Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 09, 2022, 07:31:30
^
Onko lääkkeistä tietäminen sairasta sitoutumista?
Mistä muista asioista tietäminen mielestäsi sairasta?
Puhuin vain siitä, että moni lääkitys johtuu elämäntavoista. = Elämäntapojen muutos voi johtaa elämään ilman lääkkeitä.
Tiedän toki, että riippuu ongelmasta/sairaudesta, mutta joskus näin on.

Hippi

^
Eli lainasit viestiä vain päästäksesi julistamaan totuuttasi. Viestisi ei liittynyt taaskaan viestiin, jota lainasit tai edes ketjun aiheeseen.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Hippi

Olisitko arvannut, mikä kuudesta perustunteesta ohjaa kaikkea käytöstäsi? Vastaa 10 kysymykseen, ja testi paljastaa syvimmän olemuksesi


Inho!
Vahvin tunteesi on inho. Koet erilaiset tuntemukset, hajut ja maut voimakkaina. Saatat pitää itseäsi erityisherkkänä. Sinulla on paljon vahvoja mielipiteitä, joita et pelkää kertoa muille. Ystäväsi osaavat arvostaa rehellisyyttäsi ja aitouttasi.


Tietysti vähän hämmästyin siitäkin huolimatta, että yhteen monivalintakysymykseen valitsin "Yäk! Ällöttävää". Muutekin kysymykset olivat sellaisia, että jonain toisena hetkenä olisin voinut vastata toisin ja jotkut olivat paljon tilanteesta riippuvaisia.

Parasta oli kuitenkin tulokseen liitetty kuva. Ihan mielelläni samaistun tuohon otukseen :)

If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

Oho. Hämmästyttävä tulos.

Vahvin tunteesi on hämmästys. Yllätyt jatkuvasti kaikesta odottamattomasta, mitä päivittäin näet ja koet. Olet utelias ja tutkit mielelläsi asioita. Elät hetkessä, minkä vuoksi suunnitelmasi muuttuvat usein. Olet virkistävää seuraa ja saat kaverisikin yllättymään siitä, miten ihmeellistä elämä on.


Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Xantippa

Olisiko tämä jo aikaisemminkin ollut? Tulokseni kuitenkin:

Ilo!
Vahvin tunteesi on ilo. Olet positiivinen ja hauska tyyppi. Elämänilosi ja optimismisi on tarttuvaa, ja seurassasi on mahdotonta olla alakuloinen. Nautit kaikesta, mitä teet ja koet. Sinulla ei ole aikaa murehtia tai surra. Ole varovainen: joskus loputon ilosi voi uuvuttaa niin muut kuin sinut itsesi.

T: Xante

Toope

Lainaus käyttäjältä: Xantippa - huhtikuu 18, 2022, 15:27:22
Olisiko tämä jo aikaisemminkin ollut? Tulokseni kuitenkin:

Ilo!
Vahvin tunteesi on ilo. Olet positiivinen ja hauska tyyppi. Elämänilosi ja optimismisi on tarttuvaa, ja seurassasi on mahdotonta olla alakuloinen. Nautit kaikesta, mitä teet ja koet. Sinulla ei ole aikaa murehtia tai surra. Ole varovainen: joskus loputon ilosi voi uuvuttaa niin muut kuin sinut itsesi.

T: Xante
Melkein löydän itseni tuosta... ;D

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 17, 2022, 21:03:22
^
Eli lainasit viestiä vain päästäksesi julistamaan totuuttasi. Viestisi ei liittynyt taaskaan viestiin, jota lainasit tai edes ketjun aiheeseen.
Nillinillinillitän...

Hippi

Jäikö koulun kemian tunneilta mitään mieleen? Testaa alku­aine­tietämyksesi 12 kysymyksellä

Aivan mahtava tulos!
Vastasit oikein 10 kysymykseen



Onneksi tuli kemiaa kerrattuna omien lasten koulunkäynnin aikoina, kun kyselin kokeisiin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

ROOSTER

^
Oli vielä asioita muistissa ja yksi arvauskin meni oikein. Hyvä minä.

Aivan mahtava tulos!

    Vastasit oikein 11 kysymykseen
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

Koulussa olin aina ihan pihalla kemiasta koetta edeltävään iltaan asti. Sitten pikaluku ja kokeesta yleensä 10- tai 10. Meitä oli muitakin samalla kaavalla opiskelleita. Tämä ärsytti suunnattomasti luokan ahkeria (tyttöjä).

Nyttemmin kemia on alkanut kiinnostamaan ja varovasti olen MAOLin taulukkokirjaa raottanut kemiankin kohdalta. Eikä tämä ole vain erään tv-sarjan ansiota ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Moonshiners_(TV_series)

Ai niin, palikkatestistä 12.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

ROOSTER

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 20, 2022, 10:10:31
Nyttemmin kemia on alkanut kiinnostamaan ja varovasti olen MAOLin taulukkokirjaa raottanut kemiankin kohdalta. Eikä tämä ole vain erään tv-sarjan ansiota ;)
https://en.wikipedia.org/wiki/Moonshiners_(TV_series)

Olen hieman silmäillyt kyseistä sarjaa ja jäänyt tietysti ihmettelemään. Nimittäin sitä, että jos kerran pontikointi on Yhdysvalloissa kiellettyä ja ankarasti rangaistavaa niin miten helkutissa ne esittelevät esim. maatilan jättisammiota ja valmistusprosessiaan autenttisesti filmillä omien naamojensa kera? Eikö siitä nyt häkki heilaha? Täällä kotosuomessa ainakin monia juttuja on lähdetty tonkimaan median juttujen jälkeen.
Yleinen mielipide on aina väärässä.

a4: Minulla on sellainen kokemus että kaikki vähänkin älykkäät laitteet jumiutuvat itsekseen, ennemmin tai myöhemmin ja jotkut useammin.
Omakin pää.

Gerardo: "Viidakko on äiti, eikä äitiä voi myydä tai ostaa. Äitiä voi vain suojella.  HS

Hayabusa

^Olen katsonut "kemiaohjelmaa" viihteellisenä fiktiona. Tai mistä sitä tietää miten oudot lait tuolla lätäkön takana on ja kenties korpikuusen kyynel tipahtelee Appalakkien rinteillä tv-spottien loisteessa.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hippi - huhtikuu 20, 2022, 09:47:11
Jäikö koulun kemian tunneilta mitään mieleen? Testaa alku­aine­tietämyksesi 12 kysymyksellä

Aivan mahtava tulos!
Vastasit oikein 10 kysymykseen



Onneksi tuli kemiaa kerrattuna omien lasten koulunkäynnin aikoina, kun kyselin kokeisiin.
8 oikein. Mitä vattua Teräsmiehen Kryptonkysymykset muuten liittyvät tieteisiin?

Hippi

Osaatko taivuttaa englannin verbejä? Testaa, mitä koulusta jäi mieleen – vain todellinen enkkuguru saa 14 oikein

Tuloksesi: 10 / 14
Aika hyvin!
Well done, sehän meni ihan kivasti! Englannin epäsäännöllisten verbien taivutus on sinulla melko hyvin muistissa. Joitakin virheitä ehkä teit, mutta tästä on hyvä jatkaa harjoittelua.



Selityksen makua, mutta olen lukenut koulussa vain kolme vuotta enkkua, eli vain lukiossa. Nuo väärin menneet olisi kyllä puheessa mennyt oikein, sillä äänneasu olisi aivan (tai melkein) sama valitsemassani vaihtoehdossa kuin oikeassakin vastauksessa.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

urogallus

Osaatko sijoittaa Aasian maat kartalle?

https://yle.fi/aihe/a/20-10002546

49/51.

Puolenkymmentä piti arvata, ja osa arvauksista ei osunut oikeaan. Persianlahti ja Keski-Aasia ovat pahoja muistaa!