Uutiset:

Ilmoitustaulu mahdollisten ongelmien varalta (wikimedia.org / Etherpad)

Sähköpostia ylläpidolle: kantapaikanherra (at) gmail.com

Main Menu

Asiakaspalvelusta

Aloittaja Edward, lokakuu 15, 2019, 07:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Melodious Oaf

^ Periaatteessa jouluruuhkat voisivat selittää Tokmannin viestejä.

Ehkä ihmiset ovat siinä kassajonossa päättäneet rekisteröityä klubiin, koska joku heidän bongaamansa tarjous onkin edellyttänyt sitä, tai sitten on haluttu tai tarvittu lähtiessä mukaan sellainen iso kassi, joita Tokmanni on nyt jaellut liittymislahjoina.

Voi olla, että kassahenkilö on kiirressä näpytellyt ihmisten puhelinnumeroita talteen, tai sitten ihmiset ovat tehneet rekisteröitymisiä itse jollakin pienellä laitteella ja vähän huonossa paikassa.

Ei tuo tietenkään sulje pois sitä mahdollisuutta, että taustalla olisi sittenkin joku muu vähän isompi kämmi, josta ei vain tiedetä tai jota ei haluta myöntää. Mutta tälleen periaatteessa voisin ehkä nähdä jouluruuhkat mahdollisena selitykselle siihen, miksi juuri nyt.

Brutto

Tokmannin eka tekstari tulee minuutin sisällä siitä kun olet antanut puhelinnumerosi kassalle. Kassa näpyttelee sen koneelle. Eka viesti alkaa sanalla "ONNEA!" ja sisältää linkin rekisteröitymissivulle, josta saa 10% rekisteröitymisedun. Jos et rekisteröidy linkin kautta, muistutusviestejä satelee viikon välein.
"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare: crawling, slithering, along the edge of a straight razor and surviving."

Melodious Oaf

^ Ahaa. Olishan se silti kai mahdollista, että kassat tekee jonkin verran virheitä numeroita näppäillessään — ja sitten ihmiset pakkaa tavaroitaan eikä siinä kukaan katso, tuliko tekstari perille vai ei.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Brutto - joulukuu 23, 2021, 09:49:36
Tokmannin eka tekstari tulee minuutin sisällä siitä kun olet antanut puhelinnumerosi kassalle. Kassa näpyttelee sen koneelle. Eka viesti alkaa sanalla "ONNEA!" ja sisältää linkin rekisteröitymissivulle, josta saa 10% rekisteröitymisedun. Jos et rekisteröidy linkin kautta, muistutusviestejä satelee viikon välein.
En Tokmannista tällaista tiennytkään. Erittäin hyvä syy pysyä poissa koko kaupasta!
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Melodious Oaf

Onhan toi asiakkaiden henkilötietojen kerääminen sinänsä rasittavaa. Sillä vois varmaan profiloitua edukseen, että sanois ettei me missään nimessä haluta mitään teidän tietoja ikinä :D

Tietojaan ei ole pakko luovuttaa, ja uusissa laeissa on se hyvä puoli, että ne on pyydettäessä poistettava.

Silti mua myös vähän naurattaa sellaiset tärkeilevät paskiaiset, jotka suurin piirtein autokaupassa puhelinnumeroa kysyttäessä uhkailee oikeustoimilla, jollei numeroa välittömästi tarpeen päätyttyä poisteta rekisteristä. Ei se että pitää kiinni oikeuksistaan ja tuntee ne millään tavalla edellytä sitä että pitää räyhätä niistä asioista muille tai paisuttaa itseään jollain aivan vammaisella raivolla joka yhteydessä. Saman asian voi tehdä täysin ystävällisesti ja kaikessa hiljaisuudessa, eikä ne GDPR-säädökset tai mitkään muutkaan lait ole mitään itseään täynnä olevien idioottien mulkun- tai egonjatkeita.

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Jaska - joulukuu 21, 2021, 02:20:33

Avasin juuri Google Mapsin puhelimessa. Sinulle-merkissä oli punainen pallukka. Usein pallukat viittaavat ilmoituksiin, joita en ole noteerannut. Napautin ja tulos on liitteenä. Mitähän Google kertoisi muiden lähistöllä olevien toimista minulle. Ja minun puhelimeni toimista muille?

En muista tarkkaan, mutta useamman kerran on sattunut, että kun olen käynyt kaupassa tai bussissa, niin puhelimeni on kysynyt, haluanko yhdistyä yrittäjän WiFiin. Eikö se tarkoita, että yrittäjän järjestelmä tietää ainakin puhelimeni olevan paikalla?

Ja usean kerran kun olen käynyt kaupassa, olen saanut sen jälkeen viestin, jossa pyydetään arviotani kyseisestä liikkeestä. Yhteystietojani en ainakaan ole kertonot 50 euron lahjakortin arvontaa varten kiitokseksi kyselyyn vastaamisesta. Yleensäkin markkinakyselyt tuntemattomalta taholta ovat arveluttavia ja vastenmielisiä. Herää epäilys, että jos liike ostaa itsensä Googlen kartalle, niin mitä tietoa yrutys voi saada paikalla käyvistä puhelimista.

Google Timelinessä on näkynyt liikkeiden nimiä, joissa olen käynyt, joskus naapuriliikkeenkin nimi.


Google ilmeisesti tietää (anroid) mutta varmaan kauppiaat joutuvat ostamaan sen tiedon heiltä, siksihän se Google joka paikkaan tuppaakin, että saa myyntituloja- Ilmaisia lounaita..ei ole.

Yksittäisen sovellutuksen poistaminen ei taida auttaa..

Xantippa

Lainaus käyttäjältä: Aave - joulukuu 23, 2021, 10:10:39
Lainaus käyttäjältä: Brutto - joulukuu 23, 2021, 09:49:36
Tokmannin eka tekstari tulee minuutin sisällä siitä kun olet antanut puhelinnumerosi kassalle. Kassa näpyttelee sen koneelle. Eka viesti alkaa sanalla "ONNEA!" ja sisältää linkin rekisteröitymissivulle, josta saa 10% rekisteröitymisedun. Jos et rekisteröidy linkin kautta, muistutusviestejä satelee viikon välein.
En Tokmannista tällaista tiennytkään. Erittäin hyvä syy pysyä poissa koko kaupasta!

Tai sitten voi tehdä kuten minä: käydä kaupassa ja sanoa jämerästi ei, kun tivaavat numeroa ja osallistumista klubiinsa.

Kassa kyllä silti selittää tuon ja kertoo, miten saat 10 % pois hinnasta, jos käyt seuraavan 30 pvn aikana ostamassa, mutta siihenkin voi sanoa, kiitos, mutta ei kiitos.

Ei sitä numeroaan kannata ympäri kyliä jaella sen enempää kaupassa kuin kapakassa.


T: Xante

Hippi

Minä nyt  satun olemaan sellainen tärkeilevä paskiainen, että en anna puhelinnumeroani kaikkeen hömppään. Kun silloin joskus parikymmentä vuotta sitten käynnykän hankin ja siihen valitsin puhelinnumeron, se laitettiin salaiseksi numeroksi. Olen tähän asti onnistunut sen suojaamaan kohtalaisen hyvin kaikelta roskalta. Jokunen myyntipuhelu on tullut sellaiselta firmalta, jonka asiakas en ole. Näitä olen tiukasti vaatinut poistamaan numeroni listoiltaan ja vaatimus on myös tehonnut. Ainakaan uusia soittoja ei ole tullut.

Yleensä en laita puhelinnumeroani rekisteröitymisen yhteydessä, jos ei voi ruksata pois mainoksia ja tarjouksia. Jätän vaikka rekisteröitymättä, jos tuota en voi varmistaa ja puhelinnumero on laitettu pakolliseksi.

Koen puhelinnumeron paljon henkilökohtaisempana kuin s-postiosoitteen. S-postia voin lukea sitten kun siltä tuntuu ja sieltä jonkun "hyvän tarjouksen" poistaminen ei ole suurikaan vaiva. Puhelimesta kuuluva viestiääni aina teettää sen, että on katsottava, kenellä on asiaa. Jos se sitten onkin joku tuollainen turhanpäiväinen viesti, niin ihan turhaan on tullut adrenaliinibuusti. Minulla puhelin ei kilkattele jatkuvasti, joten tuollainen on aina joku "tapaus".
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Melodious Oaf

^ Noi nyt on mun mielestä sitä mitä voi ja kuuluukin tehdä.

Tässä oli taustalla sellainen oma vitutus lähinnä noilla asioilla tärkeilyyn ja kukkoiluun, mikä on kuitenkin eri asia.

Aave

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 23, 2021, 12:08:59
Minä nyt  satun olemaan sellainen tärkeilevä paskiainen, että en anna puhelinnumeroani kaikkeen hömppään. Kun silloin joskus parikymmentä vuotta sitten käynnykän hankin ja siihen valitsin puhelinnumeron, se laitettiin salaiseksi numeroksi. Olen tähän asti onnistunut sen suojaamaan kohtalaisen hyvin kaikelta roskalta. Jokunen myyntipuhelu on tullut sellaiselta firmalta, jonka asiakas en ole. Näitä olen tiukasti vaatinut poistamaan numeroni listoiltaan ja vaatimus on myös tehonnut. Ainakaan uusia soittoja ei ole tullut.

Yleensä en laita puhelinnumeroani rekisteröitymisen yhteydessä, jos ei voi ruksata pois mainoksia ja tarjouksia. Jätän vaikka rekisteröitymättä, jos tuota en voi varmistaa ja puhelinnumero on laitettu pakolliseksi.

Koen puhelinnumeron paljon henkilökohtaisempana kuin s-postiosoitteen. S-postia voin lukea sitten kun siltä tuntuu ja sieltä jonkun "hyvän tarjouksen" poistaminen ei ole suurikaan vaiva. Puhelimesta kuuluva viestiääni aina teettää sen, että on katsottava, kenellä on asiaa. Jos se sitten onkin joku tuollainen turhanpäiväinen viesti, niin ihan turhaan on tullut adrenaliinibuusti. Minulla puhelin ei kilkattele jatkuvasti, joten tuollainen on aina joku "tapaus".
Ei tule sähköpostiinkaan roskapostia, kun katsoo vähän, minne ja millä ehdoin sitä jakaa. Mielestäni suomalaisten kannattaisi laittaa automaattisesti boikottiin sellaiset tavan marketit, joiden kassoilla henkilökunnan pitää ryhtyä kyselemään asiakkaiden puhelinnumeroita. Se lähettäisi kaikkein tehokkaimmin viestin, että lopettakaa tämmöinen heti alkuunsa. En kyllä ole käynyt em. Tokmannilla oikein muutenkaan.

Vaan vielä mitä. Annas olla, että kun joku tavaratalo mainostaa sisäänheittotuotteenaan ilmaisista ämpäreistä, niin tämän rakkaan hölmöläiskansan toimesta siellä on heti kilometrin jono. Ilmaisia ämpäreitä, jumalauta! :)
"...Did they get you to trade your heroes for ghosts?" - David Gilmour
Stasik - Lullaby For The
Enemy

Hiha

Tänään tuli kolmas tekstari kaverilta Tokmanni. Mutta onneksi muutama tunti sen jälkeen Kirsi asiakaspalvelusta vastasi viestiini.

Lainaa– – kyseinen puhelinnumero on kirjoitettu kotisivuillemme Tokmanni Klubiin liittymisen yhteydessä. Tässä on siis voinut hyvinkin käydä näppäilyvirhe jollakin toisella henkilöllä – –

Yhteystieto eli numeroni lähti, ja sainpa vielä mukavan joulun toivotukset. Loppu hyvin, kaikki hyvin. :)

P.S. Onkohan Kirsi asiakaspalvelun tehokkain työntekijä, vai signeeraakohan kaikki siellä viestit noin jotta heidän anonymiteettinsä säilyy? ;D

Hippi

^
Kirsi voi olla samanlainen kuvitteellinen henkilö kuin aikanaan oli Kaarina Mäkelä, joka lähetteli niitä Valittujen Palojen askartelupaketteja. Ne tulivat liki sentin paksuisessa kirjekuoressa, jossa oli monen monta mainoslehtistä ja lisäksi arvonta, jossa piti sovitella milloin avainta ja milloin jotain muuta kapinetta sopivaan koloon. Jos sattui olemaan se valittu onnekas, jolla palikka sopi oikeaan koloon, niin sai erityisen halvalla jotain tarpeetonta. Mutta kannatti lukea ne lehtiset läpi, sillä jossain niistä oli se pienellä painettu, jossa mainittiin, että "halvalla" hankkiminen edellytti jotain kallista kestotilausta.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 23, 2021, 12:08:59
Minä nyt  satun olemaan sellainen tärkeilevä paskiainen, että en anna puhelinnumeroani kaikkeen hömppään. Kun silloin joskus parikymmentä vuotta sitten käynnykän hankin ja siihen valitsin puhelinnumeron, se laitettiin salaiseksi numeroksi. Olen tähän asti onnistunut sen suojaamaan kohtalaisen hyvin kaikelta roskalta. Jokunen myyntipuhelu on tullut sellaiselta firmalta, jonka asiakas en ole. Näitä olen tiukasti vaatinut poistamaan numeroni listoiltaan ja vaatimus on myös tehonnut. Ainakaan uusia soittoja ei ole tullut.

Yleensä en laita puhelinnumeroani rekisteröitymisen yhteydessä, jos ei voi ruksata pois mainoksia ja tarjouksia. Jätän vaikka rekisteröitymättä, jos tuota en voi varmistaa ja puhelinnumero on laitettu pakolliseksi.

Koen puhelinnumeron paljon henkilökohtaisempana kuin s-postiosoitteen. S-postia voin lukea sitten kun siltä tuntuu ja sieltä jonkun "hyvän tarjouksen" poistaminen ei ole suurikaan vaiva. Puhelimesta kuuluva viestiääni aina teettää sen, että on katsottava, kenellä on asiaa. Jos se sitten onkin joku tuollainen turhanpäiväinen viesti, niin ihan turhaan on tullut adrenaliinibuusti. Minulla puhelin ei kilkattele jatkuvasti, joten tuollainen on aina joku "tapaus".

Jos on google (andoir) niin puhelimesi kyllä tietää missä kuljet (puhelin kulkee) ja voi sen kertoa muillekin Bluutuupin päällä pitäminenkin edesauttaa asiaa.

Salaista numeroa ei ilmeisesti operaattorit kerro, mutta kukapa senkään varmasti tietää.

Hippi

^
Oletko nyt ihan tosissasi selittämässä, että puhelinnumeroni leijuu kaupan käytettäväksi tekstareita varten pelkästään kävellessäni kaupan ohi musiikkia kuunnellen BT-kuulokkeilla puhelimeni kautta?

Muutenhan viestisi ei liittyisi puheena olevaan asiaan lainkaan.
If you see your glass as half empty, pour it in a smaller glass and stop complaining. ❤️

Karikko

Lainaus käyttäjältä: Hippi - joulukuu 24, 2021, 10:56:37
^
Oletko nyt ihan tosissasi selittämässä, että puhelinnumeroni leijuu kaupan käytettäväksi tekstareita varten pelkästään kävellessäni kaupan ohi musiikkia kuunnellen BT-kuulokkeilla puhelimeni kautta?

Muutenhan viestisi ei liittyisi puheena olevaan asiaan lainkaan.

Joo, ehkä niin, sanoin vain, että googlella on mahdollisuuksia myydä puhelimesi vaeltelut paikasta toiseen innokkaille ostajille..