Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Testaa itsesi ja vertaa muihin

Aloittaja ROOSTER, elokuu 22, 2019, 17:51:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Hippi

Aika hassu moka tuli biisissä, jota ehkä eniten noista soitetaan vieläkin. Mutta en ikinä olekaan tykännyt Vicky Rostista.

Testaa, miten hyvin muistat 70-luvun iskelmät? Kovimmat tietäjät nakuttavat 12/12


Osaat iskelmäklassikot vuosikymmenestä riippumatta!
Vastasit oikein 11 kysymykseen
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Melodious Oaf

LainaaVastasit oikein 5 kysymykseen

Näistä ehkä 2 tai 3 oli varsinaisesti tietoja.

Socrates

^^ 8/12. Arvailin ja käytin vihjeet.
Kävelevä kremppakertymä

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Socrates - lokakuu 20, 2022, 19:14:58
^^ 8/12. Arvailin ja käytin vihjeet.

Ai, siinä oli jotain vihjeitä. Vastasin oikein yhdeksään, ja osan niistäkin arvasin. En ole ollut mikään iskelmäfani erityisesti, mitä kotimaisiin iskelmiin tulee. Onhan niitä nyt kuullut ja kuulee edelleen.

Tuollainen kilpailu olisi helppo tehdä, kun kuuntelisi 70-luvun musiikkia Youtubesta ja sen perusteella keksisi kysymyksiä. Itse asiassa joihinkin kysymyksistä taisikin vastata viime aikojen Youtube-kuuntelun perusteella enkä vanhojen muistikuvien perusteella.

-:)lauri

Osaat ainakin kertosäkeitä 70-luvun hiteistä!
Vastasit oikein 6 kysymykseen

Käytin vihjeet, Chicago-kappaleen päättelin kysymyksestä ja loput oikeista tuli sillä perusteella kuka vaihtoehdoissa mainituista artisteista oli sellainen, jonka nimen muistan joskus kuulleeni.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Xantippa

Nämähän soi radiossa aina ja vieläkin!

12 kysymystä oikein, eihän noita nyt voinut olla tietämättä ;D  Suurin osa niin ärsyttäviä renkutuksia, että sen takia varmaan jäänyt mieleen, traumana...

T; Xante

Hiha

Vastasit oikein 9 kysymykseen

Lähden täyttämään lottoriviä hittimittarin innoittamana.

Hiha

Raikas pikatesti. Monitulkintaisuus minimissä.

Kuinka ahterista olet? Tee testi, joka perustuu ihmis­oikeuksien kunnioittamiseen

Pisteesi 15/20
Sait korkeat ahteripisteet. Olet ahterista.

Melodious Oaf

Aivan loistava testi ja juttu.

Unforgiven

12/12. Kyllähän näistä aika monen olisi voinut päätelläkin, mutta tällä kertaa oli tietoa. Oikein alkoi vinyyli nenässä tuoksumaan.
I'm just a soul whose intentions are good

a4

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 20, 2022, 14:45:20
En ollut kovin woke enkä kyllä ihmettelekään, kun en tahtonut oikein ymmärtää noita kysymyksiäkään.

"Ei tule sanoa asioita, joista sorrettu ihminen voi loukkaantua."
Mistä voi tietää, loukkaantuuko sorrettu (tai ylipäätään joku) ihminen sanomisista? Eikö tuossa nyt puututa sananvapauteen, jos ei voi sanoa mielipidettä, josta joku voi loukkaantua olipa tämä sorrettu tai ei. Vai onko jotenkin parempi loukata vain muita kuin sorrettuja?

"Ihonväreistä ei tarvitse puhua nykyistä enempää."
En ymmärrä miksi ihonväristä pitäisi puhua. Eikö ihmisiä pitäisi kohdella ihmisinä ihonväristä riippumatta? Pisteet nousi, jos olisi täysin eri mieltä.

"Korkeakoulujen kurssikirjallisuuden tulisi sisältää vähemmän valkoihoisia tai eurooppalaisia kirjailijoita."
Miten ihonväri vaikuttaa siihen, miten hyvä joku kurssikirja on? Eikö aineisto pitäisi valita sen mukaan, miten hyvin se tukee asian opiskelua?

Olen tahallaan jättänyt selvittämättä itselleni mitä tarkoittaa woke ja mitä tarkoittaa ne jotkut kirjainyhdistelmät, jota nyt toiset paheksuu ja toiset taas on valmiita barrikadeille niiden puolesta. Hyvin olen tähän ikään asti selvinnyt elämästäni ja varmasti vastakin selviän. Tai jos en, niin kuolen pois.
Kysymyksiä joutui tulkitsemaan joten lopputuloskin antaa osviittaa omien tulkintojen luonteesta.
Pisteesi 21/30
Olet todella woke.

Yllättyneet parijonoon.

Sorretujenkin kohdalla toimii vanha kunnon ystävällisyys ja empaattisuus. Jos tietämättään loukkaa toista niin aina voi pyytää anteeksi ja oppia uutta.
Rajaton sananvapaus kuulostaa yhtä järkevältä kuin vapaus ilman vastuuta.

Ihonväreistä puhumistakin on monenlaista. On epätasa-arvoistavaa ihonväreistä puhumista ja on sellaista puhetta kritisoivaa metapuhetta.

Eurooppa-keskeisyys ja länsikeskeisyys ovat olleet vaaleaihoisuuttaan korostavia. Vastaavaa laajentamisvaatimusta on aiemmasta mieskeskeisyydestä pois siirtyminen.

Meille vanhemman ikäluokan ihmisille woke on uudempi asia kuin naisten äänioikeus ja hyvin on ennenkin pärjätty ilman sähkövaloja, autoja ja uusimpia hömpötyksiä.

Kopek

Oletko introvertti vai ekstrovertti?

Tätä voi testata erilaisilla (hömppä)testeillä. Tein testin Tieteen Kuvalehden sivulla, mutta tuloksen saadakseen olisi pitänyt tilata sähköpostiin uutiskirje. En minä niin -vertti ole, että sellaisen olisin halunnut. Tulos jäi saamatta. Mutta onhan niitä muitakin testejä. Tämä aihe on varmaan käsitelty täällä jo monesti, mutta ei kai kerta vielä haittaa. 

Oletko introvertti vai ekstrovertti -testi
Tuloksesi: Olet ekstrovertti

https://www.evermind.fi/introvertti-testi/

Tämän tyyppisten testien ongelma on se, että niissä kysytään asioita, joihin ei kerta kaikkiaan pysty vastaamaan, koska testit liittyvät kuviteltuihin tilanteisiin, joista itsellä ei ole kokemusta. Miten voi tietää, miten toimisi jossakin tilanteessa, jossa ei ole koskaan ollut, ja jota ei oikein osaa edes kuvitella.

Joissakin kysymyksissä on kaksi osaa, joten vastaajan on vaikea tietää, mitä siinä oikeastaan kysytään.

Esimerkki:

Haluat, että sinun luonasi käy vieraita, mutta toivot, että he eivät viivy kovin kauan. Oletko samaa mieltä vai eri mieltä?

Entä jos en halua, että minun luonani käy vieraita enkä halua, että he viipyvät kauan. Tai entä jos en halua, että minun luonani käy vieraita, mutta jos heitä silti sattuu käymään, toivon heidän viipyvän kauan.

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Hippi - lokakuu 20, 2022, 19:09:08
Aika hassu moka tuli biisissä, jota ehkä eniten noista soitetaan vieläkin. Mutta en ikinä olekaan tykännyt Vicky Rostista.

Testaa, miten hyvin muistat 70-luvun iskelmät? Kovimmat tietäjät nakuttavat 12/12


Osaat iskelmäklassikot vuosikymmenestä riippumatta!
Vastasit oikein 11 kysymykseen


Luulen sortuneeni samaan mokaan. Ja minä sentään tykkään Vickystä. Ainoa selitys on se ilmeinen, että pää on hatara. Nuo ekat sanathan "räpätään" ja lauluosuus alkaa siitä väärästä vastauksesta. Lisää harjoitusta!
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hiha - lokakuu 20, 2022, 21:20:19
Raikas pikatesti. Monitulkintaisuus minimissä.

Kuinka ahterista olet? Tee testi, joka perustuu ihmis­oikeuksien kunnioittamiseen

Pisteesi 15/20
Sait korkeat ahteripisteet. Olet ahterista.


Pisteesi 5/20
Sait korkeat ahteripisteet. Olet ahterista.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Hippi

Lainaus käyttäjältä: Kopek - lokakuu 20, 2022, 23:32:35
Oletko introvertti vai ekstrovertti?

Ei ollut yllätys, että tuloksena oli introvertti.

Kysymykset tosiaan oli sellaisia, että olisin tarvinnut vaihtoehdon "joskus" tai "riippuu asiasta".
Sinnikkään opettelun tuloksena olen oppinut jopa juttelemaan niitä näitä pihan ihmisten kanssa, kun se tavallaan kuuluu velvollisuuksiini. Joku voisi ehkä sanoakin, että "on se ihan mukava tyyppi". Toista oli joskus parikymmentä vuotta sitten, kun vanhemmat konsultit varoittivat keltanokkia, että "Varmista ennen kuin menet Hipiltä kysymään, että olet ensin lukenut dokumentit ja varmistanut, ettet itse löydä vastausta". Jälkeen päin tuosta kuulin, että olin joitain tylyttänyt pahastikin. Aikaa myöten tuossakin pehmenin.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️