnä melko suoraa nimittelyä, ei ehkä kovinkaan hienosyistä ja niin edelleen. Se näyttäytyy mulle vähän sellaisena hiekkalaatikkotason touhuna, että katsotaan kuka itkee ensin  :D ja sitten suojataan itseä hyvin läpinäkyvästi sillä että toisen sanomalla ei ole oikeasti mitään merkitystä ja että kasvotusten vetäisit turpaan ja mitä kaikkea näitä on sulla toistuvasti. Estolista paukkuu ja muuta vastaavaa :P

Ne on mun mielestä osoituksia siitä, että ymmärrät sitä koko touhua puutteellisesti ja monesti olet jo tavallaan menettänyt pelin, vaikka itsestä varmaan tuntuu siltä, että "et jää hiljaiseksi" ja viet kaikkia ihan sata nolla.

En odota että sulla yhtäkkiä oliskin erilainen tapa toimia tai enemmän huumoria oman itsen suhteen tai muunlaista huumoria kun sulla nyt on.

Että tee vaan niin kuin teet, ihan hyvin se varmasti menee.

Norma Bates

Jossain tehtaassa oli kuulema töissä ehta rasisti, mies joka ei yhtään tykännyt mustaihoisista. Työporukassa häntä kutsuttiin nimellä Kunta Kinte, eikä kuulema siitä suuttunut.

Toope

Onneksi äärioikeistolaiseksi saa leimata. Sehän on natsi-leima.

Aave

#82
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf - toukokuu 14, 2022, 16:38:47
Olen saanut vaikutelman, että meillä on hienokseltaan erilaiset käsitykset vittuilusta. Mun omassa kokemuksessa se on ollut enemmän ehkä miesten väliselle kommunikaatiolle ominaista. Tosiaan rakennustyömailla se on aika tavallista, mutta on mulla siitä ihan hyviä kokemuksia muualtakin  :D
Tosiaan rakennustyömailla työskentelevät saavat sentään jotain joka päivä aikaan - samaa ei voi sanoa ammattimaisista kriitikoista, jotka eivät ole koskaan julkaisseet itse mitään, vaan näpertelevät muiden kirjoittamien teosten äärellä, ja somessa. Aina pahempi, jos vielä kuvittelevat tarkastelevansa asioita ikään kuin parempina, yläpuolelta. Vaikka eivät pysty muuttamaan julkaistuista teksteistä edes yhtä pilkun paikkaa. Puhuttu kielikin muuntuu kansan suussa ja parissa eikä minkään elitistisen, näpertelevän lingvistin toimesta.
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
Jos puhutaan vittuilusta jalona taitona, niin mä näkisin sen sellaiseksi, että käsitellään jotain ihmisten välisiä jännitteitä ja luodaan tilaa sanoa asioita ilman että se tilanne menee kuitenkaan varsinaisesti tosi rumaksi tai ikäväksi. Siihen kyllä liittyy vastavuoroisuus ja se, että sanotaan takaisin, siinä olet oikeassa.
Tietenkin olen oikeassa. Säästetään jatkossakin kaikkien aikaa ja lähdetään siitä, että olen tyypillisesti oikeassa.
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
Siinä pelataan aika hienosyisillä asioilla, ja puretaan jotain toisen pärstän tai persoonan aiheuttamaa allergiaa :D
Kyllä kuule sitä voi vittuilla ihan ilmankin, ja varsinkin ilman silkkirasoja. Typerien ihmisten kustannuksella pilailu on itsessään ihan kelpo harrastus, ja ajanviete!
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
Kumpikin saa ilmaistua vitutuksensa, mutta se sitten lopulta voidaan käsitellä myös huumorina ja on parhaimmillaan erittäinkin eheyttävää ja asiallista toimintaa.
Emme me mitään kavereita ole vaikka samalla foorumilla olemmekin, joten haista vittu. Katsos on tärkeämpää osoittaa samalla muillekin, kumpi osaa vittuilla rankemmin, ja kenelle ei kannata liikoja vittuilla. Sinun suhteesi minulla ei tarvittaessa mitään rajoja olekaan.
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
En muista että olisin sinun nähnyt kertaakaan vastavuoroisesti tekevän tällaista.
"No shit, Sherlock"! Syykin tuossa edellä! :)
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
Sulla taas vittuilu on lähinnä melko suoraa nimittelyä, ei ehkä kovinkaan hienosyistä ja niin edelleen. Se näyttäytyy mulle vähän sellaisena hiekkalaatikkotason touhuna, että katsotaan kuka itkee ensin  :D ja sitten suojataan itseä hyvin läpinäkyvästi sillä että toisen sanomalla ei ole oikeasti mitään merkitystä ja että kasvotusten vetäisit turpaan ja mitä kaikkea näitä on sulla toistuvasti. Estolista paukkuu ja muuta vastaavaa :P
Se, että saa minun puoleltani verbaalisen ilotulituksen pitää ensin itse ansaita. Eipä ole tarvinnut nähdä sinunkaan suhteesi vaivaa. :)

Sitä paitsi on vain oikein muistuttaa rottia ja huoria siitä, että eivät he kollin fyysisesti läsnä ollessa mihinkään pysty, muuta kuin luikkimaan piiloon. Somehan on silläkin tavalla toksisuus ja syöpä, että täällä kaikenlaiset virkaheitot, typerykset ja maailman suurimmat keskinkertaisuudet saavat asiansa kuuluville siinä, kuin aidosti älykkäät ja pystyvätkin. Internetin somealustojen tasavertaisuus on pelkkä hölmöjen illuusio. Eivät kaikki näkemykset - saati mielipiteet - ole tasavertaisia.

Kohdallanihan kaava menee niin, että samat tyypit roikkuvat ensin nilkoissani viikko-, kuukausi- ja jopa vuositolkulla, vaikka en tekstejään luekaan. Kun sitten joskus vittuilenkin heille jostain jotain takaisin, samat huorat ja rotat heittävät marttyyrivaihteen päälle, vaikka itse ovat huomiotani pitkänsitkeästi (Ja täysin ennalta-arvattavasti) kerjänneet!
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
Ne on mun mielestä osoituksia siitä, että ymmärrät sitä koko touhua puutteellisesti ja monesti olet jo tavallaan menettänyt pelin, vaikka itsestä varmaan tuntuu siltä, että "et jää hiljaiseksi" ja viet kaikkia ihan sata nolla.
Saat olla jatkossakin varma, että ymmärrän sinua puutteellisesti, eikä tässä sinun asettamillasi ehdoilla ja mittapuilla toimita. :)

Sinäkin olet estolistallani, mutta ainoa syy miksi olen nyt lukenut postauksiasi on se, että nysväät Laikan kanssa. Sitä on ollut hauska seurata mutta ei syystä, jota itse kuvittelit.
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
En odota että sulla yhtäkkiä oliskin erilainen tapa toimia tai enemmän huumoria oman itsen suhteen tai muunlaista huumoria kun sulla nyt on.
Suhteessa sinuun ei olekaan, eli onneksi olkoon!
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
Että tee vaan niin kuin teet, ihan hyvin se varmasti menee.
Melodius Oaf ei todellakaan ole mikään Modus Operandi.

Kukaan muukaan ei tällä foorumilla sinulta tekemisilleen mitään siunausta ja lupia tarvitse - kuka vittu oikein kuvittelit olevasi?! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 15, 2022, 15:17:07
Tosiaan rakennustyömailla työskentelevät saavat sentään jotain joka päivä aikaan - samaa ei voi sanoa ammattimaisista kriitikoista, jotka eivät ole koskaan julkaisseet itse mitään, vaan näpertelevät muiden kirjoittamien teosten äärellä, ja somessa. Aina pahempi, jos vielä kuvittelevat tarkastelevansa asioita ikään kuin parempina, yläpuolelta. Vaikka eivät pysty muuttamaan julkaistuista teksteistä edes yhtä pilkun paikkaa. Puhuttu kielikin muuntuu kansan suussa ja parissa eikä minkään elitistisen, näpertelevän lingvistin toimesta.

Tää kohta on ihan ihan semi-OK vittuilua  :)


Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 15, 2022, 15:17:07
Tietenkin olen oikeassa. Säästetään jatkossakin kaikkien aikaa ja lähdetään siitä, että olen tyypillisesti oikeassa.

Ja tässä valahtaa noloksi.

Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 15, 2022, 15:17:07
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
Siinä pelataan aika hienosyisillä asioilla, ja puretaan jotain toisen pärstän tai persoonan aiheuttamaa allergiaa :D
Kyllä kuule sitä voi vittuilla ihan ilmankin, ja varsinkin ilman silkkirasoja. Typerien ihmisten kustannuksella pilailu on itsessään ihan kelpo harrastus, ja ajanviete!

Totta kai voi.

Siinä on varmaan kyse tyylieroista. Arvostan esimerkiksi Socrateksen vittuilijana korkeammalle kuin sinut. Tässä ei ole ratkaisevaa se, miten rohkea olet tai miten kovaa kieltä käytät, miten pitkälle menet tai muutakaan sellaista.

On mullakin vittuilijana joskus hetkeni, mutta en pidä siinä itseäni minään erityisenä tekijänä.

Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 15, 2022, 15:17:07
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
Kumpikin saa ilmaistua vitutuksensa, mutta se sitten lopulta voidaan käsitellä myös huumorina ja on parhaimmillaan erittäinkin eheyttävää ja asiallista toimintaa.
Emme me mitään kavereita ole vaikka samalla foorumilla olemmekin, joten haista vittu. Katsos on tärkeämpää osoittaa samalla muillekin, kumpi osaa vittuilla rankemmin, ja kenelle ei kannata liikoja vittuilla. Sinun suhteesi minulla ei tarvittaessa mitään rajoja olekaan.

Varsinaisten kavereiden kanssa vittuilu on omissa porukoissani harvinaisempaa. Mun mielestä sen ehkä hienoin käyttö on sellaista, kun nimenomaan ei tulla luonnostaan toimeen, mutta on joku syy miksi toiselle altistuu. Rakennuksilla tietysti tehdään yhdessä hommia, mutta voi se olla vaikka samoihin tapahtumiin osallistumista tai mitä tahansa muuta.

Periaatteessa tollasen asetelman vois nähdä foorumillakin siinä, että kumpikin nyt vaan tekee  omaa juttuaan. Mutta eipä mullakaan mitään halua ole sinun kanssasi tulla toimeen eikä oikein edes motivaatiota vittuilla.

Eikä sulle tarvitse vittuilla. Riittää että havainnoi mitä teet ja sanoo ne asiat ääneen. Nyt en ole juurikaan tehnyt edes sitä, vittuilusta puhumattakaan.

Tähän mennessä toi on johtanut siihen, että saat bännit, lähdet tauolle, käytät estolistaa tms.

En sanoisi että ne on olleet mitään erityisesti sun arvostusta lisääviä tai imagoa nostattavia episodeja, mutta ehkä se muuttuu, jos käytät tarpeeksi rajuja keinoja.

Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 15, 2022, 15:17:07
Lainaus käyttäjältä: Melodious Oaf
En muista että olisin sinun nähnyt kertaakaan vastavuoroisesti tekevän tällaista.
"No shit, Sherlock"! Syykin tuossa edellä! :)


Ei tämä koskenut minua.

En muista kertaakaan nähneeni sinun foorumilla kenenkään kanssa suhtautuvan sinuun kohdistuvaan pilkkaan hyväntuulisesti tai huumorilla.

Ehkä se johtuu siitä, että pitää muille näyttää, kuka vittuilee kovemmin ja kenelle ei kannata aukoa päätä, mutta se taas ei mun mielestä ole minkään valtakunnan vahvuuden osoitus eikä osoitus hyvästä suhteellisuudentajusta tänne kirjoittelun suhteen.

Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 15, 2022, 15:17:07
Se, että saa minun puoleltani verbaalisen ilotulituksen pitää ensin itse ansaita. Eipä ole tarvinnut nähdä sinunkaan suhteesi vaivaa. :)

Sitä paitsi on vain oikein muistuttaa rottia ja huoria siitä, että eivät he kollin fyysisesti läsnä ollessa mihinkään pysty, muuta kuin luikkimaan piiloon. Somehan on silläkin tavalla toksisuus ja syöpä, että täällä kaikenlaiset virkaheitot, typerykset ja maailman suurimmat keskinkertaisuudet saavat asiansa kuuluville siinä, kuin aidosti älykkäät ja pystyvätkin.

Menee ehkä vähän somen pointti ohi, jos lähestyy asiaa noin.

Sehän on just siistiä, että ollaan ihan tavallisia ihmisiä ja että seurakunta on niin kirjavaa kuin se on.

Lainaus käyttäjältä: Aave - toukokuu 15, 2022, 15:17:07
Melodius Oaf ei todellakaan ole mikään Modus Operandi.

Tällaista ei voi sanoa muuta kuin viiltävän älykäs henkilö   :D

Olen kyllä ollut siihen nimimerkkinä yllättävänkin tyytyväinen.

Aave

^
Ei valahda noloksi, vaan luhistuu kokonaan!

Lakkasin lukemasta jutskiasi siitäkin syystä, että lässytät monipolvisen rönsyilevästi älyttömästi paskaa, mutta siirryt heti perään ikään kuin ulkopuoliseksi tarkkailijaksi - ja samalla viiden sentin kriitikoksi. Vittu tää mikään kirja-arvostelu oo! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

Tyytyväinen asiakas kaikuttaa koko kylälle kuinka hän sai sitä, mitä tilasi.
Marokkolainen h**ra!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Melodious Oaf

Pitkästi kirjoittaminen ja ulkopuoliseksi tarkkailijaksi siirtyminen ovat täysin osuvia huomioita. Hauskasti noi on taas asioita, jotka olen itse tuonut hiljattain esiin.

Tuskin olen foorumin fiksuin kirjoittaja, enkä ainakaan viisain, mutta en usko että mulla silti kognition puutteet olis isoin pullonkaula, vaan enemmän ehkä fokuksen säätelyn heikkoudet ja vempulointi siinä, mihin käytän aikaani :P

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - toukokuu 15, 2022, 17:36:58
Tyytyväinen asiakas kaikuttaa koko kylälle kuinka hän sai sitä, mitä tilasi.
Marokkolainen h**ra!

Piti ihan wikistä tarkistaa, mihin tuo huutelu perustui ja näin kertoo wiki:
Sofia Belórf, oik. Sofia Jessica Belórf-Nousiainen (ent. Ruusila-Nousiainen, ent. Ruusila, ent. Belórf, s. 6. huhtikuuta 1990 Ylivieska) on suomalainen, marokkolaistaustainen fitness-urheilija ja malli. Hän voitti bikini fitnessin maailmanmestaruuden marraskuussa 2015 Budapestissä järjestetyissä IFBB:n alaisissa MM-kisoissa.

Marokkolaistaustainen tarkoittaa marokkolaista isää.

Tuollahan noita rahakkaita rakkaita on ollut sen verran, että olen kuullut ihmeteltävän, jotta millainenhan taikap**lu tuolla on, kun aina onnistuu pyydystämään rahaa. Suomessa ei kunnian kukko laula, jos julkisuudessa kovin tiuhaan puolisoa vaihtaa, varsinkin, jos vaikuttaa, että puolisoilla on rahaa. Kateuttako tuo on vai mitä :D

Oli kyllä vähällä polttaa näppinsä pahasti, mutta selvisi aika pienellä tuomiolla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Socrates

Sofia Belorfilla on niin vastenmielinen ilme  että kauneus katoaa sen alle.
Kävelevä kremppakertymä

a4

#89
Muutamia ajatuksia ketjun tiimoilta.
Aaveen mainitsema Lutkamarssi on hyvä esimerkki halventavan sanan hyväksyttävästä kontekstista. Sellaisia konteksteja löytyy myös n-sanalle.
Mitä tulee naistenkin viljelemään h-sanan käyttöön niin alatyylinen ja toksinen kielenkäyttö on tasa-arvoistunut mutta silti sivistymätöntä, eikä yhtään viisasta, asiallista ja rakentavaa.
Mistä päästään vittuiluun ja sen näennäisesti sivistyneempään muotoon, väittelyyn. Toksisen hyökkääviä verrattuna rakentavaan asiakeskusteluun, empaattiseen ja nöyrään kuunteluun, viisauteen ja hyväntahtoiseen huumoriin.
Ihmisinä meillä voi olla tällaisia tavoitteita, siinä missä maailmanrauha, avaruuden valloitus ja tieteellinen objektiivisuus. :)

Itseäni jäi kiinnostamaan myös raksakulttuurin toksisuuden taso.
Kuinka toksiseksi arvioitte omat työkulttuurinne?
Itse en ole kohdannut kettuilua työelämässä.
Olisiko niin että kettuilu on alkoholin tapaista stressilääkettä rankassa tai ahdistavassa työssä, kulttuurissa, elämässä?
Olen käsityksessä että esim. New Yorkissa ollaan ylpeitä paikallisesta töykeyden kulttuurista.