Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 33 Vieraat katselee tätä aihetta.

Kopek

Tässä koko hommassa ei tunnu olevan mitään järkeä. Tarkoitan koko hommalla koko hommaa eli sitä, kun ihmiset elävät aikansa, tekevät kiusaa toinen toisilleen ja tappavat toinen toisiaan ja lopuksi kuolevat. Mikä "pointti" tässä on, kysyisi ehkä joku.

Kaikki häviää ja katoaa. Kaikki on turhaa. Mitään ei jää.

Tämän hetken pintajulkkis ja raharikas katoaa ihmiskunnan muistista nopeasti, koska hän ei jätä mitään arvokasta ihmiskunnalle. Säveltäjät, kirjailijat, taiteilijat, filosofit ynnä muut henkisten alojen ihmiset säilyvät - jos ovat säilyäkseen, ei se varmaa ole - ihmiskunnan muistissa pidempään, koska heiltä sentään jää jokin henkinen perintö.

Vanhoja valokuvia ja elokuvia katsellessa tulee joskus tunne, että pääsisipä hetkeksi menneisyyteen kokemaan (mahdollisesti uudestaan), millaista on ollut joskus.

Jos elämä ei olisi kohdellut minua niin kuin se on kohdellut eli vienyt kotia ja muistoja, minulla voisi olla yksi museohuone kodissani, joka olisi säilytetty täsmälleen sellaisena, millainen se on ollut koko elämäni ajan aina lapsuudestani asti. Kun tuollaiseen huoneeseen menisi, voisi kuvitella olevansa mennessä ajassa. Mikään näkyvä ei viittaisi nykyaikaan. Myös jotkut muut tilat kuten aitan vintti voisivat olla aika alkuperäisessä asussaan ja luultavasti ovatkin. Mutta mitäpä se minua ilahduttaa, pikemminkin katkeroittaa.   

Lähimmäksi tuollaista tunnelmaa pääsen kesämökillämme, mutta sielläkin on tapahtunut muutoksia. Sisälle murtautujat ovat polttaneet osan vanhoista huonekaluista.

https://flashbak.com/wein-saroltas-color-photographs-of-moscow-and-st-petersburg-1958-436960/

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 15, 2022, 10:31:33
^Positiivinen muutos, eli aikaistuminen, myös ns. kapakkakeikoissa alkoi muutama vuosi sitten. Ilmeisesti ravintoloitsijat huomasivat, että yleisö kuluttaa saman verran riippumatta esiintyjän aloitusajasta.

Joo, eihän kukaan mennyt kapakkaan alkuillasta törsäämään, vaan etkot hoidettiin kotona tai puistossa kaveriporukassa ja sinne kapakkaan tultiin sitten vähän ennen keikan alkua ja sitten keikan jälkeen olikin jo kotiinlähdön aika. Ei siinä paljoa ehtinyt eikä enää jaksanutkaan nauttia talon antimia.

Luulenpa, että aikainen keikka voi olla kapakalle jopa tuottoisampi. Tai ainakin minä voisin jäädä hyvässä seurassa istumaan vielä joksikin aikaa ja vaikka jonkun pienen iltapalankin ottaa. Vaikka en alkoholia itse käytä, niin ei kapakassa istuminen ole mitenkään vastenmielinen ajatus, jos oma seura on mukavaa. Nyt siellä tosiaan pystyy istumaan saamatta päänsärkyä, kun ei enää voi polttaa sisällä.

Minulla on monesti tehnyt mieli mennä johonkin irkkubaariin, jos siellä olisi livemusiikki-ilta. Sellainen kai vielä Hesan puolella on? En vain ole saanut ketään mukaani enkä yksin oikein viitsi lähteä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Aave

^
Vaikka keikkojen aloitusaikaa on aikaistettu, sama ilmiö toteutuu halki Suomen keikkapaikkojen: heti keikan päätyttyä jengi lähtee joko kotiin, tai joihinkin toisiin paikkoihin jatkoille. Se on kyllä merkeleellistä. Parissa tunnissa pitäisi tehdä koko viikon juomatili, kunnes on taas jonkin toisen esiintyjän keikka.

Kansalaiset! Vaikka bändi lakkasikin soittamasta, jääkää enemmän keikkapaikoille hillumaan ja ryyppäämään!

***

Muistui tässä mieleeni sekin pääsisäiskerta, kun mentiin rakkaimman ja parhaimman lapsuudenystävän kanssa sen viimeisen kerran trullittamaan - vaikka oltiin kuitenkin jo jotain 14-vuotiaita. Täysissä trullintamineissa hamosineen ja meikkeineen päivineen (Siskot meikkasivat). Ei pyydettykään enää mitään karkkeja vaan rahaa, viinaa ja tupangia!

Ken oveen koputtaa tahi ovikelloa pimpottaa, sille saatetaan jopa avata. Osa oven avanneista aikuisista oli niin tyrmistyneitä että lätkäisivät sen heti meidät nähdessään kiinni, mutta huumorin päälle ymmärtäviltä (Ja usein myös samalla krapulaisilta) aikuisilta saatiin aika mukavasti rahaa, ja myös tupakkia. Viinaa ei kyllä antanut kukaan, helvetin nipottavat mammarit!

Mutta hauskaa oli, ja kelpaa tätäkin muistella! :)

(En minäkään tietenkään aikuisena antaisi).
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

#4788
Parina päivänä, eritoten aamuna kun on pitänyt kaivaa tallin ovien eteen jäätyneet lumet pois on vituttanut niin saaatanasti ja kiroillut kuin merimies. (Naapureilla ehkä hauskaa jos kuulolla).  Hermot kireällä päivälläkin En ole ymmärtänyt miksi. Ehkä kameran puute? Kuntoilun puute? Selän kipeys? Kiristääkö Ukrainan, Nato-ovien tilanne?
  Eilen yöllä keskustelunne innottamana kokeilin pitää 2-3 tunnin Youtube-musa konserttisession. Ehkä se auttoi koska en herännyt kettuuntumiseen. Ja iltapäivällä pääsin nokkaunillekin. Sain liikuntaakin harjoitettua.

JK. Minulla alkaa olla jo hypoteesi huonon olon/vitutuksen syystä: Domino-keksit (suklaa). Liian suuri määrä suklaata(kaakaojauhetta..) lyhyessä ajassa on minulle myrkyllistä: Lihakset jumittuu, kaikki tuntuu kivuliaalta (selkäkivut eritoten), pahimmoilleen monta päivää-> vähemmän liikuntaa, vähemmän aikaansaavutuksia ->en jaksanut siivota pääsiäiseksi ->suututti sekin jne eli saamarinmoinen syöveri.
Eilen jätin suklaat yhteen pieneen palaan ja lisäsin pehmeää rasvaa lusikalla kukkkurallisia leivän päälle ja lisää pähkinöitä. =>Tänään  paras päivä viikkoon, jaksoin siivota, kävellä, ei kipuja, mieliala korkea jne. Toimii!

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 15, 2022, 10:48:40
Tässä koko hommassa ei tunnu olevan mitään järkeä. Tarkoitan koko hommalla koko hommaa eli sitä, kun ihmiset elävät aikansa, tekevät kiusaa toinen toisilleen ja tappavat toinen toisiaan ja lopuksi kuolevat. Mikä "pointti" tässä on, kysyisi ehkä joku.

Kaikki häviää ja katoaa. Kaikki on turhaa. Mitään ei jää.

Tämän hetken pintajulkkis ja raharikas katoaa ihmiskunnan muistista nopeasti, koska hän ei jätä mitään arvokasta ihmiskunnalle. Säveltäjät, kirjailijat, taiteilijat, filosofit ynnä muut henkisten alojen ihmiset säilyvät - jos ovat säilyäkseen, ei se varmaa ole - ihmiskunnan muistissa pidempään, koska heiltä sentään jää jokin henkinen perintö.

Vanhoja valokuvia ja elokuvia katsellessa tulee joskus tunne, että pääsisipä hetkeksi menneisyyteen kokemaan (mahdollisesti uudestaan), millaista on ollut joskus.

Jos elämä ei olisi kohdellut minua niin kuin se on kohdellut eli vienyt kotia ja muistoja, minulla voisi olla yksi museohuone kodissani, joka olisi säilytetty täsmälleen sellaisena, millainen se on ollut koko elämäni ajan aina lapsuudestani asti. Kun tuollaiseen huoneeseen menisi, voisi kuvitella olevansa mennessä ajassa. Mikään näkyvä ei viittaisi nykyaikaan. Myös jotkut muut tilat kuten aitan vintti voisivat olla aika alkuperäisessä asussaan ja luultavasti ovatkin. Mutta mitäpä se minua ilahduttaa, pikemminkin katkeroittaa.   

Lähimmäksi tuollaista tunnelmaa pääsen kesämökillämme, mutta sielläkin on tapahtunut muutoksia. Sisälle murtautujat ovat polttaneet osan vanhoista huonekaluista.

https://flashbak.com/wein-saroltas-color-photographs-of-moscow-and-st-petersburg-1958-436960/

"Järki" onkin hyvä näkökohta maailman tapahtumiin, mutta miksi pitäisi olla "järkeä ja kenen järkeä.?

Jokaisella on omansa, eikä ne varsinaisesti kohtaa toisiaan kovinkaan konkreettisesti. Oletan ettei ole järjestä kysymys, vaan tunteesta- kuten tuossa kerrotkin.


Hippi

Kävin sitten kolmen tunnin session raapimassa vanhaa tauhkaa pihasta. Oli jo hyvin sulanut maa istutusalueilta ja kun raaputin vanhat korret ja lehdet pois, niin siellähän oli jo hyvällä alulla tulossa uutta versoa.

Vielä jäi vähän tehtävää huomiselle tai ylihuomiselle. Tai onhan siellä vielä myöhemmällekin ajalle, kun kaikki lumet ei ole vielä sulaneet pensaiden alta. Pitää vain hyvin laastaroida peukalonhanka, kun se nyt tihkuttaa kirkasta nestettä. Siinä ilmeisesti ehti jo olla rakkula, mutta eipä ole enää.

Luulisi nyt unen maistuvan ensi yönä, vaikka yläkerran naapuri miten yrittäisi saada vuorokauden askelkiintiötään täyteen jo klo 2 yöllä, niin kuin viime yönä, perkele.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Nyt on fillari putsattu pölystä, pumpattu ja rasvattu. Tein pihassa pari pientä kierrosta ja hyvin tuntui toimivan. Huomenissa varmaan pitää lähteä pieni lenkki tekemään. Tänään en ehtinyt, kun piti vielä pihatöitä tehdä.

Hiukan oli paikat jäykkänä eilisen jäljiltä. Mutta pahimmalta tuntui peukalonhanka, kun onnistuin sitä vielä lisää hinkkaamaan haravan varteen ja nyt se on ihan vereslihalla  :'(
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

kertsi

Kanadalainen pelikaverini, jonka olen tuntenut useamman vuoden, kyseli kuulumisia. On seurannut Ukrainan sotaa siinä missä kaikki muutkin. Sanoi, että jos tilanne pahenisi täällä Suomessa, hän tarjoutuisi järkkäämään minulle matkan ja majoituksen Kanadassa. Ihana ihminen. Tuli melkein tippa linssiin. Läheteltiin toisillemme kuvia mökeiltämme. Hänen saaressa, pohjoisessa.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Toope

Lainaus käyttäjältä: kertsi - huhtikuu 17, 2022, 19:40:21
Kanadalainen pelikaverini, jonka olen tuntenut useamman vuoden, kyseli kuulumisia. On seurannut Ukrainan sotaa siinä missä kaikki muutkin. Sanoi, että jos tilanne pahenisi täällä Suomessa, hän tarjoutuisi järkkäämään minulle matkan ja majoituksen Kanadassa. Ihana ihminen. Tuli melkein tippa linssiin. Läheteltiin toisillemme kuvia mökeiltämme. Hänen saaressa, pohjoisessa.
Luuleeko hän, että olet Ukrainassa/naapurissa?

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 15, 2022, 11:46:30
Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 15, 2022, 10:31:33
^Positiivinen muutos, eli aikaistuminen, myös ns. kapakkakeikoissa alkoi muutama vuosi sitten. Ilmeisesti ravintoloitsijat huomasivat, että yleisö kuluttaa saman verran riippumatta esiintyjän aloitusajasta.

Joo, eihän kukaan mennyt kapakkaan alkuillasta törsäämään, vaan etkot hoidettiin kotona tai puistossa kaveriporukassa ja sinne kapakkaan tultiin sitten vähän ennen keikan alkua ja sitten keikan jälkeen olikin jo kotiinlähdön aika. Ei siinä paljoa ehtinyt eikä enää jaksanutkaan nauttia talon antimia.

Luulenpa, että aikainen keikka voi olla kapakalle jopa tuottoisampi. Tai ainakin minä voisin jäädä hyvässä seurassa istumaan vielä joksikin aikaa ja vaikka jonkun pienen iltapalankin ottaa. Vaikka en alkoholia itse käytä, niin ei kapakassa istuminen ole mitenkään vastenmielinen ajatus, jos oma seura on mukavaa. Nyt siellä tosiaan pystyy istumaan saamatta päänsärkyä, kun ei enää voi polttaa sisällä.

Minulla on monesti tehnyt mieli mennä johonkin irkkubaariin, jos siellä olisi livemusiikki-ilta. Sellainen kai vielä Hesan puolella on? En vain ole saanut ketään mukaani enkä yksin oikein viitsi lähteä.
Verotus ja sääntely voivat vaikuttaa siihen, kantsiiko ottaa pohjia kotona ennen baaria.

MrKAT

Tänään otin vihdoin pyörän esille ja lähdin kilometrien lenkille. Hämmästyttävästi kaikki ilmat oli tallella, ei tarvinnut pumpata!  Heti otti yläpuolisiin reisilihaksiin mutta ylämäessä pienen kävelyn jälkeen ne rauhottu.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Socrates

Pääsiäinen lusittu ja on se vaan aina ylivoimaisesti vuoden kamalinta aikaa oli sitten yksin tai sussun kanssa, kun mökillekään ei jäiden takia pääse.

Kaikki meni alusta lähtien päin persettä. Vieraat eivät vähemmän hienotunteisista huomautuksista huolimatta älynneet lähteä ajoissa. Ensi kerralla roudaan ne niska-perseotteella helvettiin täältä.

Sitten monta eksymistä sekä kävely-että pyörälenkillä. Ruoanlaittokin meni pieleen.

Neljä päivää kipeetä riitelyä >:(. Jeesus pääsi vähällä, kun roikkui ristillä.
Kävelevä kremppakertymä

-:)lauri

^
Osallistuin itse pääsiäisen viettoon pelkästään ruoan tasolla. Mulla oli kilpasalaattia, kinkkua, kalkkunaa, perunoita, riisiä, saaristolaisleipänappeja päällään graavilohta, kananmunaa ja tilliä. Mitään muuta ihmisen lapsi ei ravinnokseen edes tarvitisisi. Muuten nuo neljä päivää vapaata menivät leppoisasti ohjelmoidesssa omaa rojektia.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hayabusa

Pääsiäinen on vuoden munakkain juhla!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Hippi

Nyt on ensimmäinen kevyt fillarilenkki tehty. Pääasiassa katsastin teiden kuntoa kiertämällä noin kuusi kilometriä lähitienoita ennen kaupassa käyntiä. Pyörä toimi hyvin ja jalat samoin, vaikka takareidet oli vähän kyytiä saaneetkin pihassa kyykkimisestä.

Kamalan pölyiseltä ilma tuntui, joten kunnon sadetta tässä nyt taas kaivataan, että hienoksi jauhautunut hiekkapöly lähtisi tien pinnoista.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️