Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Fiilikset ja päivän mietteet

Aloittaja Amore, tammikuu 03, 2019, 18:17:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 02, 2021, 23:13:47
Kuuntelin Paco de Lucían konserin Tuubista ja iski aivan h-i-r-v-e-ä hinku päästä musiikkia kuuntelemaan live-keikalle. Teki mieli heittää heti takki niskaan ja etsiä kaupungista ihan mitkä tahansa pimeät pirskeet ja tunkea joukkoon ilman maskia ja muita kondomeja ja juopotella ja tanssia ja iskeä mikä tahansa turjake. Sitten väsyneenä, haisevana ja kipeänä kotiin. Mutta onnellisena ja elämän maku suussa. :P :'( >:(
Tämä on viisaus ja profeetat ja mikäli näin myös toimit, olet hyväksi havaittu ja meidän naisiamme!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Aave

"Voisiko joku ihana nainen lähteä saatille, kun minä oon ujo ja kiltti nuori mies, enkä uskalla kävellä yksin kotiin?"  :P
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

Ei ole yhtään rapulaa. Tai vähän on, mutta yllättävän tasapainoinen olo kuitenkin. Tosin enempi iloinen siitä, etten osallistunut keskusteluihin kännipäissäni
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

"No niin. Otetaanpa samalla vähän paitaa pois päältä että päästään näkemään tarkemmin, että mikä siellä oikein on".  :P
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

a4

#3529
Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 03, 2021, 15:31:52
Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 02, 2021, 23:13:47
Kuuntelin Paco de Lucían konserin Tuubista ja iski aivan h-i-r-v-e-ä hinku päästä musiikkia kuuntelemaan live-keikalle. Teki mieli heittää heti takki niskaan ja etsiä kaupungista ihan mitkä tahansa pimeät pirskeet ja tunkea joukkoon ilman maskia ja muita kondomeja ja juopotella ja tanssia ja iskeä mikä tahansa turjake. Sitten väsyneenä, haisevana ja kipeänä kotiin. Mutta onnellisena ja elämän maku suussa. :P :'( >:(
Tämä on viisaus ja profeetat ja mikäli näin myös toimit, olet hyväksi havaittu ja meidän naisiamme!
– Täällä on nyt ihan suoraan näitä raportoituja kyläilyjä, yksityisjuhlia, ystävän tapaamisia, hääjuhlia, morsiusjuhlia, 60-vuotisjuhlia, mökkireissuja kaveriporukalla, kotimaan matkailu kaveripiirissä, Salminen selvitti.
https://kantapaikka.net/index.php/topic,1138.msg94224.html#msg94224

Notta eiköhän me vielä hommata ne liikkumisrajoituksetkin ja yksi uusi korona-aalto sinne tänne.


Aave

^
Mutta lapset?! Ihan pienet lapset, pienine varpaineen ja suloisine hymyineen?!

Kuluneen vuoden aikana taaperot ei oo nähneet kuin maskien peittämiä kasvoja ja ihmislapsillakin on kriittiset kaudet, jolloin pitäisi oppia tunnistamaan ilmeitä ja eleitä!

Sitä paitsi aikuisten pitäisi välillää elääkin, eikä vain "pärjätä"! Eläminen tarkoittaa tässä myös remuamista ja edesvastuuttomuutta, joissa toimissa en kyllä haluaisi törmätä esimerkiksi sinuun lainkaan! Pysy ilman muuta himassa, sinä idealistinen vajakki! 
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Norma Bates

Juuri ennen kuin busseihin tuli maski"pakko" joku vanha ja vaivalloisesti liikkuva mies tuli maskittomana autoon ja keski-ikäinen maskiton nainen alkoi hänen kanssaan hölöttämään koronasta. En jaksanut kuunnella keuhkoamista, mutta sen kuulin tahtomattanikin miten muija ruikutti juuri sitä miten kehittyvät pikkulapset eivät näe muuta kuin maskeja.

Niin varmaan joo. Kotonakin kaikki maski päässä kokoajan. Hohhoijaa.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 03, 2021, 10:51:10
Lainaus käyttäjältä: mikainen - huhtikuu 03, 2021, 09:29:54
Lainaus käyttäjältä: Karikko - huhtikuu 02, 2021, 12:41:30
Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 02, 2021, 12:25:06
Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 02, 2021, 00:13:51
Lainaus käyttäjältä: kertsi - maaliskuu 31, 2021, 11:38:26
^
Sinä olet yhdessä asiassa paras: olemaan sinä. Kukaan toinen ei voi olla paremmin/tarkemmin sinä kuin sinä itse.

Voiko ihmiset panna paremmuusjärjestykseen siinä, miten hyviä he ovat olemaan oma itsensä? Jos ei voida, silloin vertaileminen ei johda mihinkään.

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - maaliskuu 31, 2021, 11:15:13

Silti on muutamia asioita, joissa olen ihan hyvä ja se kyllä mielestäni täysin riittävää ja pitää minut onnellisena.


Jos ei ole missään asiassa hyvä, mistä sen onnellisuuden silloin repii - paitsi itsepetoksesta?

Siis olen hyvä. Oikeasti. En paras, vaan hyvä.

Ja Kertsi on oikeassa, olen paras minä.

T: Xante

Viivaus-Pitää paikkansa ja kaiken lisäksi ainoa.
Eikä siinä mitään pahaa olekaan, ongelmat alkavat siitä, että todistaakseen itselleen tuon ilmeisen seikan vertaa kuitenkin "itseään# muihin ja alkaa epäilemään--

Jos alkaa vertailemaan itseään muihin "minuihin" niin ongelmat ovat jo ihan toista luokkaa..

Mitä luokkaa ne ovat- mikä se toinen luokka on.

Olettaisin, että jokainen ihminen vertaa itseään toisiin ja se alkaa jo pikkulapsista. Muutenhan ei ihmisten tasoista yhteiskuntaa olisi tullut tähän matoiseen maailmaan.
Minuus on prosessi siinä missä muutkin aatteelliset yhteydet--

Vertailu toisiin on hyvin tavallista kyllä. Mutta että vertailisi itseään toisiin mitatakseen olenko paras minä? Ehkä tässä on joku syvällinen zen-koan kyseessä.


-:)lauri

Äsken saunomassa ja nyt kinkkua tps-lukko-ottelua katsoen. Jälkkäriksi olisi mustikkarahkaa, kyllä nyt kelpaa.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: mikainen - huhtikuu 03, 2021, 19:21:13

Vertailu toisiin on hyvin tavallista kyllä. Mutta että vertailisi itseään toisiin mitatakseen olenko paras minä? Ehkä tässä on joku syvällinen zen-koan kyseessä.

Eihän sinulla muita "miniä" ole> olet mitä olet, miksi yleensäkään vertaisit.

Olet siis taatusti myös "paras minä ja ainoa, kuten jo aiemmin kirjoitin xantelle.

No vertaaminen on ihmismielen perustoimintoa ja se prosessointi on kyllä päällä jatkuvasti- valveillaolon myötä.
Tietoinen vertaileminen lienee turhaa.

Juha


How Science is Taking the Luck out of Gambling - with Adam Kucharski


https://www.youtube.com/watch?v=658xlubwnDc


Science. Science, tuo meille avun tähän ongelmaan, ei tolkun ihmiset.

Erityisen hyvä, tuo Science. Ehdotan palkintoa. Varmaan käy, joten laitetaan tulemaan. Sopiihan muillekin ...

MrKAT

Ajattelin pari päivää spekuloiden ajatusta:  Piilevä kipu? En tiedä onko sana "kipu" aivan korrekti sana tässä,
ehkä joskus sopivampi sana olisi "häiriö" tai "aistillinen häiriö" mutta yritän.
Kipuja voisi olla tämmöisiä alatyyppejä:

  1 a. Tiedostettu häiritsevä kipu
  1 b. Tiedostettu tuskin häiritsevä kipu

  2 a. Tiedostamaton koska huomaamaton, kunnes keskittyminen siihen havahduttaa ja tästä tulee 1b.
  2 b. Tiedostamaton kipu jota ei keskittymälläkään/"etsimällä" tajua kivuksi.
         2b2. esim nukkuessa unessa ei tajua kivuksi (lihas tai olkapää kipeä) ja herättyään toisesta asennosta sitä ei ole
             aistittavaksi.

Silti 2:t voi häiritä nukkumista tai keskittymistä. Tällaisia minulla taitaa olla mahakivut joita en kivuiksi tai "kivuiksi" tajua,
mutta herättävät tai vaikeuttavat muuten unta. 2:t voi olla 1:iä myös koska niihin on tottunut eikä enää tajua?

Tänään oli just Hesarissa autisti/aspergereista:
" Ihminen voi esimerkiksi olla yliherkkä äänille, kosketukselle, hajuille, mauille, valolle tai lämmölle. Ympäristön taustaäänet, jotka  harvoin haittaavat muita ihmisiä, autistinen voi tuntea jopa fyysisenä kipuna."
- https://www.hs.fi/tiede/art-2000007903138.html  (tilaajille)

Olen muutenkin ääniherkkä, mutta se vaihtelee. Minulla oli eilen tällainen voimistunut kokemus, joka kesti jonkun minuutin kait, koitin nukkua mutta oli epämiellyttävä outo yliherkkä olo, kuin kaikki aistit "herkällä karrella". Sukulainen meni ulos, aukaisi oven, sen kädensijan lukkomekanismin aukaisuäänen jokainen ääniyksityiskohta oli kuin olisi porannut minua hammasporalla aivoihin. Koska olin niin väsynyt ja tahdoin nukahtaa niin en huutanut (teki mieli) enkä ns. nostanut meteliä.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Juha


^ Parempi sanoa, että suojaus puuttuu, tai että jotain tulee mukaan siten, ettei sille ole normaalia vastaanottoa, aiheutti saapuvana, mitä sitten teki.

Voitaisiin puhua vaikka tuntemiseen perustuvasta immuniteetista, sen vajeesta, tai järjestelmän kytkeytyneisyyden eroista.

Mielenkiintoista rintama-aluetta, yksilön vinkkelistä. Ei tarkoita, etteikö rintamaa voitaisi ajatella laajempana.

Yleisesti nimittäin on, että vaikka yhteistoimintaa on paljon, sille ei ole fysilogista, tai materiaalisempaa perustaa. Laajemmat asiat ovat muun tyyppisiin alustoihin pohjautuvia, ainakin sivistyneillä ihmisillä.

Juha

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 08, 2021, 00:39:29Olen muutenkin ääniherkkä, mutta se vaihtelee. Minulla oli eilen tällainen voimistunut kokemus, joka kesti jonkun minuutin kait, koitin nukkua mutta oli epämiellyttävä outo yliherkkä olo, kuin kaikki aistit "herkällä karrella". Sukulainen meni ulos, aukaisi oven, sen kädensijan lukkomekanismin aukaisuäänen jokainen ääniyksityiskohta oli kuin olisi porannut minua hammasporalla aivoihin.

On kuitenkin reikiä, ihan tavallisillakin ihmisillä, joista "pääsee sisään". Äänimaailman aukottomuus välttämättä ole täydellinen, suojaavassa mielessä. Mikä taajuus sitten puree, mikä ei, riippuu vähän tapauksesta.

Tästä saisi hyvän täsmäaseen, yksilökohtaisiin tapauksiin. Hyvää menetelmässä yleensäkin, olisi havaittavuusrajaus, ja ilmiöitten jaettavuusmahdottomuus, johon yhteiset yleensä pohjaa, ja siitä pidetään kiinni.

Hippi

Voi mikä pettymys! Olen huolella valmistautunut formulaviikonloppuun ja kun katsoin ohjelmaa, jotta milloin alkaa vapaat harjoitukset, niin eihän niitä tulekaan nyt. Viikon päästä vasta on seuraava kisaviikonloppu.  :'( :'(
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️