Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Perussuomalaisten muodonmuutos?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, maaliskuu 13, 2019, 10:18:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

Saares

Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - helmikuu 22, 2020, 21:02:51
Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - helmikuu 22, 2020, 20:12:53
Itselleni ei ole kyllä koskaan auennut, mitä väliä sillä on yhtään minkään kanssa, mitä Koraanissa tai Raamatussa lukee jos kyse ihmisten tekojen uskonnollisesta motivaattorista? 98% kristityistä tai muslimeista tuskin on kirjaansa koskaan edes avannut. Ylivoimainen enemmistö uskovaisista omaksuu oppinsa muilta ihmisiltä. Se kuinka fanaattisesti he noita omaksumiaan oppeja sitten noudattavat, riippuu taas psykoosin tms. asteesta.

Tulee mieleen ikuiset puheet nuorisoväkivallan syistä. Joskus kai 60-luvulla uskottiin sarjakuvien aiheuttavan nuorisoväkivaltaa, 1980-luvulla uskotiin syynä olevan elokuvat ja 2000-luvun alussa uskottiin, että väkivaltaa aiheuttaa tietokonepelit. Noilla kaikilla on tilastollisesti havaittava vaikutus tietysti, mutta ei erityisen vahva sellainen.

Se että joku näkee muslimien harjoittaman väkivallan syyksi Koraanin on mielestäni kuitenkin ihan samaa selittelyperinnettä, tosin sillä erolla, että toisin kuin nuorison tapa kuluttuuaa sarjakuvia, elokuvia ja tietokonepelejä, vain marginaali muslimeista on kuluttanut sivuakaan Koraania.
Perjantai-allahinpalvontatilaisuudet edustavat hyvin koraaninlukua. Sieltä väki lähtee aivopestyinä noudattamaan mullahin tulkintaa Muhamedin tahdosta.

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 22, 2020, 15:05:53

Lainaus käyttäjältä: mikainen
Yksilöistä puhuttaessa ei stereotypioilla ole kuitenkaan merkitystä.
Tämä on vain mielipiteesi - miten paljon sillä on todellista katetta, onkin toinen juttu. Väitän, että jos lähtisit kadulle suorittamaan asiaan kuuluvaa katselmusta, vastaan kyllä tulisi ennemmin tai myöhemmin henkilöitä, jotka sekä ilmentävät että toteuttavat useitakin stereotypioita. Hilpeimmässä tapauksessa saattaisit törmätä omaan kaksoisolentoosi! Joissain asioissa sinäkin käyttäydyt stereotyyppisesti, eikä se sinua ihmisenä pahenna. Oleellinen kysymys: osaatko koskaan nauraa itsellesi? Moni ei osaa eikä halua, sillä se edellyttäisi sen tyyppistä introspektiota, perspektiiviä ja suhteellisuudentajua, jotka jotkut kokevat epämiellyttävänä. Eivät jonkin ihmisen stereotyyppinen olemus ja toiminta kuitenkaan estä ainakaan minua näkemästä samalla ihmistä stereotypioiden takana.


Juu  varmaan käyttäydyn joissain asioissa sillä tavoin minkä joku voisi lokeroida johonkin stereotypiaan kuuluvaksi. En vain oikein näe sen lokeroinnin mielekkyyttä. Suorastaan typeryydeksi se stereotypisointi muuttuu jos jonkin ihonvärin tai syntymämaan kaltaisen asian yhdistää käyttäytymiseen. "Kaikki ne on sellaisia!"

Lainaus käyttäjältä: mikainen
Se oli varmasti hyvä idea joiltain osin kun esim. haluttiin heimokahakoista eroon tms. Nyt olisi suotavaa kuitenkin katsoa vähän laajemmin, kansallisvaltiot alkavat olla mennyttä aikaa, eri etnisyyksiä ja uskontoja nyt on vain runsaasti sekoittuneena, että olisi aika miettiä enemmän yhdistäviä tekijöitä kuin erottavia. Ja lätkämatsien alussa soisi Sapiens-hymni.

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 22, 2020, 15:05:53ythän on pyritty katsomaan laajemmin, eli EU. Euroopan Unioni on kuitenkin myös pakon sanelema konsepti. Globaalissa kilpailussa ei muuten pärjättäisi Yhdysvaltain, Kiinan tai Intian kokoisia jättejä vastaan. EU:n johtoporras on kuitenkin sössinyt sen verran pahasti, että jo valmiiksi jäsenmaiden kaikessa kotiinpäin vetäminen yhdistettynä miljoonien EU:n ulkopuolisten siirtolaisuuteen natisuttaa EU:ia liitoksissaan. Prosessi valtioiden liitosta kohti liittovaltiota kuitenkin etenee, vaikka välillä saattaisi olla hyvä vettä hieman henkeä.

Hengenvedosta olen samaa mieltä, ei nyt niin hoppu tarvitsisi olla. Ja tietysti mitä isompi ja vaikutusvaltaisempi hallinto niin sitä enemmän ahneet ja vallanhimoiset paskiaisetkin siellä viihtyy.
Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 22, 2020, 15:05:53Kansallisvaltiot ovat ja pysyvät. Niitä on tällä hetkellä enemmän, kuin koskaan. Menepä sanomaan virolaisille, että kansallisvaltio on reliikkien konsepti. Tai hongkongilaisille, tai Syyrian alueen kurdeille, tai katalaaneille, tai palestiinalaisille... Olisit nyt vain edes vähän kiitollinen siitä, että sinäkin elät kansallisvaltiossa. Niillä alueilla joilla ei ole kansallisvaltiota kun on loputon ja ruma räkky päällä.

Lisäys: Modernit kansallisvaltiot eivät edes ole mitään vanhoja, vaan nuoria. Otetaan pikaiseen tarkasteluun vaikkapa Saksa. Saksan valtakunta perustettiin 1871. Lähihistoriassaan se on ehditty jakaa ensin kolmeen osaan, joista 40 vuotta kahtiajakautuneena. Saksa on yhdistetty jälleen vasta 1990. Ovatko nämä vuosiluvut mielestäsi jotain muinaishistoriaa?

Eivät ole muinaishistoriaa, toiveissa vain. Kansallisvaltioiden välisiä kahakoita ei ole ikävä. Ja tottakai olen mieluummin sellaisten johdettavana jotka suurin piirtein jakavat samoja arvoja kuin minä tai ainakin sijaitsevat niitä. Mutta ei siinä ole kyse kielestä tai ihonväristä.

a4

#1667
Voi jospa tietäisivät universumissa,
Nyt mitä voikaan olla yhden taivaan alla,
On täällä kansat, joiden kyyneleistä aikaan saisi aika monta valtamerta vaikka Kuuhun
On täällä monta yksinäistä, mutta
Niin paljon kiellettyä rakkautta,
Nyt ettei siitä riitä kertojaksi taulut eikä ikävöivät lemmenlaulut,
On täällä elämä raskasta työtä
Ja siinä harvemmin on onni myötä,
Sen tietää vielä yksin vain telluslainen
Kertosäe:
On tähtitaivaan alla
Tää koti mulla mainen,
Mä elämästä laulan,
Mä rakkaudesta laulan,
On siinä minä ja sinä
tähtitaivaan alla,
Elää telluslainen
On tässä maassa itsepäiset kansat,
Ystävät jos pitää toisistansa,
Ei siinä erottaa muu silloin voi kuin yksin kuolema...

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Kopek - helmikuu 22, 2020, 20:04:00
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 22, 2020, 16:36:34
Minä olen vähän järkyttynyt Kopeksin lausunnosta (se on vähän kuin ilmoittaisi diggaavansa uusnatseja) mutten niin paljon kuin mitä jos olisin saanut tietää tuon vaikka jatkumon alkuaikoina.

Eihän Toope sentään ole uusnatsi.

Ehkä kyse ei ole siitä, mitä Toope esittää, vaan siitä, miten hän asiat esittää.
Entä jos minä paljastaisin olevani poliisin poika, itse vihapuhepoliisi joka nyttemmin siirretty järjestyspoliisin tehtäviin ja ex-vaimo olisi käräjätuomari ja me kaikki perhetilaisuuksissa ilmaisisimme usein järkytystä erääseen eduskuntapuolueeseen (josta riittää aina uusia kohuotsikoita jauhettavaksi seuraavaan perhekokoontumiseen) joka ei kunnioita lakia eikä poliisia? Jota odottaisi anarkisteilta tai uusnatseilta muttei sentään vakiintuneelta puolueelta.

Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

MrKAT

#1669
PS:ssä lietsotaan väkivaltaa edelleen. Nyt sotaa.
Seuraus --> : US poisti PS-kansanedustaja Ano Turtiaisen blogin bittitaivaaseen.

https://twitter.com/Dimmu141/status/1231291890043162625
Kommentissa Eerola irvailee: "Eikö enää voi uhata sisällissodalla ja poliittisilla puhdistuksilla, ilman että heti ihmiset pahoittaa mielensä?"

JK. Nyt Laura Huhtasaari on julistanut jopa Kokoomuksen kommunistipuolueeksi. Näin näyttää tehneen myös PS-Mäkelä. https://twitter.com/Dimmu141/status/1231115435711614976
Mikä pointtina? No kait se ettei hävettäis olla hallitusyhteistyössä  kommunistipuolueen kanssa kun on jo aiemmin saatu  persujen vaalirahoituskaveriksi Kiinan kommunistipuolue. Haha :D :D :D
TAi sitten heitä vain hävettää olla osa äärioikeistoa joka joukkoteloituksin terrorisoi ihmisiä Euroopassa.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Saares - helmikuu 22, 2020, 23:02:41
Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - helmikuu 22, 2020, 21:02:51
Lainaus käyttäjältä: Kansan syvät rivit - helmikuu 22, 2020, 20:12:53
Itselleni ei ole kyllä koskaan auennut, mitä väliä sillä on yhtään minkään kanssa, mitä Koraanissa tai Raamatussa lukee jos kyse ihmisten tekojen uskonnollisesta motivaattorista? 98% kristityistä tai muslimeista tuskin on kirjaansa koskaan edes avannut. Ylivoimainen enemmistö uskovaisista omaksuu oppinsa muilta ihmisiltä. Se kuinka fanaattisesti he noita omaksumiaan oppeja sitten noudattavat, riippuu taas psykoosin tms. asteesta.

Tulee mieleen ikuiset puheet nuorisoväkivallan syistä. Joskus kai 60-luvulla uskottiin sarjakuvien aiheuttavan nuorisoväkivaltaa, 1980-luvulla uskotiin syynä olevan elokuvat ja 2000-luvun alussa uskottiin, että väkivaltaa aiheuttaa tietokonepelit. Noilla kaikilla on tilastollisesti havaittava vaikutus tietysti, mutta ei erityisen vahva sellainen.

Se että joku näkee muslimien harjoittaman väkivallan syyksi Koraanin on mielestäni kuitenkin ihan samaa selittelyperinnettä, tosin sillä erolla, että toisin kuin nuorison tapa kuluttuuaa sarjakuvia, elokuvia ja tietokonepelejä, vain marginaali muslimeista on kuluttanut sivuakaan Koraania.
Perjantai-allahinpalvontatilaisuudet edustavat hyvin koraaninlukua. Sieltä väki lähtee aivopestyinä noudattamaan mullahin tulkintaa Muhamedin tahdosta.

JOs näin olisi, maailmassa olisi vielä huomattavasti enemmän terrorismia ja muita konflikteja Nääs niitä hirveitä aivoperstyjä muslimeja on maailmassa sentään aika liuta (vuonna 2010 1,6 miljardia). Jos todella koko poppoo lähtisi perjantaisin moskeijasta hullunkiilto silmissään ja kädet verta syyhyten, ei maailma olisi näinkään rauhallinen ja turvallinen kuin se tällä hetkellä on.

Oma kokemukseni Suomesta oli näistä moskeijasta lähtevistä, että tulivat tarjoamaan ruokaa. Olihan se hirmuisen pelottavaa, mutta selvisin vaurioitta.

Saares

Koiran ruokaa? Koraanissahan kristityt rinnastetaan koiriin.

safiiri

Lainaus käyttäjältä: Saares - helmikuu 23, 2020, 12:42:10
Koiran ruokaa? Koraanissahan kristityt rinnastetaan koiriin.

Oli ihan sitä samaa, mitä he itse olivat syöneet sinä iltana. Kommenttisi kertoo kyllä aika karulla tavalla ajatusmaailmastasi.

Aave

Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 22, 2020, 23:03:52
Juu  varmaan käyttäydyn joissain asioissa sillä tavoin minkä joku voisi lokeroida johonkin stereotypiaan kuuluvaksi. En vain oikein näe sen lokeroinnin mielekkyyttä. Suorastaan typeryydeksi se stereotypisointi muuttuu jos jonkin ihonvärin tai syntymämaan kaltaisen asian yhdistää käyttäytymiseen. "Kaikki ne on sellaisia!"
Kaikkihan me joissain asioissa tulemme samalla toteuttaneeksi joitakin stereotypioita. Pelkästään puketuminenkin voi olla viestintää muulle ympäristölle. Jos kohtaat karun näköisen harrikkamiehen jolla on nahkaliivit ja siinä logo ja teksti "Hell´s Angels", niin tuskin menet häntä oikopäätä halimaan. Tällä tavalla lokerointi on joskus mielekästä, vaikka tietenkin esimerkiksi ihonvärin perusteella niin tekeminen on erittäin typerää. Vaan sellainen hauska juttu, että aasialaisten mielestä me valkoihoiset näytämme kaikki samanlaisilta. Niin vahvasti se arkinen ympäristö jossa kasvamme kuitenkin vaikuttaa, että toisenlaisllta näyttävistä ihmismassoista on aluksi vaikea nähdä mitään suuria vivahde-eroja. Suomalaisen saattaa olla vaikea erottaa toisistaan kiinalainen, japanilainen ja korealainen. He puolestaan saattaisivat loukkaantua verisesti, jos erehtyisi luulemaan esim. korealaista japanilaiseksi.

Toisaalta minua tympii rasismin ohella se, miten joillain ihmisillä on kääntäen suorastaan alentuva ja yliholhoava asenne joitain muita kulttuureja tai vähemmistön edustajia kohtaan. Vaikka siinä pyritään samalla esiintymään rasisminvastaisesti, yliholhoava ja kaikesta mahdollisesta puolestaloukkaantuva asenne itsessään hipoo jo rasismia. Ikään kuin kyseessä olisikin jokin koiranpentu!

Sitä paitsi, tällä foorumilla ei mitään niin paljon näekään, kuin Perussuomalalaisten ja heidän kannattajiensa lokerointia. Kyseessä on kuitenkin suurpuolue, eli sinne mahtuu kaikenlaisia kannattajia ja edustajia. Tässä mielessä pienpuolueiden kannattajat olisivat huomattavasti helpommin lokeroitavissa, niillä kun ei ole yhtä suurta kirjoa takanaan.

Edelleen: mikäli Suomeen hyökkäisi joku mongolilauma, niin en minä heitä esim. toimistotyöntekijöiksi haukkuisi. Eiväthän ne perkeleet älyäisi sellaisesta edes loukkaantua! :)
Lainaus käyttäjältä: mikainen
Eivät ole muinaishistoriaa, toiveissa vain. Kansallisvaltioiden välisiä kahakoita ei ole ikävä. Ja tottakai olen mieluummin sellaisten johdettavana jotka suurin piirtein jakavat samoja arvoja kuin minä tai ainakin sijaitsevat niitä. Mutta ei siinä ole kyse kielestä tai ihonväristä.
Tästä olen kielen osalta eri mieltä. Kyllä minusta on lupa ja oikeus odottaa, että Suomeen pysyvästi muuttava opettelisi maan kielen, ja omaksuisi muitakin maan tapoja. Mikäli asiaa tarkastelisi työllistämisen näkökulmasta, niin toiseksi hyväksytyksi kieleksi maahanmuuttajille voisi laittaa ruotsin sijaan englannin. Vaan ehdotapa tätä RKP:lle, niin suuri monikulttuurisuutensa kannattaminen päättyykin siihen.

Laitan kohta erään eri kulttuureja vertailevan työkalun testausketjuun. Suosittelen kaikkia vilkaisemaan.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

mikainen

Lainaus käyttäjältä: Aave - helmikuu 23, 2020, 15:30:02
Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 22, 2020, 23:03:52

Lainaus käyttäjältä: mikainen
Eivät ole muinaishistoriaa, toiveissa vain. Kansallisvaltioiden välisiä kahakoita ei ole ikävä. Ja tottakai olen mieluummin sellaisten johdettavana jotka suurin piirtein jakavat samoja arvoja kuin minä tai ainakin sijaitsevat niitä. Mutta ei siinä ole kyse kielestä tai ihonväristä.
Tästä olen kielen osalta eri mieltä. Kyllä minusta on lupa ja oikeus odottaa, että Suomeen pysyvästi muuttava opettelisi maan kielen, ja omaksuisi muitakin maan tapoja. Mikäli asiaa tarkastelisi työllistämisen näkökulmasta, niin toiseksi hyväksytyksi kieleksi maahanmuuttajille voisi laittaa ruotsin sijaan englannin. Vaan ehdotapa tätä RKP:lle, niin suuri monikulttuurisuutensa kannattaminen päättyykin siihen.

Kyllä, tarkoitin kuitenkin, että mieluummin asuisin tummaihoisten  swahilia puhuvien joukossa jos he antaisivat minun (ja muiden) erilaisten olla rauhassa kuin vaikkapa supisuomalaisten  kansallissosialistien vallan alla.

Aave

Lainaus käyttäjältä: mikainen - helmikuu 23, 2020, 17:41:38
Kyllä, tarkoitin kuitenkin, että mieluummin asuisin tummaihoisten  swahilia puhuvien joukossa jos he antaisivat minun (ja muiden) erilaisten olla rauhassa kuin vaikkapa supisuomalaisten  kansallissosialistien vallan alla.
Minä en lähtisi sellaisessakaan tilanteessa mihinkään, vaan ryhtyisin organisoimaan vastatoimia. Kerran täällä vain eletään, ja komeampaa olisi kuolla kansallissosialisteja vastaan taistellen, kuin rauhanomaisesti jossain vieraassa maassa karkulaisena.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

MrKAT

No niin, nyt on raja ylitetty. PS-Nuorten (vai pitäiskö sanoa "PS-Jugendin") varapuheenjohtaja Toni Jalonen tunnustautui ao. videolla fasistiksi:
https://twitter.com/PetraNyqvist/status/1231635458221912071
Valtion tuet pois vaan taas!
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 23, 2020, 02:45:02
JK. Nyt Laura Huhtasaari on julistanut jopa Kokoomuksen kommunistipuolueeksi. Näin näyttää tehneen myös PS-Mäkelä. https://twitter.com/Dimmu141/status/1231115435711614976
Mikä pointtina? No kait se ettei hävettäis olla hallitusyhteistyössä  kommunistipuolueen kanssa kun on jo aiemmin saatu  persujen vaalirahoituskaveriksi Kiinan kommunistipuolue. Haha :D :D :D

Touche´
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

safiiri

Lainaus käyttäjältä: ROOSTER - helmikuu 23, 2020, 23:10:50
Lainaus käyttäjältä: MrKAT - helmikuu 23, 2020, 02:45:02
JK. Nyt Laura Huhtasaari on julistanut jopa Kokoomuksen kommunistipuolueeksi. Näin näyttää tehneen myös PS-Mäkelä. https://twitter.com/Dimmu141/status/1231115435711614976
Mikä pointtina? No kait se ettei hävettäis olla hallitusyhteistyössä  kommunistipuolueen kanssa kun on jo aiemmin saatu  persujen vaalirahoituskaveriksi Kiinan kommunistipuolue. Haha :D :D :D

Touche´

Heh! Tämä sama Huhtasaari puolueineen kuitenkin leikki pöyristynyttä, kun persujen istumapaikat eduskunnassa siirrettiin enemmän oikealle. Ehkä olisi sen sijaan pitänyt siirtää kaikkia muita vasemmalle??

Kopek

#1679
Epäilen, että perusuomalaiset kaatuu omaan mahdottomuuteensa, kun erilaiset fasistit ja etnonationalistit pilaavat sen maineen. Jos 23 prosentin kannatuksen omaavaan puolueeseen liitetään mielikuva aatteesta, jota kannattaa nollapilkkujotain prosenttia ihmisistä, puolueen kannatus alenee enemmän kuin tuo nollapilkkujotain. Perussuomalaisten olisi syytä ohjata hörhöt muualle, koska he ovat myrkkyä puolueelle.

On tietysti epämukavaa sulkea pois henkilöitä, jotka kannattavat sataprosenttisesti perussuomalaisten aatetta sillä perusteella, että he kannattavat sen lisäksi jotain muutakin aatetta. Johonkin raja on ilmeisesti kuitenkin vedettävä.