Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Maahanmuuttokeskustelu

Aloittaja Edward, huhtikuu 30, 2019, 09:44:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aave

Tutkimuksessa, jossa käsiteltiin asenteita maahanmuuttoon ei tutkittu syrjäytymistä! Tutkimuksessa, jossa käsiteltiin veden märkyyden ominaisuuksia ei käsitelty hiekan kuivuuden ominaisuuksia! Tutkimuksessa, jossa käsiteltiin elollista ainesta ei käsitelty elotonta ainesta!

Maailmassa on virhe! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

Olen varmaan moneen kertaan aiemminkin kirjoittanut, että maahanmuuttokeskusteluun liittyy liikaa suvaitsevaisuutta ja aivan liian vähän ymmärtämistä.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 17, 2020, 12:26:38
Olen varmaan moneen kertaan aiemminkin kirjoittanut, että maahanmuuttokeskusteluun liittyy liikaa suvaitsevaisuutta ja aivan liian vähän ymmärtämistä.
Se on hyvin kirjoitettu, ja sitä voi aika ajoin huoletta myös toistaa, että viesti menisi lopulta hölmöimmillekin perille.
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

-:)lauri

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 17, 2020, 12:26:38
Olen varmaan moneen kertaan aiemminkin kirjoittanut, että maahanmuuttokeskusteluun liittyy liikaa suvaitsevaisuutta ja aivan liian vähän ymmärtämistä.

Adjektiiveja on onneksi helppo muodostaa mistä tahansa keskustelusta. Meillä kaikilla on omat adjektiivimme ihan mille tahansa keskustelulle. Adjektiivien muodostamisessa me ihmiset olemme poikkeuksellisen hyviä.
Selvin merkki psykoosista on se, että kuvittelee ajattelevansa vain kylmän rationaalisesti ja loogisesti.

Aave

Kuten Tiedeuutisiin putkahtaneesta voidaan havaita, joidenkin foorumilaisten kognitiivinen dissonanssi on nyt vahvana läsnä, ja ulkopuolisesta ehkä perin naurettavankin oloinen aivojumppa meneillään. :)

Sekin tosin tutkitusti tiedetään, että omien uskomustensa erinomaisuudesta vakuuttuneen pään kääntämiseen eivät mitkään tutkimukset auta, vaikka ne olisivat kuinka valideja. Tavan tallaaja on sillä tavalla jännä, että kaikki näitä uskomuksia horjuttava (Tai ne jopa suorastaan murskaava) fakta- ja tutkimustieto ignoroidaan ja mitätöidään, kun uskonnosta on kehkeytynyt riittävän vankka.

Ei tuon tutkimuksen tarvitse tositiedostajien päitä kääntääkään. Riittää, että tolkun ihmiset saavat siitä asiapitoisen vahvistuksen tositiedostajien propagandaa ja apologioita vastaan.

Ottakaa tämmöistä aivojumppaa seuratessanne popcornit esiin. Nyt nautitaan!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Toope

Lainaus käyttäjältä: Hayabusa - huhtikuu 17, 2020, 12:26:38
Olen varmaan moneen kertaan aiemminkin kirjoittanut, että maahanmuuttokeskusteluun liittyy liikaa suvaitsevaisuutta ja aivan liian vähän ymmärtämistä.
Rationalismia, ei tunteita! Asia on niin tärkeä.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 17, 2020, 11:12:33
Aivan, kuin apinoisin tässä jotain:

BREAKING NEWS!!!



Par­haim­mas­sa ase­mas­sa ole­vat vah­vim­min maa­han­muut­toa vas­taan (helsinki.fi).

Tässä samalla linkki itse tutkimukseen: journal.fi.

Miten uppo-outoa onkaan, että tämän kaiken maksavat ovat kriittisimpiä uudesta verotaakasta. Todella hämmästyttävää! Jos äly riittää sen tajuamiseen että keskiverto turvapaikanhakija/pakolaismaahanmuuttaja on nettokustannus yhteiskunnalle seuraaviksi 60 vuodeksi, ja että ihmisten ottaminen Suomeen elätettäviksi on ehkä maailman kustannustehottomin tapa mahdollisimman monen avuntarvitsijan auttamiseksi, niin kielteisestihän semmoiseen sitten suhtaudutaan.

Millä logiikalla maahanmuuton vastustaminen muuten tekee automaattisesti suvaitsemattomaksi? Voihan sitä suvaita kaikkea mahdollista, mutta jos ei suvaitse valtion talouden rampauttamista, on yhtäkkiä suvaitsematon.

Mutta niin vain on sitkeästi pesiytynyt joidenkin järjen jättiläisten päähän, että maahanmuuttovastaisuus on vain "konservatiivien", luusereiden (Duunareiden) ja valkoroskan hommaa. Syökää tässä nyt sitten vihdoin viimein ja tutkitusti omat jätöksenne. Turha enää määkiä faktaksi osoitettua vastaan.
Ymmärrän tuon siten, että ihmiset eivät ole niin tyhmiä, mitä valtamedia esittää, eivät nuoretkaan. Me näemme siirtolaisuuden ja monikulttuurin ongelmat. Emme ole vain tyhmiä sivustakatsojia, vaan kansalaisia, jotka miettivät tulevaisuuttaan. Siksi emme halua yhteiskuntamme alkaa muistuttamaan Afrikkaa ja Lähi-itää. Haluamme sen muistuttavan Suomea.

Toope

Sarastus-lehdessä oli mielenkiintoinen artikkeli nationalismeista, erittäin lukemisen arvoinen. Kertoo Euroopan ja muidenkin kansojen "kansallismielisyydestä" ja myös valtiollisista nationalismikäsityksistä:
https://sarastuslehti.com/2020/04/16/nationalismien-yhteentormays-ja-lansimaiden-identiteettikriisi/
Tuo on sitä hyvää yhteiskunnallista keskustelua, vaikkei samaa mieltä pidä ollakaan.

Toope

Lisäisin tähän vielä Jussi Halla-ahon kirjoituksen viime päiviltä:
https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/2960448844075290
LainaaSosialidemokraatit voisivat täsmentää, onko heidän virallinen kantansa se, että vähemmistöille pitää järjestää omat, segregoidut ja karvalakkikansalta suljetut sotepalvelut. Kaupunkilaisia varmasti kiinnostaa kuulla tämä jo ennen seuraavia kunnallisvaaleja.
Miksi sosialidemokraatit haluavat erilaisia käytäntöjä eri ihmisryhmille? En itse ymmärrä tuota ajatusta, joka haiskahtaa apartheidilta.

MrKAT

Lainaus käyttäjältä: Aave - huhtikuu 17, 2020, 11:12:33
BREAKING NEWS!!!
Hei, sinun pitää jättää tuommoiset pois kun sinä et osaa edes käyttää sitä, se on tarkoitettu osaavammille. Uutisesta kun pitäisi olla korkeintaan muutama tunti, mieluimmin tunnin sisään.  Sinä kirjoitit vuorokauden myöhässä, kun Oula oli twiitannut aiheesta jo 16.4. klo 11:54 ja luin jo samana iltapäivänä.
Äänestä persu! Niin pysymme EU:ssa, saamme yli 1000 mamua /vuosi, bensan hinta nousee ja muutenkin veroja kerätään entistä enemmän mamujen hyväksi! Yalla yalla!

Aave

Lainaus käyttäjältä: MrKAT - huhtikuu 17, 2020, 23:13:29
Hei, sinun pitää jättää tuommoiset pois kun sinä et osaa edes käyttää sitä, se on tarkoitettu osaavammille. Uutisesta kun pitäisi olla korkeintaan muutama tunti, mieluimmin tunnin sisään.  Sinä kirjoitit vuorokauden myöhässä, kun Oula oli twiitannut aiheesta jo 16.4. klo 11:54 ja luin jo samana iltapäivänä.
Näin tietysti jos vain jostain taikaiskusta olettaa, että laitoin asiasta tänne heti, kun siitä itse tiesin. Jostain käsittämättömästä syystä olen saattanut tietää siitä paljonkin ennemmin. Mutta koita nyt vain sinäkin elää tutkitun faktan kanssa. :)

"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hayabusa

^Olen MrKATin kanssa samaa mieltä, että on äärimmäisen törkeää käyttää punaista, sellaisten juttujen yhteydessä, joissa ei solvata perussuomalaisia.  ;D
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 17, 2020, 23:10:03
Lisäisin tähän vielä Jussi Halla-ahon kirjoituksen viime päiviltä:
https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/2960448844075290
LainaaSosialidemokraatit voisivat täsmentää, onko heidän virallinen kantansa se, että vähemmistöille pitää järjestää omat, segregoidut ja karvalakkikansalta suljetut sotepalvelut. Kaupunkilaisia varmasti kiinnostaa kuulla tämä jo ennen seuraavia kunnallisvaaleja.
Miksi sosialidemokraatit haluavat erilaisia käytäntöjä eri ihmisryhmille? En itse ymmärrä tuota ajatusta, joka haiskahtaa apartheidilta.

Saattaisi olla jopa aiheellista, jos heidän joukossaan on eksoottisia tauteja sairastavia ilkeitä tartuntasairauksia- Aisia ynnä muita.  Mutta sitähän tehtäisiin toki jotta niiden leviäminen estettäiisin perusuomalaisiin, silleen.

Amore

Minua kyllästyttää asenne, että Suomen somalien mahdollisesti suurempi sairastuvuus koronaan sysätään sekin heti suomalaisten syyksi. Suuri osa heistä on asunut Suomessa jo vuosia. On käänteistä rasismia odottaa, että heille pitää kaikki kantaa valmiiksi pureskeltuna eteen. Uusia tulijoita pitää auttaa alkuun, mutta sen jälkeen heidän pitäisi kävellä itse.
All you need is Love

Saares

Lainaus käyttäjältä: Eläimen kokoinen möhkäle - huhtikuu 17, 2020, 11:17:20
^tuossa tutkija ei selvästi ymmärrä syrjäytyneisyyttä tässä kontekstissa. Syrjäytyneisyys ei ole sitä, ettei ole rahaa, vaan sitä, ettei ole prososiaalisia ihmissuhteita.
Katselin tuossa joutessani joukkoa puistonpenkillä. Siinä oli 5 repsahtaneen näköistä miestä kiivaassa keskustelussa maailman menosta. Vielä muutama vuosi sitten heitä olisi sanottu syrjäytyneisiksi.