Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Maahanmuuttokeskustelu

Aloittaja Edward, huhtikuu 30, 2019, 09:44:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Amore - huhtikuu 19, 2020, 16:22:25
Minua kyllästyttää asenne, että Suomen somalien mahdollisesti suurempi sairastuvuus koronaan sysätään sekin heti suomalaisten syyksi. Suuri osa heistä on asunut Suomessa jo vuosia. On käänteistä rasismia odottaa, että heille pitää kaikki kantaa valmiiksi pureskeltuna eteen. Uusia tulijoita pitää auttaa alkuun, mutta sen jälkeen heidän pitäisi kävellä itse.
Mutta tuohan on nykyaikana kamalaa rassismia. Kyllä mamuja pitää kohdella kuin vammaisia.

Norma Bates

https://yle.fi/uutiset/3-11318403

"Suomi tuomittiin viime vuonna ihmisoikeussopimuksen rikkomisesta – KRP aloittanut esitutkinnan: epäilee irakilaismiehen olevan yhä elossa"


Toope

Suomessahan on suurempaa pelkoa maineestaan ja YK:n (tms.) säännösten rikkomisesta kuin oman kansan kaltoinkohtelusta.

Norma Bates

https://www.kansalainen.fi/mielenosoituksia-ja-tuhopolttoja-vastaanottokeskuksessa-vihreiden-senaattori-ryhtyy-pakolaisten-vastaisiin-toimiin/

Turvisten kevätrieha Bremenissä.

"Anja Stahlmannin (Bündnis 90/Die Grünen) osasto on nostanut rikossyytteet tuntemattomia henkilöitä vastaan sen jälkeen kun majoitustiloissa oli tehty useita tuhopolttoja.

Stahman epäilee tekijöiden kuuluvan samaan maahanmuuttajaryhmään, joka jatkuvasti protestoi Vegesackin majoitusta vastaan.

...

Stahlmann totesi, että tuhopoltot on ilmeisesti tietoisesti tehty siten, että turvallisuushenkilöstö oli juuri poistunut kyseiseltä alueelta säännöllisen kiertokäyntinsä jälkeen. Asukkien tekemiä tahallisia vääriä hälytyksiä on myös esiintynyt jo pitkään.

Vihreä poliitikko kehotti myös epäiltyjä tuhopolttajia lopettamaan välittömästi tuhopoltot, sillä palon sattuessa vastaanottokeskuksesta on vaikea päästä ulos. Nyt Stahmann aikoo lisähenkilöstön avulla parantaa turvallisuutta. Lisäksi hän toivoo poliisi saavan nopeasti tuloksia tutkimuksista."

Toope

Sain muuten väliaikaisen bannin tiede-foorumille juuri sen jälkeen, kun kritisoin Harakan ja Grundströmin mediatukea korruptiona ja kaverikapitalismina. Hassua, mitenkäs näin sattuikaan? Rahavaikeuksissa oleva HS (=Tiede-lehti on Sanoman) olisi juuri niitä, joille toverit olisivat valtion rahaa jakamassa... :-X

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Toope - huhtikuu 30, 2020, 02:53:38
Sain muuten väliaikaisen bannin tiede-foorumille juuri sen jälkeen, kun kritisoin Harakan ja Grundströmin mediatukea korruptiona ja kaverikapitalismina. Hassua, mitenkäs näin sattuikaan? Rahavaikeuksissa oleva HS (=Tiede-lehti on Sanoman) olisi juuri niitä, joille toverit olisivat valtion rahaa jakamassa... :-X

Tuliko sinulle siitä jokin yksityinen ilmoitus ja/tai tuliko ilmoitus foorumille julkisesti esille? Minähän en 2005 jouluna saanut minkään sortin varotusta tms. kun heitettiin pihalle ja takaisin ei ollut silläerää tulemista. Enkä sitten jaksanut yrittää paria kertaa enempää. Minullehan sitten sanottiin että oltiin luultu että vapaaehtoisesti läksin. Sellaisen vaikutelman kai se tuntematon mode halusikin antaa, joka minusta eroon hankkiutui (sen vuoksi että linkitin paljon turviksia koskevaa materiaalia?)

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 30, 2020, 09:46:40
Minähän en 2005 jouluna saanut minkään sortin varotusta tms. kun heitettiin pihalle ja takaisin ei ollut silläerää tulemista.

NB näyttää olleen jo kauan nykyisellä linjallaan turvapaikkapolitiikan suhteen. Olisi mielenkiintoista tietää, milloin hänen silmänsä tässä suhteessa avautuivat, jos tällaista vertauskuvaa voi käyttää. Hommafoorumilla kysyttäisiin, milloin hänestä tuli nuiva.

Jos omaa aatehistoriaani vähän valotan, niin siinä on tapahtunut muuttumista vähitellen. Vuonna 2007 Halla-ahon kirjoitukset tuntuivat minusta vielä sen verran "hapokkailta", että kirjoitin eduskuntavaalien aikaan sähköpostin englantilaiseen Guardian -lehteen ja kerroin, että varautukaahan siihen, että nyt tapahtuu historiaa, kun äärioikeistolainen pääsee eduskuntaan Suomessa. Luulin nimittäin, että Halla-aho pääsisi läpi jo tuolloin. Hänen hetkensä koitti kuitenkin vasta seuraavan vuoden kuntavaaleissa.

Tuon kirjoitukseni kopio taisi hävitä "suuressa katastrofissa", kun formatoin tietokoneen ja tiedostoista otetut varmuuskopiot tuhoutuivat ja katosivat (kovalevy särkyi, DVD:t hävisivät jonnekin).

En ole vieläkään Halla-ahon kannattaja hänen poliisimyönteisyytensä ja ankaria tuomioita myötäilevän lakikäsitystensä takia ja muistakin syistä. Ymmärrän kuitenkin jossakin määrin hänen tiettyjä näkemyksiään.

Yksi silmien avautuminen hieman enemmän avoimiksi tapahtui silloin, kun nuorempi tyttäreni antoi minulle linkin Maailmanpankin (vai mikä se järjestö oli) nettisivuun, jossa ennustettiin Afrikan asukasluvun kipuavan yli neljään miljardiin tämän vuosisadan loppuun mennessä. Olin ollut vielä mentaalisesti AIDSin kultakaudelta peräisin olevassa käsityksessä, että Afrikan väestönkasvu ei ole enää ongelma.

En tietenkään tule näkemään tämän vuosisadan loppua, mutta nuorimmat nyt elävät ihmiset ovat 80-vuotiaita, kun vuosisata vaihtuu seuraavan kerran. Ja heidän Eurooppansa ja Suomensa ei ole samanlainen kuin heidän vanhempiensa silloin, kun vuosisadan vaihetta viimeksi juhlittiin. Sen tiedostaminen - vaikka sitä ei siis itse olekaan näkemässä - mihin tulevaisuus johtaa, on jotenkin masentavaa. Eli tässäkö se kaikki oli.

Lyhyt kertaus Euroopan historiaan:

Eurooppa vuonna nolla

Eurooppa vuonna 1000

Eurooppa vuonna 2000

Eurooppa vuonna 2100

Eurooppa vuonna 2200

Laika

#967
Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 30, 2020, 11:26:05
En tietenkään tule näkemään tämän vuosisadan loppua, mutta nuorimmat nyt elävät ihmiset ovat 80-vuotiaita, kun vuosisata vaihtuu seuraavan kerran. Ja heidän Eurooppansa ja Suomensa ei ole samanlainen kuin heidän vanhempiensa silloin, kun vuosisadan vaihetta viimeksi juhlittiin. Sen tiedostaminen - vaikka sitä ei siis itse olekaan näkemässä - mihin tulevaisuus johtaa, on jotenkin masentavaa. Eli tässäkö se kaikki oli.

Jos uskoo rotuoppiin, niin tulevaisuus voi vaikuttaa uhkaavalta alempien rotujen holtittoman lisääntymisen ja leviämisen hävittäessä eurooppalaisen herrarodun elinedellytykset.

Skenaario tosin on historiallisesti merkillisen vanhahtava eivätkä sen peruspalikat ole muuttuneet miksikään, sillä se muistuttaa pitkälti samoja pelkoja kuin euroopassa eläteltiin 1800-luvulla heikommasta aineksesta. Tuolloin muun muassa brittiparlamentissa kieltäydyttiin auttamasta Irlantia nälänhädässä, koska parlamentaarikot pelkäsivät köyhän, rodullisesti alemman aineksen sikiävän ja tukahduttavan elinmahdollisuudet ennen pitkää ylemmiltä roduilta. Siihen nähden malthusilaisessa ekstrapolaatiossasi ei ole mitään uutta Malthusin aikaan verrattuna. Vision latteus ja kuviteltu realismi ovat keskenään kieliopillisesti vaihdettavissa katseen kohteen muuttumatta.

Toisenlaisesta näkökulmasta koko paradigma on täysin absurdi ja ennen pitkää itsetuhoinen, mutta puolustukseksi on todettava, että yllä kuvatusta käsin katsottuna toisenlainen näkökulma puolestaan on vaarallinen. Niinpä puheet ihmiskunnan voimien yhdistämisestä ja tunkkaisen nationalismin hylkäämisestä -vaikka välttämättömiä ehtoja vaihtoehtoisen näkökulman muuttamiselle ohjelmaksi ja sen toteuttamiselle- ovat mahdottomia ja ainoastaan pahentavat tilannetta nationalististien mielissä.

Vika on siinä, että yksille nationalismi on lääke, toisille tauti: minä pidän sitä varsinaisen sairauden yhtenä syynä. Jos tuhoudumme kaikki, niin mieluummin edes tuhoudun oikeista syistä.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Kopek - huhtikuu 30, 2020, 11:26:05
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 30, 2020, 09:46:40
Minähän en 2005 jouluna saanut minkään sortin varotusta tms. kun heitettiin pihalle ja takaisin ei ollut silläerää tulemista.

NB näyttää olleen jo kauan nykyisellä linjallaan turvapaikkapolitiikan suhteen. Olisi mielenkiintoista tietää, milloin hänen silmänsä tässä suhteessa avautuivat, jos tällaista vertauskuvaa voi käyttää. Hommafoorumilla kysyttäisiin, milloin hänestä tuli nuiva.

Jos omaa aatehistoriaani vähän valotan, niin siinä on tapahtunut muuttumista vähitellen. Vuonna 2007 Halla-ahon kirjoitukset tuntuivat minusta vielä sen verran "hapokkailta", että kirjoitin eduskuntavaalien aikaan sähköpostin englantilaiseen Guardian -lehteen ja kerroin, että varautukaahan siihen, että nyt tapahtuu historiaa, kun äärioikeistolainen pääsee eduskuntaan Suomessa. Luulin nimittäin, että Halla-aho pääsisi läpi jo tuolloin. Hänen hetkensä koitti kuitenkin vasta seuraavan vuoden kuntavaaleissa.

Tuon kirjoitukseni kopio taisi hävitä "suuressa katastrofissa", kun formatoin tietokoneen ja tiedostoista otetut varmuuskopiot tuhoutuivat ja katosivat (kovalevy särkyi, DVD:t hävisivät jonnekin).

En ole vieläkään Halla-ahon kannattaja hänen poliisimyönteisyytensä ja ankaria tuomioita myötäilevän lakikäsitystensä takia ja muistakin syistä. Ymmärrän kuitenkin jossakin määrin hänen tiettyjä näkemyksiään.

Yksi silmien avautuminen hieman enemmän avoimiksi tapahtui silloin, kun nuorempi tyttäreni antoi minulle linkin Maailmanpankin (vai mikä se järjestö oli) nettisivuun, jossa ennustettiin Afrikan asukasluvun kipuavan yli neljään miljardiin tämän vuosisadan loppuun mennessä. Olin ollut vielä mentaalisesti AIDSin kultakaudelta peräisin olevassa käsityksessä, että Afrikan väestönkasvu ei ole enää ongelma.

En tietenkään tule näkemään tämän vuosisadan loppua, mutta nuorimmat nyt elävät ihmiset ovat 80-vuotiaita, kun vuosisata vaihtuu seuraavan kerran. Ja heidän Eurooppansa ja Suomensa ei ole samanlainen kuin heidän vanhempiensa silloin, kun vuosisadan vaihetta viimeksi juhlittiin. Sen tiedostaminen - vaikka sitä ei siis itse olekaan näkemässä - mihin tulevaisuus johtaa, on jotenkin masentavaa. Eli tässäkö se kaikki oli.

Lyhyt kertaus Euroopan historiaan:

Eurooppa vuonna nolla

Eurooppa vuonna 1000

Eurooppa vuonna 2000

Eurooppa vuonna 2100

Eurooppa vuonna 2200

Olenhan minä jokusen kerran maininnut ettei minua kiinnostanut maahanmuutto tuon tavaallista ennen kuin alkoi maahanänky 2015. Olen netissä todella hanakka tarraamaan mihin tahansa tarpeeksi raflaavaan aiheeseen, ja tuohan sitä oli. Ja kyllähän minua hirvitti että juuri suosimalleni retkeilyalueelle nousi 200 - 400 jätkän VOK. Se onneksi suljettiin ennen kesää 2016. Varmaan juurikin siksi että matkailusta ei olisi tullut alueella mitään jos turviksia lymyää joka puskassa. (Ja oli heitä lymynnyt, kuten saatoin syrjäisellä rannalla roskien määrästä päätellä.) Kiinteistö joka vokkina toimi soveltuisi nyt koronahoitolaksi, mutta olen kuullut väitteen että sisätilat ovat turvisten jäljiltä aivan paskana.

Noissa tuhatlukujen esimerkkikuvissa olisi kyllä ollut mahdollista laittaa riehumiskuvia vanhemmillekin ajoille. Aina on kansat tapelleet ja joutilaat miehet hilluneet. Mitään uutta ei taivaan alla, paitsi että 2015 päästettiin hunsvotteja rajoista läpi ihan vapaaehtoisesti. Toivottavasti siitä edes opittiin jotain. Monikaan päättäjä ei vaan kehtaa sanoa ääneen näitä asioita, kun alkaa joku persuksi nimittely.

Laika

#969
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 30, 2020, 12:35:35
Monikaan päättäjä ei vaan kehtaa sanoa ääneen näitä asioita, kun alkaa joku persuksi nimittely.

Aina voi liittyä persuihin. Voisi jopa kuvitella tälläkin palstalla kirjoittavan muutamia perussuomalaisia, vaikkei muistaakseni kukaan ole tunnustanut tätä valtavirtapuoluetta äänestävänsä (ellei Toopea lasketa, jos oikein muistan).

Kun sitten minä tunnustan suoraan olevani vassari, saan lokaa ja valheellisia syytöksiä niskaani loputtomiin taholta, joka ei kerro ääneen omaa poliittista affiliaatiotaan, olkoonkin että se on rivien välistä helposti luettavissa.

Itse kirjoitan mieluummin ensin riveille ja rivien väliin vasta jos riveille ei kaikki mahdu. Kysyäkin saa asiallisesti, jos jokin on epäselvää.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Norma Bates

Onko lopultakaan yksikään kansa velvollinen selittämään miksei tykkää siutä jos tulee toisen kansan jäseniä elämään ylöspidossa ja kiittämään siitä raiskaamalla lapset ja ryöstämällä vanhukset? Tosin tässä ei nyt pitäisi edes puhua mistään kansasta, koska eivät maailmaa kiertämään lähteneet yksittäiset miehet ole mikään kansa. Varsinkin jos kotimaassaan ennenpitkää päätyisivät telkien taakse.

Jos joku Jammu tai Michael Penttilä hakisivat jostain maasta turvapaikkaa, niin olisi kyllä tyrät rytkäyttävän naurun paikka mikäli joku alkaisi piipittämään että on rasistista kieltää heiltä turvapaikka tai katsoa heitä jotenkin kieroon.

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Laika - huhtikuu 30, 2020, 12:40:03
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 30, 2020, 12:35:35
Monikaan päättäjä ei vaan kehtaa sanoa ääneen näitä asioita, kun alkaa joku persuksi nimittely.

Aina voi liittyä persuihin. Voisi jopa kuvitella tälläkin palstalla kirjoittavan muutamia perussuomalaisia, vaikkei muistaakseni kukaan ole tunnustanut tätä valtavirtapuoluetta äänestävänsä (ellei Toopea lasketa, jos oikein muistan).

Kun sitten minä tunnustan suoraan olevani vassari, saan lokaa ja valheellisia syytöksiä niskaani loputtomiin taholta, joka ei kerro ääneen omaa poliittista affiliaatiotaan, olkoonkin että se on rivien välistä helposti luettavissa.

Ei ole sellaista puoluetta mihin voisin liittyä. Olen aikoinaan äänestänyt Vihdeiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton edustajaa (muistaakseni siis kutakin sorttia kerran). Mutta en äänestä enää ketään.

Laika

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 30, 2020, 12:44:51
Ei ole sellaista puoluetta mihin voisin liittyä. Olen aikoinaan äänestänyt Vihdeiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton edustajaa (muistaakseni siis kutakin sorttia kerran). Mutta en äänestä enää ketään.

Muistan erään lausahduksen, joka jäi elävästi mieleeni Aku Ankasta: 'kuulun oppositioon, ja tehtäväni on vastustaa kaikkea!'

Suomen kansa taitaa olla maamme suurin poliittinen oppositioliike.
'Custom will reconcile people to any atrocity, and fashion will drive them to acquire any custom.'

-George Bernard Shaw

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 30, 2020, 12:42:42
Onko lopultakaan yksikään kansa velvollinen selittämään miksei tykkää siutä jos tulee toisen kansan jäseniä elämään ylöspidossa ja kiittämään siitä raiskaamalla lapset ja ryöstämällä vanhukset?

Tässä asiassa kai suomalaisittain eniten närästystä herättää joissain tahoissa juuri se, että yksilöt väittävät edustavansa koko kansaa ja selittävät ihan kansan nimissä mielipiteitään.


T: Xante

Norma Bates

Lainaus käyttäjältä: Laika - huhtikuu 30, 2020, 12:52:50
Lainaus käyttäjältä: Norma Bates - huhtikuu 30, 2020, 12:44:51
Ei ole sellaista puoluetta mihin voisin liittyä. Olen aikoinaan äänestänyt Vihdeiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton edustajaa (muistaakseni siis kutakin sorttia kerran). Mutta en äänestä enää ketään.

Muistan erään lausahduksen, joka jäi elävästi mieleeni Aku Ankasta: 'kuulun oppositioon, ja tehtäväni on vastustaa kaikkea!'

Suomen kansa taitaa olla maamme suurin poliittinen oppositioliike.

Samahan se on uskontojenkin kohdalla. Ei voi suosia niistä yhtäkään, kun pölvästit ovat tunkeneet hyvien juttujen lisäksi kaikenlaista suoranaista sälää ja riesaa mukaan.

Mutta ei minun koko ajattelumaailmani pelkälle vastustamiselle perustu. Tai miten sen nyt ottaa. Valitseeko painottaa sitä että eläinrääkkäys pitäisi lopettaa, vai sitä että eläimiä kunnioittavia käytäntöjä pitäisi lisätä? Pitääkö koulukiusaajilta ottaa luulot pois, vai tukea kiusattuja ja edesauttaa kiusaamattomuuden kulttuuria?