Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Trans-ketju

Aloittaja Toope, maaliskuu 09, 2019, 21:29:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hippi

Ärähdin vain siksi, että minusta vaikutti kuin olisit asettanut huo kaksi tapahtumaa vastakkain, Tuska huono ja sopimaton -- Pride hyvä ja sopiva.

Ei minulla ole mitään Pridea vastaan, mutta en koe asiaa omakseni lähteäkseni kulkueeseen. Yksi tyttäristäni hoitaa perheemme edustuksen siellä. En muutoinkaan ole koskaan kulkueita harrastanut. En tiedä mikä olisi asia, joka saisi minut liikkeelle banderollein kanssa marssimaan.
Hevareita on syytetty vaikka mistä, mutta eiköhän siinäkin ole suureksi osaksi ennakkoluuloista ja tietämättömyydestä kyse. Ainakin ne, joihin ehdin noin Tuskavuosinani tutustua olivat ihan fiksua väkeä. Eihän se ulkoinen olemus kerro, millainen ihminen on sisältä.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

Tuska taitaa olla oikein lässynkiltin keskiluokkaisuuden huipentuma. Tähän ainakin viittaa järjestyshäiriöiden puute.

Renttu

#362
Suuret metallifestarit ovat kaikkialla kaikkein rauhallisin festaritapahtuma. Järjestyshäiriöiden näkökulmasta pahimpia ovat tällä hetkellä erilaiset elektronisen musiikin festarit (Trance- ja teknohelvetit), ja Suomessa varmaan myös varttuneemman väen Tangomarkkinat. Paitsi että siellä on hyvin edustettuna jokin vähemmistö, siellä on runsaasti myös suurten firmojen pieniä pomoja jotka eivät tiedä keitä he ovat, ja kyselevät sitä sitten muilta - varsinkin ravintolatyöntekijöiltä, jos joutuvat vähänkään jonottamaan. Tangomarkkinoilla on paljon myös sellaisia vanhempia herrasmiehiä, jotka pääsevät vaimon luvalla sen kerran vuodessa tinaamaan oikein huolella. Se näkyy niin, että ihan sama paljonko rahaa palaa, kunhan saa soossata. Eivät he välttämättä lähtökohtaisesti sikailla ole halunneet, mutta kun ei pää ja kunto kestäkään sitä rypistystä mihin ryhtyvät, niin sikailuksi ja rähiseväksi laskuhumaloinniksi se touhu sitten menee. Rahaa palaa, ja jossain vaiheessa onkin tullut turpaan ja/tai putkassa. Tangon taikaa, saatana!

Renttu

#363
En itse kyllä veisi pieniä lapsia välttämättä Tuskaankaan. En sen vuoksi että pelkäisin jotain heille siellä sattuvan vaan sen vuoksi, että monien kävijöiden naamioinnit ja puvut ovat silti pienille lapsille painajaismateriaalia. Totta kai vanhempien läsnäolo ja etukäteen kertominen/rauhoittelu luovat turvaa, mutta lapsen omasta luonteestakin riippuen saattaisi silti mennä vähän liian jännittäväksi.

Ja kirjoitan näistä nyt sellaisen miehen näkökulmasta, joka on ollut itse alle kouluikäisenä esim. Hampurin Reeperbahnilla, ja karannut kotoa ensimmäisille festareilleen seitsemänvuotiaana. Teistä kukaan ei ole uskaltanut tehdä kumpaakaan. :)

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - kesäkuu 29, 2019, 14:30:57
Ärähdin vain siksi, että minusta vaikutti kuin olisit asettanut huo kaksi tapahtumaa vastakkain, Tuska huono ja sopimaton -- Pride hyvä ja sopiva.

Ei minulla ole mitään Pridea vastaan, mutta en koe asiaa omakseni lähteäkseni kulkueeseen. Yksi tyttäristäni hoitaa perheemme edustuksen siellä. En muutoinkaan ole koskaan kulkueita harrastanut. En tiedä mikä olisi asia, joka saisi minut liikkeelle banderollein kanssa marssimaan.
Hevareita on syytetty vaikka mistä, mutta eiköhän siinäkin ole suureksi osaksi ennakkoluuloista ja tietämättömyydestä kyse. Ainakin ne, joihin ehdin noin Tuskavuosinani tutustua olivat ihan fiksua väkeä. Eihän se ulkoinen olemus kerro, millainen ihminen on sisältä.
Ok.
Kävin jälkikäteen vielä tarkentamassa viestiäni, joka oli kuviensa puolesta vastaus Toopen aiemman viestin kuvalinkkiin muka kauheasta Pridesta jossa näyttää tapahtuvan kaikenlaisia kauheuksia.

Eli selvennetään nyt vielä: Pride ja Tuska ovat hienoja esimerkkejä tervehenkisten vähemmistöjen tai alakulttuurien mallikelpoisesta juhlimisesta ja yhteiskunnan eli muun väestön kasvamisesta sietämään ja hyväksymään heitä.

Mikähän voisi saada juuri sinut liikkeelle banderollien kanssa marssimaan, myös lasten kanssa?
Veikkaisin tilannetta jossa kissoja olisi metsästetty ja kaltoinkohdeltu kansallisesti ja kansainvälisesti, yhteiskunnallisina tuholaisina.
Tekisikö silloin mieli pukeutua kissanaiseksi ja kirjoittaa isoon mielenosoituskylttiin kissan korkuisin kirjaimin jopa niinkin rumasti kuin että MITÄ VITTUA!?

Renttu

#365
Lainaus käyttäjältä: a4 - kesäkuu 29, 2019, 16:41:50
Eli selvennetään nyt vielä: Pride ja Tuska ovat hienoja esimerkkejä tervehenkisten vähemmistöjen tai alakulttuurien mallikelpoisesta juhlimisesta ja yhteiskunnan eli muun väestön kasvamisesta sietämään ja hyväksymään heitä.
Metallipiireissä tosin on ollut ihan vitun sama, sietääkö jokin valtaväestö heitä. Metallipiireissä ei myöskään pelätä että metallipiirit lakkaavat olemasta, ellei pidetä tauotonta meteliä itsestään. Metallipiireissä ei myöskään olla niin itseään täynnä, että vaikkahan osuisi jollekin satunnaiselle kolaripaikalle niin ensimmäinen ajatus olisi, että mitähän tämä kolari nyt puolestaan mahtaa tarkoittaa meille metallipiireille.

Se on kyllä totta että siinä on vaan naiset tiellä, kun homomiehet nussii.

kertsi

#366
Lainaus käyttäjältä: Renttu - kesäkuu 27, 2019, 12:12:58
Gay-piirithän lainasivat aiemman sukupolven muoti-ilmiön eli hyytyneen hippiliikkeen sanoman universaalista ja kansainvälisestä rauhasta ja rakkaudesta, ja liimasivat sitten sateenkaaren siihen brändiksi päälle. No, silloin kuin hippiliikekin oli kaikkein eniten voimissaan, valtaosalle "hipeistä" olikin tärkeintä päästä panemaan kaikkea mikä liikkuu. Varsinkin naisille toimii, kun niille ensin lurittaa uskottavan oloisesti vähän lemmestä ja rauhasta ja kaikkea semmosta mukavaa, you know. Taustalle vähän The Doorsia soimaan. On saavutettu henkinen yhteys!

Että ei se sateenkaarisanoma edes mikään kovin originelli ole - kaikki on lainaa vaan.
Kommentoin tuota boldaamani kohtaa. Jos tuo on kokemuksistasii kumpuava neuvo, niin onpa kylmäävää neuvo. Sillä kovinpa kuulostaa psykopaattiselta neuvolta tuo. Sellaiselta, mitä esimerkiksi tämä "auervaara" (ja oletettavasti psykopaatti) voisi hyvinkin neuvoa, jos päättäisi ryhtyä kouluttamaan muita miehiä naistenhuijauksen "jalossa" taidossa: https://www.hs.fi/elama/art-2000006035186.html

Ja toisekseen, väitätkö, että sateenkaarisanoma olisi tuollainen psykopaattinen sanoma, mitä itse tuossa levität?
Tyrkyllä merkkejä kopioitavaksi: ❤️😀🙂🐵🐒🦄🕊️☘️🌿😍🤪🤕🥴😵 👍✌️

Edward


safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 05, 2019, 22:29:25
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 05, 2019, 08:26:49
Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 04, 2019, 22:02:39
Ihminen voi keksiä identiteettejä itselleen, joillakin voi olla jopa monia.
Sukupuolta nuo identiteetit eivät muuta, koska sukupuoli on biologinen käsite.

Vai niin. Mutta silti sukupuolessa on täysin mahdollista tarkastella erikseen fysiologiaa ja käyttäytymistä. Noita kuvaamaan on sitten käsitteet sex ja gender. Koska itsekin ehdottomasti olet sitä meiltä, että eroja sosiaalisessa sukupuolessa nimenomaan on (ottamatta mitään kantaa siihen, mikä ne tuottaa), niin halusi poistaa niitä tarkoittava sana näyttäytyy ikävä kyllä vain tarkoitushakuisuudelta, jolla pyrit estämään siitä keskustelemisen, mitä vaikkapa mieheys on. Haluat hämärtää tilannetta, koska tavoitteesi on esittää väitteitä, joissa kohdun olemassaolosta johdetaan päätelmä, jonka mukaan naiset ovat sopivia vain hoivaamiseen. Tällainen vaikutelma tuon sanan ja käsitteen vastustamisesta syntyy. Varsinkin kun muistissa on se loputon vääntö, jota kanssasi on käyty lanseeraamastasi "heterolisääntymisestä" (vs. suvullinen lisääntyminen).

Lainaa
Oikeasti jotkut noista ovat aika pihalla, siksi eivät uskottavia.

Koska vastustat käsitettä, jonka kuvaamaa asiaa itse pidät totena, vaikutat itse siltä, että olet aika pihalla ja se murentaa uskottavuuttasi.

PS. Minustakin Henry Laasanen on aika pihalla. ;)
Laasasta kannattaa lukea enemmänkin. Ei anteeksipyyntele, mutta esittää hyvää sukupuolikritiikkiä. Eikös noita vastanäkemyksiä juuri tarvita?
Heterolisääntymisellä toki tarkoitin juuri sitä normikäytöstä, jossa lapsilla on isä ja äiti. Wau, kun olen radikaali ajatuksissani... :-*

Aivan. Mutta sen normaaliuden paremmuuden perustelit väitteelläsi sen biologisuudesta, johon sitten kuitenkin tarvitsit nimenomaan täysin biologiassa tuntemattoman käsitteen etkä suostunut lukuisista huomatutukista huolimatta siirtymään sen biologiassa asialle annetun käsitteen käyttämiseen. Rakensit omakeksimäsi käsitteen avulla väitteen, ette heteroseksuaalisuus on ainoaa oikeaa seksuaalisuutta (vanhemmuutta ja lasten kasvattamisen tapa), koska hetrerolisääntyminen on "biologinen fakta". Sun väitteiltä putoaa ikävästi pohja, jos ryhtyisit puhumaan suvullisesta lisääntymisestä. Siinä kun ei ole väliä heteroudella tai homoudella. Homoillakin nääs on sukupuoli ja hedelmällisyys. Mikään ei tee heistä "biologian vastaisia" vanhempina, koska lisääntyminen ei ole "heteroa", vaan suvullista.

Ei ole mitään muuta selitystä sille, miksi et suostu käyttämään normaalia (!) yleiskieltä, vaan keksit omia uustermejä.

Toope

Pitääkö minun nyt siis pyytää "Safiirilta" anteeksi, etten alistu hänen dogmiinsa ja uskomuksiinsa?
Ei toki. Hän ei minua vakuuta.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 07, 2019, 23:47:57
Pitääkö minun nyt siis pyytää "Safiirilta" anteeksi, etten alistu hänen dogmiinsa ja uskomuksiinsa?
Ei toki. Hän ei minua vakuuta.

Kyse ei ole mistään dogmista, jos ehdotan sulle vakiintuneiden yleistermien käyttämistä omakeksimiesi sijaan. Et ole toistaiseksi ja useista pyynnöistä huolimatta kyennyt tarjoamaan yhtäkään biologian alan lähdettä, jossa puhuttaisiin heterolisääntymisestä.

Jos siis syytät gender-sanan käyttäjiä sitä, että jo itse sana on syntyhistoriansa ja käyttäjiensä kautta kontaminoitunut ideologisesti, niin juuri tästähän on kyse myös omassa "heterolisääntymisestä" puhumisessasi. Tuttuun tapaasi siis tuohdut siitä, että joku muu toimii kuten sinä itse.

Toope

#371
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 08, 2019, 08:24:27
Kyse ei ole mistään dogmista, jos ehdotan sulle vakiintuneiden yleistermien käyttämistä omakeksimiesi sijaan. Et ole toistaiseksi ja useista pyynnöistä huolimatta kyennyt tarjoamaan yhtäkään biologian alan lähdettä, jossa puhuttaisiin heterolisääntymisestä.
Paitsi se luonnon toteutuminen ja eläinten lisääntyminen itsessään?

Gender on keksitty sana. Niin on siihen perustuvat teoriatkin. Eivät aina perustu biologiaan tai muihinkaan tieteisiin.

Toope

#372
Tapio Puolimatka kirjoittaa jälleen transkysymyksestä asiaa:
https://beta.oikeamedia.com/o1-114206
Lainaa"Keskustelussa tulee jatkuvasti esille sellainen ajatus, että joka ikinen ihminen, joka kokee jotakin sukupuolihämmennystä, tarvitsee hoitoja. Nuori ajattelee, että nyt kun minä koen jotakin tällaista sukupuolihämmennystä, niin minun täytyy mennä hoitoihin. Mutta kuinka monet näistä ihmisistä tarvitsisivat vain jotakin toisenlaista näkökulmaa tai terapiaa. Teiniyteen kuuluu identiteettipallohukkaisuus, joten älkää vetäkö tästä jotakin tosi suuria johtopäätöksiä."
LainaaSen sijaan, että näitä nuoria ohjattaisiin fyysisiin hoitoihin, he tarvitsisivat tukea nuoruuteen kuuluvan identiteettihämmennyksensä työstämisessä. Sametti kritisoi sitä, ettei meidän aikanamme ole ainoastaan hämärretty naisen ja miehen välistä eroa vaan myös aikuisen ja lapsen välinen ero: lasten ja nuorten identiteettihämmennystä ei osata käsitellä ikäkauden erityispiirteet huomioon ottavalla tavalla.


safiiri

Lainaus käyttäjältä: Toope - heinäkuu 09, 2019, 23:45:58
Lainaus käyttäjältä: safiiri - heinäkuu 08, 2019, 08:24:27
Kyse ei ole mistään dogmista, jos ehdotan sulle vakiintuneiden yleistermien käyttämistä omakeksimiesi sijaan. Et ole toistaiseksi ja useista pyynnöistä huolimatta kyennyt tarjoamaan yhtäkään biologian alan lähdettä, jossa puhuttaisiin heterolisääntymisestä.
Paitsi se luonnon toteutuminen ja eläinten lisääntyminen itsessään?

Gender on keksitty sana. Niin on siihen perustuvat teoriatkin. Eivät aina perustu biologiaan tai muihinkaan tieteisiin.

Biologia on keksitty sana, samoin tiede. Kaikki sanat ovat ihmisten keksimiä. Yhtäkään sanaa ei ole vastasyntyneen vauvan huulilla synnynnäisesti.

Muuten - juuri itse esitit väitteen, että miehet aina hauaa kisata siitä, kuka on johtaja. Tämä on ilmiö, joka kuuluu gender-käsitteen piiriin. Sukupuoleen liittyvä käyttäytymisen piirre. Näköjään et siis itsekään pärjää ilman tuota käsitettä - vaikket sitä kuvaavaa sanaa käyttäisikään.

a4

#374
Erotusdiagnostiikka on ensisijainen tavoite.
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2015/4/duo12092

Sukupuolen korjaushoidot alkoivat, kun Sametti oli 25-vuotias.

Taysin mielialahäiriöiden vastuuyksikön ylilääkäri Riikka Mäkelä ei voi ottaa kantaa yksittäiseen potilastapaukseen, vaan kommentoi sukupuoli-identiteetin tutkimusta ja hoitoa yleisellä tasolla.
Mäkelä muistuttaa, että psykiatriassa, kuten muillakin lääketieteen aloilla, diagnostiikassa käsitellään todennäköisyyksiä sataprosenttisen varmuuden sijaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sametti-32-luuli-syntyneensa-vaaraan-sukupuoleen-ja-aloitti-korjaushoidot-10-vuoden-paasta-tajusikin-olevansa-lesbo-mika-kerran-leikataan-irti-ei-kasva-enaa-takaisin/7294026