Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Tietokoneketju

Aloittaja Lenny, tammikuu 03, 2019, 12:24:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

MrKAT

^Joo, vuosien kokemattomuuttani kun wanhaa konettani ei päivitetty enää pitkään aikaa. ;D

Eilen sormenjälkitunnistin kuumentui tuntemattomasta syystä (ellei hellettä laskea) polttavan tulikuumaksi. En käytä sitä mutta kättä osui siihen selatessa. Ei jäähtynyt edes lepotilassa, ennenkuin sammutin virrat. Nyt tuntuu normilämpöiseltä. (Epäilyttää että haluaako joku virushaittaohjelma lukea sormenjälkiäni vai mitä hemmettiä).

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 14, 2023, 22:38:01
^^Mikkisoftalla on ollut tapana julkaista päivityksiää tiistaisin.
Minulle tarjoaa harvasepäivä...

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Toope - kesäkuu 23, 2023, 22:40:04
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 14, 2023, 22:38:01
^^Mikkisoftalla on ollut tapana julkaista päivityksiää tiistaisin.
Minulle tarjoaa harvasepäivä...

Toki voit siirtyä woke-kommunistisen Linuxin käyttäjäksi.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Unforgiven

Olen hankkimassa työläppärin tueksi näyttöä etätöihin (omalla rahoituksella). Tällä hetkellä koekäytössä 30-tuumainen kaareva pelinäyttö, joka on antanut jokseenkin hyvän ensivaikutelman. Olen kuitenkin miettinyt, miten esimerkiksi 32 tuumainen telkkari toimisi samassa tehtävässä.

Olen yrittänyt googlettaa, lähinnä silmäystävällisyyden näkökulmasta, onko nykytelevisiotkaan kuitenkaan tietokoneen katseluetäisyydelle tarkoitettuja. Eipä oikein suoraa vastausta ole löytynyt.

Josko jollain asiasta mielipiteitä, mielelläni kuulisin.
I'm just a soul whose intentions are good

Hayabusa

^Itse olen jättänyt toteuttamatta haaveen 32 tuumaisesta 4k näytöstä. Tai jos totta puhutaan, niin olen ajatellut hankkia niitä kaksin kappalein. Toistaiseksi olen onnistunut hillitsemään itseni. Siitä voi kiittää toveri Lauria, jonka päivityskierrekuvaukset ovat laittaneet ajattelemaan, mitä muuta voisi päivittää: vähän isompi pöytä, uusi tuoli ja onhan tämä nykypesä vähän pieni kaikelle uudelle rojulle...

Oikeasti en osaa sanoa. Yllä olevasta voisi johtaa oman haaveen: niin paljon tuumia ja pikseleitä kuin tilaa riittää ja kukkaro sietää. Töllöpatteriston lisäksi ostaisin kunnolliset monitorinpitimet esim. https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/11752c/Monitorivarret

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Unforgiven

Kysymykseni silmäystävällisyydestä johtui siitä, että entisen näytön kanssa on alkanut ilmenemään päänsärkyä pidemmän työpäivän jälkeen. Näyttönä olen käyttänyt juurikin vanhaa 32 tuuman telkkaria. .

Mutta päädyin luottamaan ensivaikutelmaan ja tein pelinäytöstä kaupat.
I'm just a soul whose intentions are good

a4

Lainaus käyttäjältä: Unforgiven - heinäkuu 03, 2023, 13:27:31
Kysymykseni silmäystävällisyydestä johtui siitä, että entisen näytön kanssa on alkanut ilmenemään päänsärkyä pidemmän työpäivän jälkeen. Näyttönä olen käyttänyt juurikin vanhaa 32 tuuman telkkaria. .

Mutta päädyin luottamaan ensivaikutelmaan ja tein pelinäytöstä kaupat.
Ei tutkittua tietoa mutta uusinta uutta:

Sinivalon estolinssien suosio kasvaa – väitetään ehkäisevän näyttöpäätteiden terveyshaittoja
https://yle.fi/a/3-9228717

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: a4 - heinäkuu 03, 2023, 15:34:55
Ei tutkittua tietoa mutta uusinta uutta:

Sinivalon estolinssien suosio kasvaa – väitetään ehkäisevän näyttöpäätteiden terveyshaittoja
https://yle.fi/a/3-9228717
6 vuotta vanha juttu.
Mainosteksti: Kun linssiin laitetaan sinivaloisuuden poistopinta,..silmät.. eivätkä ne väsy.
Höh. Minä kehitin jo vuosi sitten sinisen poistavat lasit (kellertävä kalvo) jotta mies (ja silmät) väsyisi nopeammin, uni tulisi nopeammin. Ja ne toimii niin. Ensin silmäluomista tulee lyijynraskaat... :D
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

a4

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - heinäkuu 03, 2023, 17:51:57
Lainaus käyttäjältä: a4 - heinäkuu 03, 2023, 15:34:55
Ei tutkittua tietoa mutta uusinta uutta:

Sinivalon estolinssien suosio kasvaa – väitetään ehkäisevän näyttöpäätteiden terveyshaittoja
https://yle.fi/a/3-9228717
6 vuotta vanha juttu.
Mainosteksti: Kun linssiin laitetaan sinivaloisuuden poistopinta,..silmät.. eivätkä ne väsy.
Höh. Minä kehitin jo vuosi sitten sinisen poistavat lasit (kellertävä kalvo) jotta mies (ja silmät) väsyisi nopeammin, uni tulisi nopeammin. Ja ne toimii niin. Ensin silmäluomista tulee lyijynraskaat... :D
Hupsista. Toisaalta nukkuessa ei hanki päänsärkyä valvomisella ja ruudun tuijottelulla.
Työtehokin voi kasvaa torkuilla ja ongelmat ratketa aivoja huoltavan ja kehittävän unen avulla.
Voisikohan näyttöpäätteen väsyttämiä silmiä huoltaa itkemällä tai suihkepullolla?

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - kesäkuu 29, 2023, 22:56:12
^Itse olen jättänyt toteuttamatta haaveen 32 tuumaisesta 4k näytöstä. Tai jos totta puhutaan, niin olen ajatellut hankkia niitä kaksin kappalein. Toistaiseksi olen onnistunut hillitsemään itseni. Siitä voi kiittää toveri Lauria, jonka päivityskierrekuvaukset ovat laittaneet ajattelemaan, mitä muuta voisi päivittää: vähän isompi pöytä, uusi tuoli ja onhan tämä nykypesä vähän pieni kaikelle uudelle rojulle...

Oikeasti en osaa sanoa. Yllä olevasta voisi johtaa oman haaveen: niin paljon tuumia ja pikseleitä kuin tilaa riittää ja kukkaro sietää. Töllöpatteriston lisäksi ostaisin kunnolliset monitorinpitimet esim. https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/11752c/Monitorivarret

Olen visioinut läppäritelineestä. Työläppäri olisi hyvä saada irti pöydästä. Jos sattuu juomapullo kaatumaan, siinä ei ehkä menisi niin paljon elektroniikkaa rikki.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

^
Eikö olisi kätevämpi hankkia pieni sivupöytä juomapullolle ja muille eväille?
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Melodious Oaf

Joissain toimistoissa missä olen rottaillut on ollut läppäritelineitä. Nehän eivät ole mitään kovin isoja investointeja sinänsä.

Kannattaa tietysti katsoa että teline sopii omalle läppärille myös jäähdytyksen näkökulmasta eikä laita työpisteen ergonomiaa sekaisin. Monesti on ihan hyvä että läppärin näyttö hieman nousee, mutta...

Jos ainoa tarkoitus on saada kone irti pöytätasosta, ehkä sen alle voisi keksiä jotain muutakin kuin tarkoitusta varten tehdyn erikseen hankittavan härpäkkeen.

Verkkokaupassa näyttäisi olevan näille oma tuotekategoriansa: Toimistotarvikkeet / Ergonomia / Kannettaville tietokoneille / Telineet

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hippi - heinäkuu 03, 2023, 20:14:50
^
Eikö olisi kätevämpi hankkia pieni sivupöytä juomapullolle ja muille eväille?
Mulla on jo sivupöytä. Se ei riitä kun minä en käänny 90 astetta sivupöydän puoleen juodessani. Jos ote kirpoaa, kastuu näppäimistö ja muu elektroniikka.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Miten olisi juomakypärä?
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Jamppooni

Morjensta pöytään, Toivottavasti osuin oikeaan ketjuun. Löysin tämän palstan sattumalta kun olen koittanut pähkäillä ongelmaani. Näin untuvikkona ajattelin kysäistä arvon käyttäjiltä apuja...menee niin yli hilseen
Taustaa:
Vaihdoin tässä parisenviikkoa sitten sähköpostipalveluntarjoajaani. Käytän Mac mailia tietokoneessani ja kännykässäni Samsung mailia. Pitkien kuvioiden jälkeen tulos oli, että ensiksi koneeltani hävis kaikki postit, jotka sain (osittain) takaisin määrittelemällä uuden tarjoajan palvelin asetukset (koneeseen). Viimeisten n. kahdenviikon postit jäi tulematta. Mutta kappas...kännykässäni on senkin ajan postit olemassa, mutta ei siis uudempia. Ymmärrän, että kuvio juontunee POP3/IMAP kuvioon, mutta molemmissa laitteissa on ollut IMAP tilit. Oletan, että uudella tarjoajalla on lipsahtanut tili alkujaan popiksi (oletuksena?), jolloin postit on imuroitunut luuriini, eikä enää koneella luettavissa. Kännykässäni on vielä vanhat palvelin asetukset. Ehdotuksena oli siirtää massana puuttuvat viestit uudelle palvelimelle. Se ei onnistu Sampalla. Toiseksikaan en pysty luurilla meiliä nyt käyttämäänkään, kun narut edelliseen on jo poikki.
Kysymys:
Mitähän mahtaa tapahtua kännykässäni oleville (koneelta puuttuville) meileille, jos/kun vaihdan samsung mailiin uudet palvelimen asetukset. Kyseessä on kymmeniä erittäin tärkeitä posteja. En ole vielä uskaltanu tehdä luurin asetuksille mitään. Pattirako sekin, kun en pysty ko. viesteille mitään tekemäänkään (vastaamaan tms.) kun luurin asetukset on vielä kuusessa. Toisinkysyen...voiko ne olemassa olevat "pop-postit" kadota luuristakin kun muutoksen teen?

Kiitos mahdollisista ideoista

P.S. Ei Gmail-jargonia, koska se ei ole tässätapauksessa mahdollista