Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

TV-nurkka

Aloittaja Lenny, tammikuu 03, 2019, 12:03:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

mikainen

Ihan uutta Outlanderia sieltä juuri nyt tulee.

Oon jäänyt seuraamaan kun kakarasta asti kiehtonut aikamatkustus on juonessa mukana. Muuten en taida ihan kohderyhmää olla.

Brutto

Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 28, 2019, 12:53:05
Ihan uutta Outlanderia sieltä juuri nyt tulee.

Oon jäänyt seuraamaan kun kakarasta asti kiehtonut aikamatkustus on juonessa mukana. Muuten en taida ihan kohderyhmää olla.

Mikä tuotantokausi? Eikö se loppunut kolmeen kauteen?
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Brutto - helmikuu 28, 2019, 12:54:37
Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 28, 2019, 12:53:05
Ihan uutta Outlanderia sieltä juuri nyt tulee.

Oon jäänyt seuraamaan kun kakarasta asti kiehtonut aikamatkustus on juonessa mukana. Muuten en taida ihan kohderyhmää olla.

Mikä tuotantokausi? Eikö se loppunut kolmeen kauteen?

4. kausi. Kuusi ilmeisesti ainakin tulossa. Yhteensä siis.

Norma Bates

Niinpäs onkin juu. Ei helvetti, siitä roskasta ei pääse siis ikinä eroon kun sitä tulee uusintana ja sitten uusi kausi ja sitten taas tietysti uusintana alusta ja jälleen uusi kausi perään. Ad infinitum.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - helmikuu 28, 2019, 15:55:54
Niinpäs onkin juu. Ei helvetti, siitä roskasta ei pääse siis ikinä eroon kun sitä tulee uusintana ja sitten uusi kausi ja sitten taas tietysti uusintana alusta ja jälleen uusi kausi perään. Ad infinitum.

Tää on nykyään trendi. Mulla on automaattinen tallennus tietyille sarjoille ja siellä tulee ne kaikki uusinnatkin samalla talteen joita pitää sitten jatkuvasti poistella.

Kopek

Viimeisin jakso Orvillesta oli täyttä tavaraa. Odotan innolla jatkoa, joka ei voi olla kuin jonkinlainen lässähdys, koska tässä mentiin jo äärirajoille ja ylikin. Sarjassa on joka tapauksessa rohkeita yllätyskäänteitä. Sarja hyppäsi vähäksi aikaa aivan toiseen genreen.

Norma Bates

Minäkin tykkäsin. Ainahan joku ongelma tulee kun parkkeerataan jollekin uudelle planeetalle, mutta tämä oli kerrankin tyyppiä didn't see that one coming.

Vaikka olin kyllä miettinyt että kukas ne ropotti ropsit on tehnyt...

a4

Lainaus käyttäjältä: Lenny - helmikuu 24, 2019, 08:17:25
Kyllä meitä nyt hellitään. Lisää Volasen ja Korpelan komediaa Areenassa: MS/Romantic: https://areena.yle.fi/1-4457066
Kaikki neljä jaksoa katsottu.
Pidin henkilötarinoiden nivoutumisesta toisiinsa ja ihmisläheisestä näkökulmasta.
Maailma pienoiskoossa plus tax free. 

Norma Bates


Kopek

TV:n ohjelmatiedoista ei tule katsottua päiväohjelmia, koska ne ovat yleensä kiinnostamatonta lässynlässyä. Katsomisen arvoiset elokuvathan näytetään vasta illalla. No, ykkösellä voi olla päivällä jokin vanha kotimainen, joka saattaa olla kiinnostava.

Edellä mainitulla "laiminlyönnillä" on seurauksensa. Huomasin, että Yle Teemalta on tullut 1960-luvun Batmaneja jo ilmeisesti koko alkuvuoden, enkä ole tiennyt niistä mitään. Olisi mukava saada taltioitua nitä omiin kokoelmiin, mutta se ei ole mahdollista, koska a) olen seuraavan kerran vasta huhtikuussa paikkakunnalla, jossa sen voisi tehdä, ja b) ei ole pysyvään taltioimiseen soveltuvaa laitetta.

Tarkoitan pysyvällä taltioinnilla sitä, että ohjelma on kopioitu niin, ettei jonkin yksittäisen laitteen särkyminen tuhoa kopiota. Jos tallentavasta digiboksista ei saa ohjelmaa "ulos", se on laitteen sisällä taltioituna täsmälleen niin kauan kun laite toimii. En pidä tällaista pysyvänä tallentamisena.

En ehdi katsoa TV:tä keskellä päivää, joten teen näille Batmanneille nettitallennuksen. Säilyvyys on kaksi vuotta. Oletan, että kopioiminen tallennearkistosta on estetty joillakin teknisillä menetelmillä. Aikoinaan sain kopioitua ohjelmia Yle Areenasta "Yle Areena -lataajalla", mutta se oli epävarmaa, sillä koodia muutettiin välillä niin, ettei kopiointia voinut tehdä, kunnes taas latasi uuden version "Yle Areena -lataajasta". Ja jonkin ajan päästä lataamista taas vaikeutettiin. Myöhemmin olen huomannut, ettei ladattuja ohjelmia tahdo saada näkyviin tetokoneelta. Kaiken kaikkiaan hankalaa touhua siis.   

Lenny

Tulipa katsottua kotimainen huumorisarja taas, Kohtuuttomuuksia: https://areena.yle.fi/1-4616712

Kolme toisiinsa nivoutuvaa kertomusta. Neljäs jakso on sitten jonkinlainen metajakso, näyttelemisen näyttelemistä. Erittäin hauska sekin.
Lainsäädäntö ennen luontoa (Immanuel Kant)

Hippi

Voi ryönä, nyt olen muutaman kerran puoliksi vahingossa eksynyt katsomaan Sohvaperunoita. Sehän on aivan huikean hauska ohjelma. Sohvaperunoiksi on valittu monenlaisia tavallisia suomalaisia, joiden TV:n katselua seurataan.

Tuossa nyt tulee sitten sopiva annos Tosi-TV:tä ja visailuohjelmiakin katsottua, muta parasta niissäkin on nuo sohviksien kommentit :)
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Norma Bates

Näin sellaisen pätkän Sohvaperunoita missä ruodittiin jotain sellaista tv-ohjelmaa missä kerrotaan kovista kohtaloista tai muuten vaan elämästä ja joku ihminen yllättää läheisensä jonkun artistin esityksellä. Oli antoisa hetki kun joku daami totesi että jos hän menisi siihen ohjelmaan niin itkisi niin että putoaa silmämunat lattialle. Ja sanoisi että "tuntuu ihan (joku kirosana) hyvältä mutta ei auta yhtään tähän TUSKAAAAAAN!!!"

Gingston

Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 05, 2019, 16:44:06
Voi ryönä, nyt olen muutaman kerran puoliksi vahingossa eksynyt katsomaan Sohvaperunoita. Sehän on aivan huikean hauska ohjelma. Sohvaperunoiksi on valittu monenlaisia tavallisia suomalaisia, joiden TV:n katselua seurataan.

Tuossa nyt tulee sitten sopiva annos Tosi-TV:tä ja visailuohjelmiakin katsottua, muta parasta niissäkin on nuo sohviksien kommentit :)

  Hyvä ohjelma, eikä tarvitse katsoa muita tosi-tv ohjelmia, kun Sohvaperunat kertoo niistäkin sen oleellisimman. Niin ja että mua sitten nyppii, kun jotku asiaan perehtymättömät heittelevät yliolkaisia kommentteja että:" ohjelma jossa katsotaan kun toiset katsoo televisiot, voiko typerämpää olla".

a4

#134
Lainaus käyttäjältä: Gingston - maaliskuu 05, 2019, 21:04:13
Lainaus käyttäjältä: Hippi - maaliskuu 05, 2019, 16:44:06
Voi ryönä, nyt olen muutaman kerran puoliksi vahingossa eksynyt katsomaan Sohvaperunoita. Sehän on aivan huikean hauska ohjelma. Sohvaperunoiksi on valittu monenlaisia tavallisia suomalaisia, joiden TV:n katselua seurataan.

Tuossa nyt tulee sitten sopiva annos Tosi-TV:tä ja visailuohjelmiakin katsottua, muta parasta niissäkin on nuo sohviksien kommentit :)

  Hyvä ohjelma, eikä tarvitse katsoa muita tosi-tv ohjelmia, kun Sohvaperunat kertoo niistäkin sen oleellisimman. Niin ja että mua sitten nyppii, kun jotku asiaan perehtymättömät heittelevät yliolkaisia kommentteja että:" ohjelma jossa katsotaan kun toiset katsoo televisiot, voiko typerämpää olla".
En ole katsonut kyseistä palkittua ohjelmaa mutta ymmärrän sen potentiaalin.
Voit aina kuitata arvostelijoille että kyseessä on metakatselua.
Samaa mitä filosofit ovat tehneet ajattelun kanssa jo vuosituhansia länsimaisen sivistyksen isinä ja jota älykkäät itsekriittisyyttä harrastavat kutsuvat introspektioksi.
Käytät vain vielä enemmän hienoja sanoja niin hiljenevät taatusti. :)

Suomalaiset katsovat keskimäärin kolmisen tuntia päivässä televisiota, joten ihan ajankohtaista aihetta Sohvaperunat kyllä käsittelee.
https://www.aamuset.fi/uutiset/3806796/Suomalaiset+katsoivat+televisiota+kaksi+tuntia+48+minuuttia+vuorokaudessa
Jos seksiä harrastettaisiin yhtä paljon, pitäisi siitäkin tehdä Jyystöperunat.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomalaiset-harrastavat-ruotsalaisia-enemman-seksia-paljastaa-kysely-myos-tavallisin-syy-tyytymattomyyteen-selvisi/7147176
Nukumme niin paljon päivittäin että Petiperunatkin voisi olla kovaa kamaa, ainakin eläkeläisille ja miksei työttömillekin.