Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

Norma Bates

Minulla on ohjeet kahdestakin eri manööveristä. Lembert(?) muistuttaa tuota ylläolevaa.

Aikoinaan jo ennen kuin fysioterapeitti teki havaintojaan, olisiko ollut vuonna 2013, olin pari juttua netistä katsonut ja varmuuden vuoksi tein niitä kumpaankin suuntaan. Ne sarjat vaan olivat pirun pitkiä ja kyllästyin. Mutta muistan että SILLOIN oli kyllä vakaampi olo kuin koskaan aiemmin. Nekin ohjeet on tietysti tullut hukattua.

Fibrolääke tietty tekee myös omat tepposensa.

Xantippa

Olen kaksi kertaa ollut tekemisissä asentohuimauksen dramaattisen puolen kanssa. Kerran yksi työkaveri ei päässyt töistä kotiin, kun huimaus iski. Hurjan näköistä meininkiä, muistaakseni vietiin ensiapuun.

Viime joulun aikaan miehelleni iski asentohuimaus täysin odottamatta. Hän heräsi yöllä omituiseen oloon, eikä päässyt liikkumaan kuin seiniä pitkin, välillä oli pakko mennä pitkäkseen, kun kertakaikkiaan jalat eivät kantaneet. Suomalaisen miehen tapaan tämä nyt ei ollut mikään välitön syy lähteä lääkäriin, vaan soitti siskolleen, joka on sairaanhoidon ammattilainen. Sisko arveli heti kyseessä olevan asentohuimaus ja lähetti nettiohjeet, jotka alkoivat vaikuttaa aika nopeasti.

Fysioterapeutti vahvisti diagnoosin, sekä "minkäpuolista" huimaus on ja antoi tarkennetut ohjeet. Nämä auttoivat hyvinkin pian. Sen jälkeen huimausta ei ole esiintynyt, kun teki parin viikon ajan säntillisesti ohjeiden mukaiset liikkeet.

Outo  homma kaiken kaikkiaan ja näyttää pirun pahalta, vaikka kai ihan tavallista ja vaaratonta onkin.

T: Xante

-:)lauri

Tekisi mieli ostaa kaljaa juhannukseksi. Viimeksi ryyppäsin tammikuun puolessa välissä, ja seuraavan kerran olisi pirskeet heinäkuussa ellei koronatilanne huonone. Pitäisi vetää pohjalle yhdet lärvit niin krapula ei olisi niin paha sitten heinäkuussa birskeiden jälkeen. Yleensä olen ollut broidin ja hänen tuttaviensa kanssa juhannuksena landella ryyppäämässä, mutta koronan vuoksi en oikein vielä viitsi osallistua tapahtumiin, joissa useampia ihmisiä. Eli Juhannusryyppäjäiset landella jäävät tänä vuonna välistä. Voisi kuitenkin ryypätä ihan omiin nimiin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Sepe - kesäkuu 15, 2020, 19:32:51
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - kesäkuu 15, 2020, 17:14:06
Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 15, 2020, 17:06:47
^^
Tirsk. Xante ui keskimäärin X km/h nopeudella. Maahanmuuton myötä Xanten keskimääräinen nopeus laskee. Xante on suomalainen. On tämä hupaisaa, pikkuisen.

Ja tämähän siis tapahtuu maahanmuuton perusteella, siis pelkkä ihmisten muuttaminen maahan laskee keskimäääräisesti suomalaisten, myös siis minun, uimataitoani. Edellyttäen, että minutkin lasketaan suomalaiseksi.

T: Xante

Jos maahan muuttaa henkilöitä joiden uimataito on huonompi kuin maassa jo asuvien, koko yhteeenlasktun väestön keskimääräinen uimataito laskee. Maassa jo olevien suomalaisten uimataito ei, vaikka Xantippa muuta yrittää todistaa, muutu.

Niin keskiarvoisuus ymmärretään joskus "tahallaankin" väärin.

Keskiarvo kyllä muuttuu, mutta yksilöiden omat arvot eivät.  Keskiarvo on tilannekuva millä voidaan yksinkertaistaa asioita, joskun turhankin paljon.

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Konmari - kesäkuu 17, 2020, 09:46:09
Tekisi mieli ostaa kaljaa juhannukseksi. Viimeksi ryyppäsin tammikuun puolessa välissä, ja seuraavan kerran olisi pirskeet heinäkuussa ellei koronatilanne huonone. Pitäisi vetää pohjalle yhdet lärvit niin krapula ei olisi niin paha sitten heinäkuussa birskeiden jälkeen. Yleensä olen ollut broidin ja hänen tuttaviensa kanssa juhannuksena landella ryyppäämässä, mutta koronan vuoksi en oikein vielä viitsi osallistua tapahtumiin, joissa useampia ihmisiä. Eli Juhannusryyppäjäiset landella jäävät tänä vuonna välistä. Voisi kuitenkin ryypätä ihan omiin nimiin.

Saitte ylipuhutuksi, nyt mulla on laatikollinen lähimarketin pirkka-olutta.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

Olipas perkeleellinen ukkosmyräkkä yällä. Tuollaiset myräkät ovat oikein mukavia täällä kaupunkiasunnossa kokea, mutta landeolosuhteissa eivät, koska metsäpalon vaara on aina olemassa ja siinä ennättäisi pahimmassa tapauksesa mökkimme palaa varmaan monta kertaa ennen kuin palokunta pääsisi paikalle. Tosin on hyvin harvinaista, että tuolla paikkakunnalla olisi palanut ukkosen jäliltä mitään. Kerran pari omana elinaikanani on palanut pieni pläntti metsää kaukana kenenkään taloista, ennen kuin ne on onnistuttu sammuttamaan. Mutta historiassa ennen ukkosenjohdattimia joskus 100-vuotta sitten siellä on iskenyt salama kaksikin kertaa yhteen taloon, joka rakennettiin ekan kerran jälkeen uudestaan, mutta toisella kerralla se hylättiin ja nyt siellä on vain tiilirauniot jäljellä. Sinne raunioihin on tosin iskenyt muutaman kerran salama minunkin elinaikanani. Se on ilmeisesti hyvin sähköä johtavassa paikassa kun imee tuolla tavoin salamoita puoleensa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

-:)lauri

#2541
Lainaus käyttäjältä: Konmari - kesäkuu 17, 2020, 14:10:33
Lainaus käyttäjältä: Konmari - kesäkuu 17, 2020, 09:46:09
Tekisi mieli ostaa kaljaa juhannukseksi. Viimeksi ryyppäsin tammikuun puolessa välissä, ja seuraavan kerran olisi pirskeet heinäkuussa ellei koronatilanne huonone. Pitäisi vetää pohjalle yhdet lärvit niin krapula ei olisi niin paha sitten heinäkuussa birskeiden jälkeen. Yleensä olen ollut broidin ja hänen tuttaviensa kanssa juhannuksena landella ryyppäämässä, mutta koronan vuoksi en oikein vielä viitsi osallistua tapahtumiin, joissa useampia ihmisiä. Eli Juhannusryyppäjäiset landella jäävät tänä vuonna välistä. Voisi kuitenkin ryypätä ihan omiin nimiin.

Saitte ylipuhutuksi, nyt mulla on laatikollinen lähimarketin pirkka-olutta.

Laitoin neljä tölkkiä jääkaappin jäähtymään. Pitää laittaa lisää. Ja sitten pitää taikoa jostain riittävän iso muki, että ei tarvitse yhden tölkin vuoksi ravata jääkaapilla. Helpommin sanottu kuin tehty. En muista omistavani erityisen isoja mukeja. Ehkä tuolla jossain on joku puolen litran mitta, joka voi ajaa saman asian.

Työpäivä pulkassa. Tai ei aivan. Pitää nyt olla vielä kuulolla, että jos tulee asiakkailta pikaisia muutostarpeita, mutta sen kummallisempaa tekemistä ei ole tälle päivälle enää allokoitu.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

urogallus

Kannattaa myös hommata riittävän suuri väljäsuinen pullo, niin ei tarvitse ehtimiseen rampata vessassa. Sorsamallin pullot ovat siitä hyviä, ettei tarvitse edes nousta seisomaan.

Päivän sana on tehokkuus.

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: urogallus - kesäkuu 18, 2020, 12:09:41Sorsamallin pullot ovat siitä hyviä, ettei tarvitse edes nousta seisomaan.

Oluen suurkuluttajille pitäisi olla tarjolla myös suurempaa, joutsenmallin, pulloa. Ei tarvitsisi jatkuvasti käydä tyhjentämässä. Tehokkuus paranisi entisestään.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Konmari - kesäkuu 18, 2020, 11:56:07
Lainaus käyttäjältä: Konmari - kesäkuu 17, 2020, 14:10:33
Lainaus käyttäjältä: Konmari - kesäkuu 17, 2020, 09:46:09
Tekisi mieli ostaa kaljaa juhannukseksi. Viimeksi ryyppäsin tammikuun puolessa välissä, ja seuraavan kerran olisi pirskeet heinäkuussa ellei koronatilanne huonone. Pitäisi vetää pohjalle yhdet lärvit niin krapula ei olisi niin paha sitten heinäkuussa birskeiden jälkeen. Yleensä olen ollut broidin ja hänen tuttaviensa kanssa juhannuksena landella ryyppäämässä, mutta koronan vuoksi en oikein vielä viitsi osallistua tapahtumiin, joissa useampia ihmisiä. Eli Juhannusryyppäjäiset landella jäävät tänä vuonna välistä. Voisi kuitenkin ryypätä ihan omiin nimiin.

Saitte ylipuhutuksi, nyt mulla on laatikollinen lähimarketin pirkka-olutta.

Laitoin neljä tölkkiä jääkaappin jäähtymään. Pitää laittaa lisää. Ja sitten pitää taikoa jostain riittävän iso muki, että ei tarvitse yhden tölkin vuoksi ravata jääkaapilla. Helpommin sanottu kuin tehty. En muista omistavani erityisen isoja mukeja. Ehkä tuolla jossain on joku puolen litran mitta, joka voi ajaa saman asian.

Työpäivä pulkassa. Tai ei aivan. Pitää nyt olla vielä kuulolla, että jos tulee asiakkailta pikaisia muutostarpeita, mutta sen kummallisempaa tekemistä ei ole tälle päivälle enää allokoitu.

Mites olis kylmälaukku, jonka voi asetella käden ulottuville? Tuppaa kalja lämpeneen siinä isossa tuopissa, jos ei riittävällä nopeudella juo. Jos taas juo riittävällä nopeudella, ei ne odottamassa olevat tölkit ehdi lämmetä, vaikka ottais kaikki samaan aikaan jääkaapista mukaansa.

-:)lauri

#2545
^^^, ^^, ^ Erinomaisia kehitysideoita ja ideoita. Tätä varten voisi rakentaa jonkun tekoälymoottorin, jonka avulla voitaisiin selvittää optimalinen oluttuopin koko ja ankan koko, että löytysikö jokin millilitran tarkka yhdistelmä ankan ja tuopin tilavuuksille niin, että ankan tyhjennys osuisi samalle reissulle kuin tuoppi pitäisi taas täyttää. Kun reissut voisi yhdistää voitaisiin minimoida turhat reissut saniteettitiloihin kun saniteettitila on matkan varrella keittiöön. Loppuillasta ankassa on todennäköisesti enemmän alkoholia kuin oluessa, joten tuopin voinee täyttää suoraan ankasta.

Mulla ei ole kylmälaukkua. Mulla saattaa kyllä olla joku marketin jäätelökassi, että jos se on sopivan kokoinen, sinne mahduttaa vaikka pussin pakasteranskalaisia ja pari tölkkiä. Se voisi olla parempi idea kuin "tuoppi", jolla on aivan oikein taipumus lämmetä jos on alkoholiongelma.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

kertsi

Nopeiten juomat viilentää kylmävesihauteessa, ja jos ei sekään riitä, voi siihen heittää jääpaloja mukaan. Vesi toimii paremmin konvekton (lämmön siirtymisen) suhteen kuin ilma, edes kylmä ilma.
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

-:)lauri

^tuo on ollut hyvä menetelmä laivalla tai hotellissa jos on ollut kosteahkolla reissulla, mutta silloin on ollut tapana pitää juomat juoksevan kylmän veden alla. Mulla ei ole myöskään jääpaloja. Pitäisi varautua tällaisia tilanteita varten paremmin.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: kertsi - kesäkuu 18, 2020, 12:56:05
Nopeiten juomat viilentää kylmävesihauteessa, ja jos ei sekään riitä, voi siihen heittää jääpaloja mukaan. Vesi toimii paremmin konvekton (lämmön siirtymisen) suhteen kuin ilma, edes kylmä ilma.

Jääkaappihan on huono viilentäjä. Sen idea on ennemmin viileänä pitäminen. Kylmälaukussa - tai siinä kaupan pakasteille tarkoitetussa kassissa on sama viileänä säilyttämisen idea. Meillä jo vuosia ollut tapana pitää kahvikoneen vieressä maitotölkkiä kylmäkallen päällä. Siten maito säilyy viileänä, eikä tarvitse jatkuvasti rampata sitä kylmiöstä hakemassa. Silti ei haittaa vaikka aamiainen venyisi pitkäksi.

-:)lauri

Juuri otin ensimmäiset juhannusmaistiaiset oluesta. Tämä on fantastista. Oluella on selvästi ollut ikävä minua.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.