Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Krempat

Aloittaja Socrates, tammikuu 03, 2019, 11:00:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juha


Sähköyliherkkyys voi olla todellista. En ole varma, tukeeko oma kokemukseni tätä.

Jos nukkuu sähköinen paita päällä,... siis on sellainen asu, joka päältä puettaessa rätisee, voi tästä seurata yönaikainen tuskatila, joka herättää reagoimaan. Eräs aika raju kokemus on tästä, ja kirjoitin johonkin ketjuun.

Ei tullut mieleen ajatella, mitä kokemus voisi tarkoittaa. Sähköyliherkkyys voisi ehkä eniten liittyä talveen. ?

Juha


Jos ihminen ei ole sisäisen vievästi motivoitunut, elää hän tylsyyttä / masennusta. Näin yksinkertaista nämä diagnoosit voi olla.

Ehkä joku ei edes tiedä, mitä on olla masentuneisuuden tuolla puolen. Toisaalta, siinä tilassa voi tottua elämään, pikku hiljaa siirtyen, tajuamatta, että elämä on viimein aika kuollutta.

Juha


Missä määrin sadepäivien,
ja sumuisten ilmojen raikkaus (raikas olo) johtuu siitä,
että sähköisyysolot ovat erilaiset?

MrKAT

Sanomattoman voimakkaita selittämättömän salaperäisiä heikotuskohtauksia. Vain joitain tunteja.
Kuin g-voimat olisi käsissa suurempia, ei tahdo jaksaa nousta sängystä, tuskin ajatella jaksaa. Väsyttää, uni tulee nopsaan.
Menevät osittain ohi jos liikun kahville. Viimeisin katosi pian marjasörsselin ja kaakaojuoman jälkeen.
Muistuttaa reumakohtauksia (pogostan tautia jota idän itikat kantaa), peukalon nivel on nyt kipeä.
Eilen yöllä ajattelin hätistelleeni ensimmäisen itikan pois mutta pistikö se?
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

^ Koskas saitkaan sen koronarokotteen? Itselleni jäi mielikuva että ehkä viikon päästä rokotteen saamisesta tuli joku väsymysputki joksikin aikaa. Vaikka fibron takiahan olen tietysti kyllä aina enempi tai vähempi väsynyt, mutta silloin olin vielä väsyneempi.

Xantippa

Minua pisti eilen joku ties mikä poskeen, koko poski oli aivan punainen, pistoskohta erottui selkeästi kohonneena ja turvonneena. Puudutti myös posken.

Mitään en nähnyt, joten ei aavistusta, mikä. Hyttystä epäilen, onhan mulla kamalia patteja ollut säärissäkin niiden jäljiltä (olen tosi herkkä pistoille), mutta jotenkaan ne eivät tunnu yhtä pahalta kuin kasvoissa. Johtuneeko siitäkin, että pintaverenkierto on voimakkaampaa naamassa, tiedä tuota.

Kevään ensimmäiset kyllä aina aiheuttavat pahimmat mojaukset ja kutinat, ehkä sitä kesän mittaan siedättyy tai hyttyslaji vaihtuu, kai.

Otin miehen varastoista pari antihistamiinia, omia ei ole. Se tuntui kyllä auttavan, mutta vaikka ko. merkin ei kuulemma pitäisi väsyttää, olin minä kyllä koko illan pois pelistä, nukuin ja torkuin lähes koko illan.

T: Xante

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Juha - toukokuu 15, 2021, 09:45:01
Missä määrin sadepäivien,
ja sumuisten ilmojen raikkaus (raikas olo) johtuu siitä,
että sähköisyysolot ovat erilaiset?

Helppo hengitettävyys sateen jälkeen, erityisesti ukkosen, johtuu enimmäkseen siitä, että ilman pienhiukkaset ja aerosolit ovat vesipisaroiden mukana tippuneet maahan ja ilma on näin puhtaampaa, lähes pelkkää kaasuseosta. Kaasuistakin hapen O3, eli otsonin määrä kasvaa salamasähkön vaikutuksesta. Otsoni toimii ilmakehässä niinkuin kaupallinenkin otsonaattori, se hyökkää vimmalla epäpuhtauksien ja hiukkasten kimppuun ja hajoittaa ne.

Sähköllä on siis vähintään välillinen vaikutus.  Sähkö vaikuttaa kaikkeen toimintaamme, voivathan päämme hermosolutkin hieman enemmän aktivoitua sähköisemmässä ympäristössä, kuka tietää. Ainakin ukkosella tunnen itse suurta voimantunnetta ja yhteyttä kosmisiin esi-isiimme, ukkonen on hieno säätila.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 01, 2021, 09:53:41
Otin miehen varastoista pari antihistamiinia, omia ei ole. Se tuntui kyllä auttavan, mutta vaikka ko. merkin ei kuulemma pitäisi väsyttää, olin minä kyllä koko illan pois pelistä, nukuin ja torkuin lähes koko illan.

Aivan ensimmäinen allergialääkkeeni pujon ja heinän siitepölyjen vaikutusten pienentämiseksi oli veteen liuotettava, eurokolikon kokoinen poretabletti. Sen vaikutus oli likimain nolla, paitsi että mitään ei voinut tehdä kun oli koko ajan täysin uupunut.

Sen jälkeen tuli jatkuvasti uusia valmisteita, jotka kuulemma eivät väsytä - ja paskat, aivan sama unilääkkeenomainen vaikutus niilläkin.

Vasta viime vuosina, kun on päässyt kokeilemaan reseptivapaasti uusia pillereitä, on löytynyt sellaisia joissa unettavuus on vähäinen tai siedettävä. Jos vähemmän käyttää näitä, niin todennäköisesti päiväunet tulee vedettyä minkä tahansa antihistamiinipillerin jälkeen. Sanottiin mainoksessa mitä tahansa.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Norma Bates

Setiritsiinin (Zyrtec jne.) vuoksi olin aikoinaan aivan pelti kiinni. Mutta Desloratadine ei aiheuta sammumista.

Xantippa

Onhan se lohduttavaa tietää, etten ehkäpä ihan kokonaan vaikutuksia kuvitellut. Tänään on jo parempi päivä ja posken kuumotus on vain muisto, eikä pistojälkeäkään enää näy.

Olen kyllä varmaan poikkeuksellisenkin lääkeherkkä, kun en ole (onneksi!) niitä juurikaan tarvinnut. Tällä hetkellä vahvin pilleri taitaa talossa olla asperiini, edes mitään buranoita ei tällä hetkellä ole, kun ei ole kummallakaan mitään loukkaantumisia tms. mihin niitä voisi tarvita, ollut vähään aikaan.

Eli mitäs taas opimme: älä edelleenkään usko mainoksiin!

T: Xante

Hippi

Mystisesti reidet on ihan tukossa aivan kuin olisin tehnyt pitkän tauon jälkeen rankana jalkaprässitreeniin, jota siis en ole tehnyt  :o

Nyt tässä olen laskeskellut, että kävin viikko sitten rokotuksessa ja siinä tuli tehtyä liki parinkymmenen kilometrin lenkki, sillä paluumatkalla poikkesin kyläilemässä enkä tullut suorinta tietä kotiin. Tuon lisäksi torstaina tein tunnin fillarilenkin, johon sisältyi useampikin pitkä ja aika rankka nousu, jotka varmaan jonkun verran ottivat juuri reisiin ja kinkkuun. Muutoin liikunta näillä helteillä on ollut jokseenkin "kevyttä pyörällä" kauppaan -ajoa tai rikkaruohojen kitkemistä kukkapenkistä.

Voisiko olla, että rokotus yhdessä tuon torstaisen lenkin rasituksen kanssa näin jälkijättöisesti aiheuttaisi lihaskipua? Lihaskipuhan kai oli yksi niistä rokotteen haittavaikutuksista. Yksistään lenkin seurauksena reisien tukkoon meneminen olisi oirehtinut jo varmaan lauantaina, mutta nyt huomasin tilanteen vasta eilen illalla.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Amore

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 01, 2021, 11:30:26
Setiritsiinin (Zyrtec jne.) vuoksi olin aikoinaan aivan pelti kiinni. Mutta Desloratadine ei aiheuta sammumista.

Minulle setiritsiini teki vatsan kipeäksi - ja aivan erityisellä tavalla, jota en missään muussa yhteydessä ole kokenut. Vatsassa tuntui kuin mahalaukku olisi ollut pingottunut säkki, jonka kalvoa särki.

En ole tämän jälkeen enää koskenut setiritsiiniin. Käytän loratadiinia, jonka en ole huomannut aiheuttavan haittaa.
All you need is Love

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - kesäkuu 01, 2021, 09:39:56
^ Koskas saitkaan sen koronarokotteen? Itselleni jäi mielikuva että ehkä viikon päästä rokotteen saamisesta tuli joku väsymysputki joksikin aikaa. Vaikka fibron takiahan olen tietysti kyllä aina enempi tai vähempi väsynyt, mutta silloin olin vielä väsyneempi.
Yli kuukausi tuosta.  Itikat on ennenkin tehneet pahoja, paljon pahempia kuin rokotteet ikinä,
Mäkäräiset tms on tehnyt nyt toisen korvalehden turvoksiin ja vuotavaksi.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Norma Bates

Joku päivä jossain hyttyskeskityksessä minullekin tuli punaisia pikku paukamia sinne sun tänne, vaikken kyllä muista että aiemmin olisi erikoisemmin tullut mitään jälkiä. Ne kuitenkin hävisivät kohtalaisen nopeasti, varmaankin kiitos sen antihistaminin joka minulla menee jokatapauksessa vähintään puolet vuodesta. Hyttysiä on ollut semmoisissa paikoissa joissa en ole niitä normaalisti tavannut nähdä, kuten esim. ison järven rannalla jossa luulisi tuulenkin puhaltavan ne huit hittoon.

Unforgiven

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - huhtikuu 08, 2021, 16:52:20
Kävin sitten tänään elämäni ensimmäisen kerran urheiluhierojalla kun alkoi olla niin sanotusti pakko. Etätyö läppärin ääressä yhtenä tekijänä on saanut paikat siihen kuntoon, että mies on taipuisa ja elastinen kuin rautakanki.

Kokemus oli erittäinkin miellyttävä. Hierojaoli mukava ja selkeän ammattitaitoinen Kahden viikon päästä uudestaan.

No niin, päivitystä tähän. Käyntejä on tullut säännöllisesti jatkettua. Viimeksi eilen. Otteet on pikku hiljaa koventuneet ja nyt ehdotti jo akupunktiota kun jalkojen lihaksien jumit ei meinaa antaa periksi. En ollut tiennytkään, että koulutetut hierojat harrastavat myös akupunktion antamista. Olen aina mieltänyt sen huuhaaksi. Sanoin harkitsevani vaikka tuskin sellaiseen ryhdyn. Täytyy googlettaa kun jaksaa.

I'm just a soul whose intentions are good